Moet ik mijn pony verkopen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Moet ik mijn pony verkopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:12

Ik heb niet alle berichten gelezen ofzo, maar ik denk dat het best kan helpen iemand anders je pony even te laten rijden Lachen Diegene kan je dan miss beter helpen Knipoog Maarre; Heeft je instructeur geen tips voor je ofzo? Hoop dat je er iets op vindt; Succes!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:16

Citaat:
Wat is het verleden van jouw pony, weet je dat toevallig? het kan heel goed zijn dat hij voordat hij bij jou kwam niet goed behandeld is, misschien niet eens bewust hoor, maar daar gaat het wel vaak mis.

Hij begon heel goed Haha!

fokker verkocht aan een dekstations werd ie afgekeurd als dekhengst op de laatse verrichting op 3 punten het belangrijkste punt was karakter werkwilligheid 3
Gelijk gecastreerd en verkocht als sportpony bij dat meisje is ie L2 geworden nadat ze 18 werd verkocht aan ander daar kwam ie de B niet uit en toen begon de ellende omdat mijn pony mooi is denken de mensen automatisch dat ie lief is.

Draak is daarna verkocht aan kinderen onder de 10 en dat lukt echt niet.
Draak was 10 toen hij bij mij kwam en ik was de 11e eigenaar ik heb die trainingstal annex dekstation gebeld die vertelde dat ze bij de verkoop een hele brief hadden gemaakt over karakter van Draak je snap wel dat ik alles had behalve die brief.

Ik heb een pony met een wisselend karkter

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:39

Anne51 schreef:
Hoi, maar hoe vind ik dan zo´n ruiter? Mijn pony is maar 1,46 m
En k weet ook dat je pony los in zijn lijf moet zijn enzo maar dat is ze ook maar als ik dan travers vraag (het begin daarvan in stap) komt ze meteen in verzet.. Met welke oefeningen kun je de traver oefenen dan? Want ik wil haar niet verkopen omdat dit me niet lukt maar ik wil ook niet door blijven modderen met het gevolg dat ik en mijn pony alleen maar aan het vechten zijn..

Als je niemand weet, dan kun je misschien naar wedstrijden gaan in de buurt. Kijk hoe ze rijden en zoek iemand uit die geduldig is en vraag of ze je wil helpen.

Geduld is het belangrijkste. Misshien is een andere instructeur ook een optie, want ik geloof ook niet in paarden die zo'n "simpele" oefening niet wil doen. (zelfs niet in stap)
Hij hoeft niet gelijk perfect te zijn. Een paar pasjes met z'n kont naar binnen en hard belonen.
Je moet zorgen dat je paard het leuk gaat vinden. Veel belonen helpt daarmee veel.
Ga zelf ook niet gespannen zitten en zeker je handen, armen en schouders onspannen houden.
desnoods vraag je een paar (2 is al voldoende) pasjes in stap zonder dat je paard aan de teugel loopt. Daarna belonen. Ook met je stem kun je veel doen.

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:51

Elk gezond paard kan Z
Dat niet elke ruiter dat kan is wat anders...

Mijn eigen paard had ook moeite met de travers
Druke ik hem dan door, vloog hij op de rem en ging omhoog in minder dan een halve sec tijd.
En waarom deed hij dat.
Omdat hij erge moeite heeft met lengte buiging.
Daarbij was draf ook nog niet zijn sterkte gang dus deed het hem gewoon zeer.
En dat is iets wat je in moet durven zien.

Voorbeeldje.
Jij kan misschien met gestrekte benen met je vingers de grond aanraken.
Maar nu wil ik als jou trainer dat je dat met platte hand doet.
Doe je dat niet, sla of schop ik je ff flink want je moet je maar niet aanstellen Whoosh!
Kan jij dan ineens met platte hand de grond aanraken? Denk van niet Lachen En het doet nog pijn ook.
Als ik je dat morgen, nu heb je ook nog een spierpijn van gisteren, dat weer vraag wat ga jij dan doen?
Juist ja in protest, want het doet zeer en je wilt dat niet.

Ga jij dat nu een paar keer per week rustig oefenen.
Proberen steeds wat meer. Wedden dat jij over een poos je handen lat op de grond kan zonder dwang?

Zo werkt een paard ook, niet anders.
Moeilijke paarden zijn er geen van zichzelf, wel moeilijke en onberipvolle ruiters, en die maken moeiijke paarden

Dus lekker rustig op gaan bouwen Ja
Dan kom je er wel Ja

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:57

Toen ik begon met rijden kon mijn toenmalige verzorgpony nog helemaal niets. Ik heb er uiteindelijk ook M1 mee gereden, toen met sb, travers en keertwendingen. Het heeft even geduurd, maar met goede instructie heb ik hem het allemaal zelf geleerd Lachen
Wat mij enorm geholpen heeft is dat ik een paar keer op een Z pony heb mogen rijden, om de oefeningen aan te voelen zeg maar.
maar het blijft gewoon zo dat het ongelooflijk moeilijk is om zowel jezelf als de pony een nieuwe oefening aan te leren als jullie het beiden nog niet kunnen.

Als je in de buurt woont wil ik je wel een keer komen helpen, ik ben ook niet zo groot Knipoog Stuur me gerust een pm!

Edit: nog een tip, ik zou voorlopig even niet op wedstrijd gaan, tot je alle oefeningen die je moet laten zien goed beheerst. Scheelt veel stress voor jullie beiden.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:29

De tip van Ezter is zeker goed! Kijk of je ergens de kans kunt krijgen om eens de ofeningen te 'voelen' op een meer ervaren paard/ pony. Maar ga je ondertussen vooral niet blindstaren op het rijden van travers bij je eigen pony!
Het is al een paar keer gezegd, maar werk vooral aan de basis, rechtrichten, buiging, gehoorzaamheid aan je been etc etc. Als je dit bij je pony en bij jou voor elkaar hebt kan je aan de trucjes gaan werken, en meestal heb ej die er dan zo op! Het leren op zich hoeft dus echt niet het grootste probleem te zijn, dat ligt vaak veel eerder.
Het is ontzettend moeilijk om samen met je pony iets te leren, maar geeft ook heel veel voldoening, ik zou dus niet direct gaan verkopen, maar rustig door oefenen. Die m2 komt wel, succes!

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:38

Ik zou zelf niet gelijk aan verkopen denken, misschien helpt het iemand anders erop maar dan is het de vraag of die het ook doet bij jou.
succes