U`Blingh @ klieren in de les (Jade)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: U`Blingh @ klieren in de les (Jade)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:10

Arjette schreef:
Ik weet niet precies wat de problemen zijn met rijden, maar wat ik in het filmpje zie valt eerlijk gezegd wel mee (maar misschien is dat juist maar het begin?). Het lijkt mij dat je wat strenger op mag treden en al wanneer je merkt dat ie wat uit wil halen hem gelijk aan het werk zet. In het filmpje kon je ook goed zien dat ie op een gegeven moment (nog voordat ie ging staken) niet echt meer wilde. Op dat moment moet je hem gelijk aanpakken en flink doorrijden! Ik heb met mijn paard hetzelfde probleem gehad en streng en consequent zijn is de enige oplossing!

Ik vind jullie wel een leuke combinatie en de foto's zien er goed uit, alleen probeer wat minder gespannen te zitten. Ik hoop voor je dat je snel weer uit je dipje komt! Ach gut

Hier ben ik het volkomen mee eens!
Veel succes met Blingh nog he Ach gut Hopen dat het snel over is, dat geklier!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:11

Ik vind het een heel aansprekend paard om te zien..

Ik lees in je bericht dat je zusje en een bijrijdster door de week rijden.
Wat is hun niveau? Zijn ze consequent of kan U'Blingh onder het werk uit komen?
ALs zij niet consequent zijn kan het zo zijn dat hij jou ook aan het uitproberen is..

In ieder geval heel veel succes en geef niet op!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:15

Balen Cimmy dat het rijden niet zo lekker gaat de laatste tijd! Maar jullie komen er vast sterker uit! Wanneer je eenmaal bang bent is het moeilijk om hem eens flink op zn donder te geven. Ik hoop dat het snel weer beter gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:26

Skilian schreef:
Ik vind het een heel aansprekend paard om te zien..

Ik lees in je bericht dat je zusje en een bijrijdster door de week rijden.
Wat is hun niveau? Zijn ze consequent of kan U'Blingh onder het werk uit komen?
ALs zij niet consequent zijn kan het zo zijn dat hij jou ook aan het uitproberen is..

In ieder geval heel veel succes en geef niet op!!

We rijden allemaal ophetzelfde niveau ongeveer en vullen elkaar zelfs aan. Ook lessen we regelmatig bij dezelfde instructrice (wekelijks)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:58

Het blijft een onwijs leuk paard om te zien!
Jammer dat jullie even wat miscommunicatie hebben en dat je doordeweeks nu precies geen tijd hebt om te rijden...

Als je straks weer meer tijd hebt zou ik inderdaad ook meer ontspannen en leuke dingen met hem inplannen, zodat jullie elkaar op alle fronten beter leren kennen en elkaar ook meer gaan vertrouwen...

Goed dat je meer begeleiding zoekt nu het even minder gaat.
Probeer toch ondanks je eigen spanning zo ontspannen mogelijk te blijven zitten, hoe moeilijk dat ook is...
Goed om je heen blijven kijken en diep blijven ademen...

Op momenten dat hij niet naar voren wil juist extra naar voren rijden met minder druk op teugels.
Als hij dan weer goed voorwaarts is belonen met je stem en proberen wat meer op lengte naar beneden te rijden...

Heel veel succes!
Jullie komen er samen wel! Knipoog

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:19

Hier mijn peptalk:

Don't worry! Dit is gewoon weer een fase, je moet er even doorheen en dan is het rijden weer hemels!
Het kan niet altijd goed gaan een paard heeft ook wel eens een offday (net als die van mij vandaag!).
Als het altijd maar goed ging dan was paardrijden saai!! En dan waardeer je de keren dat het super gaat niet zo heel erg meer!

Mischien zet je jullie onbewust ook onder druk door je B debuut die steeds dichterbij komt... en komt het daar een beetje vandaan(paarden zijn natuurlijk heel fijngevoelig).

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:20

Nouvel schreef:
Op momenten dat hij niet naar voren wil juist extra naar voren rijden met minder druk op teugels.
Als hij dan weer goed voorwaarts is belonen met je stem en proberen wat meer op lengte naar beneden te rijden...

Hier ben ik het ook mee eens! Wees creatief. Gaat het niet op de ene manier dan maar op de andere manier... voorwaarts moet tie, hetzij met zn kop in de lucht hetzij met zn kop tussen ze knieeen. Misschien blokkeert je paardje wel omdat je hem zelf onbewust bij de overgang naar voren tegenhoud met je hand en dan kan hij natuurlijk niet weg!

