Zonder zadel met ze 2 springen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Zonder zadel met ze 2 springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:56

Die rug is het grootste probleem echt niet, hadden jullie hetzelfde gezegd over die rug als er iemand van 90 kilo op had gezeten? (dat wegen deze twee mensen samen ook ongeveer) Dat is gelijk aan een flinke vent Lachen
Ik snap dat jullie het niet om het gewicht gaat maar om de oppervlakte, maar iemand met een flinke kont red die oppervlakte ook echt wel Tong uitsteken

Als het rijden met zn tweeen niet zo vaak gebeurt zie ik er het probleem niet van in!

Maar zoals ik al zei, houd rekening met het paard, want zn bekkie zal er niet prettig aan toe zijn

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:58

Ik snap niet wat je hier leuk aan vind Verward Behalve dat je je paard behoorlijk in de bek ropt om in evenwicht te blijven, komt de achterste bij elke sprong lekker op de nieren te recht. (en waarschijnlijk heb je het nog niet door, maar druk op de nieren van een paard is niet bepaald prettig voor hem!)

Ik wil even zeggen dat ik vind dat je een geweldig lief paard hebt! Ik weet wel dat 90% van de andere paarden jullie er meteen hadden afgeslingerd. (wat ik volledig terecht zou hebben gevonden !) Wees een beetje zuinig op dit paard, dat hij zo lief is om julie te tolereren wil nog niet zeggen dat je daar op zo'n manier misbruik van moet maken

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:59

Ik denk dat TS zo de foto's eraf haalt:)
Ze kan niet tegen commentaar terwijl alleen maar haar tips willen geven.

Meid, doe dit over 2 jaar nog een keer, als jullie beide ook wat langer rijden, want zovaak doen jullie dit niet, dus dan kan je dit keer wel ff 2jaar wachten

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:00

Weetje,je hebt een mooi paard,en het springt goed.
Dus ga niet zo door,met je paard te verpesten.
Als je zolang met 2op een paard zit kan dat serieus pijn gaan doen.
Dus hou er dan alsjeblieft mee op.

@BrittKitt_ : De rug is wel een probleem,en minder als er iemand van 90kilo opzit Knipoog
Het gaat erom dat de 2de verschijft naar naar achter en dan zit ze niet meer op de rug maar tussen het gat en de rug van het paard,en dat is heel pijnlijk voor een paard! Ook bij elke sprong zullen zij wel heenenweer wiegelen!

Je moet het lef maar hebben om ze op Bokt te zetten ! Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:00

BrittKitt schreef:
Die rug is het grootste probleem echt niet, hadden jullie hetzelfde gezegd over die rug als er iemand van 90 kilo op had gezeten? (dat wegen deze twee mensen samen ook ongeveer) Dat is gelijk aan een flinke vent Lachen
Ik snap dat jullie het niet om het gewicht gaat maar om de oppervlakte, maar iemand met een flinke kont red die oppervlakte ook echt wel Tong uitsteken

Als het rijden met zn tweeen niet zo vaak gebeurt zie ik er het probleem niet van in!

Maar zoals ik al zei, houd rekening met het paard, want zn bekkie zal er niet prettig aan toe zijn

en dan nog is 1 iemand die net zoveel weegt als deze 2 minder belastend voor het paard... en als helemaal als deze persoon met de beweging mee is...
je hebt hier te maken met 2 klappen bij de landing ipv 1, en zo aan de zit van de ruiters te zien, en dan met name de achterste, zal die klap niet mals zijn geweest, hoe weinig ze ook weegt...

