3 jarig talent (Flemmingh x Ferro) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Re: 3 jarig talent (Flemmingh x Ferro) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:44

Celine_M schreef:
aerdenhout1 schreef:
Ho ho...je hebt mij NIET horen zeggen dat ze hem in de krul trekt!!!!! Ik zeg alleen maar dat IK een paard van drie jaar voorwaarts neerwaarts zou rijden en niet in de houding zoals het paard op de foto! Leg me geen woorden in de mond die ik niet heb gezegt alsjeblieft!

Citaat:
Waarom in godsnaam zo'n jong paard nu al in de krul rijden

Knipoog
Niemand heeft jou persoonlijk aangesproken Lachen

Die onderste quote is van iemand anders dan aerdenhout1, dus die past er niet helemaal bij...

Ik vind het in ieder geval een fijn beeld geven, al is het zeker goed voor het paard om het voorwaarts neerwaarts te rijden. Misschien wordt dit echter ook wel gedaan. Even oppakken voor de foto is niet erg, zeker niet als het op zo'n vriendelijke en zachte manier gaat. Klasse!

Ik vind het een prachtig diertje om te zien en waarschijnlijk is het een heerlijk dier om te rijden! Ga vooral lekker zo door Haha!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:46

djinnie schreef:
Die onderste quote is van iemand anders dan aerdenhout1, dus die past er niet helemaal bij...

Ik zei toch net dat we het niet over haar hadden, en dat we niet enkel op haar reacties maar ook op die van andere mensen reageren? Knipoog

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:47

Ik bedoelde er niets mee, en jij ook niet, dat zag ik aan het laatste zinnetje van je.. Maar dacht, even voor de duidelijkheid Knipoog

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 21:47

@ Leonie_m: je hebt pb Knipoog !
@ Djinnie: dankjewel, ja volgens mij is hij echt een genot om mee rijden Ja Haha! !

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:48

Een heel leuk paard... en neej een net aangereden paard is vaak nog niet in balans.. en een ruiter probeert daar een houding op aan te houden zodat het voor het paard zo gemakkelijk is... en dat die niet door de ruiter nog eens uit balans wordt gehaald!! Ik vind het een heel leuk paard... en een jong paard wat net onder het zadel is, die loopt eerder op die hoogte dan laag over de rug. die van mij is al 6 maanden onder het zadel en die heeft er nog moeite mee...
Ik vind deze ruiter juist heel goed rijden, geen getrek, losse hand, geeft paard de steun nadat ie het heeft gevonden, geeft een iets wat verlichtere zit (naar voren zitten) voor het paard enigzins te ontlasten... Zouden meer ruiters mogen zijn!!!

het ziet er nog onervaren uit... maar dat mag ook nog zeker wel!! En een lekker achterbeen gebruik!!!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:48

mooi dier zeg!
Zou haar wel mooi voorwaarts neerwaarts rijden. Ze heeft (op de 1e foto gezien) best een verticale halsaanzet. Die hals zet ze er zo op, geen probleem.
Als je haar nu ook lekker kan laten zakken komt ze net wat fijner over de rug en schoft. Hierdoor zaal de schoudervrijheid en activiteit van het achterbeen nog meer toenemen!

Op de foto's 2,4 en 5 wordt al in de goede richting gedacht, maar naar mijn mening kan dit dier er beter van worden nog iets lager in te stellen Knipoog

Je mag hem zo even bij mij neerplanten hoor Haha! Knipoog
Heb nog wel een plekje vrij, en anders maken we die.. Vork

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:49

djinnie schreef:
Ik bedoelde er niets mee, en jij ook niet, dat zag ik aan het laatste zinnetje van je.. Maar dacht, even voor de duidelijkheid Knipoog

Ok prima, had het anders begrepen. Lachen
Sorry voor de zoveelste onderbreking, weer ontopic zeker nu? Bloos

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:55

Erg chique paardje! Ik vind zijn afkomst er zeker aan af te zien Haha!! Erg mooie bewegingen!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:20

Mooie foto's heb je gemaakt FM! Ik vind het een prachtig paard!!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:47

Citaat:
In de krul rijden.. Sorry, maar kijk eens goed naar haar handen! Heel mooi gedragen, ze zet ze totaal niet vast! Het paard zoekt zelf haar hand op omdat hij al actief en snel genoeg achteraan is. Ze rijdt 'm echt heel netjes, licht en ontspannen, kan d'r niets anders over zeggen
edit: Oja, trouwens weer super foto's Maris!

