Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
i_horselover schreef:enn...............ik deed ook gewoon allerlei dingen met hem, geen grondwerk, maar spelletjes, maar toch merkte ik dat hij zich verveelde. dat zouden jullie toch ook merken bij je eigen paard en daar dan iets mee doen?
:) i_horselover schreef:haha, ja maar Gandalf is zijn maatje kwijt geraakt toen ik hem kocht, wel zielig eigenlijk. daar moest hij mee leren leven
Ik heb ook een jonge merrie het is niet leuk dat ze niet zo dichtbij staat maar ik weet dat het gewoon het beste voor haar is dat ze tussen jonge paarden staat 
i_horselover schreef:wel 3 nog niet eens 4

Suziej schreef:Woow, waar gaat dit heen? Straks vinden mensen het vroeg als je je paard met 8 inrijd. Ik vind 't er goed uitzien, en zolang je er niet elke dag intensief op rijd kan het makkelijk! En ik denk dat je zelf wel weer wat goed voor je pony is. Veel succes en plezier nog met 'm.
LauraMc schreef:Suziej schreef:Woow, waar gaat dit heen? Straks vinden mensen het vroeg als je je paard met 8 inrijd. Ik vind 't er goed uitzien, en zolang je er niet elke dag intensief op rijd kan het makkelijk! En ik denk dat je zelf wel weer wat goed voor je pony is. Veel succes en plezier nog met 'm.
IJslanders worden meestal pas rond hun 5e ingereden. Ze zijn laat volwassen omdat ze nog een langere tijd van hun jeugd kunnen genieten worden ze taaier en meestal leven ze ook langer.
Als je het dier van jongs af aan leert dat jij hoger in rangorde staat en het nodige respect bijbrengt maakt het niet uit of ie 8 of 15 is met inrijden. Is maar net hoe je zelf met het dier om gaat. Ik vind het ronduit triest dat je 'm op zn 3e al moet overrompelen omdat het anders te lastig word. Maja, veel plezier met je paardje en ik hoop dat het diertje er geen last van gaat krijgen op latere leeftijd
Kan hij alles rustig verwerken en heb jij (TS) nog jaaaren een leuk rijpaard
mexxje schreef:@LauraMc, dat was sarcastich bedoeld
Citaat:hoi mensen hier zijn een paar foto's van mijn ijslander Gandalf in de training, de eerste keer dat hij bereden werd, na 1 week.

Citaat:(dit is gewoon net hetzelfde als longeren, maar op de ijslanderbaan!)...

bij het 'vooruit laten lopen', dus niet met het gewicht natuurlijk. Sorry als dat niet duidelijk was.