gevaarlijk...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

Re: gevaarlijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:27

Super! Hoop voor je dat het zo beter zal gaan. Hou haar goed in de gaten, genoeg rust geven en veel hoop houden! Het is toch je eigen paardje en als je hem wilt houden zal je er zelf ook voor moeten vechten.

Heel veel succes en ik wil wel op de hoogte worden gehouden hoor Haha!

jacqueline_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 12:38

komt goed, bedankt ben helemaal blij dat de lijn weer wat omhoog gaat!!!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:23

Wat goed om te horen!
Ik heb ook een tijd lang hetzelfde "gezeur" gehad met mijn paard.. Een tijd lang heb ik het nog aardig het hoofd kunnen bieden met consequentheid en vooral niet bang of onzeker worden..
Totdat ik er behoorlijk naar afviel en daar ook wat lichamelijke dingetjes aan over hield.. Toen was mijn vertrouwen helemaal weg en mijn paard maakte daar gretig gebruik van.. Het werd hoe langer hoe erger.. Elke keer weer stops omdat ik er simpelweg niet meer op durfde, maar toch wel 20 x overnieuw begonnen, wilde hem echt niet kwijt.. Soms ging het even heel goed en dan was ik in de 7e hemel, maar elke keer weer ging het na een tijdje weer goed verkeerd.. Het werd op het einde gewoonweg gevaarlijk om te rijden..
Op dat moment heb ik toch besloten om hem te verkopen, hij staat nu bij een meisje die hem redelijk goed aan kan en die er heel veel plezier van heeft.. Hij heeft nog steeds dezelfde streken, maar zij kan hier mee overweg en ziet het als uitdaging..
Ik heb een nieuw paard, met het totaal tegenovergestelde karakter waar ik super mee overweg kan.. Voor mij en mijn paard was dit de beste beslissing, maar zeker niet de makkelijkste.. Het is voor mij wel een troost om te weten dat ik er echt alles, maar dan ook alles aan gedaan heb!
Ik heb geen tips verder, maar ik leef met je mee en weet hoe verschrikkelijk het is om met tegenzin te gaan rijden.. Maar geef vooral niet op voordat je alles hebt geprobeerd!!
Blijf wel onthouden dat je het voor de lol doet en ga jezelf niet blootstellen aan een hoop gevaarlijke situaties..
Ik lees met je mee en heel veel succes!!

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:08

Ik herken wel wat in dit verhaal.
Ik had ook een paardje op stal wat absoluut niet met mijn instructrice overweg kon.
Wanneer ze mij les gaf, deed mijn paard de gekste dingen en liep ook gewoon recht op haar af. Ze overvroeg mijn paard een beetje.
TOen ik eenmaal een nieuwe had, was ze een stuk liever.
Ik zeg niet dat het daar aan ligt, maar misschien kun je het eens proberen?? Knipoog
SUcces ermee

jacqueline_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 08:46

was ik weer!!!

nou gister hebben we een buitenrit gemaakt van ong. een uur! ze was super braaf maar dat is ze op buitenritten altijd! (dan hoeft ze niet te werken hè Knipoog ) ze heeft verder de hele dag op de wei gestaan samen met de pony van mn zusje ze heeft dus echt wel de tijd gehad om het een en ander te verwerken!
ik ga zometeen naar stal, en ik ben van plan om goed te trainen in de bak... dus dat zal wel leuk worden Tong uitsteken als ze braaf is gaat ze het land op en anders zoekt ze het maar uit op stal!

mijn paard reageerd altijd goed op mijn instructrice dus ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen (ik rijd al 2 jaar bij haar en het ging altijd met een stijgende lijn..) DA is er trouwens ook bij geweest, hij heeft de rug en de benen na gekeken en hart en longen beluisterd! ook heeft hij op mijn verzoek bloed afgenomen om te onderzoeken op alergieen oid. (ze heeft weleens van die kleine bultjes op rug en hals maar dat kunnen ook eiwit bultjes zijn)
uitslag van het bloed onderzoek krijg ik maandag ofzo, het verdere onderzoek was goed mijn DA kon niks vinden hij denkt dat ze een nieuwe manier zoekt om onder het werk uit te komen, dat heeft ze namelijk al eens vaker gedaan toen liep ze alleen maar achter uit..
inweze is unity gezond verklaard, even op het bloed onderzoek wachten.. bedankt voor de reacties ik ga even moed inzamelen om haar in de bak te rijden, denk dat ik het springzadel er op gooi dan heb ik wat meer houvast dan met mn dressuur zadel..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 08:55

paardjeunity schreef:
was ik weer!!!

nou gister hebben we een buitenrit gemaakt van ong. een uur! ze was super braaf maar dat is ze op buitenritten altijd! (dan hoeft ze niet te werken hè Knipoog ) ze heeft verder de hele dag op de wei gestaan samen met de pony van mn zusje ze heeft dus echt wel de tijd gehad om het een en ander te verwerken!

