Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LadyVal schreef:wanneer je de elastiek juist gebruikt is het niet verkeerd,
neem aan dat diegene die het ding heeft ontworpen,
ook verstand van paarden had en ze zijn niet verboden.
maar probeer deze zo te gebruiken dat ie het hoofd omhoog gooien opvangt, en niet het hoofd naar beneden trekt.
soms helpt het om een elastiek maar een paar keer te gebruiken,
en loopt de pony dan zonder elastiek al beter.
word wel snel geroepen dat als een pony niet netjes loopt,
die gelijk door de DA moet worden nagekeken..

El_Beauty schreef:Wat er al gezegd is elastiek eraf halen en heel veel met losse teugel gaan rijden.. dan wordt de pony een stuk ontspannender.. en leert op den duur dan ook die ontspannig te gebruiken..
) maar zo word het alleen nog maar moeilijker om hem strax zonder elastiek te rijden. Touwtjes lijken heel gemeen alleen ze weten wel waar ze aan toe zijn. Dat is mijn mening. Ik geef je een voorbeeld. Ik ken een meisje, die kon haar pony na een 1 maand niet rondkrijgen. Toen vond ze het nodig dat dat wel gebeurde en zette ze er maar een elastiek aan. Ze rijd nu 4 jaar op die pony, is nog niet van het elastiek af en kan nog niets met die pony worden. Puur omdat hij haar gewoon uiit het zadel trekt. Ik ga niet zeggen dat het fout is, maar ik heb er slechte ervaringen mee. Succes verder. Ik hoop dat je 'probleem' word op gelost
x_BlueEye schreef:Ik wil niet raar klinken, dit is een tip. Maar probeer het gewoon zonder elastiek. Elastiek heeft een werking op de mond zodat het paard alleen nog maar meer gaat trekken en hangen. Dit komt door de elastische in het elastiek.. (jaja) maar zo word het alleen nog maar moeilijker om hem strax zonder elastiek te rijden. Touwtjes lijken heel gemeen alleen ze weten wel waar ze aan toe zijn. Dat is mijn mening. Ik geef je een voorbeeld. Ik ken een meisje, die kon haar pony na een 1 maand niet rondkrijgen. Toen vond ze het nodig dat dat wel gebeurde en zette ze er maar een elastiek aan. Ze rijd nu 4 jaar op die pony, is nog niet van het elastiek af en kan nog niets met die pony worden. Puur omdat hij haar gewoon uiit het zadel trekt. Ik ga niet zeggen dat het fout is, maar ik heb er slechte ervaringen mee. Succes verder. Ik hoop dat je 'probleem' word op gelost

)
Luv_Sil schreef:x_BlueEye schreef:Ik wil niet raar klinken, dit is een tip. Maar probeer het gewoon zonder elastiek. Elastiek heeft een werking op de mond zodat het paard alleen nog maar meer gaat trekken en hangen. Dit komt door de elastische in het elastiek.. (jaja) maar zo word het alleen nog maar moeilijker om hem strax zonder elastiek te rijden. Touwtjes lijken heel gemeen alleen ze weten wel waar ze aan toe zijn. Dat is mijn mening. Ik geef je een voorbeeld. Ik ken een meisje, die kon haar pony na een 1 maand niet rondkrijgen. Toen vond ze het nodig dat dat wel gebeurde en zette ze er maar een elastiek aan. Ze rijd nu 4 jaar op die pony, is nog niet van het elastiek af en kan nog niets met die pony worden. Puur omdat hij haar gewoon uiit het zadel trekt. Ik ga niet zeggen dat het fout is, maar ik heb er slechte ervaringen mee. Succes verder. Ik hoop dat je 'probleem' word op gelost
Ik probeer het al 6 jaar
Me instructrice en ik vonden dat ik het wel lang genoeg geprobeerd had..
En idd in het begin hing hij veel (de 1e keer)
Maar gister ging het al een stuk beter!
In stap en draf liep hij netjes aan de teugel zonder dat er spanning op het elastiek stond
NOu ik hoop dat het voor je pony werkt!!
Ik kan het verder niet beoordelen
Maar bern je van plan om elke keer dat je rijd met elastiek te gaan rijden? Is even een vraagje, want dit raad ik af. Ik heb dit ook gedaan meteen haflinger. En die kreeg op een gegeven moment door dat als ie geen elastiek om had dat hij met zijn hoofd in de lucht kon lopen, waar ik niets tegn in kon brengen..
Haffies zijn soms best sterk. Nja, jez iet maar wat je er mee doet
Ik wens je nog heel veel succes.. !
) maar zo word het alleen nog maar moeilijker om hem strax zonder elastiek te rijden. Touwtjes lijken heel gemeen alleen ze weten wel waar ze aan toe zijn. Dat is mijn mening. Ik geef je een voorbeeld. Ik ken een meisje, die kon haar pony na een 1 maand niet rondkrijgen. Toen vond ze het nodig dat dat wel gebeurde en zette ze er maar een elastiek aan. Ze rijd nu 4 jaar op die pony, is nog niet van het elastiek af en kan nog niets met die pony worden. Puur omdat hij haar gewoon uiit het zadel trekt. Ik ga niet zeggen dat het fout is, maar ik heb er slechte ervaringen mee. Succes verder. Ik hoop dat je 'probleem' word op gelost 

)
[/quote]
NOu ik hoop dat het voor je pony werkt!!
Ik kan het verder niet beoordelen
Maar bern je van plan om elke keer dat je rijd met elastiek te gaan rijden? Is even een vraagje, want dit raad ik af. Ik heb dit ook gedaan meteen haflinger. En die kreeg op een gegeven moment door dat als ie geen elastiek om had dat hij met zijn hoofd in de lucht kon lopen, waar ik niets tegn in kon brengen..
Haffies zijn soms best sterk. Nja, jez iet maar wat je er mee doet
Ik wens je nog heel veel succes.. ![/quote]
El_Beauty schreef:Waarneer is de tandarts voor het laats geweest dan ? pijn pony had namelijk last van de kiezen en pakte haar bit en zetten haar nek en duwde haar rug ook heel erg vaak weg.. nu haar kiezen zijn getrokken is alles voorbij.. dus mischien dat het daar ook aan kan liggen.. ze doen het namelijk niet zomaar uit het niets.. en dat is wat de meeste hier denk ik willen zeggen.. als ze altijd gewoon netjes heeft gelopen en nu niet meer zegt dat toch iets..
(soms een beetje te goed
)

Luv_Sil schreef:ten eerste, het is niet me eige paardje (helaas..)
Maar een manege paardje..
De da is al geweest maar er is niet aan de hand.
Hij hoeft in de manege lessen bij niemand aan de teugel te lopen, al jaren niet meer, en zodra hij echt moet werken komt hij in verzet, vandaar dat hij ze bit vast pakt enzo. Want hij heeft het wel gewoon gekund maar hij heeft er geen zin in
En ik heb ook gewoon les
Ik rij 2x in de week en krijg dus ok 2x in de week les
Me instructrice kwam ook op het idee om met elastiek te rijden, en ik denk wel dat zij weet waar ze over praat
* Edit - hij heeft ook verder geen problemen in zn balans ofzo. Hij loopt recht, met voltes ed loopt hij redelijk in stelling, en dingen zoals strekken enzo doet hij ook gewoon.