Calling Sugar Z @ Wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sugar_SL

Re: Calling Sugar Z @ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 21:34

mandy13 schreef:
hoihoi,,

(even van te voren: ik ga niet onnodig, commentaar van jou herhalen) Haha!

ik heb even een vraagje: waarom spring je het eerste stuk uit draf? en dan hoef ik geen antwoord van dat ze heet word want dat zie ik zelf ook wel Tong uitsteken

maar UIT EIGEN ERVARING weet ik dat je echt beter kunt galoperen, en als ie dan even echt te fel word dan kan je hem altijd nog even terug nemen Knipoog maar in de draf springt ie vaak erg vierkant en worden het noodsprongen.. maar dat zit voor geen meter en daar krijg je best onzekerheden van omdat het heel naar zit Knipoog ik vond de sprongen en het ritme en z'n hoofd in de galop met springen veel beter Ja en toen je klaar was en je ging de bocht om moest je wel je hand laag houden Tong uitsteken haha

maar leuk dat het zo snel al zo goed gaat! erg leuk paard Haha! veel suc6 verder met wedstrijden..!!

gr mandy13

dankje Knipoog
katrienh schreef:
Mooi beestje, al vind ik ze nog wat iel voor een 5jarige. Wat is haar afstamming?

Probeer ze tijdens de afzet/ op de sprong niet teveel te storen en ze niet te dicht onder de hindernis te rijden (oa 3e sprong). Naar het einde toe ging het veel beter, je lijkt zelf ook geruster te worden, het ritme zit er meer in. Voor een 2e wedstrijdje, is het goed zat Ja.

Verstandig dat je het parcours in draf rond rijdt. Helemaal super dat je je laat begeleiden OK dan! . Jullie komen er wel Lachen

Haar Papie is Chellano Z Haha!
jah ik ben ook nog jong en speels...daarom dat ik mij laat begelijden Clown
Margytje schreef:
Het paard lijkt me een goede techniek te hebben ! En tussendoor in de bochten, dat je wat hard bent met je handen, dan komt allemaal wel goed ! Probeer haar dressuurmatig wat meer op je benen te rijden enzo, zodat ze ook in het parcours op je zit en benen reageert, dan moet je zowiezo al minder in haar mond zitten. Maar daar ben je waarschijnlijk al aan bezig. Ze is ook nog jong, dus het hoeft ook niet perfect te gaan. Ik vind het alleen nogal "eng" eruit zien, wanneer ze vlak voor de sprong er hoofd nog in de lucht steekt :-s ! Dan is ze ook niet meer geconcentreerd op de sprong lijkt me... Probeer haar mss iets meer teugel te geven, of misschien gewoon je handen stil en laag houden die laatste 7 meter. Maar ik ken het paard niet, dus kan voor de rest niet zoveel zeggen Lachen !
Waar was deze jumping trouwens ?

Jah,wij zijn volop dressuurlessen aan het pakken(3x de week) en ze gaat beter en beter...ik sta op een dressuurstal Haha! komt goed uit

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:38

hoi. Mag ik vragen hoe oud de pony is? en had ze deze naam al?

nouw groetjes!

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:46

Het is mischien wel een rare vraag hoor maar ze lijkt op mijn ex paardje .

m.vr.gr

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:48

Geintje ik lees al dat ze een andere vader heeft .

groetjes

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:30

Als ik dat filmpje zie denk ik....AUW! Bloos
Het paard springt met zijn hoofd omhoog en na de sprong trek je flink aan de teugels om hem weer in draf te krijgen. Waarom niet gewoon rustig in gaop laten? De stukjes die je in galop doet zien er ook een stuk beter en vriendelijker uit! Ik snap dat het som swel fijner en rustiger is vanuit draf maar in dit geval denk ik dat het juist veel getrek oplevert om haar weer over te laten gaan in draf.
Probeer ook naar de sprong te rijden ipv het paard erover te laten rennen met het hoofd omhoog (auw rug)
Nee, ik vind het er niet fijn uitzien. maar ik ken jou en je paard niet en lees dat het een moeilijk paard is, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen maar ik denk dat het rustiger rijden in je hande al heel erg veel verbeterd! Springen kan hij wel! Nu nog relaxt en rustig Lachen

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 09:37

Fleury schreef:
Als ik dat filmpje zie denk ik....AUW! Bloos
Het paard springt met zijn hoofd omhoog en na de sprong trek je flink aan de teugels om hem weer in draf te krijgen. Waarom niet gewoon rustig in gaop laten? De stukjes die je in galop doet zien er ook een stuk beter en vriendelijker uit! Ik snap dat het som swel fijner en rustiger is vanuit draf maar in dit geval denk ik dat het juist veel getrek oplevert om haar weer over te laten gaan in draf.
Probeer ook naar de sprong te rijden ipv het paard erover te laten rennen met het hoofd omhoog (auw rug)
Nee, ik vind het er niet fijn uitzien. maar ik ken jou en je paard niet en lees dat het een moeilijk paard is, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen maar ik denk dat het rustiger rijden in je hande al heel erg veel verbeterd! Springen kan hij wel! Nu nog relaxt en rustig Lachen

jah weet het...maar we zijn volop aan het oefenen Knipoog en ik spring nog maar ene paar maanden bij haar