Wij laten ze soms een dag of 2 staan, en hebben nog nooit geen protest gehad met de paarden, en we trainen eigenlijk alleen maar met jonge dieren, van zadelmak tot verder...

paardjeunity schreef:
ik ga zometeen naar stal, en ik ben van plan om goed te trainen in de bak... dus dat zal wel leuk worden Tong uitsteken als ze braaf is gaat ze het land op en anders zoekt ze het maar uit op stal!

Dat is de juiste insteling Ja Als peerd niet doet wat jij wilt voor 'straf' op stal zetten, dat snapt je paard gelijk...

paardjeunity schreef:
mijn paard reageerd altijd goed op mijn instructrice dus ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen (ik rijd al 2 jaar bij haar en het ging altijd met een stijgende lijn..) DA is er trouwens ook bij geweest, hij heeft de rug en de benen na gekeken en hart en longen beluisterd! ook heeft hij op mijn verzoek bloed afgenomen om te onderzoeken op alergieen oid. (ze heeft weleens van die kleine bultjes op rug en hals maar dat kunnen ook eiwit bultjes zijn)
uitslag van het bloed onderzoek krijg ik maandag ofzo, het verdere onderzoek was goed mijn DA kon niks vinden hij denkt dat ze een nieuwe manier zoekt om onder het werk uit te komen, dat heeft ze namelijk al eens vaker gedaan toen liep ze alleen maar achter uit..
inweze is unity gezond verklaard, even op het bloed onderzoek wachten.. bedankt voor de reacties ik ga even moed inzamelen om haar in de bak te rijden, denk dat ik het springzadel er op gooi dan heb ik wat meer houvast dan met mn dressuur zadel..

vreemde stijgende lijn heb je dan... als dit de 2e ronde al is met protest... Lachen
Je moet jezelf eens afvragen waarom ze onder het werk wil uitkomen waarom ze protesteerd... kan je alvast verklappen dat dat niet is om jou te pesten Lachen

jacqueline_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 09:23

ja mijn stijgende lijn gaat ook weleens naar beneden.. ik denk dat ik wel weet waar dit alles wegkomt, ze is springen gefokt en ze is ook gek op springen, ik spring ook welleens met haar om haar te belonen.. dat vindt ze geweldig ze is rustig en gecontroleerd heel anders dan met dressuur, met springen is ze geweldig braaf, maar ik ben niet zo'n springer en ik vind ook dat een springpaard dressuur moet kunnen, mischien kan ik haar maar beter verkopen aan een springruiter en zelf een ander paard kopen, maar ja dat wil ik eigenlijk ook niet!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:28

Dat een springpaard dressuur moet kunnen lijkt me niet meer dan logisch.. denk dat jouw probleem zit in de afwisseling (of het gebrek daaraan) + jouw spanning als je gaat rijden.
Schrijven dat je paard springgefokt is is een excuse zodat je de fout niet bij jezelf hoeft neer te leggen...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:36

Tja, dit is moeilijk.
We kennen je paard niet en jou niet.

Eerlijk gezegd lijkt het me toch meer of je paard ergens last van heeft in zijn lijf. Dat kan gewoon een simpele spierpijn zijn..

Ik raad je toch aan om een keer een osteopaat erbij te laten komen. Vind ze niks dan weet je het iig zeker, vind ze wel wat en behandeld em, zal je zeker resultaat gaan merken na een paar weken.

Overigens is dat schrikken ook een teken van lichamelijke problemen.. kijk maar eens op deze site, hier staat een duidelijke omschrijving van enkele signalen.. www.osteonet.nl

Mocht je mijn ervaring willen weten, kan je me een pb sturen..