Dus weer helemaal terug naar het begin, been=weg. Veel overgangen rijden en vooral veel voltes rijden, maar durf hem los te laten!! Houd je niet bezig met zijn hoofd! ALs je je paard op dit moment niet voorwaarts kan rijden dan kan je hem ook nooit netjes nageeflijk en rond rijden. Het aan de teugel rijden komt immers van achteruit, dus eerst weer de motor aan de praat krijgen!

Dus hand weg en been eraan!

Kijk zelf ook krities naar het filmpje (trouwens top dat je het gefilmd heb!! kan je veel aan zien!) Op het moment dat je naar de draf toe wil geef je been... vervolgens ga je zelf wachten op de reactie van je paard (omdat je weet dat hij dit gaat doen) en ga je alvast naar voren zitten om zijn gestaak op te vangen. Niet doen, op je kont blijven zitten en rijden! Het is heel moeilijk, ik weet het. Wat kan helpen is een ervaren ruiter erop te zetten die hem even aanpakt en weer even laat zien waar de motor zit. Het lost jouw probleem waarschijnlijk niet op, maar op deze manier kan je zien hoe je het op kan lossen!

Wees trouwens niet bang voor zijn gestaak. Als je het paard 1x duidelijk verteld zal je paardje waarschijnlijk helemaal niks doen!!

Je paardje is een heel leuk paard en jullie komen er echt wel! Het komt echt weer goed Haha! .... ookal geloof je dat nu waarschijnlijk niet Haha! . Dat jade staat hem trouwens prachtig!

Veel succes!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:20

ben het met de bovenstaande reactie's eens, maar puberen doen ze allemaal!

komt vast weer helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:23

Danielle,
ik ben zelf qua rijden heel perfectionistisch het moet gewoon goed gaan en er netjes uitzien. Denk dat ik daarom ook liever in set rijdt want dan zien we er iig netje suit. (zit allemaal in mn hoofd natuurlijk)

Heb iig heel veel tips voorbij zien komen en ga er zeker wat mee doen!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:27

Volgens mij loopt breitje je een beetje uit te dagen.
Ff doorbijten en er tegen aan meid, laat je niet kennen jij bent de baas.
Als jullie elkaar vetrouwen komt het wel goed, maar dan moet je je niet bang/gespannen voelen want dat voelt hij, en gaat die met je sullen.

Succes veder.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:34

Blingh schreef:
Danielle,
ik ben zelf qua rijden heel perfectionistisch het moet gewoon goed gaan en er netjes uitzien. Denk dat ik daarom ook liever in set rijdt want dan zien we er iig netje suit. (zit allemaal in mn hoofd natuurlijk).

Heb iig heel veel tips voorbij zien komen en ga er zeker wat mee doen!

Ik ben ook perfectionistisch, maar je werkt met een dier! Soms gaat t de enige dag beter dan de andere! Dus je moet daar een beetje van afstappen.
Met perfectionistisch zijn is niets mis, want je moet vooruit, maar je kan jezelf en je paard op deze manier ook wel eens tegenwerken!
Paardrijden is teamwork! Dus samen blijven denken en niet alleen! Dus ook lekker ontspanning zoeken, leuke dingen doen en daarna weer verder!
Het komt echt wel goed! OK dan!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:36

Bailykarlos: ben het helemaal met je eens.
Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:52

Bedankt voor jullie motivatie: krijg al weer helemaal zin in morgen en dan gaan we gewoon KNALLEN! net als vroegah, hihi

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:41

Jammer dat jullie zo in een dipje zitten Cim..
Hopen dat het straks weer wat beter gaat, misschien als ie de wei in mag?
Blingh ziet er wel erg goed uit hoor, en wasabi staat hem ook erg mooi

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:53

Wat vanaf de foto en film lijkt: Paard is sterk links gebogen en valt rechts daardoor op de schouder. Loopt klem en staakt vanuit fysiek lastig om rechts om door te lopen ( en valt links om waarschijnlijk naar buiten weg ) probeer eens wanneer je rechtsom rijdt om de rechter schouder weer hol te maken in de buiging door je rechter hand naar je linker heup te plaatsen ( daarmee zal hij wijken voor de druk van je teugel, de schouder weer hol maken en makkelijker door kunnen lopen.

Let wel, dit is een corrigerende hulp voor het vallen op de rechter binnenschouder.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:54

Geloof me je bent echt niet de eenigste met dit probleem.
Mijn 5,5 jarige puber deed echt precies het zelfde. Zodra ik aan wilde draven ging hij keihard in zijn achteruit ipv naar voren.
En als ik dan been gaf begon hij te stuiteren.