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:46

Probeer eerst thuis eens een goed grondtempo te rijden in de galop en zorg dat ze hierop attent wordt op je zit en beenhulpen. Als je je basistempo goed hebt, dan dit gaan uitbouwen met grondbalken, als je daarop je tempo goed kan houden een paar sprongen meepakken (niet hoog!) en dit bouw je uit naar een parcours.

Je moet nu eerst de basis goed hebben voordat je het parcours ingaat, je zegt het zelf al je paard kan wel springen, nu jij nog Succes!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:51

Vind het moedig van je dat je ook de wat mindere filmpjes tóch plaatst..
veel anderen hadden dit niet gedurft..
Maar zo kan je wel de verbetering zien als je over een poosje weer een filmpje plaatst. Knipoog

Ik vind persoonlijk dat je misschien eerst de controle moet zien te krijgen, voordat je m in het parcours 'gooit'. Beeld ziet er gewoon niet fijn uit, erg ruw. (misschien een brutale vraag, maar wat waren je stijlpunten? Bloos ) Bovendien is het vaak postiever voor je stijlpunten om wél uit galop te gaan, kom je veel meer in het ritme. Nu zijn er af en toe wat noodsprongen..
Weet dat je m in draf doet voor de controle, maar zoals gezegd vind ik persoonlijk dat je dit enigszins al voor mekaar moet hebben vóór dat je m officieel start.
Heb je toevallig ook een topic met dressuurfoto's? Misschien dat het nl komt door het springen enz. dat zou heel goed kunnen Knipoog

Verder vind ik het een leuk(e) pony/paard!
En met veel oefenen komen jullie er wel hoor!! OK dan!

Hoop niet dat je mijn post als "afzeiken" bestempeld, is gewoon als 'goede raad' (voor zover ik dat kan geven Tong uitsteken )

@ratjetoe: idd

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 10:03

Ratjetoe schreef:
Probeer eerst thuis eens een goed grondtempo te rijden in de galop en zorg dat ze hierop attent wordt op je zit en beenhulpen. Als je je basistempo goed hebt, dan dit gaan uitbouwen met grondbalken, als je daarop je tempo goed kan houden een paar sprongen meepakken (niet hoog!) en dit bouw je uit naar een parcours.

Je moet nu eerst de basis goed hebben voordat je het parcours ingaat, je zegt het zelf al je paard kan wel springen, nu jij nog Succes!

Tuis doet ze het heel rusitg springen en trekt ze niet naar de sprong...Toen ik 2de was (op mijn ste wedstrijd) trok ze ook niet naar de sprong, ze zal mischien hevig gestaan hebben, weet niet
Born2BCrazy schreef:
Vind het moedig van je dat je ook de wat mindere filmpjes tóch plaatst..
veel anderen hadden dit niet gedurft..
Maar zo kan je wel de verbetering zien als je over een poosje weer een filmpje plaatst. Knipoog

Ik vind persoonlijk dat je misschien eerst de controle moet zien te krijgen, voordat je m in het parcours 'gooit'. Beeld ziet er gewoon niet fijn uit, erg ruw. (misschien een brutale vraag, maar wat waren je stijlpunten? Bloos ) Bovendien is het vaak postiever voor je stijlpunten om wél uit galop te gaan, kom je veel meer in het ritme. Nu zijn er af en toe wat noodsprongen..
Weet dat je m in draf doet voor de controle, maar zoals gezegd vind ik persoonlijk dat je dit enigszins al voor mekaar moet hebben vóór dat je m officieel start.
Heb je toevallig ook een topic met dressuurfoto's? Misschien dat het nl komt door het springen enz. dat zou heel goed kunnen Knipoog

Verder vind ik het een leuk(e) pony/paard!
En met veel oefenen komen jullie er wel hoor!! OK dan!

Hoop niet dat je mijn post als "afzeiken" bestempeld, is gewoon als 'goede raad' (voor zover ik dat kan geven Tong uitsteken )

@ratjetoe: idd

Eerlijk gezecht vond ik het goed uitzien en daarom dat ik het geplaats hebt Bloos maar nu na al dat commentaar vind ik het ook slecht eruit zien!
Haar tempo is tuis wel goed...en mijn 1ste wedstrijd ook...
nee, dressuurfoto's heb ik nog niet...zal er één van dees maken Knipoog zal ik je iets laten weten Tong uitsteken
Oja, die stijlpunten....dat hebben wij hier in belgie niet

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 06:59

Oh dat wist ik niet Knipoog

Maar toch goed dat je het hebt geplaatst..anders wist je ook niet dat het niet zo goed is als jij dacht!