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:58

paardjeunity schreef:
en ik ben van plan om goed te trainen in de bak... dus dat zal wel leuk worden als ze braaf is gaat ze het land op en anders zoekt ze het maar uit op stal!

Gestoord Zoiets stoms heb ik nou nog nooit gehoord. Als je paard niet zijn best doet gooi je hem voor straf maar op stal Verdrietig Als jij dat een logische aanpak vindt en denkt daarmee je paard weer ín het gareel''dan heb je echt nog een hoop te leren...

paardjeunity schreef:
inweze is unity gezond verklaard

Dus kan het dan alleen nog maar aan jou liggen toch?

paardjeunity schreef:
ik denk dat ik wel weet waar dit alles wegkomt, ze is springen gefokt en ze is ook gek op springen, ik spring ook welleens met haar om haar te belonen..

Ook weer zo'n vage redenatie. (top)springpaarden worden zeker 5 dagen in de week dressuurmatig getraind, dus voor een beetje dressuur draait een beetje springpaard echt zijn hoef niet om. Springen is bovendien niet meer dan dressuur rijden tussen de hindernissen hoor.

paardjeunity schreef:
mischien kan ik haar maar beter verkopen aan een springruiter en zelf een ander paard kopen

Ik denk dat je beter de wijze waarop jij je paard dressuurmatige training geeft eens goed onder de loep moet nemen... Kennelijk roept jou dressuurmatige training protest op, en een goede correcte dressuurmatige training roept geen protest op hoor. Dan doe je dus echt wat fout. Misschien moeilijk om te geloven dat jij wat fout doet, maar dat zou het echt wel eens kunnen zijn....

Alane schreef:
Schrijven dat je paard springgefokt is is een excuse zodat je de fout niet bij jezelf hoeft neer te leggen...

Precies... Soms is de waarheid hard...

femmefatale1 schreef:
Eerlijk gezegd lijkt het me toch meer of je paard ergens last van heeft in zijn lijf.

Even lezen hoor! Ze heeft net aangegeven dat het paard volledig onderzocht is en kerngezond is verklaard.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:56

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties, een paard beloon je niet door hem/haar op de wei te zetten. Dat hoort iets vanzelfsprekends te zijn.
Mijn paard is ook springgefokt en is ook helemaal gek op springen, maar toch rij ik dressuur met haar. Voor de afwisseling maak ik buitenritjes en laat ik haar losspringen. Afwisseling is erg belangrijk in mijn ogen!!!

Maar ik wil er nog even iets nieuws aan toevoegen..
Jasmijn, jij zegt dat als het paard gezond is, dat het dan alleen nog maar aan de ruiter kan liggen. Hier ben ik het absoluut niet mee eens..
Heb je wel eens gehoord van een klik tussen ruiter en paard? Of karakters die bij elkaar passen?
Even een hele vreemde vergelijking, maar als jij vaak ruzie hebt met je vriend, omdat jullie karakters botsen (bijv. allebei koppig oid).. Dan hoeft dat niet te betekenen dat jullie allebei helemaal fout bezig zijn, het kan gewoon zijn dat jullie niet goed bij elkaar passen.

Dit heb ik ook bij mijn vorige paard gehad. Ik ben zachtaardig en soms wat onzeker..
Mijn vorige paard is een doorzetter, ging tot aan het randje om onder het werk uit te komen en zette alles op alles om mij er af te gooien.
Ik heb nu een ander paard met een zachtaardig en werklustig karakter, perfecte combinatie! Bij haar ben ik absoluut niet meer onzeker.
Mijn vorige paard heeft nu een nieuw baasje, een zelfverzekerd meisje die van aanpakken weet en hem af en toe even goed op zijn plek kan zetten. Wederom een perfecte combi!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:01

nina88 schreef:
Jasmijn, jij zegt dat als het paard gezond is, dat het dan alleen nog maar aan de ruiter kan liggen. Hier ben ik het absoluut niet mee eens..
Heb je wel eens gehoord van een klik tussen ruiter en paard? Of karakters die bij elkaar passen?

Een goede ruiter kan met meerdere karakters overweg hoor. Het een zal je misschien meer aanspreken als het ander maar het hoeft voor een goede ruiter geen probleem te zijn.

