mandy13 schreef:hoihoi,,
(even van te voren: ik ga niet onnodig, commentaar van jou herhalen)![]()
ik heb even een vraagje: waarom spring je het eerste stuk uit draf? en dan hoef ik geen antwoord van dat ze heet word want dat zie ik zelf ook wel
maar UIT EIGEN ERVARING weet ik dat je echt beter kunt galoperen, en als ie dan even echt te fel word dan kan je hem altijd nog even terug nemenmaar in de draf springt ie vaak erg vierkant en worden het noodsprongen.. maar dat zit voor geen meter en daar krijg je best onzekerheden van omdat het heel naar zit
ik vond de sprongen en het ritme en z'n hoofd in de galop met springen veel beter
en toen je klaar was en je ging de bocht om moest je wel je hand laag houden
haha
maar leuk dat het zo snel al zo goed gaat! erg leuk paardveel suc6 verder met wedstrijden..!!
gr mandy13
dankje
katrienh schreef:Mooi beestje, al vind ik ze nog wat iel voor een 5jarige. Wat is haar afstamming?
Probeer ze tijdens de afzet/ op de sprong niet teveel te storen en ze niet te dicht onder de hindernis te rijden (oa 3e sprong). Naar het einde toe ging het veel beter, je lijkt zelf ook geruster te worden, het ritme zit er meer in. Voor een 2e wedstrijdje, is het goed zat.
Verstandig dat je het parcours in draf rond rijdt. Helemaal super dat je je laat begeleiden. Jullie komen er wel
Haar Papie is Chellano Z
jah ik ben ook nog jong en speels...daarom dat ik mij laat begelijden
Margytje schreef:Het paard lijkt me een goede techniek te hebben ! En tussendoor in de bochten, dat je wat hard bent met je handen, dan komt allemaal wel goed ! Probeer haar dressuurmatig wat meer op je benen te rijden enzo, zodat ze ook in het parcours op je zit en benen reageert, dan moet je zowiezo al minder in haar mond zitten. Maar daar ben je waarschijnlijk al aan bezig. Ze is ook nog jong, dus het hoeft ook niet perfect te gaan. Ik vind het alleen nogal "eng" eruit zien, wanneer ze vlak voor de sprong er hoofd nog in de lucht steekt :-s ! Dan is ze ook niet meer geconcentreerd op de sprong lijkt me... Probeer haar mss iets meer teugel te geven, of misschien gewoon je handen stil en laag houden die laatste 7 meter. Maar ik ken het paard niet, dus kan voor de rest niet zoveel zeggen!
Waar was deze jumping trouwens ?
Jah,wij zijn volop dressuurlessen aan het pakken(3x de week) en ze gaat beter en beter...ik sta op een dressuurstal
komt goed uit 
en toen je klaar was en je ging de bocht om moest je wel je hand laag houden 

). Nu twee maanden later, gaat het echt onwijs goed en rijd ik hem op mijn zit. In het parcour gaat hij nog steeds veel harder, alleen thuis of op het voorterrein loopt ie super. Het is misschien een vreemde tip, maar ik denk dat je paardje zo doet omdat je hem teveel vasthoud. Voor de rest vind ik jullie een hele leuke combo en een onwijs leuk paardje