Solide in het zonnetje..... welk zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

olijf

Re: Solide in het zonnetje..... welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:14

Knappe Sollie!!
Mooie zadels en zitten hele leuke plaatjes tussen!!!

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:14

Ik vind het tweede zadel er beter uit zien. In dat zadel liggen je benen beter. Volgens mij is dat eerste zadel meer voor mensen met wat langere benen.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:50

Heeey daar is mijn schattie... Wat een kanp stel zijn jullie toch! Echt leuk en sliet ziet er zo goed uit!! Ja

Ik zou ook voor je kentaur zadel gaan, maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk. Ik heb mijn Kentaur nu een half jaar en ligt nog steeds perfect en zit ook perfect! Zijn, zeker voor dat geld, hele fijne en goede zadels!!

Succes met je keuze en zeker goed na laten kijken!!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:09

Kylan schreef:
Zo kan je helemaal niet beoordelen hoe het zadel ligt. Ik zou als ik jou was eens gaan rijden zonder pad en bontje. Dan kan je zien of het niet klappert (zie je niet met bontje) en kan je na het werk zien hoe de druk verdeeld wordt.

Ik vind jou mooier passen op de Kentaur, maar probeer het nog even als het 'kaal' op de rug ligt.

Deze mening deel ik ook!
Rijd je paard eens opnieuw met beide zadels maar dan zonder een dekje of bontje. Kijk na het rijden of de zweetplekken evenredig over de rug verdeeld zijn en let op drukkingen.
Verder vind ook ik dat de Stubben iets te krap is voor jou. Je zit beter in de Kentaur. Je hebt in dat zadel bovendien ook een betere beenligging.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:12

Die mening kun je wel delen, maar als je leest zie je ookdat ze vermeldt dat dit was om te kijken of het zadel HAARZELF aanstaat, en dat er morgen iemand komt om te beoordelen hoe het op het paard ligt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:15

Het Kentaurzadel lijkt het mooist bij jou te passen qua ruimte. Ik zou persoonlijk liever kiezen voor een tweedehands A merk zadel in plaats van een nieuw B merk.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:17

Idd en dat heb ik ook gelezen Knipoog En daar rond heb ik mijn mening toch ook gegeven. Wat is dan het probleem? Lachen Ik geef haar alleen een extra tip want ik vind dat je eerst en vooral moet kijken of het zadel jouw paard past. Als het voor hem niet past dan heeft het geen zin om je te gaan afvragen of jij erin past. Als de zadelmaker dan toch morgen komt dan kan zal die man vast ook wel kijken of zij erin past, nadat ie gekeken heeft of het op het paard past.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:27

Tuurlijk, was van mijn kant ook niet onvriendelijk bedoelt.
Maar de zadels lager er al, dus lijkt me niet raar als ze eventjes wilde voelen hoe ze zitten, als ze allebei vreselijk zitten is het onzin een zadelmaker te vragen. Lachen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 17:53

Iedereen bedankt voor jullie opmerkingen.
Volgens degene die morgen komt rijden kon ik met "hulpstukken" (dekje-bontje) nu best met beide zadels rijden, dan doe ik zeker niks verkeerd of het zou er zo al heel beroerd op liggen. Morgen wordt het bekeken door iemand met verstand.

Zelf heb ik vandaag weer met de Stübben gereden en inderdaad OF het zadel is te klein OF mijn kont te groot Knipoog
Ik denk dus dat die het niet wordt.

En Rhodos, Kentaur een B-merk???? Volgens mij valt dat reuze mee. Tegenwoordig zie je overal Kentaurs.

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:56

De kentaur is mooier, voor het plaatje in het gehaal
En lijkt beter te passen bij de ruiter
Super leuk paardje btw !

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:47

Ilse Solide loopt er weet toppie bij hoor. Wat het zadel betreft. In de Kentaur vind ik je in het algemeen gewoon veel beter zitten en rijden.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:19

Solide ziet er goed uit Ilse!
Vanaf de foto te zien, zit je het best op het Kentaurzadel.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:19

Solide schreef:
En Rhodos, Kentaur een B-merk???? Volgens mij valt dat reuze mee. Tegenwoordig zie je overal Kentaurs.

