Charly @ Work tijdens stormachtige middag!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Re: Charly @ Work tijdens stormachtige middag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:09

Hey Pris, fijn dat het zo goed gaat Haha!
Ik ben zelf ook niet weg van je handhouding, maar het ziet er verder niet verkeerd uit!

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:27

Sansje schreef:
Vind Charly er goed uitzien, jullie gaan ook zeker vooruit. Jullie zijn een leuke combi en heb er zeker minder zien lopen op die leeftijd!

Wat betreft je nieuwe lesmethode vind ook ik deze alleen maar storend. Met de hand op zadel of been zet je de hand vast en is deze niet meer meegaand, ademend en open. Krijg er een beetje een fietsstuur idee bij, zeker als ik dan ook zie dat je in de wending je binnenhand naar je toe haalt en je buitenhand naar voren geeft. In een wending buitenhand bij de hals en binnenhand naar binnen/ naar voren plaatsen en dus op je buitenteugel rijden.

Hier ben ik het mee eens. Tevens vind ik je houding niet erg prettig. Ik vind het wel een hele leuke pony om te zien!
Met begeleiding komt het wel goed!
Succes!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:12

Ziet er al goed uit hoor Pris!
Charly is een kanjer! Lovers

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:14

OEHHH wat een lekker ding Tong uitsteken

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:17

leuk beestje , ziet er netjes uit
vind het alleen een beetje een 'uit elkaar vallend' uitzien
en een beetje op de voorhand gevallen
iets compacter kan geen kwaat

veel succes nog verder

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:37

Ik zal even een korte uitleg geven.
Sinds 2 lessen ben ik dus bezig met deze, ook voor mij, nieuwe methode. Je kan niet je paard direct hoogerop en dragend in gaan stellen wanneer hij nooit met zo'n methode heeft hoeven lopen. Je begint dus, zoals gezegd, laag en rond, dmv je handen te laten rusten op je benen/zadel en ze open te houden. Wanneer ik mijn handen strak zou houden, zou je zien dat zijn mond open zou staan, wat echter niet het geval is. Wanneer het paard naar mate de tijd sterk genoeg is om uit eigen kracht van achter naar voor te gaan lopen, en dus ook automatisch hogerop loopt van voor, is het pas van toepassing je handen te gaan dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:36

Charly schreef:
Ik zal even een korte uitleg geven.
Sinds 2 lessen ben ik dus bezig met deze, ook voor mij, nieuwe methode. Je kan niet je paard direct hoogerop en dragend in gaan stellen wanneer hij nooit met zo'n methode heeft hoeven lopen. Je begint dus, zoals gezegd, laag en rond, dmv je handen te laten rusten op je benen/zadel en ze open te houden. Wanneer ik mijn handen strak zou houden, zou je zien dat zijn mond open zou staan, wat echter niet het geval is. Wanneer het paard naar mate de tijd sterk genoeg is om uit eigen kracht van achter naar voor te gaan lopen, en dus ook automatisch hogerop loopt van voor, is het pas van toepassing je handen te gaan dragen.

Het feit dat hij het nog niet kan, is geen excuus om hem dan maar eerst op een foute manier het aan te leren. Want dan moet je dat later altijd weer corrigeren. Je zet je handen, zoals wij op de foto kunnen zien, vast, waardoor de pony tegen jou handen moet stoten, en daardoor dus naar beneden gaat, omdat dat niet fijn is. Een paard moet je hand volgen, door middel van luchtigheid en harmonie met de mond, niet door een beklemmend deel dat hij steeds voelt! De moter moet gestimuleerd kunnen worden, en als jij je handen vast zet kan dat niet, omdat hij dan continu op de voorhand valt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:16

Helemaal eens met ShannaY, ik zou me ook ernstig gaan afvragen waarom je instructrice dit in godsnaam beweren kan. Het lijkt mij toch dat dit totaal los staat van Anky en echt een verkeerde manier van aanleren

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:21

Is het niet eerst handig om je pony eerst eens even lekker vooruit te rijden ipv de Anky manier? Hij is nog jong en moet eerst op zijn eigen benen leren lopen..

Ik train sinds kort op de Anky manier en volgens mijn instructeur moet je paard daar eerst sterk genoeg voor zijn! Zo niet, dan verziek je er meer mee dan dat je er wat mee bereikt! En volgens mij is het de bedoeling dat je nog heel lang van je paardje kan genieten! Succes!!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:07

Ik ben het ook echt wel met jullie eens hoor, en moet zeggen, toen ik de foto's zag, ik ook niet echt blij was met het resultaat. En ik ga dus ook gewoon verder op de "normale" manier.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:14

leuk paardje , ziet er allemaal goed uit.
ik snap dat je paardje zich nog lang maakt, hij is nog jong, dus tijd zat om hem rond te rijden en ze achterhand erbij te zetten.
veel succes ermee( een plezier natuurlijk;) )

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:18

hey,, ik heb dat dekje ook..!! haha,, Tong uitsteken ziet er netjes uit,, vindt het goed dat je je pony zo lekker over z'n rug laat lopen,, ziet er keurig uit hooor..Knipoog

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:22

W_W schreef:
Sansje schreef:
Vind Charly er goed uitzien, jullie gaan ook zeker vooruit. Jullie zijn een leuke combi en heb er zeker minder zien lopen op die leeftijd!

