zeline @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farolover

Re: zeline @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:44

Mooi beesje hoor. alleen idd meer rechtop gaan zitten Lachen verder ziet het er goed uit

sieggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:53

Hey,

Grappig om Zeline aan het werk te zien! Ze is echt vooruit gegaan, en ook afgevallen!
Ik zou het ook leuk vinden om fotos van Nico enz te zien! Verder alle goed daaro?

Groetjes siegrit

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:00

Leuke Fries!!
Ik vind wel dat je je teugels heel kort hebt, waardoor je ook zover naar voren hangt. Laat de teugels wat langer, doe je schouders naar achteren dan ziet het er gelijk wat beter uit.
Veel plezier ermee!!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 18:44

Jobbeltje schreef:
@ Tassie:
Thanks alvast, zou heel leuk zijn de andere knollies ook weer eens terug te zien.

Krijg je er geen ander voor Ybel in de plaats terug om te rijden?

nee, is verder niks Tong uitsteken dus ja, staan veel 2 en 3 jarige hengsten
sanne rijd tjalling, thieme word door winnie gedaan, nico en bauke dan door jakob of christina, jilker en kanter zijn nog niet ingereden, hisse kan je niet rijden, is met inrijden niet goed gegaan, en toen was de hengste stal al weer op

bij de merries zijn er 6 drachtig, famke is neit ingereden, grytsje ook niet, vanwege d´r buik en dat was het dan alweer, alleen zeline word van de merries gereden.

horsegirlie schreef:
Waarom vind die man dat Bauke nu eerst grondwerk nodig heeft dan? Problemen met dat paard ofzo? Toen ik er was reed Jakob er nog altijd gewoon op.. ? Ikke niet snap Tong uitsteken

ikke ook niet snap Tong uitsteken

hij vind dat ze geen band hebben ofzo, weet niet hoe je het meot uitleggen, maar christina vind eht ook onzin, net zo als sanne en ik, elke keer als pier d´r weer helpt komt zeuit de bak met een gezicht zo van, waar slaat dit op Tong uitsteken

Jobbeltje schreef:
Ikke ook niet snap hoor Tong uitsteken
Maar zulke "goeroe's" geloof ik nooit zo Haha!

same here Tong uitsteken

sieggie schreef:
Hey,

Grappig om Zeline aan het werk te zien! Ze is echt vooruit gegaan, en ook afgevallen!
Ik zou het ook leuk vinden om fotos van Nico enz te zien! Verder alle goed daaro?

Groetjes siegrit

super, gister zij christina tegen me, had nooit gedacht dat het een rijpaard zou worden Tong uitsteken

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:44

Famke is wel degelijk zadelmak en doorgereden!!!
Heb er zelf nog op gereden Haha!

Ennuhm, dan maak je dr toch 1 zadelmak? Knipoog

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 21:40

oww.. christina zij van niet, dan ga ik daar tog lekker op rijden Tong uitsteken
als hetnog lukt, mag ik gelina inrijden

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:46

tassie schreef:
superwoman schreef:
oeps! Bloos! Ben en beetje gaar en moe nu Knipoog
dan zou ik daar echt niet opstappen met een te klein zadel, dat is gewoon niet goed voor het paard en kan je het zelf ook in je rug krijgen.

iemand moet er tog op, niemand anders wil d´r rijden, en het lijkt ook zo omdat ik niet echt zit in eht zadel, hang er mee boven, wat zo zijn redenen heeft

Je zal me wel een behoorlijke zeikerd vinden, maar dit vind ik een stom excuus.
Zeg dan niks...
Iemand moet er toch op???? - ik ga toch ook niet op m'n shet zitten?
En niet echt in het zadel zitten, kom op zeg, dat maak je jezelf wijs voor je gemoedsrust.
Ik ga iig ook niet op te kleine schoenen lopen, dat doet zeer.
Als dit paardje al moeilijk is,dan moet je ál helemaal niet het risico nemen dat hij last heeft van het zadel, daar wordt het écht niet beter van.
Kun je geen ander zadel lenen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:13

Heel mooi paard en daarom ook heel jammer dat je met zo'n klein zadel rijd, helemaal als ze al moeilijk ontspannen wil. Dat word met een te klein zadel alleen maar erger, hebben ze geen groter zadel op stal liggen.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 13:58

zadel past op haar rug perfect hoor, maar mijn reet is net iets te groot Tong uitsteken en dat van, er moet tog iemand op was meer als een grap bedoelt, maarja, zo kwam het blijbaar niet over, maar ga er verder niet overin

