draver

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 09:48

Ik vind dat je die beestjes niet te veel moet plagen door dingen van ze te vragen waar ze niet voor gemaakt zijn. ik zou dat gewoon zo laten. als je echt wilt dressuren, koop dan een dressuurpaard. Met een draver moet je alleen tot bepaalde hoogte dressuren (gymnastiseren) en verder fijn recreatie rijden. Ik zou het ook niet leuk vinden als er van mij dingen gevraagd werden waar mijn capaciteiten niet liggen. Het zou mijn zelfvertrouwen aantasten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:47

kweenie hoor Desiree, als het paardje er nou plezier in heeft, en de ruiter ook, wat maakt het dan uit dat het paard er niet voor gefokt heeft?

Ik ken ook een tuiger die ZZ-dressuur liep, dat kan toch ook?

In mijn beestje zit ook vrij veel draversbloed, dwz ze heeft vrij lange, rechte achterbenen die ze moeilijker onder kan brengen dan een 'gewoon' paard.
ook is het daardoor moeilijk om genoeg sprong te krijgen in de galop. Maar het kán wel! Het kost alleen iets meer moeite, maar wat geeft dat?

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 21:42

dat het paard er niet voor gefokt is maakt niet uit maar je moet geen dingen van een paard eisen wat hij niet kan.
EEn draver kan tot op een bepaald nivo dressuur lopen maar op een gegeven moment houd het op.
Jasmijns verhaal is daar een mooi voorbeeld van..

Een tuiger kan juist weer wel dressuur lopen.
ik ken iemand die gaat ZZ-L met een tuiger starten. En voor engeland loopt een tuiger in de GP.