Wat betreft je nieuwe lesmethode vind ook ik deze alleen maar storend. Met de hand op zadel of been zet je de hand vast en is deze niet meer meegaand, ademend en open. Krijg er een beetje een fietsstuur idee bij, zeker als ik dan ook zie dat je in de wending je binnenhand naar je toe haalt en je buitenhand naar voren geeft. In een wending buitenhand bij de hals en binnenhand naar binnen/ naar voren plaatsen en dus op je buitenteugel rijden.

Hier ben ik het mee eens. Tevens vind ik je houding niet erg prettig. Ik vind het wel een hele leuke pony om te zien!
Met begeleiding komt het wel goed!
Succes!

sluit ik me helemaal bij aan! het is een leuke pony! dat zeker. het commentaar heb ik geqout Knipoog

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:38

Vindt deze methode ook niet zo fantatisch. Maar anders ziet het er goed uit, het is een mooi paard.
Veel plezier verder.

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:44

ziet er goed uit!
comentaar is al gegeven Lachen

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:47

@ pris gelukkig ga je verder op de normale manier.

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:08

Leuke foto's, zier er ook erg netjes uit Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:20

Ik heb Charly al lang niet meer gezien!
Hij ziet er goed uit pris!
En tegen het verschuiven van het dekje (misschien dat het helpt maar hoeft niet) een keertje extra aansingelen?
Mijn dekjes schoven ook naar achteren en sinds ik nog een keertje extra aansingel heb ik nergens geen last meer van.
Misschien dat het aan het dekje ligt hoor kan best, maar misschien het proberen waard Lachen

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:44

ziet er goed uit, moet ik zeggen Knipoog

Karlijn_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:53

mooie fotos,,

En supper leuk paardje,,

dat wat in de bak licht wat si dat ziet er wel stoer uit

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:22

Wat een leuk diertje heb je! Wat voor ras is dit nou? (of heeft ie geen merk Tong uitsteken )
Ik vind dat setje ook super staan! Ik zou denken dat die kleur zou dood slaan op een vosje maar het staat juist chique.

En over je houding en handen is al veel gezegd, maar ik wilde nog 1 ding kwijt:
De anky methode is inderdaad LDR, maar niet met de handen op de knieen maar echt gedragen.
De maat van oprichting heeft met de lengte van je teugels te maken.
Bij LDR zijn je teugels wat langer en rij je echt met je been naar je hand. Zo begin je en dan "rol" je paard steeds iet meer bij elkaar (als ie goed warm gelopen is). En dan buig je hem naar links en rechts goed in. LDR is geen doel op zich, maar je paard moet er elastischer door gaan voelen en lopen en licht en gehoorzaam aan de hulpen. Is dat het geval dan kan je meer oprichten.
En wat Anky zelf ook zegt: het is juist niet je paard in 1 houding te laten lopen, maar je paard overal laten lopen waar jij aangeeft.

Suc-6 ermee!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:07

Ik vind je handhouding ook storend, ik zou het al iets minder storend vinden moest je, wanneer je paard netjes naar beneden ontspannen loopt, je handen hoger plaatst en iets meer naar voor zodat het daar voor hem comforabeler wordt Lachen

Als je je handen echter constant vastzet op de schoft, begrijpt je paard het effect er niet van.
Wanneer je paardje erop ontspant, moet je hem erin belonen door een hem een aangenamere handhouding te schenken
maw een comfortabele houding voor zowel jij als je paard.

En dat is imo niet mogelijk met zo'n lage "geforceerde" handhouding.

Edit: niet aanvallend bedoeld, maar als tip. Ik heb dezelfde fout gemaakt Lachen
En je paard is echt een prachtdier, schitterende kleur! En lief hoofdje.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:12

Ja zoals zovele hier zeggen horen de handen daar echt niet thuis... maar ik heb ook gelezen dat je toch maar weer op de oude manier gaat rijden...
Ik vond de pony ook niet lang en laag en rond lopen maar dat kwam vast omdat dit pas de tweede keer was?..

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 20:08

Dat klopt indd dat dit pas de 2e keer was. En ook omdat hij pas 5mnd OHZ loopt, was het voor hem (en voor mij!) nogal een grote omschakeling, die hij dus ook niet zo snel begrijpte. Toen ik van de week weer verder ging op de oude manier, liep hij een stuk beter!

@ DunDijk, ik heb er nu een bontje onder liggen, en dat gaat gewoon goed Ja

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 20:10

Afbeelding
Zo liep hij, vóór ik met de nieuwe methode begon Lachen