Bovendien gaat de vergelijking van karakters bij mensen niet op. Mensen kunnen voor zichzelf denken, beslissen meningen vormen etc. Bij een paard moet JIJ altijd de 'verstandigste' zijn. In een relatie met mensen kun je de ander terecht de schuld van geven. Bij paarden gaat dat niet op. Een paard handelt altijd uit instinct/gewoonte/karakten en doet niet iets om zijn ruiter eens even lekker te pesten ofzo.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:02

nina88 schreef:
Maar ik wil er nog even iets nieuws aan toevoegen..
Even een hele vreemde vergelijking, maar als jij vaak ruzie hebt met je vriend, omdat jullie karakters botsen (bijv. allebei koppig oid).. Dan hoeft dat niet te betekenen dat jullie allebei helemaal fout bezig zijn, het kan gewoon zijn dat jullie niet goed bij elkaar passen.

Dan ligt het dus aan de ruiter.. het paard kan immers niet zijn spullen pakken en vertrekken... de ruuiter zal dan moeten toegeven en een keuze maken... of de ruiter zal water bij de wijn moeten doen en proberen dichter bij en tot het paard te komen.
Veel mensen hebben ervaring gebasseerd op 1 paard/pony... of op de manier hoe het op een manege is geleerd... maar paarden zijn ook verschillend.

Ik heb 1 merrie staan die wilde nog wel eens een bijt geven... we hebben haar in een andere box gezet met een andere buurvrouw, en het bijten is afgelopen... slaan heeft geen zin omdat ze wist dat ze verkeerd was... (bijten en als een speer achter in de stal)

SusanneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:04

Heyhey dit hadden wij ook met een paard die we net gekocht hadden..
De osiophaat erbij gehaald en bleek dat ze van dr nek tot dr kont helemaal vast zat.. (en dat al ong 5 jaar)

Nu na 3 maal gekraakt te zijn nergens meer last van.

Het is prc hetzelfde als wat jij heb er zaten goede maar ook slechte dagen tussen

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:19

Alane schreef:
Dan ligt het dus aan de ruiter.. het paard kan immers niet zijn spullen pakken en vertrekken... de ruuiter zal dan moeten toegeven en een keuze maken... of de ruiter zal water bij de wijn moeten doen en proberen dichter bij en tot het paard te komen.
Veel mensen hebben ervaring gebasseerd op 1 paard/pony... of op de manier hoe het op een manege is geleerd... maar paarden zijn ook verschillend.

Ik heb 1 merrie staan die wilde nog wel eens een bijt geven... we hebben haar in een andere box gezet met een andere buurvrouw, en het bijten is afgelopen... slaan heeft geen zin omdat ze wist dat ze verkeerd was... (bijten en als een speer achter in de stal)

Ok als je het op die manier bedoelde, begrijpen we elkaar en ben ik het met je eens!
Wat je met de vetgedrukte zin bedoeld snap ik overigens niet helemaal, ik ben het roerend met je eens, maar ik vraag me af waar dat op mij van toepassing is?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:21

Rijtechnische gedeelte hou ik me buiten, daar heb ik niet voldoende verstand van om er iets zinnigs over te zeggen.
Maar ik lees nergens dat je ook grondwerk met je paard doet? Ik lees wel ergens dat iemand je dat aanraad en er schrijft ook nog iemand over schriktraining. Grondwerk kan je wel helpen de band met je paard te verbeteren. Evenals die schriktraining, misschien loopt hij er wel op zijn gemak langs/door, maar het helpt er wel aan mee om jullie band te verbeteren. Wat met rijden ook weer voordeel oplevert, misschien dat jullie dan beter weten wat je aan elkaar hebt (en vooral dat het allemaal weer leuk wordt, want ook dat is belangrijk).

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 13:24

jasmijn78 schreef:
Een goede ruiter kan met meerdere karakters overweg hoor. Het een zal je misschien meer aanspreken als het ander maar het hoeft voor een goede ruiter geen probleem te zijn.

Bovendien gaat de vergelijking van karakters bij mensen niet op. Mensen kunnen voor zichzelf denken, beslissen meningen vormen etc. Bij een paard moet JIJ altijd de 'verstandigste' zijn. In een relatie met mensen kun je de ander terecht de schuld van geven. Bij paarden gaat dat niet op. Een paard handelt altijd uit instinct/gewoonte/karakten en doet niet iets om zijn ruiter eens even lekker te pesten ofzo.