Je gaat er goed mee om zo trouwens..want veel reacties hebben toch wel een negatief puntje..Goed zo OK dan!

Ben benieuwd naar je dressuurfoto's..
Succes nog met je pony! Pling

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 07:37

Born2BCrazy schreef:
Oh dat wist ik niet Knipoog

Maar toch goed dat je het hebt geplaatst..anders wist je ook niet dat het niet zo goed is als jij dacht!

Je gaat er goed mee om zo trouwens..want veel reacties hebben toch wel een negatief puntje..Goed zo OK dan!

Ben benieuwd naar je dressuurfoto's..
Succes nog met je pony! Pling

het is een paard Tong uitsteken
oja, VOOR IEDEREEN: de oorzaak waarvoor ze zo met haar kop doet is gevonden!!! de dierenarts heeft vastgesteld da haar spieren vastzitten ofzo met er te intensief met haar te werken Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:43

Oke paard Knipoog

um..misschien flauw..maar wie zegt dat het daar alléén aan ligt?

Tuurlijk het is niet echt bevordelijk..en ook goed dat je DA er naar hebt laten kijken..
Tijd zal het leren..al verwacht ik dat ze niet opeens 'zacht' zal worden, omdat je haar toch een poosje op deze manier gereden hebt...Ze zal dit zich misschien aangewend hebben..

Maar misschien valt het ook wel super mee..ben beniewd Pling

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:09

Ik vind dat je veel te ruw bent met je hand, zo maak je je paard alleen maar bang en geef je hem geen vertrouwen te springen.

Straks denkt die bij elke sprong dattie een ruk in de bek krijgt...Scheve mond

heel braaf paard, kan goed springen, maar neem asjeblieft les!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:30

Tof paard, wie is de vader? Het is een Zangersheider heh? Leuk!

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 17:32

Nimmedor schreef:
Ik vind dat je veel te ruw bent met je hand, zo maak je je paard alleen maar bang en geef je hem geen vertrouwen te springen.

Straks denkt die bij elke sprong dattie een ruk in de bek krijgt...Scheve mond

heel braaf paard, kan goed springen, maar neem asjeblieft les!

3x per week heb ik les Knipoog

Alexx schreef:
Tof paard, wie is de vader? Het is een Zangersheider heh? Leuk!

De vader is Chellano Z... jah van zangersheide

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:18

Goed dat ze ziet dat je te hard in je handen bent, je moet meer met je zit gaan rijden.
Ik vind het trouwens wel erg verstandig om eerst even te gaan draven, het houd de rust ook een beetje er in!
Mer je handen mee geven, je paard springt dan ook fijner :)

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 06:43

hey Sara!
Gefeliciteerd hoor meis!
Calling is een leukerd Lachen
Misschien een martingaal?
En als ze vastzit dan begin je gewoon met laag diep en rond losrijden zonder al te veel druk Knipoog
heel veel suc-6 verder! OK dan!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:06

Het is eerlijk gezegd zo'n ronde waar is de kriebels van zou krijgen!
Ik weet wel zeker dat jullie er komen maar het moet eerst véél zachter met de hand...
Misschien komen die vastzittende spieren door een vast gezette hand? Ik vind trouwens de stukken galop der veel beter uitzien dan wanneer je draaft en haar helemaal dichttrekt. Volgens mij heeft dit paard een héérlijke galop waar je makkelijk op blijft zitten dan wanneer je draaft en heel hoog opgegooit wordt (wat nog minder balans veroorzaakt en nog meer spanning) *dat denk ik toch*.
Bovendien steek je je benen nogal af; ook een stoorzender...
Maar het is zeker en vast een paard met potentieel en in de toekomst zal dit zéker allemaal goed komen! *Heb trouwens al vaker Zangerheiders gezien die zich niet altijd even makkelijk laten rijden*

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 13:30

Born2BCrazy schreef:
Oke paard Knipoog

um..misschien flauw..maar wie zegt dat het daar alléén aan ligt?

Tuurlijk het is niet echt bevordelijk..en ook goed dat je DA er naar hebt laten kijken..
Tijd zal het leren..al verwacht ik dat ze niet opeens 'zacht' zal worden, omdat je haar toch een poosje op deze manier gereden hebt...Ze zal dit zich misschien aangewend hebben..