Heel fijn, maar jullie komen hier echt doorheen. Het sterk worden op rechts is waarschijnlijk omdat hij zijn rechter achterbeen niet helemaal onder de massa wil plaatsen. Op het filmpje lijkt het ook dat hij tegen je rechter been aanhangt.

Veel succes en het gaat jullie samen echt lukken

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:01

Ik vind het er ook best netjes uit zien.
Je zit inderdaad wel gespannen, probeer je schouders te ontspannen.
Ik ken het zelf, ik zit ook altijd gespannen, waardoor Jur alleen maar moeilijker wordt, en ik nog meer gespannen zit.
Probeer (desnoods aan de longe) je schouders los te maken door rondjes te draaien met je armen/schouders. Dit helpt bij mij meestal wel. (voor 5 minuten dan Haha! )

Jark

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:12

Hé CILOU!
Echt vervelend voor je dat t niet zo lekker gaat met Blinghie! Ik hoop dat je weer snel uit je dip komt. Dat verhaal over dat lengtebuiging zou idd de oplossing zijn, als ik zo kijk naar de foto's en film. Heb je het op je stage wel erg naar je zin? We moeten maar eens wat afspreken, want t is al weer veel te lang geleden. Tot snel en veel succes met je knolletje Knipoog

xx

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:17

Hey cimmy!

Pff echt balen zeg dat hij zo aan het uitesten, terwijl het bij mij dinsdag nog zo lekker ging!!

Idd wat blingh doet is als hij het moeilijk krijgt z'n nek erop zetten en aandraven/galoperen (onder mij dan)
Dat van die lengtebuigingen kunnen we wel eens proberen!

Heel veeel succes morgen, en laat het maar weten Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:54

cimmy, ik dacht dat het juist zo goed ging ?
noujah ik had heb ook nog even een dip, gaat er wel weer uit uiteindelijk!!!
ik zal je zo even pbén over het rijden , en wat tips, noujah morgen Knipoog
blingy is weer ubber sexy in jade Cool

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 00:02

Op de foto's vind ik het er best goed uitzien hoor! Lachen
Setje staat overigens ook super!

Ik denk dat iets strenger optreden ook veel uitmaakt.. Hij weet nu dat hij er telkens onderuit kan komen door dit te doen..
Mijn paard heeft dit ook veel gedaan, alleen draaide zich dan om en ging in een steigergaloopje ervandoor.
Dit heb ik eigenlijk weten te voorkomen door hem gewoon vooruit te trappen, letterlijk!
Zodra ik al voelde dat ie wou gaan staken, meteen benen!

Verder zou ik natuurlijk niet weten wat hem dwars zit? Mischien zit ie niet lekker in zn vel..
Je zegt dat het al een tijdje slecht gaat, en dat ie het bit vastpakt..
Is hij goed bijgehouden door de tandarts? Of heeft hij mischien last van zn rug?
Dit kan ook een hoop uitmaken...

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 00:19

Begrijpelijk dat je paard niet wil, eigenlijk is ie heel braaf dat ie dit accepteert. Je hebt zo ontzettend de rem erop staan. Probeer eens met je hand los te rijden. Hand voor en been eraan. Maar niet die rem er iedere pas op!
Arme beestje kan ook weinig anders dan staken. Voor is de rem dus hij kan alleen maar omhoog.

Jonge paarden moet je in de vooruit rijden en zeker niet terug. Als hij naar voren is kan hij ook niet staken Knipoog Succes!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 03:57

Vind jullie een super leuke combinatie, ik sluit me veder helemaal aan bij bailykarlos en nouvel, ga even lekker ontspannen met hem, doe wat geks, dan komt je vertrouwen vanzelf wel weer, en ga je weer ontspannen, zingen tijdens het rijden helpt ook om te ontspannen

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 07:54

Op de miscommunicatie na vind ik het er best netjes uit zien hoor Ja En ook ik heb met nourejev in een dip gezeten en ging het echt vreselijk Clown Maar de laatste 2 maanden loopt hij weer super, super ontspannen en heel fijn te rijden. Ik heb wel een ander bitje geprobeerd en daar loopt hij echt 10 x beter op, en heeft hij een vakantie van 3 weken gehad en dat heeft hem erg goed gedaan. Als jij door blijft zetten komt het echt goed OK dan! Jade staat wel erg leuk. En inderdaad wat ontspannende dingen doen zoals bijv. in het bos rijden of springen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:35

Mijn les ging super vandaag! Heb weer in de binnenbak gelest aangezien ik daar toch zekerder van mezelf ben. Ik zal nu even alles uploaden en dan in een topic zitten.