Een goede ruiter zal best met meerdere karakters overweg kunnen, dat kan ik ook wel. Maar sommige karakters hebben gewoon geen goede klik en dat kan een hoop "gezeur" opleveren..
De beste ruiter kan paarden hebben, waar die absoluut niet mee om kan gaan en waar een ander zo mee weg rijdt.
Over de vergelijking: Ik zei erbij; even een vreemd voorbeeld. Het was gewoon bedoeld om het eea duidelijk te maken..

jacqueline_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 16:00

zulke reactie's zit ik dus niet op te wachten... ik verzorg mijn paard goed het ontbreekt haar nergens aan! zomers staat ze VANZELFSPREKEND de hele dag op de wei, ik probeer ook maar wat ja! weet ik veel mijn paard ouwehoerd alleen maar in de bak als er dressuur werk wordt gevraagd! als ik het teugeltje los gooi en wat dom omdraaf is er niks loos springen en buitenritten ook niet!
als mijn instructrice erop stapt en dressuur werk vraagt dan sodemietert ze ook (zz amazone 6-8 verschillende paarden per dag van jong tot hoog nivo friezen wpn'ers etc.) sorry maar ligt het dan aan mijn rijden??? ik rijd met weinig druk en van achter naar voren ik weet heus wel hoe het moet!
ik zoek verdorie ook naar een oplossing.. en aan dit gezeur heb ik dus niks, laat maar!

femmefatale1: bedankt voor de site ik zal zo even rondstruinen daar!
Laatst bijgewerkt door jacqueline_ op 29-03-07 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:01

controleer je zadel op oneffenheden. Voel het bit even of er geen zingen aan zitten, let vooral op de plak waar de 2 staafjes aan elkaar zijn gelast zegmaar.

Celin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:09

Geen medische problemen? Zo niet, zeg het gewoon tegen je instructrice, dat hij vervelender wordt naar mate je hem aan gaat pakken. Kijk, Luno is nou eenmaal sloom en als je die aanpakt luisterd hij beter. Maar bij jou is het tegenovergestelde blijkbaar. Misschien een ervaring ermee gehad? Probeer uit te zoeken waarom hij dan juist vervelender wordt. En pak hem gewoon aan. Lukt het niet, dan laat je desnoods je instructrice erop rijden. Misschien voelt en merkt zij wel wat er aan de hand kan zijn.
Suc6! Vork

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:42

Tjonge jonge jonge, ik zit met kromme tenen!!
Wat een geleuter allemaal.
Ik vind dat paard rijden een hobby is, dat is nummer 1 die als een paal boven water staat.
Deze hobby (hobby's zijn leuk!) kost een hoop geld!
Zodra iemand het niet naar zijn zin heeft op zijn paard en van alles al geprobeert heeft en notabene nog achterover klapt ook (op een GEZOND, want dat schrijft de T.S.) dan word i.m.o. een hobby een ellende!
Er staan zoveel lieve makkelijke paarden te koop, die ook op een lief baasje wachten, dat je een etterbal beter aan iemand kan verkopen die ALLE kwaliteiten bezit, wat hierboven genoemd word.
Misschien heeft iemand van de hierboven reply's interesse Clown

En vooral dat gezeur over de kwaliteit van deze ruiter irriteerd me.
Iemand moet het naar zijn zin hebben en zich kunnen ontspannen op een paard en niet bang te zijn dat hij voor de rest van zijn leven door een rietje moet eten.

Je kan natuurlijk blijven graven naar een mogelijke oorzaak, maar sommige paarden zijn nou eenmaal niet de makkelijkste.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:01

nina88 schreef:
Alane schreef:

Ok als je het op die manier bedoelde, begrijpen we elkaar en ben ik het met je eens!
Wat je met de vetgedrukte zin bedoeld snap ik overigens niet helemaal, ik ben het roerend met je eens, maar ik vraag me af waar dat op mij van toepassing is?

