Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Gaat daar iets fout, met bijv het bit kan een paard heel lang, of met wat pech zijn hele leven daar met nare herinneringen op terug vallen met alle gevolgen van dien.

Uppojono schreef:Jullie gaan wel weer ver.. Er wordt gevraagd hoe je het beste een bitje in kunt brengen, en er worden indd een paar goede tips gegeven. Misschien is haar vraag een beetje onduidelijk geformuleerd, maar ik maak eruit op dat indien ze haar niet vrijwillig opent, de TS een vriendelijke manier zoekt om de pony het bitje in te laten nemen. Niets mis met deze vraag lijkt mij. Knap dat jullie hieruit af kunnen leiden, dat het gaat om iemand die er niet aan toe is een pony in te rijden..
Ook dat de TS zegt dat het een kinderpony is en haar eigen paard laat inrijden door een professional, begrijp ik wel.. Natuurlijk moet de pony een goede start maken, maar als je hier rustig mee begint en de pony vertrouwen geeft, komt dat vast goed. Maar er is natuurlijk een verschil tussen een kruising fjord/tinker en een KWPN-er, ook is er een behoorlijk verschil tussen de eisen gesteld aan een kinderpony en aan een paard waar je wedstrijden mee wilt starten.
Ik weet niet hoeveel ervaring de TS heeft, maar jullie trekken wel erg snel conclusies..
Succes ermee he!

maar je een niet getraind paard is altijd moeilijker en al ken je het vraag je tog nog tips! is verstandig!
gewoon zoals een ander paard hoor niet twijfelen en voor z'n mond stilhangen omdat je bang bent! gewoon doen dan gaat het vanzelf doe anders het halster open en hang het rond z'n hals! zo kan hij niet weglopen of achteruit gaan! suc6