haha... mijn pony wil alleen piaffe als ze haar zin niet krijgt op strand ofzo.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vertel mij dat is
Paula1990 schreef:Vet Chantal ik wil dat mijn fjord ook leren hoe ben je begonnenvertel mij dat is
erleyne schreef:Leuk hoor Chantal! Kom je het een keer showen bij een kur op de Braanjenhoek! Dan zitten we allemaal kwijlend tegen het glas
blonddd
Lotje85 schreef:Ziet er zeker al goed uit zeg! Ze blijft goed in balans en maakt geen tactfouten, dat is echt al een goed begin!
Zeg vertel me eens, waarom je vanuit de piaffe in stap wegrijdt. Is er nog niet genoeg impuls in gewoon in draf weg te rijden? Is dat gewoon om een makkelijk(er) beginnetje te maken of heeft dat een andere reden?
_tarja_ schreef:Ik gebruik de piaff eigenlijk als oefening om mijn andere oefeningen te verbeteren. Ik piaffeer ook aan via de stap en reed er nu toevallig ook via de stap uit. Wilde het gewoon even op film hebben. Ik doe meestal aanpiafferen en bijv. eruit weg galoperen., wegdraven kan ook...vanuit piaff draf verzamelen en weer terug rijden naar piaff. Je hebt zo ongeloofelijk veel oefeningen om te rijden vanuit en naar piaff. De piaff is op zich niet mijn hoofddoel...ik probeer via de piaff andere oefeningen ook te verbeteren.
_tarja_ schreef:Paula1990 schreef:Vet Chantal ik wil dat mijn fjord ook leren hoe ben je begonnenvertel mij dat is
Het is enkel een kwestie van de juiste balans zoeken, de piaff volgt vanzelf!

Nistria schreef:knap hoor!!
technisch is er nog best veel te verbeteren maar dit is een leuk begin!
In de piaff is hij best klein en verzameld, probeer er dan ook klein en verzameld uit te rijden. op de film wordt hij ineens weer heel lang. kan ook komen omdat je er niet meer mee bezig was, je keek ineens om. afwerking is ook belangrijk
Ik probeer normaal gesproken ook de afwerking wat beter te doen, maar wilde het nu gewoon even op film hebben
Ik probeer ook vaak overgangen van piaff naar verzamelde galop of verzamelde draf te rijden bijv. Maar zeker een goeie tip! Bedankt! _tarja_ schreef:Ik doe ook vaak overgangen van piaff naar verzamelde galop
Nistria schreef:_tarja_ schreef:Ik doe ook vaak overgangen van piaff naar verzamelde galop
zozo dit is toch wel een van de moeilijkste overgangen!!