Dat stukje was meer algemeen bedoelt..
Mensen vergelijken, vaak onbewust, een paard met een fiets.. kan je op een opoefiets fietsen, kun je dat ook op een racefiets of crossfiets... alleen het schakelen of remmen is mischien anders.
Dus Mientje op de hoek koopt Bessie, huppelt er jaren mee in de rondte, Bessie verruilt het tijdelijke met het eeuwige, en Bessie 2 wordt aangekocht... Alleen Bessie 2 is niet die opoefiets, het schakelen gaat wat anders, de rem doet het ook beter.. maar Bessie 2 wil niet blijven staan, de achteruit doet het ook niet goed.. en verdorie met de kleinste niesbui leg je zo maar 10 km af zonder dat je het merkt, tenminste als je geen boom, voetganger ofdergelijke raakt...
openen van de staldeur lijkt wel het opengaan van een starthokje met een derby,trrriiinnnggg enBessie2ligtaankopstrakachtervolgddoorhaareigenaardiegeenschijnvankanslijkttemaken, ookderoependemeuteinhetgangpadkandezekanjernietstoppen... ... terwijl Bessie 1 net van de plek te krijgen was...
Mensen lijken niet te zien dat paarden ook een eigen IK hebben, met een eigen gebruiksaanwijzing, die helaas bij de geboorte al zoekraken Clown
Je zult nooit geen 2e Bessie 1 vinden... en op Bessie 1 wordt vaak de ervariing gebasseerd.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:04

indus schreef:
Tjonge jonge jonge, ik zit met kromme tenen!!
Wat een geleuter allemaal.
Ik vind dat paard rijden een hobby is, dat is nummer 1 die als een paal boven water staat.
Deze hobby (hobby's zijn leuk!) kost een hoop geld!
Zodra iemand het niet naar zijn zin heeft op zijn paard en van alles al geprobeert heeft en notabene nog achterover klapt ook (op een GEZOND, want dat schrijft de T.S.) dan word i.m.o. een hobby een ellende!
Er staan zoveel lieve makkelijke paarden te koop, die ook op een lief baasje wachten, dat je een etterbal beter aan iemand kan verkopen die ALLE kwaliteiten bezit, wat hierboven genoemd word.
Misschien heeft iemand van de hierboven reply's interesse Clown

En vooral dat gezeur over de kwaliteit van deze ruiter irriteerd me.
Iemand moet het naar zijn zin hebben en zich kunnen ontspannen op een paard en niet bang te zijn dat hij voor de rest van zijn leven door een rietje moet eten.

Je kan natuurlijk blijven graven naar een mogelijke oorzaak, maar sommige paarden zijn nou eenmaal niet de makkelijkste.

PRECIES... met geld is alles te koop.. verpruts je de ene koop je toch een ander... Als je opoefiets een slag in het rad heeft koop je gelijk een andere fiets..

jacqueline_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 01:30

ik vind dat indus gelijk heeft met de zin dat paard rijden hobby is, maar ik vind ook dat je niet zomaar moet opgeven als het even tegenzit, het is op dit moment voor mij een grote ergernis ja, maar ik ken ook de goede kanten van mijn paard en ik weet dat als ze haar goed inzet het een super fijn dier is die nergens problemen van maakt, ik heb haar al vanaf haar 3e jaar ze was onbeleerd en erg schuw ze is uitgegroeid tot een zeer lief dier die de M oefeningen kent (op goede dagen), ik probeer gewoon wat informatie te krijgen over mensen die ong. het zelfde meemaken of mensen die een mogelijke oplossing hiervoor hebben... ik ben ook blij met elke reactie, overal zit wat in waar ik wel wat mee kan!
INDUS ik vind dat je gelijk hebt met het fijt dat paardrijden een hobby is die leuk moet blijven, maar ik wil dit paard niet zomaar kwijt, ik heb al zoveel met haar meegemaakt!
het is ook mijn eerste eigen paard (ik was 19 toen ik haar zelf kocht) ik vind het gewoon moeilijk om haar weg te doen, ik ben er als de dood voor dat ze in de handel raakt en eindigd met een kogel!
want dat heeft ze niet verdiend!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 07:56

Alane schreef:
maar Bessie 2 wil niet blijven staan, de achteruit doet het ook niet goed.. en verdorie met de kleinste niesbui leg je zo maar 10 km af zonder dat je het merkt, tenminste als je geen boom, voetganger ofdergelijke raakt...
openen van de staldeur lijkt wel het opengaan van een starthokje met een derby,trrriiinnnggg enBessie2ligtaankopstrakachtervolgddoorhaareigenaardiegeenschijnvankanslijkttemaken, ookderoependemeuteinhetgangpadkandezekanjernietstoppen... ... terwijl Bessie 1 net van de plek te krijgen was...

ROFL ROFL Haha! Haha!