Potter [Z1 pony] @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie_

Re: Potter [Z1 pony] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 17:27

StarStar, nogmaals, zeg dan waarom niet.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:30

ik denk dat het vooral door je zithouding komt, op foto 1 zit je nog het netst. Ik denk dat de stoelhouding toch een wat ander beeld geeft dan men verwacht van een Z-ruiter (met de nadruk op verwacht)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:33

karin1985 , ga jij eens naast een Z ring staan kijken hoeveel ruiters er in een stoelhouding zitten.
denk dat iedere Z-ruiter zoals anky zit ofzo?

Maar goed, erg leuke pony en rijden vind ik er netjes uit zien.
En ze heeft 20 winstpunten in de Z1 , die komen ook niet aanwaaien hoor!
Dat jij niet zoals een ''Z-ruiter'' rijdt slaat nergens op, of dat je pony niet loopt als een Z-pony slaat ook nergens op.
Zij zijn naar het Z gereden en hebben daar nu dik winst lijkt me dan toch dat je het erg goed doet.
Iedereen met zijn/haar commentaar daarover, doe het hen maar eens na zou ik zeggen zo gemakkelijk is dat niet.

heel veel succes in de het Z1 en de Z2 ziet er goed uit Lachen
Laatst bijgewerkt door superlise op 07-04-07 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:33

Ziet er goed uit, maar je houding is wat minder, je zit iets te achter over, maar voor de rest ziet het er super uit.
Leuke pony trouwens ook. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:35

Alsof er een standaard beeld is van een Z ruiter.. Ja S&T en een hoedje, maar verder...

TS zit er prima op, ze gaf al aan dat de zadelmaker komt, het zadel zal dan iets verder naar achteren komen en daardoor zal ze er nog beter op komen te zitten. Ze drukt haar hakken netjes uit, handen mooi bij elkaar (soms iets plat misschien) en de pony loopt in een nette aanleuning, net mooi iets voor de loodlijn..

Jammer dat als er hier één iemand iets zegt over iets van de houding, dat iedereen dat meteen na moet lopen kauwen...

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:36

karin1985 schreef:
ik denk dat het vooral door je zithouding komt, op foto 1 zit je nog het netst. Ik denk dat de stoelhouding toch een wat ander beeld geeft dan men verwacht van een Z-ruiter (met de nadruk op verwacht)

En Edward Gal dan, die zit er volgens mij toch ook niet helemaal lekker op! Als je een foto van Edward ziet denk je toch ook niet dat die man in het L1 rondstuurt of wel dan?(niets ten nadelen van Edward Gal hoor, knap wat die man doet!)

Snap eerlijk gezegd deze discussie niet zo goed, het gaat toch niet om het plaatje waar je voor rijdt, maar om het opleiden van je paard/pony, hoe kun je dan nou van een foto beoordelen? Zijn de foto's wel op de juiste momenten genomen, vanuit welke positie zijn de foto's geschoten en ga zo maar door.
Persoonlijk heb ik liever een paard/pony welke fijn en kundig is afgericht en waar je met een lekker gevoel op kan rijden, dan een paard/pony welke mooi loopt op het plaatje en gewoon knudde aanvoelt!

Potterlover: Nog heel veel plezier van je pony, laat andere mensen maar lekker vertellen, zolang je eigen gevoel goed is, lekker zo doorgaan!

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:38

van een foto kun je niet beordelen of iemand z is of niet. Het ziet er goed uit !! Lachen je houding is msschien nu niet super maar dat wordt vast wel weer beter iedereen zit wel eens iets te ver naar voren of naar achteren Knipoog

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:43

karin1985 schreef:

Het was niet als afkraker bedoeld. Maar ze vroeg waarom mensen dat zeggen, ik gaf een optie. Ik rij niet eens wedstrijden dus ik geef dat commentaar niet eens van je zit slecht. Het enige commentaar wat ik gegeven heb is wat ik zelf ook gezegd krijg en dat is dat ik ook naar achter ga hangen en dus die lijn verbreek. (en als je van een foto dat soort dingen niet kan zien, wat is dan ze bedoeling van dit subforum, ik lees altijd dat je hier tips hoort te geven en dat je iet alleen mooi paardje mag zeggen)

