foto's oefencross 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: foto's oefencross 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:13

missanous schreef:
ik doe alles zelf (nou ja mn vriend helpt een klein beetje mee)
ik kan op de wedstrijd dag absoluut niet tegen gezeur want dan word ik sjaggie
ben namelijk erg nerveus vlak voor de wedstrijden
ik wil ook graag officieel gaan starten met mijn paardje maar ik heb nog steeds geen goedkope rijvereniging kunnen vinden

Hier had ik eerder ook last van; of het nu om springen of de cross ging.
Daarom liet ik meer over aan anderen, en nam voor mezelf de tijd om te ontspannen voor de wedstrijd. Zo was ik ook minder nerveus, en ja, ook ík was chaggie; moest ik over een kwartier al op mijn paard zitten, moest ik nog opzadelen en alles. Peesbeschermers die kwijt waren, cap die op het laatste moment strakker afgesteld moest worden, etc.

Later werd die 'nerveusiteit' minder erg, omdat ik meer dingen over liet aan anderen, en zelf de rust op zocht. Lachen Ieders heeft zo zijn eigen manieren, maar dit werkte voor mij erg goed Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 16:18

zal het eens proberen met eerstvolgende wedstrijd :-p (zijn tot nu toe alleen nog maar onderlinge wedstrijden geweest hoor maar wil officieel gaan starten maar ben op zoek naar een niet te dure rijvereniging)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:36

missanous schreef:
zal het eens proberen met eerstvolgende wedstrijd :-p (zijn tot nu toe alleen nog maar onderlinge wedstrijden geweest hoor maar wil officieel gaan starten maar ben op zoek naar een niet te dure rijvereniging)

Knipoog Succes.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:38

leuke foto's zeg Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:01

dank je
ik probeerde ook wat foto's in mijn profiel te krijgen (zodat ze meteen zichtbaar zijn in plaats van eerst op een link te moeten klikken maar dit wil me nog steeds niet lukken)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:01

ik weet al hoe het moet Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:36

en mensen aub niet op mijn gezicht letten (het bijenhuis was breder dan ik dacht)
en als ik het mag zeggen:
wat springt ze toch mooi!!! Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 02:09

ik ben er even mee bezig geweest maar het is me gelukt!!!
ik heb van de oefencross van 2006 een dvd en deze is hier nu te bekijken
je ziet mij het hele parcour rijden Lachen

let niet op de weigeringen (dit was mijn eigen fout want was namelijk bloednerveus)
wat vinden jullie ervan? (op een gegeven moment haalde ik iemand in en dat was wel grappig)

klik op de link voor het filmpje
http://s124.photobucket.com/albums/p35/ ... 007010.flv

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 16:14

niemad commentaar en/of tips?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 23:18

niemand???

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:10

Jammer van de weigeringen; heb het filmpje even bekeken. Goed van je dat je besloot om na de 3e weigering bij die sprong ná de eerste waterpartij gewoon door te rijden en die sprong te laten voor wat ie is, anders ga je jezelf en je paard alleen maar lopen opfokken, en da's nergens goed voor Knipoog als je voor de 2e of 3e keer aanrijdt, valt mij ook op bij de weigering op de andere sprong, zou ik iets rustiger aanrijden. Neem de tijd om het nog eens te proberen.

Had ik een weigering, dan draafde ik een stukje terug, zette ik haar eventjes in stap/halt, laten kijken en rustig aangalopperen, desnoods in draf. Neem de tijd om opnieuw aan te rijden. Vooral bij de sprong na de waterpartij waar je 3 weigeringen had, had je misschien het aanrijden de laatste 2 keren iets meer tijd voor moeten nemen Knipoog Je zit dan natuurlijk wel iets minder gunstig qua tijd, maar een weigering meer kost nóg meer tijd, én punten Knipoog

Verder vind ik dat ze zeer netjes springt, en je zit ook netjes.

