_Marjon_ schreef:Istie echt zo moeilijk?
Een mexicaanse neusriem, pelham bit (lijkt het?) en een bijzet?
Z'n kleurtje is leuk
Ja, mee eens. Ben benieuwd... er zijn andere manieren...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Marjon_ schreef:Istie echt zo moeilijk?
Een mexicaanse neusriem, pelham bit (lijkt het?) en een bijzet?
Z'n kleurtje is leuk
maaikemuis schreef:Een bijzetteugel aan een bitstukje en vervolgens tussen de benen door is een vrij normaal gebruik van deze teugel hoor. Menig manege gebruikt de bijzet zo in de ponylessen. En hij staat los afgesteld, dus je paard over de kop trekken lijkt me ietwat overdreven. Als het bijzetje je zo het nodige vertrouwen geeft, laat die er dan voorlopig gewoon lekker aan. Alleen dan wel in combinatie met een gewoon bitje. De bijzet steeds een stukje losser doen en voor je het weet, kun je gewoon zonder bijzet en zonder gecross door de bak heen sturen.
Succes meis!
_inge_ schreef:@spaqunel Ja kort zit ik omdat ik dan steviger zit en me veiliger voel omdat die vaak nog wel wegrent daardoor is eigenlijk die bijzet ook. Op stal en met poetsen en in de wei kunnen we het goed met elkaar vinden alleen met rijden is het soms niet altijs beste vriendjes maar daar word aan gewerkt.
@astridastrid Hellaas staat die te koop, omdat ik graag verder wil met wedstrijden en sjors vind het leuker om lekker buiten te rijden.
_inge_ schreef:@astridastrid Hellaas staat die te koop, omdat ik graag verder wil met wedstrijden en sjors vind het leuker om lekker buiten te rijden.
MissDonna schreef:JUIST een ander bit er in, en al die andere troep weg laten! Die neusriem is ook heel sterk inwerkend! Als jij met een gewoon trensje rijd, en les neemt. en rustig gaat lichtrijden als hij hard gaat went hij daar aan. Neem in iedergeval les en probeer met een gewoon bitje.

duikpaardje schreef:_inge_ schreef:@spaqunel Ja kort zit ik omdat ik dan steviger zit en me veiliger voel omdat die vaak nog wel wegrent daardoor is eigenlijk die bijzet ook. Op stal en met poetsen en in de wei kunnen we het goed met elkaar vinden alleen met rijden is het soms niet altijs beste vriendjes maar daar word aan gewerkt.
@astridastrid Hellaas staat die te koop, omdat ik graag verder wil met wedstrijden en sjors vind het leuker om lekker buiten te rijden.
Wat ik niet snap, ik begrijp uit je eerste berichtjes bij de foto's dat je sjors pas hebt en later schrijf je (zie quote) dat hij helaas te koop staat omdat je verder wilt met wedstrijden ???
Ik neem aan dat je wist hoe hij is toen je hem kocht en dat je toen ook al wist dat je wedstrijden wilt gaan rijden.
Volgend mij kun je er nu het beste voor kiezen gewoon een goede instruktie te zoeken en weer vanaf de basis te beginnen zonder allerlei poespassen aan je paard en dan kijken hoe hij reageert.
Of gewoon zo snel mogelijk verkopen en zorgen dat hij bij iemand komt die er wel mee aan de slag kan.
tia_maria schreef:ik vind het niet zo passen.
je beugels mogen 4 gaten langer
en hoezo rij je met stang en bijzet

nu rent ze niet meer weg
Ik vind het er geod uitzien, laat hun gewoon maar met hun eigen paardjes bemoeien! En degene die geen paard noch ervaring hebben moeten al helemaal hun mond dicht houden