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:45

Ik vind het er ook goed uit zien Lachen En sas_dancer, wij kunnen alleen maar van de foto's beoordelen, en ze plaatst de foto's, dus dan krijgt ze ook commentaar op de foto's. Ik vind het vanaf de foto's er ook niet echt uitzien als Z. Het is het totaalplaatjes, foto's zijn momentopnames, dus vat het niet verkeerd op, ik beoordeel op wat ik hier zie!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:46

TS jij weet zelf het allerbeste hoe Potter loopt en hoe hij aanvoelt, dat kunnen wij vanaf de pc en foto's niet zien,hoe graag we dat ook zouden willen! Haha! Het ziet er netjes uit, over je handhouding en zit ben ik het eens, maar het leven bestaat uit leren dus dat zit wel snor!! Succes met de overstap naar het Z2!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:50

Wat reageren sommige mensen toch weer onhebbelijk zeg..

Ik vind jullie een leuke combi Ja En knap dat je hem van groen naar Z gereden hebt!
Heel veel succes in het Z2 Lachen

Enige puntje kritiek: je zadel ligt op de schoft/schouder van je pony, misschien beter als je die iets verder naar achteren schuift Lachen
Edit: zie net dat je al een afspraak hebt met je zadelmaker Lachen
Laatst bijgewerkt door Krijtje op 07-04-07 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:51

Sfiejj schreef:
Ik vind het er ook goed uit zien Lachen En sas_dancer, wij kunnen alleen maar van de foto's beoordelen, en ze plaatst de foto's, dus dan krijgt ze ook commentaar op de foto's. Ik vind het vanaf de foto's er ook niet echt uitzien als Z. Het is het totaalplaatjes, foto's zijn momentopnames, dus vat het niet verkeerd op, ik beoordeel op wat ik hier zie!

Vertel dan wat er in jou ogen beter zou kunnen gaan, zodat deze combinatie voor jou persoonlijk wel Z waardig wordt gezien?

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:56

Ik vind het er netjes uitzien hoor.
Verder wat je zit enzo. betreft weet je denk ik nu wel.
En snap niet waar mensen zich zo druk om maken, niet iedereen rijd perfect.

@ potterlover, gewoon niks van aantrekken hoor, ziet er verder prima uit ! En succes nog verder en op naar de Z2 !

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 17:59

haha, ok bedankt mel, olrike en alrina en anderen Tong uitsteken
Ik snap niet helemaal waarom het er niet 'Z-achtig' uitziet, is dat dan alleen maar omdat ik in een stoelhouding (ofzo Tong uitsteken ) zit?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:01

Melanie schreef:
Ik vind het er netjes uitzien hoor.
Verder wat je zit enzo. betreft weet je denk ik nu wel.
En snap niet waar mensen zich zo druk om maken, niet iedereen rijd perfect.

@ potterlover, gewoon niks van aantrekken hoor, ziet er verder prima uit ! En succes nog verder en op naar de Z2 !

waarom nou altijd die opmerking. Als iedereen dat deed, dan kwam niemand verder toch!! Als je je van niemand iets aantrekt, kun je ook van niemand leren.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:03

Hee Potter ziet er goed uit hoor!

Voor zover het op de foto's te beoordelen valt:
Je mag hem van mij iets meer lengte in zijn hals geven, dan kan hij beter zijn hele bovenlijn bewegen en strekken, die ziet er nu iets strak uit. De hals hoeft niet lager wat mij betreft, maar gewoon meer op lengte, dan kan hij beter over zijn rug komen, beter buigen in zijn hals en zal je hem veel beter op je zit kunnen rijden.

Verder is er inderdaad al opgemerkt dat je zadel echt véél te ver naar voren ligt, denk dat dat ook een groot gedeelte het beeld stoort, want volgens mij zit je er hardstikke netjes op.
Wanneer de zadelmaker is geweest, en je je zadel goed op je paard legt (en misschien je handen iets lager doet), is er volgens mij weinig mis met je zit!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:04

Ik vind het er netjes uitzien! Haha!
Tip: op sommige foto's zit je iets te ver naar achteren, probeer rechtop te zitten.