Citaat:
Woonplaats: Doesburg, voorheen Duiven! Mooi paard, en ik vind het er niet forcerend uit zien want haar handen worden ook mooi gedragen tijdens het rijden!
Loopt erg netjes voor zijn leeftijd!

Succes met de verkoop..

Citaat:
Een heel leuk paard... en neej een net aangereden paard is vaak nog niet in balans.. en een ruiter probeert daar een houding op aan te houden zodat het voor het paard zo gemakkelijk is... en dat die niet door de ruiter nog eens uit balans wordt gehaald!! Ik vind het een heel leuk paard... en een jong paard wat net onder het zadel is, die loopt eerder op die hoogte dan laag over de rug. die van mij is al 6 maanden onder het zadel en die heeft er nog moeite mee...
Ik vind deze ruiter juist heel goed rijden, geen getrek, losse hand, geeft paard de steun nadat ie het heeft gevonden, geeft een iets wat verlichtere zit (naar voren zitten) voor het paard enigzins te ontlasten... Zouden meer ruiters mogen zijn!!!

het ziet er nog onervaren uit... maar dat mag ook nog zeker wel!! En een lekker achterbeen gebruik!!!

Nou dank jullie wel, ik ben de ruiter dus Haha! Haha! Haha!

Deze ruin is te koop en wordt niet overdreven extra gereden omdat hij weg moet. Zoals daarnet al is aangegeven heeft een jong paard vaak moeite om erg te zakken in zijn hals en om voorwaarts te lopen. Ik probeer hem zelf zijn houding te laten bepalen en vraag eigenlijk niks. Het enige wat hij niet mag is zijn neus naar de hemel laten wijzen (dit paard is voor de verkoop, maar die rijd ik niks anders dan mijn eigen paard (zie profiel)).

Voor de geïnteresseerden, hij staat op sporthorses en het is een heel braaf maar sprekend paard. Wanneer dit paard een jaartje lekker wordt doorgereden dan heb je hier echt een hele gespierde stoere bink aan!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 23:15

Ik vind het een ontzettend leuk en aansprekend dier!
Als ik veel geld had wist ik het wel.
Vind dat hij netjes gereden word.
Kan het me in de krul wel voorstellen dat mensen dat zeggen ben ook altijd voor het laag en rond met die jonge paarden maar vind het zeker geen in de krul tis gewoon een nette aanleuning!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 23:18

Maar hogere prijsklasse valt wel mee hoor ( je moet toch een beetje de penny's afschrikken Haha! ).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 00:38

Het paard is niet helemaal mijn type maar dat is gewoon je smaak.
Verder vind ik dat er redelijk veel druk op het bit staat voor iemand die het paard zelf de houding laat bepalen... Vind het paard er ook niet echt ontspannen uit zien (al kan dat ook liggen aan het jong zijn) maar dat verbeter je er niet op door er extra druk op te leggen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 02:08

pharagirlke schreef:
Het paard is niet helemaal mijn type maar dat is gewoon je smaak.
Verder vind ik dat er redelijk veel druk op het bit staat voor iemand die het paard zelf de houding laat bepalen... Vind het paard er ook niet echt ontspannen uit zien (al kan dat ook liggen aan het jong zijn) maar dat verbeter je er niet op door er extra druk op te leggen.

Dan zie jij denk ik andere foto's dan mij???

Smaak valt over te wisten.
mijn smaak is het wel, maar gelukkig is dat per persoon verschillend! Haha!
Verder vind ik dat je wel contact moet houden met de mond!
Contact hoeft nog niet persee druk te zijn!
Als je wil dat het paard meer neerwaards gaat om een gegeven moment moet je met contact rijden anders zal het paard nooit en te nimmer je hand volgen!

