Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Re: Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 22:51

Doet ie anders nooit zeg ik nooit.. want ik weet elk paard ook het rustigste kan altijd wel iets doen Knipoog

beauty doet zeker iets hij is nog jong en onervaren ik ben heel voorzichtig bij hem. ook omdat het een hengst is

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:57

leuke pony, je houding is idd niet alles maar goed komt vanzelf je moet ook de pony goed leren aanvoelen etc gaat ook tijd overheen..(niet dat ik t dan goed praat de houding, maar bedoel dat ik snap dat je dan niet altyd perfect zit moeilijk uit te leggen) maar wat iedereen ook al zegt met gympen is nooit echt verantwoord (ik doe t heel zelde geef ik toe)en zeker op een jong nog niet lang ingereden pony en buiten is het niet slim,

Enne ja met springen moeten ze wel korter ja Lachen Ja

succes nog ..
mooie pony!!!

edit keek in je profiel en zie dat je daar we vaker met gympen rijdt ook op andere paardjes ... probeer anders goedkope schoenen met hakje te vinden en chaps erover heen te doen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:58

voor het springen mogen de beugels een gaatje korter, en voor 'normaal' rijden (buiten of dressuur) een stukje langer.

verder vind ik het er niet prettig uitzien, erg onrustig allemaal. heeft ook met jouw houding te maken denk ik. overigens zou ik aan de hand van deze foto's de pony nog zeker geen groen licht geven voor het springen.

dat het springen bij de 'echte' sportpaarden vanaf dag één wordt meegenomen, heeft niets te maken met wat de paarden aankunnen, maar met commercie. snel presteren, sperma verkopen, huppekee... het gaat om geld, dát is de drijfveer in zulke gevallen.

overigens zeg je in je andere topic dat zijn evenwicht nog niet goed is, en dat je merkt dat hij overkruist galoppeert. zeker nog niet klaar om te springen dan. wat ik ook gek vind, is dat je in het andere topic je laarzen kwijt bent, en dat ze hier niet passen...

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 05:25

mooi paard
maar aan de ruiter zijn houding mag nog wel iets gesleuteld worden, (maar dat kan ook momentopnamen zijn )

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:04

hehee,, ja idd zijn hoofdje lijkt wel een beetje op die van mij,, Pling
Veder leuke pony hoor en aanje houding mag idd nog wel wat gedaan worden maar dat zei je zelf ook al.. Dromen Vee plezier er veder mee en bouw alles maar rustig op het komt vanzelf allemaal wel goed,, want kweet niet hou oud die nu is? Knipoog Cool en boven de sprongentjes iets meer mee geven.. en als die mooi loopt moet je niet gaan kijken hoe mooi die loopt natuurlijk Tong uitsteken Bloos dus voor je uit blijven kijken Tong uitsteken

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:15

Hetzelfde als hierbovne zon beetje
En ik zou foto 8 of 10 uitvergroten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:26

AniiQue schreef:
ps. wie vind nog meer dat ik mijn beugels korter moet doen?.. de eigenaar zegt dat ze goed zitten.

Voor normaal rijden misschien, maar voor springen sowieso wel ietsje korter Bloos

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:29

tassie schreef:
mooi paard
maar aan de ruiter zijn houding mag nog wel iets gesleuteld worden, (maar dat kan ook momentopnamen zijn )

Háár houding, en wat heeft ze aan dit commentaar?

Ik vind dat je een erg mooie pony hebt, maar je zit erop alsof hij elk moment er van door kan gaan, naar voren, je gewicht hou je van het paard af (je zit niet ín het zadel maar erop) en je steekt je benen af, trekt aan de teugels. Allemaal dingen waar je paard niks mee kan, als je nou al begint met zwaar zitten, benen naar achter, handen naar voor en rechtop, misschien nog wel wat achterover zitten, denk dat dat al een boel scheelt Ja.
Ook zou ik met zo'n jonge pony in de galop je handen nog wat meer meegeven, ook hier zit je weer alsof hij er vandoor gaat, met veel te veel druk op de teugels waardoor je pony waarschijnlijk alleen maar drukker wordt!
En verder, dit kun je niet eens springen noemen, dat huppeltje, dus daar zit het probleem ook niet lijkt me Clown.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 21:49

