van join-uppen heb ik geen verstand, dus daarover hou ik wijselijk mijn mond.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ponyzotje schreef:Nogmaals bedankt voor de reacties![]()
Zitake, Sultan is inderdaad een echt schatje, ik heb hem ook een paar keer verzorgd en hij is echt gewoon heel lief.
Hans is een van die 7 hengstjes he van Verloskunde, wordt helaas vrij weinig mee gedaan buiten dekken. Ik heb er mijn werk mee, maar ik vind het echt superleuk om doen, zeker als er resultaten komen zoals dit hier, en soortgelijk met een pony die erg beet. Op een paar minuten helemaal omgedraaid, had ik zelf niet verwacht.
Maar ik blijf met mijn voetjes op de grond, er is nog veel werk aan, en ik raak hen ook ooit weleens kwijt...
Maar voorlopig amuseren we ons, en ik geloof dat als Hans zijn plaats echt kent, hij zich ook weer meer zal gaan amuseren
ponyzotje schreef:het enige nadeel is dat wanneer ik een van de hengstjes uit de groep heb gehaald, het heel erge ruzie is als hij na een uurtje weer terugkomt. Maargoed, als ze gaan dekken is dat ook het geval...
En ze vinden het zaaalig, zeker het buitenwandelen nu het zonnetje zich af en toe laat voelen
Sjintoo schreef:Kimberley mag ik vragen welke richting je juist doet met NH? Ik bedoel baseer je je bv. enkel op Monty Roberts of iets anders???
Sjintoo schreef:'t is niet alleen voor Belleke hoor, maar ook voor Mieke!
Wendy schreef:Ik denk dat ik wel snap waar alane op doelt eigenlijk. En ik ben het met haar eens.
Juist bij een join up, of bijvoorbeeld loswerken is het heel belangrijk om goed te blijven letten op jouw eigen lichaamstaal. Op verschillende foto's zie ik je de pony blokkeren met je schouder waardoor het de pony niet duidelijk is wat jij nu precies van hem wilt.
Eigenlijk heb je enorm veel geluk gehad dat dit goed is gegaan. Mijn eigen paard had jou waarschijnlijk getrapt omdat je hem in de war maakt.
Een join up is iets wat je absoluut niet moet doen zonder goede begeleiding zoals jij nu doet. Juist bij dit soort dominante dieren niet. Levensgevaarlijk.