Rian [Shet] @ work met mij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Re: Rian [Shet] @ work met mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:37

Ik vind dat zadel best lijp, Tong uitsteken
Toch zie ik liever een 'gewoon' zadel,
Zelf vind ik dat er iets 'fijner' uitzien voor het paard,
maar dat is mijn mening Knipoog

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:36

Rian past geen ander zadel.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:37

er moet vast wel een zadel zijn die op hem past hh heb ze tegenwoordig zelfs met verwiselbare boom voor shets..
voor elk paard is er wel een zadel..

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:43

ik vind het een leuke pony hoor! Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:08

Evaa_ schreef:

doe dan in ieder geval een dik stuk schuim oid onder het zadeltje, want de ruggegraat en overliggende weefsels lijden er echt onder, en het kan lang duren voor ze last krijgt, maar dan is het ook echt mis. een stukje schuim kan al een hoop schelen, en het zadeltje zal er niet minder om liggen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:12

Tjah, moest ik de ruiter zijn zou ik sowieso niet beginnen springen.
Ze kunnen misschien wel wat gewicht hebben, maar het lijkt me gewoon niet goed.
Zou ze dan liever laten vrijspringen.

Over het zadel moet ik meegaan met merrieveulen, maar wat jullie met de tips doen is jullie zaak

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:18

whisperramse schreef:

Over het zadel moet ik meegaan met merrieveulen, maar wat jullie met de tips doen is jullie zaak

Mee eens.
Ik zou met die lengte er niet op gaan zitten

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:11

Waar slaat dat op?
Stacey is echt niet te groot voor Rian hoor. Bloos!
Ik doe heel vaak wat met de tips van bokt, maar dit slaat wel alles.
Kom op hee Stacey komt nog niet eens onder de knieën van Rian.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:17

whisperramse schreef:

Wooh wat erg.
Rian is ongeveer 1 meter, Stacey komt niet eens onder der knieën, Stacey weegt niets.
Binnekort kan je niemand meer op een shet zetten of je krijgt commentaar van te groot of zwaar oid.
Met het zadel gaan we wel wat doen, maar Stacey stoppen met rijden op Rian? Echt niet Knipoog
Het past prima, en het is een super combi.
En nee het gaat mij niet alleen om het rijden, want dan zou ik er nu zelf ook op rijden nog, maar nee daarom rijd Stacey voor mij, omdat ik te groot ben.
En we doen ook heus wel andere dingen met ze, zo heb ik een hartstikke mooie kar voor ze staan waar ze in 2-span voor staan, en heb ik nog 2 mini shets waar we ook niet op rijden. Ik weet heus wel dat je andere dingen met je shets kan doen. Daarom longeer ik ze ook, men ik met ze, wandel , fiets , losgooien, vrijspringen en zelfs VD.
Maar nee hoor , alsof ik ze mishandel.
Kom op hee, alsof dit een slechte combi is. Bloos!
Ga dan eens beter op bokt kijken, dan zie je wel veel erger.
Stees past er nog prima op Knipoog

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:24

indd qua lengte van de ruiter gaat het nog best hoor maar bokt ziet liever meiden van een jaar of 5 alleen op shetten...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:29

Evaa_ schreef:

dit is dus echt onzin.....
er is voor elke pony wel een zadel te vinden die past... je betaald er misschien wel wat meer voor dan, maar dan heb je een GOED PASSEND zadel.

Nog een optie als ze geen ander zadel past: rijd dan gewoon niet op deze shet Knipoog

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:32

ik zeg niks van rijden, ik zeg iets van SPRINGEN...
Het gaat misschien ook wel, maar mij maak je niet wijs dat zo'n klein ukkie totaal geen last heeft van de ruiter met springen.
En idd, ik zie liever kindjes van 5 op een schet rijden, ALS ze kunnen rijden, en voor zover ik Bokt bekijk, zijn er ook kindjes van die leeftijd die hardstikke ged kunnen rijden. Kijk maar naar KiWiKo haar dochtertje Lachen
Laatst bijgewerkt door whisperramse op 15-04-07 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:06

Zover ik kan zien zit je op alle foto's ( de "zit foto's" ) te ver naar achter. Op de laatste is dat duidelijk te zien. Dit is niet goed voor de rug van het paard.
Wij hebben op stal ook een mini shet van 95 cm, daar is gewoon een zadelmaker voor gekomen en heeft daar een passend zadel voor gemaakt. Sja, het is wat duurder.. Maar als je het geld er niet voor over hebt dan zal ik gewoon niet meer rijden ( springen).

