Gwenn @ priveles

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley_

Re: Gwenn @ priveles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:04

Maar het is een topic over ryfoto's en niet voor discussies Lachen

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:07

Jep. Enne Anne, ze blijft lekker de mooiste he! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Marloess_ op 18-03-07 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:09

Leuke pony, leuke combinatie. Maar ik mis ook de nagevelijkheid.. Dat is toch een iets dat ze jou op haar/zijn rug accepteerd.. Maar als jij het niet nodig vind om haar nagevelijk te rijden hoeft het niet hoor..

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:12

Kan komen doordat ze haar veulen mist, je moet haar gewoon lekker doorrijden, en dan komt het nog wel. Wel vind ik ook dat ze er iets wat slecht uit ziet weet niet hoe het eerst was, en misschien ligt dit aan de foto's, maar tamelijk ingevallen. Mijn paard heeft dit ook gehad. Dit kwam voornamelijk door de verschillende tijden die hij te eten kreeg (Daar wist ik helaas niets vanaf)

Hij zal dat weet ik wel zeker goed te eten krijgen, maar daar hoef je het niet altijd bij te zoeken!

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:15

Marloess_ schreef:
Jep. Enne Anne, ze blijft lekker de mooiste he! Knipoog

Nee hoor, die heb ik al in stal staan Tong uitsteken
maar Gwenn loopt inderdaad wel heel gespannen, ik weet niet hoe het normaal is als ze geen gillend veulen in de stal ernaast heeft staan Knipoog

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:01

Gwenn Haha!
Ik vind het wel leuke foto's hoor
Ja ze is gespannen en dat zie je ook wel maar ik weet zeker
dat het door het veulen komt want normaal loopt ze bij Anne
super mooi Clown
En ze krijgt gewoon genoeg te eten hoor..
Ik denk dat ze gewoon meer spieren moet krijgen
En nog op krachten komen nu ze zijn gescheiden.
En ze word nu ook weer wat vaker gereden
Dus gaat helemaal goedkomen Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:41

Moderatoropmerking:
HAW is inderdaad bedoeld voor rijtechnisch commentaar.
Overige zaken mogen via PB. Aan reacties in de trant van "bij mij liep dit paard een stuk beter" heeft de topicstarter waarschijnlijk ook niks, dus dit graag achterwege laten.
Tips zijn welkom, persoonlijk gedoe niet Knipoog

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 07:55

Het valt me op dat bij het wijken je pony erg over de buitenschouder valt. Probeer dit meer te begrenzen.
Veel succes verder.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 07:59

Ik vind het wel een leuke pony. Ja

Alleen je zegt wel wijken. Maar hoe kan je in godsnaam goed wijken als je pony nog niet eens aan de teugel/in de aanleuning loopt? Ik zou eerst je pony eens de basis aanleren, voordat je verder gaat. Want je rijdt 'm hier op den duur wel kapot mee. Rijdt veel overgangen, stille handen, netjes rechtop, ontspannen zitten, en dan komt aan de teugel van zelf wel. Maar ga nou geen overhaaste oefeningen doen! Met een goede instructrice kom je er vast wel, want je hebt een leuk paard, maar ga eerst eens samen met je instructrice aan de slag met de aanleuning. De aanleuning is zo'n beetje het moeilijkste in de paardensport, maar het is o zo belangrijk. Heel veel succes.

Ook zeg je 'Niet zo slordig zitten'; je kunt het wel heel leuk mededelen, maar doe er dan ook wat aan! Wanneer een ruiter niet goed zit, doet een paard evenmin zijn best en is het onmogelijk voor het paard in de juiste houding te lopen.

Pas wel op dat je pony niet te veel onderhals krijgt van al dat omhoog lopen, want een onderhals is er heel moeilijk weer af te rijden/krijgen.

chouke schreef:
Het valt me op dat bij het wijken je pony erg over de buitenschouder valt. Probeer dit meer te begrenzen.
Veel succes verder.

Om even hier op terug te komen, je kunt niet begrenzen als je de basis niet onder de knie hebt, zowel jij als je pony niet. Ga eerst eens werken aan de basis, want alles, elke oefening die je doet slaat terug op de basis. De basis die je nu moet aanleren!

Succes! Lachen
Laatst bijgewerkt door Picassox op 19-03-07 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:04

Pony is al m1 niveau, zie haar profiel.

Wat je bedoelt( en daar ben ik het mee eens), als een pony gespannen is en niet nageeft, heeft wijken geen zin. Ik snap je instructrice dan ook niet, die had gewoon aan nageven en rond houden moeten werken, niet aan kunstjes!

Maar ik lees ook in je profiel dat het veulen van mei 2006 is.... waarom is die nog niet gespeend?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 08:06

Ik probeer het zelfde als Amondi te zeggen;

amondi schreef:
Wat je bedoelt( en daar ben ik het mee eens), als een pony gespannen is en niet nageeft, heeft wijken geen zin. Ik snap je instructrice dan ook niet, die had gewoon aan nageven en rond houden moeten werken, niet aan kunstjes!