Maar misschien valt het ook wel super mee..ben beniewd Pling

Ze rijd haar paard niet altijd zo Knipoog
in de piste, thuis is het veel meer ontspannen en is Calling wel rustig Knipoog

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 15:40

fleurke schreef:
Het is eerlijk gezegd zo'n ronde waar is de kriebels van zou krijgen!
Ik weet wel zeker dat jullie er komen maar het moet eerst véél zachter met de hand...
Misschien komen die vastzittende spieren door een vast gezette hand? Ik vind trouwens de stukken galop der veel beter uitzien dan wanneer je draaft en haar helemaal dichttrekt. Volgens mij heeft dit paard een héérlijke galop waar je makkelijk op blijft zitten dan wanneer je draaft en heel hoog opgegooit wordt (wat nog minder balans veroorzaakt en nog meer spanning) *dat denk ik toch*.
Bovendien steek je je benen nogal af; ook een stoorzender...
Maar het is zeker en vast een paard met potentieel en in de toekomst zal dit zéker allemaal goed komen! *Heb trouwens al vaker Zangerheiders gezien die zich niet altijd even makkelijk laten rijden*

dankje
Rosanne_ schreef:
Goed dat ze ziet dat je te hard in je handen bent, je moet meer met je zit gaan rijden.
Ik vind het trouwens wel erg verstandig om eerst even te gaan draven, het houd de rust ook een beetje er in!
Mer je handen mee geven, je paard springt dan ook fijner Lachen

we zijn volop aan het oefenen met mijn zit Knipoog
ChingYi schreef:
hey Sara!
Gefeliciteerd hoor meis!
Calling is een leukerd Lachen
Misschien een martingaal?
En als ze vastzit dan begin je gewoon met laag diep en rond losrijden zonder al te veel druk Knipoog
heel veel suc-6 verder! OK dan!

dankje chiing Lovers

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:10

ik vind het heel moedig dat je dit filmpje plaatst, en dat je het commentaar goed opneemt.

het paard kan volgensmij onwijs leuk springen, alleen ben jij te onervaren in het parcours, evenals het paard.

is het geen idee om met een ervaren paard wat parcours ervaring op te doen?
en een ervaren ruiter op jouw paard te laten springen?

ik denk dat als jij goede begeleiding krijgt, je met dit paard nog ver zal komen !

doe in elk geval de volgende keer een martingaal om, en doe geen vliegennetje op die oren, dit kan het schudden verergeren.

leer jezelf aan om in een parcours een basistempo te creeeren, dit mag bij een groen paard best wat hogfer liggen, de voornaamste reden dat het parcours op het filmpje zo slordig gaat, is omdat je hem steeds in draf trekt, laat hem het gehele parcours galoperen, en ga alleen in draf om van galop te wisselen als een vliegende wissel niet lukt.

boven de hindernis moet je meer meegaan met de beweging, kont naar achter en handen naar voren, en niet aan de teugels hangen

ik denk echt dat je met goede begeleiding nog een heel eind kan komen !!

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 10:13

dankje wel Knipoog

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:13

Het ziet er wel uit alsof je haar rtegelmatig in de rug klapt na de sprong, zeker een reden voor haar om haar hoofd omhoog te steken om de klap op te vangen! Goed dat je zovaak lest en positief het commentaar op vangt.

Suc6 samen Haha!

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 10:14

VeryWell schreef:
Het ziet er wel uit alsof je haar rtegelmatig in de rug klapt na de sprong, zeker een reden voor haar om haar hoofd omhoog te steken om de klap op te vangen! Goed dat je zovaak lest en positief het commentaar op vangt.

Suc6 samen Haha!

Dankje Haha!
oja,het gaat in het topic over haar Knipoog

ImpulsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:43

Is dit een echte wedstrijd? Ik vind het nogal laag Clown. Ik denk ook dat je beter kunt galoperen maarjah ik ken het paard niet natuurlijk. Mijn paardje wordt ook altijd superheet met wedstrijden. Ik denk alleen dat je hem altijd teveel tegenhoud en dat ie daardoor onwijs tegenstribbeld en onrustig is. Probeer gewoon in de bak (nee nie op een wedstrijd Knipoog ) hem is lekker naar voren te laten galloperen en je hand niet teveel te gebruiken. Het eerste stuk zal hij veel harder gaan, maar na een paar rondjes zoekt hij jouw op. Mijn paard hield ik in het begin ook veel te veel vast in de galop. Maar toen ik bij iemand anders ging lessen moest ik mijn paard ook even lekker vooruit laten galoperen om hem los te maken van het bit (zegmaar Vork ). Nu twee maanden later, gaat het echt onwijs goed en rijd ik hem op mijn zit. In het parcour gaat hij nog steeds veel harder, alleen thuis of op het voorterrein loopt ie super. Het is misschien een vreemde tip, maar ik denk dat je paardje zo doet omdat je hem teveel vasthoud. Voor de rest vind ik jullie een hele leuke combo en een onwijs leuk paardje Pling . Veel succes ermee!