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:01

Ik zeg alleen dat het zadel neit meer goed ligt als je zelf te groot bent dus. Dan word de druk niet meer goed verdeeld en omdat je zelf aangaf dat ze moeilijk was emt rijden, leek mij dit dus neit zo handig.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:03

Misschien een tip voor het wegrennen in plaats van de beugelriem om haar hals een touwtje door de voorste ringen van het zadel??zo doen wij dat altijd hoef je ook niet te ver naar voren te hangen@@Succes ermee komt vast wel goed!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:39

karoliena schreef:
Ik zeg alleen dat het zadel niet meer goed ligt als je zelf te groot bent dus. Dan word de druk niet meer goed verdeeld en omdat je zelf aangaf dat ze moeilijk was met rijden, leek mij dit dus niet zo handig.

Nou, idd.
Het wegrennen kan zeker te maken hebben met een pijnlijk zadel.
Ookal deed hij dat voor jou ook, kan je nooit zeggen dat het nu niet door het zadel komt.
Als je een probleem wilt oplossen, moet je er niet eerst een probleem bij stoppen.
Wanneer het zadel de druk niet kan verdelen kan hij (blijvende) schade veroorzaken en dat wil niemand.
Een zadel lenen ijkt mij een goede oplossing.
Ik begrijp dat je het beste voor heb met dat paard, maar sluit niet je ogen voor zoiets belangrijks.

Ik wil je enkel behoeden voor een fout.

Nu zal ik er over op houden. Knipoog

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:52

brendalevita schreef:
Misschien een tip voor het wegrennen in plaats van de beugelriem om haar hals een touwtje door de voorste ringen van het zadel??zo doen wij dat altijd hoef je ook niet te ver naar voren te hangen@@Succes ermee komt vast wel goed!!!

zit een sperreriempje (hoop dat ik het goed schrijf) maar daar kan ik absouut niet mee rijden, daarom hebben we de beugelriem erom zitten, maar vandaag geprobeert zonder te gaan, wel om d´r nek en neit beethouden, gaat opzich ook goed dus denk dat die er binnekort wel af kan

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:04

Dat is dan best lastig rijden zo. Dan vond ik het zoals we op Nusca met een halstertouw hadden makkelijker.

Ja je zit is inderdaad een stuk minder zo, heb je veel beter zien zitten. Wel jammer, denk dat Zeline ook wat makkelijker loopt als je gewoon normaal zou kunnen zitten. Hard oefenen om zonder die riem te kunnen.
Is het niet mogelijk om gewoon te rijden en dan naar die riem te grijpen als ze wat probeert, of is ze daar te snel voor.

Wel leuk voor je dat het zo klikt verder met dat paard.
Alleen op die foto waar ze stil staat, mag je wel wat trotser zitten hoor. Kom op, je zit op een mooie fries.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 07:30

@wsundayl
ja, vandaag ga ik zonder hulp in de kleine bak opstapen, normaal houd christina d´r altijd beet aan de longeerlijn en dan begin ik met aan de longeerlijn rijden, gister ging die na 1 rondje gestapt te hebben de longeerlijn er al af, en heb ik een kwartier lang heerlijk gereden, ook 5 min zonder de band Haha! als ik vandaag zonder kleerscheuren eraf kom, laten we hem eraf, want dat weten we zeker dat ze me 100 % vertrouwd, als je los kan op en afstappen (afstappen los lukt trouwens al 3 weken Haha! )
dus kijken hoe het vandaag gaat, en dan maar hopen dat dat achterlijke ding eraf kan en ik wat meer kan gaan ´rijden´ met d´r
weet dat ik wat trotser mag zitten, maar als ik haar rijd is zij niet de enigste die moet werken Tong uitsteken nee, was een beetje warm Tong uitsteken

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:25

tassie schreef:
nee, is verder niks Tong uitsteken dus ja, staan veel 2 en 3 jarige hengsten
sanne rijd tjalling, thieme word door winnie gedaan, nico en bauke dan door jakob of christina, jilker en kanter zijn nog niet ingereden, hisse kan je niet rijden, is met inrijden niet goed gegaan, en toen was de hengste stal al weer op

bij de merries zijn er 6 drachtig, famke is neit ingereden, grytsje ook niet, vanwege d´r buik en dat was het dan alweer, alleen zeline word van de merries gereden.