Knap van je dat je hem van groen naar Z hebt gereden! OK dan!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:06

omdat het kritiek wat hier geven word nergens op gebaseerd is:
als ze er een s&t in hangt, een hoedje op heeft ziet het er dan wel uit als z?

ik vind dat de pony mooi boven in loopt, mag miss iets meer door de kaak zoals talented al zei.
je zit is wel een puntje maar dta weet je!

kritiek, commentaar en tips zijn altijd welkom maar geen loze kreet zoals:

het ziet er niet uit als Z!!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:07

Ik vind het er netjes uit zien. Lachen Je zou eventueel wat meer aandacht kunnen besteden aan je houding. Ook het doorzitten mag wat dieper en vanuit je heupen. Verder echt netjes hoor! Je pony zou wat gevulder mogen zijn, vooral zijn achterhand vind ik erg mager, richting het schrale. Ik vind je pony (persoonlijk!) niet zo leuk.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:09

karin1985 schreef:
waarom nou altijd die opmerking. Als iedereen dat deed, dan kwam niemand verder toch!! Als je je van niemand iets aantrekt, kun je ook van niemand leren.

Ik bedoel ook niet dat ze van de adviezen etc. zich niets moet aantrekken,want daar kan ze juist alleen maar van leren.
Ik bedoel het feit dat mensen niet vinden dat ze in de Z thuishoort, maar het lijkt mij dat je die 20 winstpunten toch echt niet cadeau hebt gekregen.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:10

potterlover schreef:
MirandaFuego schreef:
Leuke pony!
Ik vind dat je heeel erg netjes rijdt! Ja
Maar ik vind ook dat je pony niet ontspannen door de kaak is, je mag af en toe toch even wat meer lucht geven met je handen.
Ook vind ik hen wat magertjes in de lenden en kruisbespiering zitten?
Ik vind jullie een leuke combi!
Idd wel even wat met je zadel doen, het zit echt te ver naar voren!
Maar het gehele beeld vind ik mooi, het zijn wat ontspanningsoefeningen die jullie goed zullen doen!
Succes!

Dankje, hier heb ik iig iets aan Lachen
Ik denk dat het wel klopt wat je allemaal zegt, heb je toevallig enig idee hoe je hem minder mager daar kan krijgen? We geven hem een halve kilo haver en 2 kilo biks per dag.

Hoihoi! Érg leuke pony heb je zeg! leuke combi en ik vind dat je ook erg netjes zit, soms wat naar achter, maar dat zijn vooral op de foto's momentopname's. Het is zo dat het bit, je hand en je elleboog op éen lijn moeten zitten, soms draag je je handen iets te hoog, maar het is niet storend. Wel moet je als je pony je hand aanneemt ontspannen en je binnenhand wat openen, en lekker lang 1 of 2 keer tussen het echte werk door, ik weet niet of je dat al doet of niet hoor, gewoon een tip over het algemeen. dan kan de pony lekker z'n hals strekken, is natuurlijk veel prettiger voor hem om van halslengte te kunnen veranderen af en toe dan de hele tijd met een korte hals te moeten lopen. Ik zie je weinig ontspannen met je binnenhand, je houdt teveel vast als ik dit zo zie. maar om nou te zeggen dat je er te veel aan trekt.. ik denk het niet, misschien in de wendingen wat meer meewerken dmv je buitenhand wat mee te bewegen naar voren? Tevens is het vind ik ook zo dat je het bit uit zijn mond trekt, dus dat zit goed. Ik zou zeggen, gewoon af en toe wat meer loslaten, je kan ook af en toe je binnen hand echt naar voren doen om te kijken of je hem goed op je buitenhand rijdt. Ze zeggen dat je de rug, billen, ribben en hals wat 'opvult' om het zo maar te zeggen met krachtvoer, en de buik en flanken, dus de onderkant eigenlijk, met ruwvoer. Tenminste, dit heb ik altijd begrepen. Ik vind je pony zeker niet te dik, misschien dat de lendenen wat mager tonen doordat het zadel wat naar voren zit? ik weet het niet. maar zo te horen krijgt hij al wel aardig wat voer.
Ik vind het al met al er netjes uitzien, jullie komen er wel [of zijn er al Haha! ] en ik vind het knap van je dat je de pony zelf naar het Z heb gereden, dat zegt toch eigenlijk genoeg? Veel succes met je pony!

