meike (trekpaard) in de les.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

Re: meike (trekpaard) in de les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 23:40

Citaat:
Je hebt een ontzettend onregelmatige aanleuning en ik denk dat je dat kunt oplossen door minder met je handen te doen en meer met je been. Ik vind dat je je been er nogal af steekt op sommige momenten en je handen zijn erg onrustig.
Probeer iets meer 'terug' te zitten, rechterop en wat dieper in je zadel.

Wel een ontzettend gaaf paard, die gangen lijken me juist super lekker uit te zitten!
Overigens, is ze van voor het coupeerverbod? (dat is er toch al wel 4 jaar?)

ja klopt heb je helemaal gelijk in. Daar ben ik ook hard mee bezig.
nee, het verbod was er al. maar het is niet mijn eigen paard. de eigenaren hebben haar naar frankrijk laten brengen om te laten couperen. van mij had ze de staart ook mogen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:03

bij ons op stal rijd de eigenaar ook ieder jaar naar frankrijk. ik vind zon korte staart gewoon passen bij een belg. belgen met een lange staart kunnen er ook heel weinig mee. die zijn eigenlijk te zwaar.
maar als ze niet naar frakrijk gaan binden ze er een stiekje omheen. dat zag ik laast bij een veulens dat vind ik veel erger. laten ze die staart gewoon afsterven.

verder vind ik het een leuk filmpje. rij ook wel eens op belgen. en de meeste mensen denken inderdaad dat ze erg vlakke gangen hebben maar dat valt erg tegen bij een goede belg.

maar probeer je handen iets stiller te houden een tip aan mij was (ik deed het zelf ook) om even met iets breeder te rijden en iets lager. dan was het voor mij en het paard makkelijker. maar weet niet of dat bij jou ook helpt.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 00:06

nou ik deed dat dus juist te veel, ik ben juist weer aan het leren mn handen weer bij elkaar te houden. maar doordat ik mijn teugels iets te lang heb, waardoor ik mijn handen te ver naar achter doe en kantel. en daardoor geef ik de hulp iets te grof. Maar we zijn druk bezig dit af te leren Lachen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 00:07

en ze kunnen prima overweg met een lange staart hoor Tong uitsteken van mij had er ook een lange aan gemogen. ik vind een korte er wel bij passen, maar voor t paard lijkt het me toch wat fijner met de vliegen enzo.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:15

Mooi hoor! Ze loopt als een trein, lekker vlot en ze is scherp! Hoelang les je nu met haar? Hoelang houdt ze vol?

Citaat:
ik vind zon korte staart gewoon passen bij een belg. belgen met een lange staart kunnen er ook heel weinig mee. die zijn eigenlijk te zwaar.

Mijn trekpaard heeft gelukkig wel een staart, inderdaad heel dik en zwaar, maar hij kan daar net zoveel vliegen mee wegjagen als elk ander paard hoor Haha! Ik doe er alleen twee uur over om m uit te pluizen Clown

In de trekpaardenwereld is het helaas gemeengoed de paarden alsnog in Frankrijk te couperen en daarna doodleuk jaarlingen zonder staart voor te brengen op de keuringen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:19

ziet er goed uit die les!

dat van de staart eraf inderdaad jammer, knip hem dan korter als hij zo zwaar is bij een trekpaard...

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 00:25

ja ze is inderdaad lekker vlot en heel scherp aan mijn been, waardoor ik ook te snel geneigd ben om been af te steken wat ik niet moet doen!! Tong uitsteken.

ze houdt nu zon half uur a 45 min redelijk intensieve les wel vol. ( plus kwartiertje stappen er naar toe en 10 minutjes losdraven ) vaak heeft ze nog wel energie maar is ze echt bezweet van top tot teen en flink buiten adem. ik stap dan ook meestal wel een half uur a 45 minuten uit. maar al met al houdt ze nu wel een uurtje vol. dan gallopeer ik trouwens niet veel. van galloperen word ze vooral moe. meestal 2 a 3 keer per hand aanspringen en weer terug nemen.

ik heb dr zelf ingereden, en eerst een tijd redelijk rustig aan gereden, beetje buitenritjes en soms een klein half uurtje beetje aan het werk de laatste 4 a 5 maanden iets serieuzer aan het werk. nu sinds 1,5 maand ong. heb ik wekelijks les met haar. daarvoor nam ik haar heel af en toe eens mee naar de les.

ik rijd haar gemiddeld 3 x per week. dan 1x les en dan redelijk intensief, 1x een buitenritje of rustig een half uurtje beetje loswerken of longeren, en meestal 1x weer beetje aan het werk een half uur ong.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:32

mooi beesie ga zo door!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 00:35

dank je Lachen

Earmpykje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:45

Netjes hoor, vooral dat wegspatten in galop.
Weet je zeker dat je niet op western les wilt,
en er een 'working cowhorse' van maken?!
Dromen

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 00:53

nergens westernlessen hiero in de buurt en ik heb er zelf weinig verstand van Tong uitsteken.

ik heb wel 3 x ergens western les gehad. beviel me goed hoor. maar om nou zomaar te gaan aanklooien Knipoog

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:03

Super netjes!
Voor een 4 jarige vindt ik echt dat je haar netjes rijdt.