Wat me verder erg op viel; als ik een cross reed, dan zat ik altijd in 'crosshouding'; verlichte zit dus, bijna 'plat' op de nek (natuurlijk niet helemaal Knipoog ) en dan een aantal galopsprongen vóór de hindernis ging ik stevig zitten voor de sprong. tijdens sprong natuurlijk meegeven, verlichte zit, en dan even neerkomen, vaste zit, en dan weer in verlichte crosshouding op naar de volgende.

Ik mis een beetje die verlichte zit tussen de hindernissen door bij jou, lijkt alsof je gedurende het hele parcours alle galopsprongen zo'n beetje uitzit, zoals je dat met dressuur wél doet Knipoog

Doe je dit bewust? Heb je hier een reden voor? Lachen

Verder vond ik het er erg netjes uitzien; was dit ook je eerste (oefen)cross? Lachen Edit: ohnee, sorry, verkeerd gelezen; filmpje was van 2006, foto's van dit topic van 2005; dus het was niet je eerste cross Tong uitsteken had ik even overheen gekeken Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:56

JoyCiej007 schreef:
Jammer van de weigeringen; heb het filmpje even bekeken. Goed van je dat je besloot om na de 3e weigering bij die sprong ná de eerste waterpartij gewoon door te rijden en die sprong te laten voor wat ie is, anders ga je jezelf en je paard alleen maar lopen opfokken, en da's nergens goed voor Knipoog als je voor de 2e of 3e keer aanrijdt, valt mij ook op bij de weigering op de andere sprong, zou ik iets rustiger aanrijden. Neem de tijd om het nog eens te proberen.

Had ik een weigering, dan draafde ik een stukje terug, zette ik haar eventjes in stap/halt, laten kijken en rustig aangalopperen, desnoods in draf. Neem de tijd om opnieuw aan te rijden. Vooral bij de sprong na de waterpartij waar je 3 weigeringen had, had je misschien het aanrijden de laatste 2 keren iets meer tijd voor moeten nemen Knipoog Je zit dan natuurlijk wel iets minder gunstig qua tijd, maar een weigering meer kost nóg meer tijd, én punten Knipoog

Verder vind ik dat ze zeer netjes springt, en je zit ook netjes.

Wat me verder erg op viel; als ik een cross reed, dan zat ik altijd in 'crosshouding'; verlichte zit dus, bijna 'plat' op de nek (natuurlijk niet helemaal Knipoog ) en dan een aantal galopsprongen vóór de hindernis ging ik stevig zitten voor de sprong. tijdens sprong natuurlijk meegeven, verlichte zit, en dan even neerkomen, vaste zit, en dan weer in verlichte crosshouding op naar de volgende.

Ik mis een beetje die verlichte zit tussen de hindernissen door bij jou, lijkt alsof je gedurende het hele parcours alle galopsprongen zo'n beetje uitzit, zoals je dat met dressuur wél doet Knipoog

Doe je dit bewust? Heb je hier een reden voor? Lachen

Verder vond ik het er erg netjes uitzien; was dit ook je eerste (oefen)cross? Lachen Edit: ohnee, sorry, verkeerd gelezen; filmpje was van 2006, foto's van dit topic van 2005; dus het was niet je eerste cross Tong uitsteken had ik even overheen gekeken Knipoog

was me niet eens opgevallen dat ik in het zadel blijf zitten dus ik doe het onbewust denk ik dan
ik zal je tip over de weigeringen in mn achterhoofd houden
en fijn dat je haar zo netjes vind springen en mij netjes vind zitten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:21

Soms zien anderen weer andere verbeterpuntjes dan dat je zelf ziet Knipoog Als je meer in de verlichte zit, dus meer plat zit, dan ontlast dat je paard, waardoor je paard minder snel moe zal worden, en jij zult het langer kunnen volhouden, omdat je anders iedere galopsprong moet uitzitten, en ook dát kost energie Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 22:05

ja na zo'n parcourtje rijden ben ik helemaal kapot haha
dan heb ik wel even nodig om bij te komen hoor

nog iemand anders wat tips/verbeterpuntjes toevallig?