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 09:00

BrittKitt schreef:

Kijk hier ben ik het nou mee eens niet omdat ik gelijk wil krijgen maar aan altijd comentaar zal ik dit niet snel meer doen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:01

Ik zeg dit niet om het voor je op te nemen want ook ik vind dat je fout bezig bent, gewoon omdat je zo in zn mond loopt te raggen en jullie niet kijken waar je mee bezig bent, bekijk mn eerste bericht maar eens;

BrittKitt schreef:
Fijn dat je zo'n lol hebt, heb je het bekkie van je paard daarna nog goed verzorgd? Wat een pijn zal die gehad hebben... Ach gut

Springen met zn tweeen is niet zo'n probleem als je het niet tevaak doet en niet hoger gaat dan dit, ik zou je wel met klem adviseren om fatsoenlijk(er) materiaal te gebruiken voor ieders veiligheid

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:01

je weet wel de minder negatieve stukjes eruit te halen he...
er zit ook een negatieve lading in dit bericht hoor... hou daar wel rekening mee...

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 09:02

DramaQueen_ schreef:

@BrittKitt_ : De rug is wel een probleem,en minder als er iemand van 90kilo opzit Knipoog
Het gaat erom dat de 2de verschijft naar naar achter en dan zit ze niet meer op de rug maar tussen het gat en de rug van het paard,en dat is heel pijnlijk voor een paard! Ook bij elke sprong zullen zij wel heenenweer wiegelen!

Jaa wist ik veel! ik wil het er ook wel afhalen maar jaa bij bokt kan dat niet!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:02

Niet alleen het bekkie maar ook de rug en de nieren !

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:03

Dat is zodat je niet wegloopt zodra je het je in een keer niet meer zint, omdat sommige mensen een andere kijk er op hebben.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:04

CxX schreef:
DramaQueen_ schreef:

Jaa wist ik veel! ik wil het er ook wel afhalen maar jaa bij bokt kan dat niet!

Dat je het lef al het om het op bokt te ZETTEN.
Je word hier beladen met negatieve commentaar,en als je zoiets doet moet je dat weten.
Zonee,weet je niet dat het pijnlijk is voor het paard,ga dan maar eerst wat paardenboekjes lezen Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:05

Ik ben ontzettend blij dat er niks ernstigs gebeurt is! Hier zal het paard gelukkig niks ernstigs aan overhouden. En doe het alsjblieft niet nog een keer!

Wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren, besef je dat niet? Op de 1e twee foto's heeft het achterste meisje ook geen cap op! Stel dat je paard was gevallen? Want doordat je er met z'n 2e op zit zonder zadel kan het paard zich minder goed in balans houden! Waarom denk je dat je precies op het juiste moment moet gaan staan als je gaat springen? juist omdat het paard zo het beste z'n balans heeft en het beste over de hindernis komt. En met 2 meiden op z'n rug die niet gaan staan is dit heel lastig! Hij had uit balans kunnen raken kunnen vallen met jullie 2 erbij! En ik wil niet weten wat er dán allemaal had kunnen gebeuren.

Denk de volgende keer 2 keer na voordat je zoiets doet. Knipoog

esther_sonja

wees eens redelijk en kijk nou zelf eens goed en nu met je ogen open...
let eens op hoe jullie zitten en hoe "veilig" jullie bezig zijn... en ook nog eens naar de teugels? dat zegt toch wel genoeg?

en ik weet zeker dat als JIJ een shetje voor bij ziet komen op bokt met een meisje van 75 kilo er op springen dat je dan ook wel denkt: Jongens, dat kan echt niet hoor!!
Maar eigenlijk doe je precies het zelfde...
iemand van 75 op een klein shetje is in verhouding net zo zwaar als jullie 2.... ongeveer 100 kilo moet dat paard mee springen die nog niet eens mee gaan... Verdrietig dat is niet slim...
maar goed ik ga dus met de rest mee en dit was mijn commentaar Pling

op vakantie ging er ook wel een meisje van 12 en een meisje van 8 op 1 pony... maar die gingen alleen rondjes stappen... dat vind ik persoonlijk minder zielig.