En dat komentaar op het eind:

Blijven ze zo uit zichzelf lopen Haha! Haha!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 01:06

hahaha ja dat is mn vader met zn geweldige paardenkennis,,

buiten t filmen om zei die ook, doe je dat zo nog een keer, dat ineens heel hard weg gaan. bedoelt ie vanuit stap weg galloperen Tong uitsteken Knipoog..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:12

Elastikje doet wel pijn, raar dat ze in de diergeneeskundige wereld wel beteren en in de paardenwereld niet

Zoals al gezegd is werk aan je benen en handen, voor de rest netjes mooi paard

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 01:14

Citaat:
Elastikje doet wel pijn, raar dat ze in de diergeneeskundige wereld wel beteren en in de paardenwereld niet

wat bedoel je hiermee te zeggen ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:16

pompompom schreef:
Citaat:
Elastikje doet wel veel pijn, raar dat ze in de diergeneeskundige wereld wel beteren en in de paardenwereld niet

wat bedoel je hiermee te zeggen ?

had het over een vorige quote over frankrijk Lachen en dat het gewoon vaak gezegd word

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 01:18

ow haha, ik denk al elastiekje Tong uitsteken maar idd. van mij mag de staart er gewoon aan hoor.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:43

Ik vind het maar knap hoe je met zo'n tank (en dat bedoel ik niet verkeerd), zo kunt rijden. Uiteraard zijn er altijd verbeterpunten, maar die zijn al genoemd. Ik vond de galop erg knap!

Mag ik weten waar die bak is? Het is bijna een kopie van de bak van onze rijvereniging, ik heb echt even zitten kijken of het niet bij ons was...maar ik miste de reclameborden, dus nee...

Maar volgens mij heeft dezelfde aannemer het gebouwd, ik zie het aan de constructie en de dakplaten. Dus ik ben erg benieuwd of ik het goed heb. Kun je me uit de droom helpen en me vertellen waar het is? Mag ook via PM.

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 07:54

echt leuk filpje... Haha! heb je zondag weer les..? ik ben wel weer van de partij.. Haha! (hihi maren op de achtergrond Vork )

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 08:23

Grandioos vindt ik het!!ziet er keurig uit de puntjes zijn al genoeg gezegt,leuk om zon paard aan het werk te zien!!!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 09:18

nee komende zondag geen les, dan is mn instructrice op vakantie. maar ik ga denk ik wel daar rijden, zeker als het slecht weer is Knipoog.
hihi als mn vader weer es komt filmen zal ik wel zeggen dat ik jou dr ook even op moet zetten Knipoog, maar mn vader kennende duurt t wel weer een half jaar voordat die weer es komt haha.

de bak is van manege landsmaat in groessen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:25

engelina schreef:
. ik vind zon korte staart gewoon passen bij een belg. belgen met een lange staart kunnen er ook heel weinig mee. die zijn eigenlijk te zwaar.

.

sorry pompompom, maar wilde hier graag even op reageren....

@engelina: waar haal je die wijsheid vandaag als ik vragen mag? mijn belg heeft godzijdank wel ee staart en die gebruikt ze perfect hoor! ze mept er vliegen mee weg, gebruikt m als protest en als ze poept houdt ze m keurig omhoog.
wat een onzin zit soort dingen, alleen maar om couperen goed te praten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:25

Stoer hoor! Er zijn maar weinig belgen denk ik die zo gereden worden.
Je hebt alleen idd een erg onrustige hand, en hij is wat loperig volgens mij. Probeer hem idd wat meer met je been en zit te rijden, en je handen wat onspannender. Veel overgangen is idd goed, en bijv. wat slangevoltes etc.
Maar goed, zoals ik al zei, erg stoer, want doe het maar eens na.
Ik weet uit ervaring dat een koudbloed een stuk lastiger is Knipoog

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:30

Magnifiek paardje heb je! Ziet er leuk uit, lekker aan het werk, gewoon werken aan de puntjes die genoemd worden en het komt helemaal goed!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:33

Zoals je zelf al aangaf wat onrustig met je handen. Maar het lijkt me ook niet eenvoudig om zon paard te rijden!

Lijkt me wel heeeel leuk, ooit wil ik t eens doen Ja