Falco en ik voor de 3de keer at work!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Falco en ik voor de 3de keer at work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 17:09

Inderdaad Lachen Het voelt zalig om er eindelijk op te kunnen na een dikke anderhalf jaar wachten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:25

Leuke foto's! Ziet er leuk uit.
Lijkt me idd een fijn gevoel als je er dan eindelijk op kunt na dat wachten. Knipoog

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:32

El_Beauty schreef:
Meis doe je beugels 2 gaten langer en je houding is al een stuk verbeterd omdat je je dan wat langer maakt je zit er nu als een opgekropt meisje bij maar met de beugels langer is dit al heel anders..

Ik ben het er helemaal mee eens!!!!!
Je zit er zoals je zelf al zegt bagger op!!
Het lijkt wel of je gaat springgen, ze moeten inderdaad langer!!

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:36

Gaat super goed voor de 3de keer Knipoog
Als je het beste met korte beugels kan rijden, moet je gewoon zo houden.
Ik rij zelf op een springzadel en heb de beugels wel iets langer dan jou,
maar als ik m'n beugels zo lang doen als een dressuurzadel, heb ik mijn been er niet goed meer aan en reageert die van mij natuurlijk totaal niet meer als m'n been er niet aan zit.
Heb nog wel zo'n foto in mijn profiel dat ik de beugels erg lang had op een springzadel Lachen
Maar wat wel zo is, is als je wel met iets langere beugels rijd, dan wordt je houdig meestal wel iets beter idd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 17:40

Het is idd springmaat, maar dat ben ik gewoon, omdat ik nu eenmaal spring Knipoog Dan kan je niet op een jong paard zomaar even snel jouw eigen beugelmaat aanpassen, als je dat niet gewoon bent, althans, dat vind ik. Er zijn belangrijkere dingen om op te letten bij een pas zadelmak paard. Ik ben het niet gewoon om langer te rijden, dus dat vraagt oefening en ik kan dat niet zomaar op mijn eigen paard doen en voorlopig lukte het prima op deze manier. Ik heb er geen last van, paard blijkbaar ook niet. En voor de "mooi" doe ik het niet. Mijn slechte houding is door mijn rug, ik heb een serieuze S-rug en dan iets forceren doet gewoon pijn. En goed zitten heb ik bij het begin nooit goed geleerd, dan is het moeilijk om dat eruit te krijgen. Maar het lukt wel, als ik erop let. Maar zoals ik al zei: daar let ik nu eenmaal niet altijd op en dat is mijn probleem. Op dit moment ben ik nog echt met Falco bezig, hij moest blijven lopen, ookal wou hij dat niet. Dan is het aan mij om hem verder te krijgen. En ook ik werd daar moe van en zeker dan denk je niet overal tegelijk aan.

Ik heb altijd kort gereden, en ik kan wel proberen om langer te rijden, wat ik ook al eerder zei. Ik denk niet dat ik dat kan volhouden, en ik zie ook niet waarom dat echt nodig is, als het op deze manier prima lukt. En een dressuurzadel is echt wel heel anders dan een vzh-zadel. Ik heb het aan den lijve ondervonden Clown

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:44

Ja precies! Als het niet wil dan moet je gewoon zo blijven rijden. Gaat ook om het goed rijden en niet om 'dit staat niet mooi'.
Erg vervelend met je rug. Maar hopelijk komt het wel goed.
Maar zoals je al zei: ga eerst wel mooi met falco bezig, dat is het belangrijkste! Lachen Veel succes nog met hem

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:24

ziet er helemaal niet verkeert uit Tiene... Haha! en leuk om nu eindelijk eens het gezicht achter de naam Tieneke te zien... Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:25

Ga je nu op mij stemmen? Clown Haha! Haha Lachen

Ik vind het er eigenlijk goed uitzien voor de 3de keer, al heb ik geen beeld van wat een paard normaal gezien in dit stadium moet kunnen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:27