Hm, er staat wel M1 in haar profiel, maar zoals de pony nu loopt ziet het er niet naar uit.
Sorry, ik kan het er niet in terug vinden. Start je nog wel wedstrijden met Gwen?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:45

Tja.. het ziet er inderdaad een beetje gespannen uit maar ik heb jullie wel eens beter zien rijden Haha! het zal wel komen dat ze nu niet meer bij Gilliam staat
volgens mij gewoon een beetje slecht moment van de fotos Tong uitsteken
maar het komt wel weer goed denk ik Lachen
en verder heb ik eignelijk geen commentaar, want dat geef je zelf al

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:50

anne ik zou een hoop willen zeggen, maar Lips are sealed

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:46

ik ben het eens wat betreft het commentaar van die nagevelijkheid. Probeer je pony idd iets meer over de rug te laten lopen, is voor jou en voor je pony fijner Lachen

En lees net dat veulen van mei 2006 is??? Verward Waarom is dr nog niet eerder gespeend? Kan natuurlijk ook daardoor komen dat de mensen haar magerder vinden dan eerder, neemt wel heel wat energie weg zo'n oud veulen....

naja iig succes dr nog mee en komt vast wel weer goed! Lachen

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:50

erg jammer dat het er zo gespannen uit ziet .
pony wat meer over de rug rijden.
Maar wel een erg leuk dier Haha!

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:02

mijn prive les gever zegt altijd doe maar net of je anky bent, en dan ga je toch echt wel een beetje beter van zitten, meschien is dat handig voor jouw om afentoe tegen jezelf te zeggen onder het rijden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:15

Ik denk dat het dier last heeft van zijn rug.

Kan verschillende oorzaken hebben zoals een slecht passend zadel of een ruiter die nog niet zo goed kan rijden.

Dus zadel na laten kijken en voor de ruiter adviseer ik wat lessen aan de longe te nemen om aan de houding te werken.

Pony erg mager? Geef hem wat meer te eten. Een veulen voeden is een zware opgave en sommige merrie hebben gewoon tijd nodig daar weer boven op te komen.
Zelf zou ik het dier eens na laten kijken door een DA.

Citaat:
beestje is jammer genoeg gewoon goed verziekt...

lekkere opmerking zeg...gatver wat een nivo. Duivel

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:53

Ik ben het wel met Picassox eens. Zorg eerst voor een aanleuning. Oefeningen als wijken hebben geen enkele zin als je pony zo loopt. Ga terug naar de basis voor je verder gaat en dan komt het vast goed.

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:57

Ik vind ook dat t dier er niet echt best uitziet. Oke ze mist ook voor een groot deel bespiering maar dan nog!

Dan het volgende, hoe wil je gaan wijken wanneer jij niet fatsoenlijk ontspannen zit! Je paard niet ontspant of nageeft. Dan gaat dat wijken je nooit normaal lukken hoor!

Rijd dr eerst eens lekker ontspannen. Dan zul je zien dat alles veel beter gaat.
Jou houding is ook uuh hard gezegt bagger! Je valt echt heel erg ver naar voren! Neem bijvoorbeeld eens zitles Lachen Wanneer jij lekker ontspannen kan zitten kun je ook meer met je rijden!

Misschien eens een andere instructrice nemen? Want als zij dit niet ziet lijkt me dat een goed idee.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:03

als ze eerst wel met haar hoofd mee rnaar beneden liep en nu niet meer, zis er toch iets mis.
ikdenk dat het komt omdat de pony zo afgevallen is en zo onbespierd is geworden, dat ontspannen nnu gewoon moeilijk is.

en ik ga met de andere mee,
ik heb toen e tijd stage gelopen op de manege en gwenn was er net, toen zag ze er zo mooi uit, nu is het echt een manege pony om te zien.
en dat m1 niveau, kan e wel zeggen, maar zie er totaal niks van,jij kan het er niet uitrijden,
wijken, terwijl de pony niet eens normaal ontspannen kan lopen. je zal zeker wel; veel leren van die privelesjes.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:09

Dit is een manegepony.. Dus ik denk dat misschien dat de reden is dat het beestje niet zo lekker loopt..

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:03

Manegepony's hoeven niet altijd slecht te lopen hoor! Dat is helemaal geen reden! Vaak worden eigen paarden sneller kapot gereden als manegepony's!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:18

Ik vind het een beetje zonde van het geld dat je kwijt bent voor een prive les, als de instructrice jou zijgangen laat doen terwijl het paard zo loopt als op de foto. Dit is duidelijk een geval van....als de klant maar tevreden is. Erg jammer, want als je privelessen wil volgen dan wil je in mijn ogen ook ECHT verder met een paard. Het is trouwens wel een heel leuk dier, en de amazone zit er echt niet zo beroerd op! Nu nog iemand die je echt verder kan helpen en niet alleen maar voor het geld staat!

marloesssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:45

Hoezo ga je wijken als je pony nog niet eens aan de teugel kan lopen ??

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:47

Ik zou inderdaad een andere instructie zoeken, die wél weet wat ze doet. Ja