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:21

ai ai de mensen van bokt kunnen het weer eens niet laten om iemand die leuke en mooie foto's plaatst af te kraken!!!

meiden jullie hebben een geweldige shetlander staan waar jullie erg leuk op kunnen rijden!!! vind jullie geweldig zo

jammer dat jullie niet in de buurd wonen anders zou je op mijn shettie ook zo mogen rijden ziet er leuk uit!!!!

(shetlanders kunnen veel gewicht hebben hoor zo wel trekkend als dragend !! omdat de mensen van tegenwoordig het liever niet zien ....w il nog niet zeggen dat je ze slecht behandeld!!)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:31

Evaa_ schreef:
Ga dan eens beter op bokt kijken, dan zie je wel veel erger.
Stees past er nog prima op Knipoog

Tuurlijk zijn er mensen die nog veel slechter om gan met hun paard/kind/hond/vrouw/man
Maar dat mag toch geen reden zijn om kritisch te kijken naar jezelf?
Je kunt beter kijken naar mensen die het beter doen en daar wat van leren Pling

En ja, ik zie ook liever een 5 jarige tot 10 jarige op een shet zitten met begeleiding. Ja

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:50

yoda schreef:
ai ai de mensen van bokt kunnen het weer eens niet laten om iemand die leuke en mooie foto's plaatst af te kraken!!!

meiden jullie hebben een geweldige shetlander staan waar jullie erg leuk op kunnen rijden!!! vind jullie geweldig zo

jammer dat jullie niet in de buurd wonen anders zou je op mijn shettie ook zo mogen rijden ziet er leuk uit!!!!

(shetlanders kunnen veel gewicht hebben hoor zo wel trekkend als dragend !! omdat de mensen van tegenwoordig het liever niet zien ....w il nog niet zeggen dat je ze slecht behandeld!!)

er wordt niets afgekraakt, het enige wat ik hier gezegd heb is dat het verstandig is om een dik stuk schuim onder zo'n zadel te doen, het is niet voor niets dat 'alle' zadels ruggegraatvrijheid horen te hebben.
dat de ruiter te groot is, daar hou ik mijn mond over, tips en mogelijkheden zijn er al genoeg gegeven. een shet mag maximaal 20% van zijn optimale gewicht dragen, en daarmee vallen ze in de categorie 'zwaarst belastbaar'. meer gewicht dan 20% is niet per definitie schadelijk, maar brengt (onnodig) veel risico voor de gezondheid mee, en dat is imo niet de bedoeling van lol met je knol.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:55

Ik zou voorlopig dus lekker zonder zadel gaan rijden Lachen is ook goed voor je evenwicht! Een normaal gebouwde shet van 1 meter kan ongeveer 45 kilo dragen. Kan voorlopig dus nog wel even Lachen
Het ziet er ontspannen uit! Super!

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:02

jemig te pemig mensen! doe is even een beeje gewoon!!! Boos!
dit meisje is echt helemaal perfect voor een shetander als Rian! ze kan haar goed aan en is echt niet te zwaar/lang hoor.
een shetlander kan zijn eigen gewicht zeker nog een keer dragen dat is uit tests bewezen Knipoog
Stees pas hier nog prima bij. ik zeg ook dat het zadel niet een perfecte oplossing is maar voor die paar keer dat zoiets gebeurt is het niet de moeite waard om er helemaal duurdere zadels voor te gaan kopen. Je kan wellicht een bontje of schuim onderdoen Knipoog

Nou eva en stacey ik vind het echt een heel leuk stel! ga vooral zo door Knipoog Haha!

Groetjes Lisa

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:59

Hij kan 2 keer zijn gewicht trekken , dat is heel iets anders dan dragen. Knipoog
Maar ik vind het ook nog wel goed kunnen, leuke combi!