Les was gisteren echt super gaaaaaf
(met der trailer gebracht ivm t weer ) Voor t eerst met Lor (in 1.5jaar ) in een binnenbak gereden. Wat ik al wist is dat ze erg fel op andere paarden reageerd; nou.. en niet zo'n klein beetje ook
Ze was zo sterk, dat piiiep beest kent der eigen krachten (nouwelijks gegalopeerd, wel ff beide kanten stukkie, linksom duurde t een volte voordat k der naar de draf had, schaam
) En ze was een stuk actiever dan thuis
Beentjes omhoog en de snelheid erin, wist niet wat me overkwam! Maar was wel lekker om te rijden
T enigste waar k echt moeilijk mee had was dus dat ze zich zo sterk maakte en dat ze zo op andere paarden reageerde (paar x klaar voor de aanval en nogal met der hoofd schudden (heb dus nix meer te vertellen)). Een mooie opmerking van Gerieke (instructrice) was al na 15min. "Mmm t is echt een paard dat in der waarde gelaten wil worden". Goh das nou precies de omschrijving!
Ook nog nuttige tips gekregen als: bovenlijf iets meer naar achteren brengen, paard meer van achteren naar voren rijden, teugels korter pakken, en wat dieper ronder laten lopen.
Volgende week weer, en de week daarop ook, en daarop ook !
Alleen t over de weg gaan.. twijvel gevalletje..
Heel veel dank aan mijn groom en chaffeur!