Optie 2 zou wel eens een houten klaas kunnen zijn als het paard niet goed loopt.....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. runningkawa schreef:Idd urielle
En dan heb je nog een groep
Je moet denk ik niet vergeten dat elk mens ook zijn eigen natuurlijke houding heeft.
Als ik bijv kijk naar mezelf, zit (op een stoel) en sta ik ook met net een knikje naar voren.
Wil ik helemaal rechtlopen merk ik dat ik niet ontspannen loop.
Dat heb ik dus ook op een paard.
Urielle schreef:strakke armpjes en naar voren zitten hoeven niet samen te gaan, in tegendeel, meestal zie je bij de springruiters die ook dressuurmatig nog iets verlicht zitten veel meer ontspanning in de ellebogen en schouders dan de dressuurprikkers die koste wat het kost recht willen zitten met alle spanningen vandien

Cassidy schreef:Misschien wel leuk om naar te kijken (als jullie er tenminste open voor staan en even vergeten dat het hier om driejarige paarden gaat): filmpjes van de finalisten van de NRHA Futurity Reining vind je op http://www.paardentv.com .
Kijk onder Reining, en dan onder NRHA Futurity Finals van 2003, bekijk het filmpje en beoordeel de houding van nummer drie, twee een een van de finale....

Randy01 schreef:ik heb het bekeken (zonder geluid overigens) en vraag me toch écht af wie 1, 2 en 3 zijn geworden dan.
Kit_for_ever schreef:Ik kies ook voor het goed lopende paard. Je kan imo geen (jong) paard trainen en er ook nog volgens het boekje opzitten!

Kit_for_ever schreef:Dit wil niet automatisch zeggen dat je je paard ook in de weg zit! Daarvoor verwijs ik ook nog een keer terug naar de springruiters. Als een springruiter op een stuiterbal zit, zal hij meer ontspannen blijven door zn zit te verlichten of wat dan ook dat het plaatje minder mooi maakt.
Lovely1 schreef:Ik zie liever iemand met een goede houding op een paard dat wat minder loopt. Die persoon zit dan waarschijnlijk ook het paard niet in de weg. Een persoon die niet goed zit kan zijn paard vervelend in de weg zitten.
als dat zo zou zijn, zou die niet gruwelijk goed lopen.
Dat is vrij nutteloos gezien er bij elke tak op andere punten gelet word. tesss schreef:Ik denk meer dat het één een gevolg is van de ander... als ik beter ga zitten, gaat mijn paard ook beter lopen. Dat is mijn ervaring tenminste...