_likepink_

sjonge jonge!als jullie niet gingen springen was het een ander verhaal,,miss vet,,maar als je het alleen dee was er geen probleem,

Scotty__

1 iemand va 90 kilo, die kan meegaan, en zijn pony van voren ruimte geven voor de sprong.
2 mensen van misschien 45 / 50 kilo, zitten niet alleen op zijn rug, maar ook wat verder, omdat hier nooit iemand zit zou dit een belasting kunnen zijn, met het normaal rijden zou het niet zo erg zijn, maar met het springen kan dit rugklachten veroorzaken.
Vooral omdat ze niet meegeven.

Ik vind het gewoon misschien banketstaaf om te zeggen, om pennyactie

Estah_horsez

Flying_Angel schreef:
Sorry.. Geplaatst is geplaatst..!
En nee we kennen je niet, maar we reageren op datgene wat we zien. En dat vinden we er zielig uit zien. En dan zeggen we dat.

ja zo is dat! en ik vind het er echt zielig uit zien, als ik dat paard was had ik na de eerste keer niet meer gesprongen!! misschien vinden jullie het wel leuk of hoe het eruitziet leuk maar denk ook ff hoe dat paard zig zou voelen, om in zn mond te worden getrokken en dan ook nog met zn 2en over de hinernis!!

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:07

Wauw wat een braaf en trouw paard is dat. Ik denk dat de mijne dit niet gedaan had (zal ik nooit achter komen want ik ga dit niet uitproberen, de redenen hiervoor zijn al meerdere keren genoemd...) waar maar zuinig op dit superdier!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:09

_rosita_ schreef:
*edit: wat ik me afvraag.... van wie is de pony? van één van jullie of is het een verzorgpony?

ik quote mezelf maar even Knipoog
ben nog steeds heel benieuwd van wie het paardje is

xLies

Bij het normaal rijden en je gaat galloperen kan dit ook rugklachten veroorzaken.Hierboven staat dat ze nog niet zolang rijden.
Dus kunnen ze galop zonder zadel zoiezo niet blijven zitten waardoor de eerste zich kan vast pakken aan het zadel,maar dan nog niet echt goed blijft zitten,de 2de pakt de 1ste vast en die gaat ook wiegelen en komt dan uiteindelijk op de nieren terecht.
Al zouden die 2 nog instaat zijn zonder handen de galloperen en lekker beginnen schreeuwen.

xLies

_rosita_ schreef:
_rosita_ schreef:
*edit: wat ik me afvraag.... van wie is de pony? van één van jullie of is het een verzorgpony?

ik quote mezelf maar even Knipoog
ben nog steeds heel benieuwd van wie het paardje is

Ik ook wel,als het hun vz-pony was...

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:10

Estah_horsez schreef:
Flying_Angel schreef:
En nee we kennen je niet, maar we reageren op datgene wat we zien. En dat vinden we er zielig uit zien. En dan zeggen we dat.

ja zo is dat! en ik vind het er echt zielig uit zien, als ik dat paard was had ik na de eerste keer niet meer gesprongen!! misschien vinden jullie het wel leuk of hoe het eruitziet leuk maar denk ook ff hoe dat paard zig zou voelen, om in zn mond te worden getrokken en dan ook nog met zn 2en over de hinernis!!

Ik had lekker gebokt dat ze eraf lagen *LOL*

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:11

ik vind het er ook niet fijn uitzien

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:12

DramaQueen_ schreef:
Ik ook wel,als het hun vz-pony was...

dan hadden ze met mij ruzie als het mijn paard was geweest Tong uitsteken

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:12

Flying_Angel schreef:

ja zo is dat! en ik vind het er echt zielig uit zien, als ik dat paard was had ik na de eerste keer niet meer gesprongen!! misschien vinden jullie het wel leuk of hoe het eruitziet leuk maar denk ook ff hoe dat paard zig zou voelen, om in zn mond te worden getrokken en dan ook nog met zn 2en over de hinernis!![/quote]
Ik had lekker gebokt dat ze eraf lagen *LOL*[/quote]

hihi dat had ik ook gedaan en even steigeren en in me hardste galloppie door de bak Schijnheilig