Paardje 2 work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Re: Paardje 2 work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:17

Het is totaal niet voor je af te kraken hoor maar ontspannen rijden is nu eenmaal beter voor de paardenrug en voor de ruiter. Maar het ziet er me een zeer gespannen en opgefokt paard uit, dus kan begrijp dat het gn gemakkelijke tante is. Mss kun je haar voor het rijden gewoon eens los laten, zeker niet opjagen, dan is ze al wat energie kwijt en kun je tijdens het rijden mss wat ontspannender rijden.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:18

Mijn pony heeft ook problemen met galopperen, echt heel hard gaan. Ik concentreer me nu voornamelijk op de andere gangen, stap en draf. Zodra die helemaal o.k. zijn, gaan we aan het werk met de galop.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:18

@ katrien_neke

het paardje wil echt alleen maar hard. maar ik ben al aan het werk om haar met me zit terug te rijden. met doorzitten gaat het al beter en met lichtrijden ook maar dit was ook aan het einde

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:19

misschien een idee om haar eerst even op het land ofzoiets te zetten voordat je gaat rijden, zodat ze een beetje uigeraast is?
(of zeg ik nou iets heeel fouts Tong uitsteken) Bloos
Laatst bijgewerkt door xFioon op 28-03-07 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:19

@ magli dan moet ik haar aan de longe zetten want als je haar losgooit staat ze alleen maar stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:20

kimpjj schreef:
@ katrien_neke

het paardje wil echt alleen maar hard. maar ik ben al aan het werk om haar met me zit terug te rijden. met doorzitten gaat het al beter en met lichtrijden ook maar dit was ook aan het einde

omdat jij haar laat gaan, logisch dus, kijk eerst naar jezelf, denk om je eigen zit en hulpen, en kijk dan naar het paard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:20

xFioon schreef:
misschien een idee om haar eerst even op het land ofzoiets te zetten voordat je gaat rijden, zodat ze een beetje uigeraast is?
(of zeg ik nou iets heeel fouts Tong uitsteken) Bloos

dan moet je longeren, maar ik heb het idee dat het niet aan het paard ligt

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:21

@xFioon als ze het land weer op mogen zal ze inderdaad braver zijn
want ze staat zich dood te vervelen op stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:21

staat ze 24/7 op stal?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:21

Ah zo, wel ja, aan de longe kun je het ook proberen, maar ik denk niet dat dit paard daar van gaat meer ontspannen, maar kan ik natuurlijjk verkeerd inschatten he, maar ze zal allesinds wel energie kwijt zijn.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:22

als je je been al aanlegt dan schiet ze al een paar meter naar voren.je moet je handen en je benen zoveel mogelijk stil houden.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:23

staat ze 24/7 op stal? hoe bedoel je dees-daan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:25

staat ze dag en nacht op stal, of komt ze ook de wei in?

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:26

in de winter staat ze dag en neacht op stal en in de zomer overdags

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:26

Dacht ik al, bedoel alle mensen zitten hier te zeggen van dit kan ik niet aanzien enz. maar dit ziet er een heel moeilijk paard uit, ik zou zeggen werk aan die ontspanning, dit is imo niet direct aan de teugel maar ook al gewoon constante teugelvoering zachte beenhulpen, belonen als ze bevoorbeeld een mooie, evenwichtige overgang maakt enz. dus eigenlijk proberen alle bruuske bewegingen te vermijden, dus niet meer laten crossen, want dan wordt ze helemaal opgefokt, en zoals hier al meer is gezegd: mss niet zo veel galop, maar bv. wel langer rijden, maar dan ook bv. lang stappen enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:27

dan kan het ook zijn dat energie over heeft.. heb je wel eens zitlessen gehad? dit kan je proberen, en haar eerst longeren zodat ze wat energie kwijt is

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:28

wat een kritiek zeg soms jezus.
ze doet dat paardje pas.
het staat bekent als drukke tante.
het paard is ook aan het uitproberen
en ze neemt binnenkort lessen met dat beesje.
en over het verleden zeggen mensen vaker dat het paard is mishandeld en dan is het aaaa
ze doet dat paardje pas kom op zeg niet iedereen is anky.

Vind het een leuk paardje hoor.
hoop snel dat er vooruitgang voor je is Knipoog

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:29

kimpjj schreef:
jij gooit je handen naar voren en laat haar gaan, logisch dus als ze harder gaat.. (het is weer de schuld van het paard, niet van de ruiter)

ik doe dat altijd na het rijden een beetje uit galoperen en dan wilt ze meestal crossen en dan geef ik het toe het is mijn schuld

Je zou meer aan de ontspanning moeten werken. je moet een beetje het vertrouwen met je paardje opbouwen. en verder gaa je heel raar zitten dat is niet echt prettig voor je paardje je zou een ervaren ruiter bij je moeten hebben die je kan helpen desnoods aan de longeerlijn gewoon om het op te bouwen. ( vat het niet banketstaaf op )

suc6 nog verder.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:30

@magli jij snapt het ze is doodbang voor mijn benen als ik hulpen geef schiet ze naar voren maar ik zal doen wat je zegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:30

wij oordelen over wat we zien, kan je daar niet tegen, moet je geen foto's plaatsen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:30

kimpjj schreef:
@magli jij snapt het ze is doodbang voor mijn benen als ik hulpen geef schiet ze naar voren maar ik zal doen wat je zegt

dan kan je oefenen op stemhulpen, mischien dat dat helpt..

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:33

Ik denk dat ik het wel wat begrijp. Paard dat mishandeld is schiet bij het minste vooruit, in de omgang lijkt ze me nog rustig enz, maar vanaf er iemand op haar zit, dan lijkt ze me echt nerveus en vooruitschietend. Daarom zoals ik al zei, ontspanning, door GEEN BRUUSKE bewegingen, is heel moeilijk als ze bv. wegschiet, en jij bonkt op haar rug, maar daar moet je dan aan werken.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:33

ja dat doe ik heel vaak en meestal wordt ze dan rustig en dan zeg ik goedzo en dan bloon ik haar en dan gaat ze lekker langzaam

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:33

dees_daan schreef:
kimpjj schreef:

dan kan je oefenen op stemhulpen, mischien dat dat helpt..

Denk dat dit ook wel kan helpen, haar met een zachte stem toepraten als ze iets goed heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:34

dat idd ook, maar ook met rijden, proberen dat je haar met je stem in draf en galop kan krijgen, scheeld beenwerk, en stress voor het paard