erniexnena schreef:SPringen met een hoogdrachtig paard:O:O?? Dat vind ik niet normaal,, Sorry, kan er naast zitten,, ben ermee eens wat hier boven staat
mee eens!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
erniexnena schreef:SPringen met een hoogdrachtig paard:O:O?? Dat vind ik niet normaal,, Sorry, kan er naast zitten,, ben ermee eens wat hier boven staat
Citaat:Verwacht daarom ook niet dat ze super kunnen lopen helemaal omdat anneke nog aan het herstellen is van hoefbevangheid en dus nog erg zwaar en uit conditie. De meide komen nog maar een paar weken bij mij, maar zijn al super vooruit gegaan!

appelbolfan schreef:Als er ooit een wedstrijd overdrijven is, zal er een bokker winnen; geloof me
Snackie schreef:Het is idd niet bevorderlijk om met een hoogdrachtige merrie te springen, daar stap je hoogstens een paar rondjes mee.
als het veulen door zoiets verloren gaat (kan,hoeft niet,maar alles is zo teer) dan heb je spijt.
hoogdrachtig, en al een maand uier, is ene teken dat dat niet lang meer duurt.
als jij 8 maand zwanger bent,ga je ook niet meer hardlopen toch?
hafje ziet er leuk uit,kan ook leuk springen!
.
)lekker bewegen is goed voor de doorbloeding van de hoef, dan worden de afvalstoffen afgevoerd.
. Je kent je eigen paarden het beste toch? Ik heb trouwens een kruising fjord x bont rijpaard gehad...als je nieuwsgierig bent kan ik je wel foto's laten zien. lailapri schreef:De standaart bokt situatie op een paar na allemaal vreselijk aanvallende reacties, niets opbouwend commentaar nee gewoon met de kudde mee en er nog een schepje bovenop doen.
Over annekee, van haar voeten heeft ze geen last meer (gelukkig) wel is ze nog wat dik (zeker al 50 kilo kwijt sinds ze hier staat) en haar conditie gaat erg vooruit. Ze ging er namelijk ook 2 keer vandoor en sprong toen zelf, daarom zijn we even wat lage hindernisjes gaan springen.
En kunstjes leren, daar denk ik anders over, dat kan alleen met hele goede begeleiding, mijn shetje heft namelijk ook het buigen van een ander geleerd en zodra je een hand tussen haar benen doet bijt ze erin, heel snel in een reflex. Ik ben met de meiden 3 shetjes aan het beleren, eerst heb ik ze het het grondwerk geleerd, halthouden, stappen, blijven staan, komen, en stapje opzij voor jou. Nu zijn we begonnen met het longeren en na afloop er even op. Oja en voor we daar ook wer commentaar op hebben. De meiden zijn idd iets te lang, hun benen steken er iets onder uit, maar wegen rond de 30 kilo en het zijn grote shetlanders. 90 95 en 105 van 5, 6 en 10 jaar oud, dus ook oud genoeg en we doen nog heel rustig aan hoor, maar 2 keer per week wat met ze doen, want ja ze zijn eigelijk nog wat jong en in de groei.
Over een veulen dat verloren kan gaan, dat hoeft niet alleen door springen te gebeuren hoor! Misschien kunnen jullie (die het allemaal perfect voor elkaar willen hebben en willen dat andere dat ook doen) helpen in andere landen waar paarden als werkdieren gebruikt worden om die een beter leven te geven, of je inzetten om manege lessen te verbeteren en pony's een beter manege leven te geven, betere zadels en ander passend tuig, en ga zo maar door!
edit: zolang hier mensen niet gewoon reageren, waarom zou ik dat dan wel moeten doen?
als 1 iemand een nuttige reactie over het springen zou zetten goed onderbouwd en andere daar alleen aan toevoegen niet talloos herhallen en het erger maken dan dat de vorrige het liet lijken, dan zou ik daar ook normaal op kunnen reageren.
rivanalover schreef:Die cavaletti is niet erg, maar dit vind ik ietsjes te hoog voor een hoogdrachtige merrie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HV8JCLCB
ladymagic schreef:rivanalover schreef:Die cavaletti is niet erg, maar dit vind ik ietsjes te hoog voor een hoogdrachtige merrie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HV8JCLCB
Deze was toch ook niet drachtig?
Wel opletten he
lailapri schreef:oja ik zal ook een mailtje sturen naar alle paardjes in het wild dat ze als ze drachtig zijn ze alleen maar stil mogen staan en grazen, niets anders want ja ze zijn nu eenmaal breekbaarder dan porselein.
Vluchten, nodige sprongen wegjagen van andere, etc etc kan allemaal niet.
maar al dat commentaar dat je misschien wel gek bent en zo vind ik wat te veel.. Joscaa schreef:lailapri schreef:oja ik zal ook een mailtje sturen naar alle paardjes in het wild dat ze als ze drachtig zijn ze alleen maar stil mogen staan en grazen, niets anders want ja ze zijn nu eenmaal breekbaarder dan porselein.
Vluchten, nodige sprongen wegjagen van andere, etc etc kan allemaal niet.
In het wild word er geen zadel op gegooid, in het wild zit er niemand op ze die bepaald wat ze doen, in het wild kunnen ze zelf bepalen wat ze doen, in het wild is het nodig dat ze moeten vluchten.
Jouw paarden word een zadel op gegooid, jouw paarden zit iemand op die bepaald was ze doen, jouw paarden hoeven niet te vluchten.
Duidelijk genoeg?
Ik zou dus ook mooi niet gaan springen met een hoogdrachtige merrie, en dat smoesje; Ik weet niet wanneer ze uitgerekend is, JE WEET TOCH DAT ZE HOOG DRACHTIG IS!?
Sorry hoor,
Die Haflinger vind ik er erg leuk bij lopen, alleen die Fjord zou ik dus mooiop het land oid zetten, en niet onder het zadel aan het werk. Ga er mee wandelen...
Niet aanvallend bedoelt, hoop alleen dat je je merrie nu lekker drachtig laat zijn op wei, en lekker gaat wachten op het veulen, en niet laat rijden.