Groetjes Loes

[ Ik ben trouwens maar een eenvoudige B ruiter hoor Knipoog ]

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:11

Melanie schreef:
karin1985 schreef:

Ik bedoel ook niet dat ze van de adviezen etc. zich niets moet aantrekken,want daar kan ze juist alleen maar van leren.
Ik bedoel het feit dat mensen niet vinden dat ze in de Z thuishoort, maar het lijkt mij dat je die 20 winstpunten toch echt niet cadeau hebt gekregen.

dat valt niet te betwisten nee Tong uitsteken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:14

Ik vind het er netjes uitzien. Ja
je bent wel streng in je handen.
mooi paardje hoor!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:25

potterlover schreef:
Nou zeg, ik heb hem zelf van groen naar Z gereden? Verward
Leg dan aub ook uit waarom het er zo uit ziet. Omdat ik een iets te strenge binnenhand heb?
Dan ziet het er toch niet meteen uit alsof je geen Z bent? Potter kon helemaal niks toen ik hem kreeg, ik zelf ook niet, maar we zijn gewoon samen naar de Z gereden.

abcde: Clown misschien wel een goed idee ja Tong uitsteken

Beetje kinderachtig hoe er meteen gereaageerd word iedereen heeft zo zijn mening vind ik, ja vraagt toch of mensen willen reageren.
Ik en dat is dus mijn MENING! vind dat je wil doen alsof je zo goed kan rijden door hoe je zit beetje over dreven enzo.
Mag ik dat niet zeggen dan?
Okee prima reageerd iedereen maar met "goh wat leuk doe je goed" Nou sorry maar ik vind dat ik best wel mag zeggen dat ik het er niet zo vind uit zien ( wil nog niet zeggen dat het ook zo is Knipoog ) hea!

talented schreef:
Wat een kansloze opmerking. Hoe kan JIJ nou vanaf deze foto's beoordelen dat het meisje niet op Z niveau rijdt? Hij mag misschien wat meer door de kaak heen en de ruiter zou wat minder een stoelhouding aan kunnen nemen, maar dit zegt toch niets over het feit of deze amazone wel of niet op z niveau bezig is met haar pony? Daarbij reageren er hier een aantal mensen in dit topic die zelf nog heul wat zouden kunnen opsteken van iemand die haar pony op deze wijze rondstuurt. Met het geven van kritiek is opzich niks mis, maar het niet voldoende kunnen onderbouwen getuigt van nutteloos commentaar.

Misschien zou je es verder moeten lezen dan je neus lang is.
En nee ik kan niet zien of zij niet echt Z rijd maar ik vind het er niet echt zo uit zien Lachen en dat is dus wederom MIJN!! mening Lachen en gelukkig wonen we in een land waar je die mag uit..

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 18:32

qwinty schreef:
potterlover schreef:
Nou zeg, ik heb hem zelf van groen naar Z gereden? Verward
Leg dan aub ook uit waarom het er zo uit ziet. Omdat ik een iets te strenge binnenhand heb?
Dan ziet het er toch niet meteen uit alsof je geen Z bent? Potter kon helemaal niks toen ik hem kreeg, ik zelf ook niet, maar we zijn gewoon samen naar de Z gereden.

Beetje kinderachtig hoe er meteen gereaageerd word iedereen heeft zo zijn mening vind ik, ja vraagt toch of mensen willen reageren.
Ik en dat is dus mijn MENING! vind dat je wil doen alsof je zo goed kan rijden door hoe je zit beetje over dreven enzo.
Mag ik dat niet zeggen dan?
Okee prima reageerd iedereen maar met "goh wat leuk doe je goed" Nou sorry maar ik vind dat ik best wel mag zeggen dat ik het er niet zo vind uit zien ( wil nog niet zeggen dat het ook zo is Knipoog ) hea!

Maar ik ben helemaal niet boos ofzo. Ik vraag alleen maar om uitleg. Dat is toch geen kinderachtige reactie of ligt dat aan mij?

Bedankt voor jullie reacties iedereen Lachen