Phoenix, 5 jarige Arabier @ dressuurwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hubbaJarig

Re: Phoenix, 5 jarige Arabier @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:35

Ik vind het een heel mooi paardje! maar je verbreekt de verbinding met je teugels .. je onderarm hoort een soort verlengstuk te zijn van je teugel dus dat het een mooie rechte lijn naar het bit vormt. Je houd je armen soms ook een beedje breed en je ahnden knik je zegmaar om tot pianohandjes(dat heb je al vaak genoeg gehoord weet ik maargoed Tong uitsteken ) maar ik vind het er echt leuk uitzien hoor maar je moet er gewoon op letten dat je armen en teugels rechte lijn vormen en dat je je handen dus ook rechtop houd en niet gedraaid naar beneden toehoud. Op die manier verbreek je de verbinding ook. Ik weet dat het heel moeilijk is ik had het eerst ook. Veel oefen het komt vast helemaal goed! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:45

Bedankt, en ja, ik heb het al heel vaakt gehoort, en ik wist eht zelf trouwens ook allang.
Ik ben ook al lang aan het oefenen op mijn hele houding Lachen

hubbaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:57

Goedzo Haha! ja je zult het nog wel vaker horen ookal is 1 keer genoeg maarja je leert ervan ik herken zelf ook dingen die mensen als commentaar geven aan andere mensen dus ik denk ik geef mijn commentaar tog maar gewoon miss heeft ze er nog wat aan Tong uitsteken

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:31

Leuk paardje!
let er wel op bij de schouderbinnen dat je niet tè veel stelling vraagt en ipv meer stelling meer de schouder meeneemt en de achterhand op de hoefslag blijft Knipoog

voor de rest ziet het er netjes uit!

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:32

Wat een mooie Arabier Haha! En een enorm leuke naam Lachen

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:42

heyhey,,

ik vind het een hele leuke pony!

je moet je voeten alleen niet te ver in de beugels doen, in de galop je benen niet optrekken en soms op je voeten letten (naar binnen draaien) Knipoog

maar voor de rest vind ik het er erg leuk uitzien! zeker in de galop vind ik het erg netjes Haha! veel suc6 in de L1, en ik ga nu je spring-topic bekijken Clown

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:47

Mooie pony en erg leuke uitstraling
het lijkt wel of je niet lekker in het zade zit ,
voorderest ziet het er netjes uit maar zou mischien iets meer aan je zit werken
veel succes nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:13

bedankt allemaal! Weer wat goede tips Haha! Ik houd van tips Lachen

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:26

Erg leuke pony! Ziet er al heel netjes uit!
Ik vind alleen dat ze nog wat meer mag zakken in de achterhand, dan richt ze zich vanzelf een stuk meer op van voren. Ook moet je op je handhouding passen, maar dat is al meerder keren gezegd, onthoud wel dat dat erg belangrijk is!
De schouderbinnenwaarts zou ik je nog eens goed laten uitleggen door je instructie want, je vraagt haar wel erg ver door. Ik weet niet hoe het er uit irl, maar ik heb het idee dat ze weinig voorwaarts is tijdens het sb? Ik zou haar iets minder stelling laten nemen en haar wat meer voorwaarts houden, hou dit even in de gaten en dan denk ik dat helemaal goed gaat komen! Gelukkig hoef je, je daar ook nog niet heel intensief mee bezig te houden!
En als laatste, let op je houding! (Rechtop, rug recht, tenen naar binnen, naar voren kijken en recht boven je pony blijven zitten)
Veel succes in de L1!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:34

Bedankt!
Houding zijn we al hard mee aan het werk,
en over het te veel stelling bij het schouderbinnenwaarts klopt ook helemaal, maar daar zijn we ook al hard mee aan het werk, dat ze niet voorwaarts is in het SB, dat klopt weer niet, maar dat lijkt mischien wel zo op de foto's Lachen
Meer zakken in de achterhand komt al steeds meer, maar daar komt ook nog bij dat ze nog jong is, en dat ze nog geen 1½ jaar zadelmak is.
bedankt voor je reactie!

Nolicapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:37

Heey Iris ,

Ziet er goed uit allemaal !
Ondaks dat je het niet goed vond gaan vind ik ( op de foto te zien dan he)
Het goed gaan !
Volgens mij heb je soms je voeten te ver in je beugels ..
Of het lijkt maar zo >>!?
Maar super mooie fotos !

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:46

mooi paardje!
ik vind je dekje ook erg mooi
tip: let op de houding van je handen
mooie foto die van schouderbinnenwaarts ook

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:07

Blueberry schreef:
Verder loopt het diertje erg op de voorhand maar volgens mij is dat typisch arabier eigen.

Dit is echt niet waar, dit heeft gewoon alles met het rijden te maken. Arabieren hebben over het algemeen een krachtiger achterhand als andere rijpaarden.

Verder leuk beestje, beetje jammer van de weinig dish maar is een leuk rijtype. Verder lijkt ie wat overbouwd maar dit kan ook door de foto's komen. Commentaar is al gegeven, als je hard genoeg werkt gaat het helemaal goed komen Knipoog

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:12

Phoenix6 schreef:
Bedankt!
Meer zakken in de achterhand komt al steeds meer, maar daar komt ook nog bij dat ze nog jong is, en dat ze nog geen 1½ jaar zadelmak is.

Een 5-jarige pony waarmee je travèrs aan het oefenen bent (!!!!) moet zeker al wel kunnen zakken op de achterhand. Dat heeft niets met de leeftijd te maken. Pas op met dat soort redeneringen, want voor je het weet is je paard 6/7 en zeg je nog: "ja maar hij is nog jong.." Zo jong is 5 jaar niet meer...
Zakken op de achterhand is goed voor elk paard, jong of oud.. Je hoeft er niet meteen zware oefeningen aan te koppelen.. Als je travèrs aan het oefenen bent, dan moet je ook je pony wat meer op de achterhand kunnen zetten!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:04

Hoe denk je in godsnaam een goede travers te kunnen doen als je de achterhand er nog niet voldoende onder hebt? Werk daar eerst aan zou ik zeggen voordat je zulk soort fratsen gaat doen.

edit: niet slecht/ beledigend bedoeld

Tomm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 07:54

schattig arabiertje, die zijn veelal wel mooi hé, maar dees is schattig ook. Veel succes met je rijden, ik zal er geen commentaar opgeven, want voor mij ziet het er goed uit, maja kmoet nog veel leren Knipoog

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:10

Pashon schreef:
Hoe denk je in godsnaam een goede travers te kunnen doen als je de achterhand er nog niet voldoende onder hebt? Werk daar eerst aan zou ik zeggen voordat je zulk soort fratsen gaat doen.

edit: niet slecht/ beledigend bedoeld

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen Clown

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:12

Mooi beesje hoor, maar blijf zelf goed rechtop zitten en rij hm vanachtr naarvoor op de eerse foto's loopt het paard volgens mij erg op de voorhand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:26

bedankt!

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:33

Ziet er netjes uit
Let er alleen op dat je niet je hele voeten in de beugels gaat doen, rechtop blijft zitten en je hak uitdrukt. Ook je handen mag je wat meer 'dragen'.
Voor de rest loopt de pony erg leuk! Alleen wat ik opmerk met de schouderbinnen (kan momentopname zijn) is dat je met je binnenhand het hoofd naar binnen trekt en dan met je buitenbeen de voorbenen een beetje naar binnen probeert de duwen.

Grt

rmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:44

Leuk paardje heb je!
let idd op je hakken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:38

Bedankt!
AmmieJ_ : SB is vaak wel een beetje overdreven ja, het is niet wat je zegt met mijn binnenhand en buitenbeen, maar het is wel overdreven.
We zijn er ook druk mee aan het werk Lachen

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:23

Ok goedzo Iris Knipoog succes nog en ik hoop je snel een keer op de gelderse te zien! Je bent stúkken, nee met slagen vooruit gegaan! Top

grt

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 10:26

Mooie pony!, denk er alleen wel aan dat je alleen de bal van je voet in de beugels houd en je hakken uit moet drukken! veel plezier met je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:26

Bedankt!
@ ammiej_: Ik was dit jaar op de gelderse springen en dressuur, indoor Lachen
En ik was ook op de regionale SGW Knipoog