@ merrieveulen: ik ben mijn laarzen kwijt..en ze passen niet meer.
het is idd onrustig maar hij was opgefokt enzo.. de eigenaar zei het zelf ook dat hij zijn evenwicht nog niet helemaal heeft maar het is genoeg om mee te beginnen springen.
@ ezumii: dat benen afsteken doe ik niet altijd maar vaker is het wel dat ik flink mijn hakken moet uitdrukking
hij staat heel vaak op het punt om te gaan racen en te bokken, meegeven moet idd wat meer. als ik in de galop teugels iets meer laat vieren doet hij kop tussen de benen (soms) ik moet beauty nog iets meer gaan aanvoelen. maar dat komt nog.. ik zit er nog niet helemaal relaxt op omdat de eigenaar laatst met hem is gaan rijden begint hij me uitgebreid te vertellen hoe hij hem aan de klater (op hol) is geslagen en rodeo's heeft gegeven (slim he om te vertellen?)
het was ook de bedoeling om het een huppeltje te gaan noemen (was zijn eerste keer) en hij sprong er wel ruim over heen paar keer
ik moet er idd meer in het zadel gaan zitten.. handen ook iets beter.. maar dat komt allemaal wel goed. we gaan binnenkort op zoek naar een goed bak en trailer mak maken.. dan komt er verandering in!!..dat zweer ik op de dood van Bobby mijn fjord (rip)

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:22

ik vind het een leuke pony om te zien! maar ik vind jullie niet echt een combi, ik vind dat het lijkt alsof je de pony hier en daar tegenwerkt, het ziet er ook niet ontspannen uit. ik weet niet of je toe bent om deze pony te rijden. Het springen vind ik ook niet echt wat, het lijkt net of je maar wat doet, je pony huppelt er een beetje overheen. Je houding is ook niet al te best, op een pony zoals deze kun je daar niet echt aan werken, omdat je je handen al vol hebt aan die pony alleen. Ik zou zeggen ga op les met deze pony! of ga eens op een brave pony aan je houding werken! dat van die gympen is al vaak genoeg gezegt maar vind ik ook niet al te slim! helemaal niet slim zelfs! verder leuk pony, schatiig koppie

SteLado_TiSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:32

ik zal 11 laten vergroten..

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:34

Ik vind al dat commentaar over de kleding vervelend.Je moet toch zelf weten wat je aan doet.En daar dan ook de consequenties van nemen.
Dus als jij met gympen wilt rijden ,moet je dat gewoon doen.ik heb er ook wel mee gereden .het enige wat mij eigenlijk een beetje opvalt[stoord],is dat je neusriem veel te laag zit en daardoor je pony meer belemmerd dan jou helpt.De bovenste neusriem hoort hooguit 2 vingers onder het jukbeen[bot] van je pony te zitten,en dan komt de sperriem ook op de juiste plaats.Verder leuke foto`s.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:35

Geef niet eens commentaar, alleen ff over je schoenen maar dat is vast al gezegt Scheve mond leuk diertje verder hoor.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:37

leuke pony ,
Die houden : je moet iets meer achter over zitten rechter met je rug, je handen wat naar voren en ontspannen , VERDER SUPPER, trouwens ik weet niet hoe lastig hij was dus kan eigenlijk niet veel zeggen over je houding , maar dacht voor de zeker heid Bloos , ×× Doeii

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:42

Mooie pony maar ik zou me maar eens lid gaan maken van de ponyclub. Die pony lijkt me zo vanaf de foto gezien veel meer in zijn mars te hebben dan alleen wat crossen door het bos. Dat dier moet je samen met een instructrice opleiden tot een echte sportpony.

Dat je niet op je kont zit vind ik eigenlijk voor zo'n jong dier helemaal niet erg, zit je tenminste niet de hele tijd in de rug. Maar met een paar jophurs met losse schachten kan ook prima rijden en die kosten ook niet zoveel. Deze schoenen vind ik zoals al eerder gezegd echt gevaarlijk.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:19

Het aparte vind ik dat zoveel mensen reageren met ik ga lessen als de stap, draf en galop het goed doen, neem je daar niet juist les voor?
vanaf dag 1 les nemen om alles op een goede manier aan te leren, werkt beter dan straks al het verkeerde weer afleren.

Gympen ben ik het helemaal mee eens, je zegt geleerd te hebben en dat het je nooit meer gebeurd, hoe kan je dat zeggen als je nu op een jonge hengst zit met je gympen aan???????

