Heel veel succes en ik wil wel op de hoogte worden gehouden hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) ze heeft verder de hele dag op de wei gestaan samen met de pony van mn zusje ze heeft dus echt wel de tijd gehad om het een en ander te verwerken!
als ze braaf is gaat ze het land op en anders zoekt ze het maar uit op stal! paardjeunity schreef:was ik weer!!!
nou gister hebben we een buitenrit gemaakt van ong. een uur! ze was super braaf maar dat is ze op buitenritten altijd! (dan hoeft ze niet te werken hè) ze heeft verder de hele dag op de wei gestaan samen met de pony van mn zusje ze heeft dus echt wel de tijd gehad om het een en ander te verwerken!
paardjeunity schreef:ik ga zometeen naar stal, en ik ben van plan om goed te trainen in de bak... dus dat zal wel leuk wordenals ze braaf is gaat ze het land op en anders zoekt ze het maar uit op stal!
Als peerd niet doet wat jij wilt voor 'straf' op stal zetten, dat snapt je paard gelijk...paardjeunity schreef:mijn paard reageerd altijd goed op mijn instructrice dus ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen (ik rijd al 2 jaar bij haar en het ging altijd met een stijgende lijn..) DA is er trouwens ook bij geweest, hij heeft de rug en de benen na gekeken en hart en longen beluisterd! ook heeft hij op mijn verzoek bloed afgenomen om te onderzoeken op alergieen oid. (ze heeft weleens van die kleine bultjes op rug en hals maar dat kunnen ook eiwit bultjes zijn)
uitslag van het bloed onderzoek krijg ik maandag ofzo, het verdere onderzoek was goed mijn DA kon niks vinden hij denkt dat ze een nieuwe manier zoekt om onder het werk uit te komen, dat heeft ze namelijk al eens vaker gedaan toen liep ze alleen maar achter uit..
inweze is unity gezond verklaard, even op het bloed onderzoek wachten.. bedankt voor de reacties ik ga even moed inzamelen om haar in de bak te rijden, denk dat ik het springzadel er op gooi dan heb ik wat meer houvast dan met mn dressuur zadel..

paardjeunity schreef:en ik ben van plan om goed te trainen in de bak... dus dat zal wel leuk worden als ze braaf is gaat ze het land op en anders zoekt ze het maar uit op stal!
Zoiets stoms heb ik nou nog nooit gehoord. Als je paard niet zijn best doet gooi je hem voor straf maar op stal
Als jij dat een logische aanpak vindt en denkt daarmee je paard weer ín het gareel''dan heb je echt nog een hoop te leren...paardjeunity schreef:inweze is unity gezond verklaard
paardjeunity schreef:ik denk dat ik wel weet waar dit alles wegkomt, ze is springen gefokt en ze is ook gek op springen, ik spring ook welleens met haar om haar te belonen..
paardjeunity schreef:mischien kan ik haar maar beter verkopen aan een springruiter en zelf een ander paard kopen
Alane schreef:Schrijven dat je paard springgefokt is is een excuse zodat je de fout niet bij jezelf hoeft neer te leggen...
femmefatale1 schreef:Eerlijk gezegd lijkt het me toch meer of je paard ergens last van heeft in zijn lijf.
nina88 schreef:Jasmijn, jij zegt dat als het paard gezond is, dat het dan alleen nog maar aan de ruiter kan liggen. Hier ben ik het absoluut niet mee eens..
Heb je wel eens gehoord van een klik tussen ruiter en paard? Of karakters die bij elkaar passen?
nina88 schreef:Maar ik wil er nog even iets nieuws aan toevoegen..
Jasmijn, jij zegt dat als het paard gezond is, dat het dan alleen nog maar aan de ruiter kan liggen. Hier ben ik het absoluut niet mee eens..
Heb je wel eens gehoord van een klik tussen ruiter en paard? Of karakters die bij elkaar passen?
