Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Jammer dat jullie een paard stilzetten en achterwaarts vragen allemaal associeren met op de rem trekken en terugschoppen. Geen compliment voor de ruiters in jullie omgeving. Kom eens kijken zou ik zeggen
pmarena"]
[quote="Gabbertje schreef:pmarena---> Maar hoe zit dat dan als je het in de dressuurproef moet doen? Dan denkt je paard toch ook dat het als straf bedoeld is.
xXIreenXx schreef:Helemaal met Zwelgje eens, paarden gaan van nature niet achteruit,
Jura schreef:Volgens mij associeert een paard dat achterwaarts gaan niet met dat jij wilde dat hij bleef stilstaan. Dus dan kan je hem volgens mij beter laten halthouden en stil laten staan of opnieuw opstijgen.
pmarena schreef:Lees je nou niet of wat ?
Als het bij jouw paard niet werkt om netjes achterwaarts te gaan als concentratie-oefening , is dat nog niet voor alle paarden op de wereld zo.
Lees de bovenstaande reacties nou nog eens na , want je begrijpt er duidelijk geen fluit van.
Ik respecteer jouw manier , wees zo beleefd om niet meteen onze manier af te zeiken , okee ?
Zwelgje schreef:Klopt helemaal. Nogmaals: alles naar VOREN oplossen. Een paard kan die associatie niet maken dat hij omwille van het drammen achterwaarts moet. Ik heb zelf ook een rammer en een drammer tegelijk! Niet leuk!
Mijn motto is en blijft: alles naar voren oplossen en meteen de ontspanning weer nastreven. Dat klinkt zo makkelijk natuurlijk want wie heeft soms niet de neiging om uit pure frustratie eens goed de rem er op te trekken en sterker te worden dan eigenlijk zou mogen.
Zwelgje"]
[quote="pmarena schreef:Lees je nou niet of wat ?
Als het bij jouw paard niet werkt om netjes achterwaarts te gaan als concentratie-oefening , is dat nog niet voor alle paarden op de wereld zo.
Lees de bovenstaande reacties nou nog eens na , want je begrijpt er duidelijk geen fluit van.
Ik respecteer jouw manier , wees zo beleefd om niet meteen onze manier af te zeiken , okee ?
Citaat:Jura schreef:
Volgens mij associeert een paard dat achterwaarts gaan niet met dat jij wilde dat hij bleef stilstaan. Dus dan kan je hem volgens mij beter laten halthouden en stil laten staan of opnieuw opstijgen.
Klopt helemaal. Nogmaals: alles naar VOREN oplossen. Een paard kan die associatie niet maken dat hij omwille van het drammen achterwaarts moet.