HELP! ik rij met een kippenkont

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: HELP! ik rij met een kippenkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 08:50

Je het kost mij inderdaad ook veel moeite, mr als het eenmaal lukt heb je er wel veel profijt van Haha!. Ik moet vrijdag weer rijden dus ga alle tips eens proberen Haha!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:56

haha ja ik dinsdag dus ga ook eens kijken wat ik er mee kan

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:58

Raja schreef:
prober je bekken te kantelen.
je kan oefenen door met je rug tegen een muur te gaan staan en te zorgen dat je dan je onderrug ook tegen de muur aan duwt zonder verder van houding te veranderen...
Succes!!

Bekken kantelen helpt altijd,Vergt even beetje moeite voor je de draai te pakken hebt maar je zit automatisch beter.
Probeer je borst rechtnaar voor te houden maar je rug gewoon recht te houden.
Succes!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 09:18

Oke, bedankt voor de tip!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:32

Ik ken het probleem ook. Bij mij viel het kwartje pas echt toen iemand me vertelde dat mijn buikspier aantrekken zou helpen.
En dan bedoel ik die spier die vanaf je navel naar beneden loopt. Als je die aanspant trek je vanzelf je kont onder je.

Verder kan het heel nuttig zijn eens een lesje aan de longe te vragen aan je instructeur. Geen teugels, geen beugels en gewoon eens zitten. Erg leerzaam!

Celin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:59

Ik heb eens in een problemenboek gelezen dat als je vaak turnoefeningen doet, dit het snelst overgaat. Dan ben je dus verplicht om zo te zitten. Je kan bijvoorbeeld (Ja, ziet er wel malloot uit) elke dag of elke week een uurtje joggen met zo'n zweep tegen je rug. Of je maakt heel vaak een bruggetje. Tja, het is raar maar waar Clown

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:04

Je handen iets hoger houden kan ook helpen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:39

Oke bedankt allemaal voor de tips. Overmorgen ga ik het allemaal proberen Haha!

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:34

hahah ik vind het er altijd zo leuk uitzien die konten zo achter uit allemaal donald duckjes probeer maar eens je navel in te houden dus navel naar binnen trekken zo ga je vanzelf beter zitten en dan wel op je kont zoals het moet

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 07:38

Oké.. Haaha een donald duck bil Haha!.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:57

Een kippenkont, een floepkont en een donald duck bil.... leuk onderwerp!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 09:10

hahahahahah dat moest eigenlijk in me tittel, HELP! ik rij met een kippenkont, een floepkont en een donald duck bil Haha! Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:08

Clown Ik wist niet eens is dat jij hier een topic over had geopend *LOL*
Ik was me eigen al aan het afvragen hoe jij op de naam "kippenkont" kwam *LOL*

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 13:49

haha je moet het toch een naampje geven Haha!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:17

haha ja mooie namen allemaal en die tip van je navel inhouden is wel een hele goede volgens mij omdat je dan automatisch je kont intrekt (is ook nog eens buikspieren kweken Knipoog ) ik zeker op alle tips proberen te letten

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 16:08

Wow, nog mn buikspieren trainen ook. twee in één Haha!. Heb gistere springles gehad dus heb niet echt heel veel tips kunnen proberen Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 16:20

Nee want voordat je het ook maar goed doorhad was je al binnen een paar seconden over de dubbel heen Clown

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:53

nou gister gereden, maar zat op een heel ander paard dus was meer bezig met daar aan te wennen, maar wel af en toe goed opgelet en het ging soms wel beter Lachen

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:01

Beetje late reactie maar toch.............
Zelf heb ik hetzelfde probleem en ik kan je zeggen, het is erg lastig. Een zweepje werkt dus niet !!! Je rug wordt daar alleen maar holler van. Je zit dan wel rechtop, maar je hebt nog steeds een kippekont zoals jij dat noemt Knipoog haha
Wanneer je een holle rug hebt moet je er op letten dat je je bekken goed kantelt, je schouders naar achter hebt en je borst vooruit. voor je gevoel is het net alsof je naar de wc moet en je wat inhoudt.....Knipoog
DIt moet je je echt een paar keer per dag doen en proberen jezelf aan te wennen om zo ook te lopen, te rijden.
Dan zul je zien dat na verloop van tijd je steeds netter gaat rijden Haha! ( athans bij mij hielp het mega goed )

Succes ermee

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:19

casperrr schreef:
Nee want voordat je het ook maar goed doorhad was je al binnen een paar seconden over de dubbel heen Clown

hahah oh my god! dat was me daar een lesje he Bloos Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:23

Strepsel: bedankt voor je reactie.. Maar als je ook zo loopt, dat is toch wel heel raar. Me moeder heeft ook wel eens verteld dat ik zo moet lopen, mr dat voelt zo raar aan. Ik zie trouwens ook niemand in het dagelijks leven zo lopen, iedereen loopt naar mijn mening altijd wel een beetje met een boogje in zijn rug

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:27

C_hristel schreef:
Strepsel: bedankt voor je reactie.. Maar als je ook zo loopt, dat is toch wel heel raar. Me moeder heeft ook wel eens verteld dat ik zo moet lopen, mr dat voelt zo raar aan. Ik zie trouwens ook niemand in het dagelijks leven zo lopen, iedereen loopt naar mijn mening altijd wel een beetje met een boogje in zijn rug

Voor je gevoel is het idd heel raar, maar de mensen zien dat niet hoor, het is maar een gevoel.
Alleen daar moet je jezelf even over heen zetten en wanneer je het jezelf helemaal eigen hebt gemaakt heb je een stuk minder een holle rug Knipoog
Het is echt wel het proberen waard dus:
Je gevoel zegt dat het heel raar staat, maar je ziet daar dus niks van!!!

Groetjes

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:31

Haha ja oke, mr meestal als ik het probeer is dat volgens mij weer heel extreem. Ik duw helemaal me navel intrekken, en me kont trek ik ook helemaal naar voren. (rare uitleg) Mr dan sta ik dus extreem legt, en dan zit me kont op een lijn met me rug. En ik zie nooit zo iemand lopen, dus miss doe ik het dan weer iets te extreem?

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:35

Hoi,hoi,
Grappige titel, misschien is het een goed idee om iemand anders hem te laten longeren en er dan zelf zonder zadel op te gaan zitten, is echt super voor je zit, en misschien helpt het ook wel tegen je "holle rug". succes ermee! Knipoog

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:41

Strepsel schreef:
Beetje late reactie maar toch.............
Zelf heb ik hetzelfde probleem en ik kan je zeggen, het is erg lastig. Een zweepje werkt dus niet !!! Je rug wordt daar alleen maar holler van. Je zit dan wel rechtop, maar je hebt nog steeds een kippekont zoals jij dat noemt Knipoog haha
Wanneer je een holle rug hebt moet je er op letten dat je je bekken goed kantelt, je schouders naar achter hebt en je borst vooruit. voor je gevoel is het net alsof je naar de wc moet en je wat inhoudt.....Knipoog
DIt moet je je echt een paar keer per dag doen en proberen jezelf aan te wennen om zo ook te lopen, te rijden.
Dan zul je zien dat na verloop van tijd je steeds netter gaat rijden Haha! ( athans bij mij hielp het mega goed )

Succes ermee

Ik heb dit probleem ook. Met paardrijden lukt het vaak nog wel om enigzins recht te zitten alleen met lopen en staan.. Ik probeer wel te kantelen, maar dan sta ik zo ingezakt. Als ik dan probeer gewoon recht op te staan trekt mijn rug al weer hol. Langzaam aan wordt het wel beter, maar wel echt heel langzaam. Bloos