Even een hele vreemde vergelijking, maar als jij vaak ruzie hebt met je vriend, omdat jullie karakters botsen (bijv. allebei koppig oid).. Dan hoeft dat niet te betekenen dat jullie allebei helemaal fout bezig zijn, het kan gewoon zijn dat jullie niet goed bij elkaar passen.
Alane schreef:Dan ligt het dus aan de ruiter.. het paard kan immers niet zijn spullen pakken en vertrekken... de ruuiter zal dan moeten toegeven en een keuze maken... of de ruiter zal water bij de wijn moeten doen en proberen dichter bij en tot het paard te komen.
Veel mensen hebben ervaring gebasseerd op 1 paard/pony... of op de manier hoe het op een manege is geleerd... maar paarden zijn ook verschillend.
Ik heb 1 merrie staan die wilde nog wel eens een bijt geven... we hebben haar in een andere box gezet met een andere buurvrouw, en het bijten is afgelopen... slaan heeft geen zin omdat ze wist dat ze verkeerd was... (bijten en als een speer achter in de stal)
jasmijn78 schreef:Een goede ruiter kan met meerdere karakters overweg hoor. Het een zal je misschien meer aanspreken als het ander maar het hoeft voor een goede ruiter geen probleem te zijn.
Bovendien gaat de vergelijking van karakters bij mensen niet op. Mensen kunnen voor zichzelf denken, beslissen meningen vormen etc. Bij een paard moet JIJ altijd de 'verstandigste' zijn. In een relatie met mensen kun je de ander terecht de schuld van geven. Bij paarden gaat dat niet op. Een paard handelt altijd uit instinct/gewoonte/karakten en doet niet iets om zijn ruiter eens even lekker te pesten ofzo.
nina88 schreef:Alane schreef:
Veel mensen hebben ervaring gebasseerd op 1 paard/pony... of op de manier hoe het op een manege is geleerd... maar paarden zijn ook verschillend.
Ok als je het op die manier bedoelde, begrijpen we elkaar en ben ik het met je eens!
Wat je met de vetgedrukte zin bedoeld snap ik overigens niet helemaal, ik ben het roerend met je eens, maar ik vraag me af waar dat op mij van toepassing is?
indus schreef:Tjonge jonge jonge, ik zit met kromme tenen!!
Wat een geleuter allemaal.
Ik vind dat paard rijden een hobby is, dat is nummer 1 die als een paal boven water staat.
Deze hobby (hobby's zijn leuk!) kost een hoop geld!
Zodra iemand het niet naar zijn zin heeft op zijn paard en van alles al geprobeert heeft en notabene nog achterover klapt ook (op een GEZOND, want dat schrijft de T.S.) dan word i.m.o. een hobby een ellende!
Er staan zoveel lieve makkelijke paarden te koop, die ook op een lief baasje wachten, dat je een etterbal beter aan iemand kan verkopen die ALLE kwaliteiten bezit, wat hierboven genoemd word.
Misschien heeft iemand van de hierboven reply's interesse![]()
En vooral dat gezeur over de kwaliteit van deze ruiter irriteerd me.
Iemand moet het naar zijn zin hebben en zich kunnen ontspannen op een paard en niet bang te zijn dat hij voor de rest van zijn leven door een rietje moet eten.
Je kan natuurlijk blijven graven naar een mogelijke oorzaak, maar sommige paarden zijn nou eenmaal niet de makkelijkste.
Alane schreef:maar Bessie 2 wil niet blijven staan, de achteruit doet het ook niet goed.. en verdorie met de kleinste niesbui leg je zo maar 10 km af zonder dat je het merkt, tenminste als je geen boom, voetganger ofdergelijke raakt...
openen van de staldeur lijkt wel het opengaan van een starthokje met een derby,trrriiinnnggg enBessie2ligtaankopstrakachtervolgddoorhaareigenaardiegeenschijnvankanslijkttemaken, ookderoependemeuteinhetgangpadkandezekanjernietstoppen... ... terwijl Bessie 1 net van de plek te krijgen was...