Zijn Jilker en Kanter nou nog steeds niet ingereden? In mijn laatste 2 of 3 weken waren ze weer met ze begonnen, longeren, zadeltje erop enz. En als ik het me goed herinner heeft Jakob toen ook al op Kanter gezeten...
Staan ze nu weer gewoon stil?

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:26

Nog een vraagje .. Knipoog Waarom is die Pier er dan eigenlijk? Zou kunnen dat ik er overheen heb gelezen Knipoog

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 17:52

hij doet aan natrural horsemanship op de pirellie manier ofzo, maar hoe die hier teregt is gekomen weet ik neit Tong uitsteken
Jilker was naar nederland gegaan (dacht voor keuring of verdere training) en toen is het mis gegaan, weet niet wat er allemaal is gebeurt, maar toen jakob hem ging halen sloeg die man hem in de trailer en sins dien bijt die als die stil moet staan, dus ze beginnen langzaam weer op te bouwen, maar dat gaat nog heel lang duren.
met hisse waren ze bezig, maar hij kan er niet als je in zijn mond zit, en degene die erop zat deed dat en toen ging die stijgeren en is die achterover geklapt, daarna kon er níemand meer op, werd die helemaal gek, dus op weiland gegooid en nu zijn ze langzaam aan weer begonnen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:01

Hey Anja!!
Ziet er goed uit hoor Lachen Commentaar is al gegeven, dus weet je inmiddels wel denk ik.
Succes verder!

xx Elise

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:03

Goh, wat een 'probleempaarden' ineens daar allemaal zeg!
Weet je ook naar welke stal in NL Jilker is gegaan?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 07:26

nee, denk ook niet dat ik dat wil weten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:21

Ze zouden beter iemand daarvoor in dienst kunnen nemen, ipv studenten daarvoor aanstellen. Dat is mijn mening.

Zadelmak maken moet je in 1 keer goed doen. Er mogen gewoonweg geen onverantwoorde acties gebeuren. Ik vraag mij af of een doorsnee stagiaire echt op een goede manier een paard zadelmak kan maken.

@TS: ik bedoel het niet verkeerd, maar aan de hand van de foto's in dit topic zou ik als ik jou was het zadelmak maken van Gelina overslaan. Dat is geen dooie tante, maar 1tje met een hoofd erop! Dan moet je goed in balans zitten en mag je het paard absoluut niet in de weg zitten..

En wat betreft Jilker: hoe bijt hij dan? Ik bedoel: Harmen bijt ook! Maar die is volgens mij nooit mishandelt. Dat is niet bijten om je op te eten, maar meer als spel. Het zijn en blijven hengsten, die bijten nou eenmaal eerder dan een ruin of een merrie Knipoog

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:24

Wat een leuk paardje, loopt om sommige foto's erg leuk. Misschien kan je de beugel riem pas vastpakken als ze gaat rennen? Je leunt nu wel erg ver naar voor. Maar voor de rest ziet het er goed uit!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:46

Ik geloof het eigenlijk niet als ze zeggen dat het komt door de stal waar Jilker heeft gestaan dat hij nu bijt als hij stil moet staan. Elke keer als er wat is met een paard ligt het aan een of iets anders. Wordt er nog wel elke dag mee gewerkt? En is het nog steeds een half uurtje in de paddock? Want als er zo weinig mee gedaan wordt, worden die jonge hengsten natuurlijk ook stront vervelend lijkt me. Die hebben genoeg energie! En what about Kanter?
En dat bijten van Harmen was inderdaad ook zo erg! Haha, ik zie nog zo dat ondeugende hoofd van hem voor me. Vaak genoeg vond ik hem ook niet zo lief hoor .. Tong uitsteken

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:52

Ik ga mee met horsegirlie.
Toen ik er was hadden we bijna 30 paarden dagelijks onder het zadel, en geen probleempaarden! De jonge dieren werden allemaal zadelmak gemaakt en rustig getraind. Regelmatig het bos in. Vrijwel alles kwam dagelijks naar buiten lekker los.
Paarden waaren vrijwel allemaal vrolijk en zaten lekker in hun vel. Als je ze op hun hok laat staan worden ze er echt niet gemakklijker op.