Narbella @ work, eindelijk rijfoto's.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: Narbella @ work, eindelijk rijfoto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:13

oeioei wat zit bella er toch goed uit!!!!
ziet er allemaal netjes uit hoor!!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:00

Je geeft zelf al goed aan wat er nog niet klopt (handen en voorover vallen) Dus dat moet helemaal goed komen met zon leuk dier Ja!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:08

Je geeft idd al zelf aan wat beter kan dus ik zou zeggen ga zo door!!. Je heb i.i.g een prachtig paard!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:15

Leuke foto's Ellen!!! Ik zou ook nog wel wat rijfoto's van Gilles willen hebben. Meestal zijn het foto's van Gilles in de paddock, Gilles in de wei, Esther naast Gilles... Haha! Mijn vader heeft me laatst wel gefilmd. Is ook heel verhelderend... Bloos

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 13:23

thnx, thnx, thnx, en.. thnx Esther! Haha!

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:07

Ziet er erg goed uit hoor Ja
Ze loopt er erg ontspannen bij.
Je zal er wel heel blij mee zijn!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:49

In de eerste plaats complimenten naar de maakster van de foto´s. Ze zijn van een byzonder goede kwaliteit.

Dat hier en daar een beetje naar voren komen is niet zo heel erg als je gat maar goed in het zadel blijft, en je hakken laag, zoals in de galop foto. Want dan kun je gewoon blijven inwerken met je zit.

Je hakken lager is heel belangrijk omdat je anders gewoon een heel zwakke houding krijgt. Daarmee bedoel ik dat als je paard even de kont omhoog doet of het hoofd plotseling omlaag, je over haar hals eraf gaat.
Uitdrukken van hakken kun je goed oefenen met verlichte zit of staande. Dan van daar uit goed gaat zitten en je gat eigenlijk zo ver mogelijk voorin het zadel schuiven. Je moet er ook om denken dat je knie naar beneden moet wijzen.

Wat je handen betreft, die zien er hier en daar star uit. Maar misschien lijkt het maar zo. Je handen moeten wel goed dicht zijn, maar niet stijf worden. Verder, zodra Bella in de gewenste houding loopt, kun je proberen je handen wat hoger te brengen, waarbij je wellicht de teugels wat langer moet laten worden.
Ook waar je laag en breed zet, moet je erom denken dat je handen rechtop blijven, anders wordt je arm te stijf.
Probeer maar eens vanuit je stoel het verschil tussen een "duimen naar voren" vuist, een platte vuist en een rechtopstaande vuist als je de hand (ver) naar achteren wilt brengen met de ellebogen langs je zijde. Dat is vrijwel onmogelijk met de eerste twee houdingen, dan moeten je ellebogen naar buiten komen. De rechtopstaande vuist is de enige lenige... en is daarom DE ruiterhandhouding.

Ik zie dat Bella echt een mooi dressuurpaardje is geworden!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:53

Wat een prachtige draver Lovers
Heb zelf ook een (kruising) Franse draver, maar echt dressuur rijden lukt niet echt Haha!
Ziet er goed uit, voorderest!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 20:57

Thnx voor de tipx, Simone Haha!
Je had haar vandaag moeten zien lopen... dan rij ik in de binnenbak, alle aandacht voor mij. Kon goed op mijn eigen houding gaan letten, en wat minder op die van haar, want ze bleef in een constante aanleuning lopen.
Voelde me net Anky, goed rechtop, benen lang, handen hoog.
Maar ja, DAN is er natuurlijk GEEN fotograaf in de buurt he! haha

@Soprano: thnx, Ja, ben gek op mijn Fransoosje. Ik heb haar nu 2 jaar, en ben eigenlijk vanaf het begin al richting dressuur gegaan (met privéles) Bella heeft alleen voor de drafsport in training gelopen voor de kar, dus nooit echt gekoersd. Denk dat dat ook wel scheelt.
Succes met jouw draver! (zal ff in je profiel spieken) Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:01

Ja, dat is typisch he, dat je als alles super gaat, dat niet vast kunt leggen. Maar dat geeft niet, het wordt wel in je geheugen gegrift!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:19

Lusitana schreef:
In de eerste plaats complimenten naar de maakster van de foto´s. Ze zijn van een byzonder goede kwaliteit.

Dank je wel Bloos
ik zelf was niet bepaald tevreden met de achtergrond maar dat hou je als persoon achter de lens toch
wel is bella een fijn paard om op de lens vast te leggen omdat haar koppie goed aanspreekt en ze stabiel loopt..
en wat het rijden en de houding betreft...het zijn maar moment opnames want er zaten ook hele goede rechte rug stukken tussen! (en ik kan het weten want heb haar contineu gevolgd in macrolens Knipoog )

miranda_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:21

heyy!

zoo! ze is echt mooi zeg!
wow! Bloos
en ze loopt echt heel netjes!
wat een plaatje! mag je echt wel trots op zijn Haha! Tong uitsteken

Gr Miranda

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 23:23

Thnxx Natasja! Vandaag zat ze ook als een echt dressuurpaard! En liep ze nog ontspannender Haha!

@Miranda: thnxx! en jaaaa ik ben HEEL trots op haar! (en stiekem ook wel een beetje op mezelf Bloos )

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:59

Ziet er idd helemaal niet verkeerd uit hoor.
Mooie foto,s alleen jammer als achtergrondt de trailers,
Je paardje ziet er goed uit.
Ga vooral zo door Lachen

xx Heidie en Monnie xx

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 20:44

Thnx Heidie, aan de ene kant hebben we de trailers staan ja, aan de andere kant natuurgebied, maar dan ook lantaarnpalen en sproeiers.. Kan dan wel het Twiske ingaan, maar dan loopt Bella niet zo hahaha (koppie in de lucht en gaan met die banaan) Knipoog Haha!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 00:02

Heey Ellen,
Wat een kwijl foto's had ze al gezien op je site.
Super mooi!!!!!

Groetjes