Bang ;'(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zal ik doen hierop?

Gewoon doen
48 (39%)
Aan de Longe
44 (36%)
Niet doen
29 (23%)

Totaal aantal stemmen: 121

traan_beauty

Re: Bang ;'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:42

Maar yonne.. Jij hebt het ook overwonnen door een manier die bij jouw hielp, waardoor jij rustiger werd en de pony dus ook..

Dus vind ik dat ze het wel moet doen. Met behulp van iemand en nog wel aan de longe Knipoog

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:31

Ja maar de eerste keer ging het helemaal mis, waren we op een gegeven moment allebei over onze toeren. Later toen ik er weer op ging wilde ik ook echt en was niet zo bang meer en dan gaat het vanzelf beter Knipoog
Ze kan het wel doen, maar alleen als ze zeker is van zichzelf en met goede begeleiding. Eerst aan de longe, dat ze kan stoppen met galoperen wanneer ze maar wil en daar moet ook respect voor zijn als zij weer wil draven/stappen. Op een gegeven moment (als je dus zeker genoeg bent) merk je dat je het toch wel uitzit en dan ga je denken aan hoe je terug kunt rijden en als je aan de longe hem rustiger kunt krijgen/ in draf terug kan zetten zonder dat je bang word. Dan kun je lekker los gaan proberen. (Neem dan wel je tijd hoor Knipoog )

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:38

Ja, helemaal mee eens Lachen

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:01

waarom stemmen er zoveel mensen gewoon doen :S ..
Ze zegt dat ze bang is kunnen jullie je dan niet voorstellen hoeveel ongelukken er kunnen gebeuren als iemand bang is, en dat dat paardje het voelt en sommige paardjes maken daar in hun voordeel gebruik van!!

Ik zou echt met je instructrice gaan praten en vragen of je het eerst op een ander paardje mag proberen want ik neem aan dat je in de manege lessen zit, daar word toch afgewisseld qua paarden/ pony's ??

Ga eerst eens lekker op een rustigere pony rijden en als je daarop durft te galopperen en wat minder angstig bent kan je het daarna op deze pony proberen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:43

Floris..
Wil je dan élke keer als je een keer een moeilijke pony krijgt snel op een makkelijkere gaan? Dan leer je ook wel heel veel Nagelbijten / Gniffelen
De mensen die zeggen doen; die zeggen er ook bij, alleen als je het zelf wil, en probeer het eerst goed te doen aan de longe Knipoog
Niemand die hier zegt: gewoon meteen los..

Ze moet gewoon wennen aan deze, en wennen kun je heel goed aan de longe Knipoog dat is nog veilig(er) ook..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:52

_Mevrouwtje_ schreef:
En een paardje voelt altijd wanneer de ruiter/amazone onzeker en of bang is!

En dat maakt niet uit of het een manege pony is of dat het je eigen pony is..

Suc 6 Ermee!

helemaal mee eens, ik heb geholpen een merrie in te rijden, ben er 1 keer heel hard vanaf gevallen en de keren daarna had ik echt comunicatiestoornis met haar door mjn eigen angst... ben er dus ook mee gestopt, want ik wilde niet bang op een paard zitten maar plezier hebben

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 15:04

Hallo,
Jah ik heb het gedaan!. Ik heb mijn angst overwonnen. Ook met springen wat ik ook eerst niet op speedy durfde. Hij galopeerd hard zegt iedereen maar ik vind het reuze meevallen (heb ik bij een andere pony precies hetzelfde) Alle tipgevers super bedankt. Het is nu mijn lievelingspaardje Haha!

Sorry ben wat enthousiast Bloos Bloos Bloos Bloos
Pintogirl

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:11

gaaf dat het zo goed gaat, je hebt toch weer iets gewonnen voor je zelf of niet? veel plezier nog met dat paardje Knipoog

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:38

Goedzo meid! Lachen Geloof in jezelf en dan kan je bijna alles voor elkaar krijgen.