En sowiezo wat zou het al was het een Bmerk? Ik heb ook een kentaur, de medea II. En ja ik heb ook van die korte beentjes op een lang zadel, maar het zit heerlijk en het past goed op mn paard.
De kwaliteit ben ik al helemaal van te spreken, een vriendin van me heeft ook een kentaur van een jaar of 4/5 oud en die ziet er nog steeds toppie uit!
Kan ik niet van alle kieffers zeggen...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:35

Die Stübben heeft zo te zien ook een heel andere zit dan de Kentaur. Die Kentaur heeft een diepere zit mede door die kussens. Ik zou zowiezo kijken naar een zadel met kortere zweetbladen. Ik rijd zelf met een Stübben dressuur met korte zweetbladen, weet alleen zo niet welk type dit is.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:22

Ik geloof dat Kentaur de B variant van Kieffer is, maar coorect me if I'm wrong Lachen. Ik vond ze iig vrij hard zitten, maar Stubben ook dus wellicht voel jij geen verschil daarin?

Ik ben wel jaloers op dat lekkere zonnetje, heerlijk om daarin te rijden! Slietje ziet er goed uit Cool!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:26

Slietje ziet er super uit zeg!
Ik ben benieuwd welk zadel het is geworden!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:36

xtostarlight schreef:
Solide schreef:

En sowiezo wat zou het al was het een Bmerk? Ik heb ook een kentaur, de medea II. En ja ik heb ook van die korte beentjes op een lang zadel, maar het zit heerlijk en het past goed op mn paard.
De kwaliteit ben ik al helemaal van te spreken, een vriendin van me heeft ook een kentaur van een jaar of 4/5 oud en die ziet er nog steeds toppie uit!
Kan ik niet van alle kieffers zeggen...

Degene die erop ligt is van mij, heb hem 2e hands, inmiddels anderhalf jaar, gok dat ie ook wel een jaartje of 4 oud is nu. Ja
Ziet er nog super uit, zit heerlijk. Ik vind hem zeker niet hard zitten.
Medea I trouwens. Zweetbladen zijn voor mij ook aan de lange kant, maar ik heb er zelf geen last van. Heb toen een stuk of 20 zadels geprobeerd, en hiermee reed ik zo weg, echt fijn.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:39

Ik vind je op de kentaur ook beter zitten dan op de stubben.
En eventueel als je een goede zadelMAKER hebt, kan hij de zweetbladen nog aanpassen door ze iets korter te maken.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:40

Ach, A merk of B merk, het gaat er om wat voor jou het beste zit en het beste op Sliet ligt. En Kieffer heeft volgens mij nog steeds de A status, maar schijnt ook niet meer bepaald je van het te zijn, dus zoveel zegt het nou ook weer niet. Lachen

Sliet ziet er weer super uit Ils! Ik vind je persoonlijk ook vele malen beter op de Kentauer zitten. Welk zadel vind je zelf prettiger? Ik ben benieuwd wat de zadelmaker vanavond zegt. Lachen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:41

Ik heb geloof ik een paar mensen tegen het zere been geschopt door te zeggen dat een Kentaur een B merk is. Bloos

Dat een zadel veel gebruikt wordt zegt niets over de kwaliteit, wellicht meer over de aantrekkelijkheid van het prijskaartje.

Het allerbelangrijkst is natuurlijk dat je zadel goed op je paard ligt, ongeacht welk merk je kiest.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:42

Das ook een idee, als die zadelmaker dat kan, dan ga ik eens informeren wat het kost om ook de mijne te doen. Lachen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:54

Nou de zadelmaker is net langs geweest en die vond de Kentaur beter liggen dan de Stubben.
Kentaur sloot netjes aan, Stubben sloot ook aan, maar niet zo mooi als de Kentaur en zelf vond ze mij op de Kentaur ook veel beter zitten.

De Stubben gaat dus terug en ik denk dat ik voor de Kentaur gaan. De Kentaur zat namelijk ook heerlijk. Mijn keuze dat de Stubben terug gaat is in ieder geval gemaakt.

Iedereen bedankt voor de tips en die Sliet er ook super uit vinden zien. Ik ben ook trots op mijn paardje, vooral zoals ze is veranderd. Vorig jaar was het een echte bospony Nagelbijten / Gniffelen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:56

Ik vind de Kentaur mooier, maar op de Stübben lijk je beter te zitten.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:57

Op deze foto vind ik trouwens niet dat de zweetbladen veel te lang zijn.
Afbeelding
Dus ik moet gewoon mijn hakken goed uitdrukken Bloos

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:46

Kentaur is zeker geen B merk... en ook geen B kopie van de Kieffer... Het is een merk vergelijkbaar is met Ainsley en dat soort zadels. Alleen is het prijskaartje aantrekkelijker. Het zijn goede zadels, zeker prijs kwaliteit verhouding...

Maar Stubben is dan weer wel een betere kwaliteit dan Kentaur, en daar is de prijs ook naar...

Fijn dat de kentaur in ieder geval goed ligt Ils, zeker omdat je er ook fijn in zit! En zweetbladen valt inderdaad wel mee ils Ja
Goed je hakken uitdrukken idd Tong uitsteken