Ik ben zelf ook niet weg van je handhouding, maar het ziet er verder niet verkeerd uit!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sansje schreef:Vind Charly er goed uitzien, jullie gaan ook zeker vooruit. Jullie zijn een leuke combi en heb er zeker minder zien lopen op die leeftijd!
Wat betreft je nieuwe lesmethode vind ook ik deze alleen maar storend. Met de hand op zadel of been zet je de hand vast en is deze niet meer meegaand, ademend en open. Krijg er een beetje een fietsstuur idee bij, zeker als ik dan ook zie dat je in de wending je binnenhand naar je toe haalt en je buitenhand naar voren geeft. In een wending buitenhand bij de hals en binnenhand naar binnen/ naar voren plaatsen en dus op je buitenteugel rijden.
Charly schreef:Ik zal even een korte uitleg geven.
Sinds 2 lessen ben ik dus bezig met deze, ook voor mij, nieuwe methode. Je kan niet je paard direct hoogerop en dragend in gaan stellen wanneer hij nooit met zo'n methode heeft hoeven lopen. Je begint dus, zoals gezegd, laag en rond, dmv je handen te laten rusten op je benen/zadel en ze open te houden. Wanneer ik mijn handen strak zou houden, zou je zien dat zijn mond open zou staan, wat echter niet het geval is. Wanneer het paard naar mate de tijd sterk genoeg is om uit eigen kracht van achter naar voor te gaan lopen, en dus ook automatisch hogerop loopt van voor, is het pas van toepassing je handen te gaan dragen.
ziet er netjes uit,, vindt het goed dat je je pony zo lekker over z'n rug laat lopen,, ziet er keurig uit hooor..
W_W schreef:Sansje schreef:Vind Charly er goed uitzien, jullie gaan ook zeker vooruit. Jullie zijn een leuke combi en heb er zeker minder zien lopen op die leeftijd!
Wat betreft je nieuwe lesmethode vind ook ik deze alleen maar storend. Met de hand op zadel of been zet je de hand vast en is deze niet meer meegaand, ademend en open. Krijg er een beetje een fietsstuur idee bij, zeker als ik dan ook zie dat je in de wending je binnenhand naar je toe haalt en je buitenhand naar voren geeft. In een wending buitenhand bij de hals en binnenhand naar binnen/ naar voren plaatsen en dus op je buitenteugel rijden.
Hier ben ik het mee eens. Tevens vind ik je houding niet erg prettig. Ik vind het wel een hele leuke pony om te zien!
Met begeleiding komt het wel goed!
Succes!
)