Tieneke, sorry, niet voor het één of ander, maar ik vind de beugels toch ook erg kort. Je zegt zelf dat je met dit paard nog niet gaat springen omdat hij nog te jong is, dan hoeven je beugels helemaal niet zo kort te zijn. Als je je beugels verliest als je ze langer doet, maak je je benen niet lang genoeg. Je houding zal vanzelf beter worden als de beugels wat langer zijn.
Je zegt dat je het niet nodig vindt om altijd op je houding te letten, maar dat is volgens mij gewoon het allerbelangrijkste als je paardrijdt hoor. Als jij niet goed zit, kan je paard niet goed lopen. Toch wel iets om aan te werken dus...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 08:26

Leuke foto's hoor Tieneke!
Zo te zien gaat het goed zo!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 09:42

Ik bedoel gewoon dat ik het gewoon ben om zo te rijden en als ik daar dan iets aan ga veranderen wat voor mij heel erg moeilijk is, is dat imo niet verstandig om dat te doen om een pas zadelmak paard. Als ik dan 100 keer mijn beugel verlies en mijn paard wordt daar gek van en uiteindelijk lig ik eraf, wat heb ik hem dan geleerd? Dat hij me er op die manier makkelijk afkrijgt.
Eerst moet ik vertrouwen in hem winnen en hij in mij, ondertussen probeer ik vooral op mijn schouders en rug te letten, maar ondertussen ook vooral op Falco, want op de foto's is hij zo mak als een lammetje, maar toen waren we al een half uur bezig Knipoog
Ik ga nu echt niet ineens veel langer rijden en dan risico's lopen dat het verkeerd afloopt. Dat komt later wel. Ik kan prima rijden zo en hij heeft er blijkbaar geen last van, dus eigenlijk zie ik het probleem niet zo. En zoals ik al zei: mijn slechte houding komt vooral door de vorm van mijn rug en door het feit dat ik bij de allereerste keren paardrijden nooit echt heb geleerd om te blijven zitten met een holle rug en mijn schouders naar achteren.
Als mij het niet stoort en het stoort Falco niet, wat is dan het probleem? Misschien stoort het jullie, maar dat is dan maar zo Knipoog

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:08

Er wordt toch niet gezegd dat je de beugels veel langer moet doen, één of twee gaatjes is echt al genoeg. Ik rij zelf met een vzh-zadel, en daar doe ik mijn beugels ook niet zo kort, want om te dressuren heb je dan gewoon geen goede houding. Als jij naar voor valt, valt je paard ook naar voor, en dat is denk ik niet de bedoeling.
Maar als je goedbedoelde adviezen niet wil aannemen, gewoon zo doorgaan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:10

Zoo, wat een práchtige pianohandjes heb jij Haha!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:17

Tieneke schreef:
Beugels langer en ik ben ze kwijt Lachen Ik heb erg korte beentjes hoor Knipoog En in een vzhzadel is dat echt niet ideaal...

Onzin, het voelt gewoon eerst heel erg vreemd en onwennig.
Maak je beugels 2 gaatjes langer en rij dan eerst in stap en draf zonder beugels en laat je benen goed hangen, doe ze daarna weer aan en dan voelt het al veel minder vreemd.
Dat je je beugels kwijtraakt als ze langer zijn komt gewoon doordat je je benen optrekt.
Daarnaast komt je dan ook wat meer voorin je zadel te zitten ipv helemaal achterin.
Het is gewoon een kwestie van wennen en even doorzetten.
Geloof me ik moest er ook even doorheen, maar mijn houding en rijden is er wel veel beter van geworden.

Het totaalbeeld zou er heel erg van opknappen, want jullie zijn een hele leuke combinatie en je hebt een hele mooie pony.

