nieuwe paard ff showen (Z1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Re: nieuwe paard ff showen (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 21:29

@Sjaantje, je hebt helemaal gelijk hoor, hij toont idd wel iets groter, maar is dat helaas niet, mijn eigen paardje is (helaas) ook maar een ukkie.
@Venetia, ik probeer er eigenlijk zo min mogelijk druk op te zetten, maar deze juist te verminderen (hij werd eerst met vrij veel druk gereden, maar dat krijg ik en hij trouwens ook niet echt verwerkt), er is wel nog altijd wat spanning, die nog mag afvloeien. Maar wat bedoel je met 'te hoog in het kruis'?
@knolbobbel, thx voor je verbeterpuntjes, maar ik vind het wel knap dat je kunt zien of ik wel/niet piano speel Clown daarvoor zijn de foto's eigenlijk wat wazig. Ik weet nl. vanmelf dat ik nooit echt piano speel op het moment, alleen mijn hand waar de zweep op zit staat iets schever afentoe. Dat k mijn teugels korter moet doen en daardoor mijn handen meer naar voren komen, ben ik het helemaal mee eens, maar ik vind nou niet dat ik ze extreem hoog heb.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:40

Prachtig beestje zeg, zul je vast een hoop van leren.
Dan ga je het nog druk krijgen op concours Knipoog Alvast succes met je debuut

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:59

Leuke foto's, vind het er heel netjes uit zien!

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:12

Dan is jouw trainer vast Sigi Smidt??? ben hem wel eens tegengekomen met dit paard op de wedstrijden. We hebben 4jr terug ook n 3jr merrie bij hun gekocht, een jonge Lanciano. Wel leuk dat je dit paard mag rijden!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:57

Als ie altijd met veel druk is gereden, is het inderdaad lastig dat nu te verminderen!
Met hoog in het kruis bedoel ik dat hij nog wat meer mag gaan zakken in het kruis Knipoog op sommige foto's.

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:48

Ziet er goed uit joh!!!!! Knipoog Wat idd al wordt gezegd, probeer je teugels korter te pakken, dan kan je hem ook nog net wat meer sluiten Knipoog Heeeeel veel succes met hem en hou ons op de hoogte Haha!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 15:42

Thx voor de reacties!

@Suziej, dat gaat idd druk worden!
@KWPN_FAN , ja klopt dat is idd mijn trainer, dit paard heeft hij wel maar enkele x-en gestart.
@Venetia, idd daar heb je gelijk in, we gaan ons best doen om dat voor elkaar te krijgen.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:10

Ziet er leuk uit hoor steph! Verder is alles kwa teugels enzo al gezegd. Ik heb mijn stangteugel bij San ook altijd loshangen, maar de trens wel gewoon op maat. Dat vind ik zelf n prettiger beeld.
Jullie zijn een leuke combi!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:50

Ik doe ook echt mijn best om de stang los genoeg te laten, en naar mijn gevoel lukt dat ook nu best aardig, hij is hartstikke licht in de hand nu. Vandaag heb ik er overigens echt op proberen te letten om de teugels op maat te houden.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:52

taj .. ik kan niet echt oordelen sorry maar ik zie er hele maal niks van Knipoog volgende keer beter tog ?

suzana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:38

Ik vind dat het er super leuk uitziet hoor !! :d

Succes met je paardje Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:41

Sjuimpje schreef:
Een leuk dier, maar inderdaad; teugels 20 cm korter en dan je hand mooi voor Ja
Helemaal mee eens. Dat zal het algemene plaatje veel goed doen.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:13

Ziet er goed uit Steph!
Vooral als je je bedenkt dat je dit paard nog maar zo kort rijdt Ja
En over de teugels is al genoeg gezegt Knipoog

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:21

Mooi paard, leuke foto's Ja Commentaar is eigenlijk al gegeven. Veel succes nog met em!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 22:20

Dankjewel voor de reacties!

@Alina, zeker de eerste 2 weken had ik echt moeite om hem te rijden, nu gaat het steeds makkelijker. We zijn nu wel bijna klaar om een proefje in te rijden, misschien nog niet voor 2 wp maar dat hoeft ook nog niet, eerst maar eens samen wedstrijdervaring op doen.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:34

Ha Steph,

Raad eens wie je hier bij bokt hebt!!
Was rond aan het kijken..... en wat zag ik Pling ik dacht wat komt me dat bekent voor en ja hoor, daar heb je steph.
En hoe gaat t met trainen, ben je er al helemaal klaar voor?
Is nog maar 1 1/2 week hè, heb je de laatste tijd niet meer gezien Tong uitsteken
Ben zelf weer thuis aan t trainen, weer op t gras, daar we vlgd week weer op het gras moeten starten.
Afgelopen zondag ging t fijn, ze begint nu meer haar hals erop te zetten Haha! eindelijk!!!
Vorige week met les liep ze super, Sigi liep helemaal te kwijlen Tong uitsteken hebben verzamelde draf gedaan, wat ze goed aan pakte, liet helemaal t bit los ( goed hè ) Liep op n gegeven moment zelfst een beetje passage, Sigi ging hier natuurlijk helemaal in op om het nog wat te stimuleren.
Vanmorgen haar gereden, was koud, merkte ik aan trutje gelijk natuurlijk, was behoorlijk fris, ben aan het los rijden, springt er zo`n kl*te fazant uit de struik Boos! Trutje natuurlijk helemaal over de rooie, duurde weer eventjes voordat ze weer rustig was, toen weer n beetje redelijk kunnen trainen.
Hè ga je paasmaandag mee met de buitenrit met power, of met een ander paard?

Zier er al goed uit op Dexter, al wat gewend om met st+tr te rijden. Heb je nog niet gezien als je op Dexter rijdt, wel met Landato.
Cool om een Z1 paard te rijden, zal wel heel anders aanvoelen hè.
Nou als ik je niet meer zie, veel succes op je eerste concours in Maasbree, zie je dan daar wel.

Gr Monique

Mariindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:40

Ziet er zeer leuk uit hoor! Veel succes met dat beestje Lachen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:08

't Ziet er goed uit! Je doet het allemaal erg netjes, net zoals het paard. Middendraf ziet er super goed uit, alleen lijkt ie op de een a laatste foto niet helemaal rechtgericht, laatste wel.
Het is verder niet mijn smaak paard, maar vind dat je het erg knap doet Ja.