Ik zie geen druk op het bit, ik zie ook niet de spanning waar jij het over hebt!

verder ontopic, ga lekker door met rijden en dat beestje komt er wel als hij een leuke eigenaar krijgt!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 06:15

ziet er goed uit, vind alleen dat de ruiter met d`r houding het plaatje wat minder maakt, maar dat komt vast nog wel goed

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:38

tassie schreef:
ziet er goed uit, vind alleen dat de ruiter met d`r houding het plaatje wat minder maakt, maar dat komt vast nog wel goed

D'r is nu al zo vaak gezegd dat de ruiter zo zit om de rug v/h paard te ontlasten.

Heel mooi paard, ziet d'r goed uit. Lachen

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:38

Mooi paard hoor!
Ziet er lekker uit. Loopt al lekker losjes. Die komt er wel!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:43

aerdenhout1 schreef:
Tja en daar kom ik weer aan....ik zou zo'n jong paard van drie jaar toch veel liever met z'n neus in het zand zien lopen. Erg mooi paard, maar zoals gewoonlijk in de hoge prijsklasse (en handelspaard) moet het weer veel te snel. Sorrie, mijn mening. Dat de amazone op zo'n jong, nog onbeleerd paard zo zit vind ik veel minder erg en begrijpelijk.

Dan lig jij waarschijnlijk zelf ook liever in het zand dan dat je erop zit?

Ik stoor me aan de hakken, maar verder geeft het geen verkeerd beeld. Beetje contact kan geen kwaad in dit stadium van beleren. Dan voel je de stappen van het paard aan....

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:21

ik vind het er heel vriendelijk uitzien. Misschien een beetje wiebelig van zowel het paard als de ruiter, maar als daar meer km's bijkomen komt dat vanzelf wel goed.

Ik zou een paard van 3 ook zo laten lopen en niet met zijn neus over de grond. Grote kans dat hij als duikboot door het leven kan gaan, want hij mist op deze leeftijd overduidelijk de kracht om dan ook nog eens het achterbeen onder de massa te krijgen. Dat ga ik niet bevorderen door zijn hals zo laag te plaatsen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:25

Zo ; wát een blikvanger !

Ik vind het er lekker ontspannen uitzien, en voor de mensen die dat niet vinden ; ik neem aan dat ze voorzichtig doen en weten wat ze doen met zo'n talent. Lachen

Prachtig beest. Lovers

Kristen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:32

HeeJ heeJ
Egt een heel mooi paardJhee Pling
Komt heelemaal goed Bloos

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:37

Wow Kirsten, iets minder breezer graag!

Leuke foto's en leuk paardje hoor.
Vind het er wel ontspannen uitzien, wordt netjes gereden door de ruiter.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:44

Haha! Mensen die jonge paarden rijden weten ook wel dat een jong paard vaak uit zichzelf deze houding opzoekt. Zo te zien rijdt de amazone hem goed voorwaarts, en ze geeft hem ook ruimte van voor. Moet ze dan de teugels helemaal losgooien? Als het paard het zelf aanbiedt ( wat overigens de meeste jonge paarden doen) dan kan het geen kwaad, wees blij dat je netjes de bak rond komt. Als ze wat beter te sturen zijn, kun je gaan sleutelen aan hoofd/halshouding.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:14

Saskiaatje schreef:
tassie schreef:

D'r is nu al zo vaak gezegd dat de ruiter zo zit om de rug v/h paard te ontlasten.

Heel mooi paard, ziet d'r goed uit. Lachen

daarom zette ik er ook achter dat dat vast nog wel goed komt Knipoog

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:22

Tulandro schreef:
Haha! Mensen die jonge paarden rijden weten ook wel dat een jong paard vaak uit zichzelf deze houding opzoekt. Zo te zien rijdt de amazone hem goed voorwaarts, en ze geeft hem ook ruimte van voor. Moet ze dan de teugels helemaal losgooien? Als het paard het zelf aanbiedt ( wat overigens de meeste jonge paarden doen) dan kan het geen kwaad, wees blij dat je netjes de bak rond komt. Als ze wat beter te sturen zijn, kun je gaan sleutelen aan hoofd/halshouding.

mee eens.
Vind het echt een super mooi dier om te zien en vind dat de ruiter het goed aanpakt