Succes.

elianne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:34

hoi. toch kom ik ook weer met commentaar over de beugels. ik ken het probleem ik rijdt ook "voor mijn gevoel" fijn met beugels op spring maat alleen mijn houding werdt er niet beter van, ik ben aan het oevenen gegaan. de eerste paar keren zat het bagger en had ik het gevoel dat ik helemaal geen balans had maar na een paar keer ging het al beter en heb de beugels nu standaart met het dressuren 2 a 3 gaatjes langer, dus het is altijd het proberen waard, alles kan geleerd worden. verder ziet het er wel leuk uit! succes nog groetjes.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 11:44

Wat heb je je beugels kort Gaaaap.. ik zou ze wel 3 gaten langer doen,, maar het is wel een mooi paardje Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 12:31

Ik zeg toch al 100x dat ik dat best wil proberen om langer te rijden, maar gewoon niet op dit moment. En zeker niet omdat sommigen het er dan "mooier" vinden, daar is het toch helemaal niet om te doen? Ik zal het zeker proberen en ik zal er op oefenen, maar gewoon niet nu, en de redenen heb ik ook al 100x gegeven. Maar als jullie niet willen lezen, is dat ook goed Lachen Ook gewoon zo doorgaan zou ik zeggen Verward

Mijn handen: heb je helemaal gelijk in Haha!

Wat je zegt over die balans: klopt, en die zal ik dan ook wel vinden. Maar ik wil mijn paard niet op dit moment nog meer moeilijkheden bezorgen met zijn eigen balans door er met mijn benen maar aan te bengelen. Eenmaal als hij zijn balans goed gevonden heeft, kan ik pas echt goed aan die van mij werken.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 15:44

Ja, dan moet hij helemaal opnieuw zijn balans beginnen zoeken, omdat jij anders zit. Puik plan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 15:46

Dan kan hij zoeken, maar wordt hij tenminste niet overdonderd. En ik denk nog steeds dat ik hem van alle Bokkers toch net iets meer kan inschatten en waar hij goed of niet goed op zal reageren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 16:45

Gelijk heb je hoor Tiene, nu is het voornaamste dat je kunt blijven zitten als hij eens gek doet.

Ik zie liever een ruiter op een jong dier die in elk geval vast zit en ontspannen, dan iemand die per se het plaatje voor elkaar wil hebben en vervolgens bij de eerste keer wegspringen er al naast ligt Haha!

Misschien kun je met een ander paard vast wat aan je zit werken en dat meenemen op Falco?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 16:48

Bedankt Urielle, dat bedoel ik dus helemaal Lachen

Ik werk elke week op mijn zit op een bijrijdpony in de manege Lachen

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:21

Ziet er heel goed uit voor de derde keer! Falco loopt lekker ontspannen en dat in zo'n grote wei.
Ik kan me voorstellen dat je je beugels nu niet langer wil doen. Je bent nog niet helemaal vertrouwd met je paardje en op de een of andere manier voel je je dan gewoon zekerder met de beugels een gaatje (te) korter. Lekekr oefenen op een vertrouwd paard!

Veel plezier met Falco!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 18:32

Bedankt Skilian! Fijn dat er toch mensen zijn die mij begrijpen Lachen

Zojuist weer gereden en het volgende is zo ongelooflijk leuk aan hem: hij loopt zo bijna vanzelf aan de teugel en is zo licht in de hand, echt zalig. ik moet gewoon een beetje been geven en huppa: meneer buigt mooi door en loopt ontspannen Haha!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:12

Wat ziet het er heerlijk ontspannen uit zeg! Echt een gaaf paard heb je Ja
Beugels zijn idd nogal kort, maar kan me voorstellen dat het voor jezelf ook niet echt prettig is om ze ineens veel langer te hebben.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 07:03

Het ziet er fijn en ontspannen uit Tiene! Super om jullie eens samen bezig te zien Ja
Falco is een leuk dier, jullie worden vast een goed stel samen!!

Verder ben ik het met jou eens, en daarbij ken je zelf je paard het beste. Lachen Persoonlijk ben ik ook een of twee gaten korter begonnen met inrijden dan ik nu rijd.