Ik vind het een leuk ding, maar ga zelf iets meer ontspannen zitten en hij zal ook rustiger worden, hij voelt nu constant dat jij alles aanspant en daar reageerd een paard ook op.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 10:18

@bolhvj: iedereen die ik ken (niet van bokt) vind mij en beauty juist echt iets voor elkaar. ik wil iets tempramentvols en dat is hij. ik weet dat mijn houding niet super is.. maar dat komt nogwel..
Op zoek gaan naar een bravere pony hoef ik niet.. die heb ik al de moeder van beauty sandra van 18 m dressuur en m springen
met het 'springen' was meer ook een beetje van kijken of hij het in zich heeft. (heeft hij blijkbaar ook)

@gootje. idd nu valt het me ook pas op met die neusriem, *maar hij heeft wel maar een fijn kopje*

@ shanedow, hij kan heeeeeeeel lastig zijn zoals vandaag meestal zit ik iets rechter (kijk bij [JITP] Beauty(hengst)& ik @ eerste buitenrit)

@ anne_GTI: hij heeft idd meer in zijn mars dan rond huppelen, maar dat komt allemaal nog hij is namelijk nog niet zooooooo lang onder het zadel paar keer gereden. dat hij zoveel in zijn mars heeft hij te danken en de geweldige combinatie (sandra×O. two step G)

@ sily: de eigenaar heeft het mezelf gezegt als de galop er redelijk goed op zit.. mag je gaan lessen niet eerder. omdat hij is een hengst en ik moet hem volledig in de hand hebben voordat ik tussen andere paarden ga rijden, als hij een merrie ziet bokt hij springt naar rechts steigerd en gaat dan heel stoer doen vandaar...
en zowiezo nu heb ik er nog niks aan om te gaan lessen want hij kent de bak nog helemaal niet.. hij is in de wei ingereden en dan buiten doorgereden..
ik heb al zovaak met gympen gereden een keer is helemaal fout gegaan. als ik voel dat ik ga vallen gooi ik mijn beugels al uit..
meestal ben ik ook ontspannender.. maar vandaag niet hij was wel voorwaarts en braaf enzo.. maar hij was soms wel flink aan het bokken geweest en omdat ik de eerste keer moest springen.. Ik geloof dat het goed komt. we gaan binnenkort voor het eerst naar de manege.. en hopen dat er niemand in de bak is.. we gaan dan met de trailer.. moet nog eens vragen wanneer we dat eens gaan oefenen... Scheve mond

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:22

Ik zou er géén een laten uitvergroten Haha! ..
Vind ze allemaal niet mooi, sorry ..
Idd, zoek een bak. Steek je paard in net, Jezelf bijpassend
net. Ga dan foto's maken en kies daar een foto van uit Haha! ..

Rijtechnishe, hmm.. Idd rijlaarzen of juphurs aandoen en
beugels gaatje langer? Teugels korter pakken en meer achterover
gaan zitten. Je zit onwijs ver naar voren. En je handen
dichterbij mekaar zetten, vind dat je ze onwijs ver uitelkaar zet
en het paardje zo naar beneden trekt.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 10:26

@lins.. ik trek hem niet naar benede. misschien heb ik het al gezegt bij de foto;s zo loopt hij uit zichzelf.. ook al doe ik de teugels los dan blijft hij even zo lopen en strekt dan zijn nek uit.. ik heb geen setjes of iets wat er bij hoort.. daar ga ik denk ik ook niet aan doen.. ik wil weg 1x rode bandages en rood dekje kopen.. staat mooi bij hem denk ik...

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:37

Daar gaat het dus om, als hij zelf zo loopt, en je hebt de teugels los kunnen wij zien van 'Hé die pony loop uitzichzelf zo' opp foto 7 is dit goed te zien, je hebt je handen op je knieen! Werk daaraan meid. en vooral de ontspanning ga nog niet springen, ga eerst lekker dressuuren. Dus lekker laag proberen te rijden succes.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:39

Als je springt moet je vooruit kijken en niet naar beneden. En over je zit zeg je zelf al commentaar. Mooi paardje trouwens;)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 10:45

foto 7 was ook net in een bocht en teugeltjes waren ook nog een beetje lang Bloos

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:46

De foto die je zelf uitgekozen hebt om te laten vergroten, zou ik niet kiezen. De reden daarvan is : de uitdrukking op je gezicht, je kijkt alsof je het op dat moment behoorlijk angstig vind, lijkt mij.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 10:48

ja die uitdrukking was me nog helemaal niet opgevallen Bloos!
de fotograve stond in een keer voor mijn neus.. daarom denk ik dat ik dat gezicht trok Tong uitsteken ik moet toch echt wel om me zelf lachen soms Tong uitsteken

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:49

Bocht? is geen excuus als ik door een bocht ga met me paard vraag ik ook wat, maar zet me handen niet op me knieen .. Knipoog Zal iig wel een instructrice zoeken!!!!!!!