voor het eerst op me eige paardje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

Re: voor het eerst op me eige paardje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:09

barriChelloO schreef:
dat weet ik maar ja dat hou je en ieder ze eigen mening tog!.. ik vind dat ik het goed rustig aan doe!.. en ik ben heel trots op me beest!! ze doet het super en de 1 vind dat ie op ze 5de pas ingereden moet de andere op ze 2de ik vind het ook weel beetje op ze derde maar dat het zo snel ging wist ik ook niet en ik ben er alleen maar blij mee en als je het rustig aan doet kan het tog makkelijk:D

hey naomi
als je vind dat iedereen ze eigen mening mag hebben.
hou dan voortaan je commentaar voor je als feey of ik er wat van zeggen!
goed?
dit is niet aanvallend bedoeld maar je weet wel waarom ik het zeg
ik was gister echt kwaad.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:17

Antoontje schreef:
ikenindi schreef:
ik doe ook veel meer dan poetsen en losgooien... lange lijnen, longeren,. wandelen, vd wil ik straks ook gaan doen. gewoon om de tijd op te vullen. rijden kan ik nog 20 jaar doen straks als het niet meer is(als het goed is dan he;))

en longeren is niet belastend voor de benen zeker Tong uitsteken
Ziet er netjes uit! fijn dat je paard het zo goed oppakt. Hoop snel meer foto's te zien Knipoog

En draven en stappen en galopperen ook zeker Knipoog Een paard heeft niet voor niets beentjes gekregen. En ik vind ook dat je niet te vroeg moet beginnen maar 3 kan echt wel hoor!

@ dafjuh_15: Ik zou het persoonlijk ook niet fijn vinden als iemand anders comentaar op mijn paard zou geven, maar oké. En tuurlijk mag ze dan iets terug zeggen het is toch haar paardje?

Maar ontopic Lachen wat een leuk paardje heb je Haha!
Echt een mooiert, wat voor ras is ze ?
Veel succes met het rijden, zolang je niet dingen te snel wil dan moet het wel lukken

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:24

Ziet er leuk uit!
Alleen ze is nog geen drie... persoonlijk had ik nog een poosje gewacht.. beter wachten dan te vroeg beginnen zet ik altijd maar. Kijk gewoon goed uit en zet haar desnoods van de zomer gewoon lekker 2 of 3 maanden op de wei dat ze nog een beetje kan bijkomen en pak haar daarna weer verder op.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:38

ik ben het met daphne en feey eens...

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:19

ik wil even kwijt..
dit beestje wordt pas eind JULI.. 3!
is dus nog echt 2 en half jaartjes oud..

gistere werd ze frontaal tegen de bakrand gesmeten omdat ze doe in wilde, vind het niet zo raar als je 2,5 bent in je bek wordt getroken de slof erom zit en je god geen idee heb waar je je benen moet laten! Boos!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:25

Kun je even iets aan je spelling doen want ik snap het niet echt ?
Maar wij kunnen verder niet oordelen hiervan. Ik zie op de foto alleen een lekker ontspannen ponytje.
Edit: ik zie trouwens ook geen slof op de foto, eerder iets wat op een martigaal lijkt maar ik kan het niet zien.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:40

dat is de slof die om haar nek is geknoopt omdat ze klaar is!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:44

Dan snap ik niet hoe die slof hoort te zitten want ik zie alleen iets om de singel en iets wat gewoon rond om de nek van de pony loopt.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 19:45

we rijden niet met slof feey dat weet je zelf ook en ze word niet in der bek gesjort.. ik snap niet waar je je mee bemoeit.. jij heb er zoiezo helemaal niks mee te maken.. ik snap niet waar je mee bezig ben feey maar tzal wel aan mij liggen he.. (zoals altijd wat jullie vinden) want als ik een tijd niks met me paardje doe en beetje losgooien poetsen en stappen is het niet goed maar als ze nu aan het werk gaat is het ook niet goed in jullie ogen is niuks goed..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:47

Wat heb je om haar nek hangen dan?
Helemaal niet aanvallend bedoeld maar dan weten we dat Knipoog kunnen er ook geen misverstanden over ontstaan

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 19:49

even voor de duidelijk heid voor de andere ik heb ruzie met deze dames.. en in hun ogen doe ik tegenwoordig niks goed.. maar er word niet met slof gereden en die zit om er nek om vast te houden als ze aan de kletter gaat bijvoorbeeld verder longeren we er met slof we rijden er lang en laag en er word absoluut niet in er bek gesjort anders zou ze in er mondje ook wel open liggen he lijkt mij..ik vind het jammer dat deze mensen ook weer wat moeten zeggen want dat zou ik ook niet bij hun doen op een topic maar goed at zal ook wel weer aan mij liggen he..

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 19:56

en lovely 1 ja ze gaat van de zomer ook vrij krijgen want dat hebben we zoiezo al besoten zodat ze zekr even rustig kan bijkomen!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:27

leuk paardje, zal wel rustig aan doen idd. omdat ze nog zo jong is Haha!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:46

leuk paard en ik zie het probleem niet zo heel erg
er zijn zat mensen die op hun paard kruipen als ze bijna 3 zijn.
ze weegt niet veel als ik dat zo zie op de foto en het paard ziet er ook lekker ontwikkelt uit
gewoon lekker rustig aan doen en geef haar van de zomer nog 2 maandjes vrij of zo
dan doe je het helemaal super Haha! Bloos
geweldig gevoel he de eerste x op je paard Haha!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:54

barriChelloO schreef:
even voor de duidelijk heid voor de andere ik heb ruzie met deze dames.. en in hun ogen doe ik tegenwoordig niks goed.. maar er word niet met slof gereden en die zit om er nek om vast te houden als ze aan de kletter gaat bijvoorbeeld verder longeren we er met slof we rijden er lang en laag en er word absoluut niet in er bek gesjort anders zou ze in er mondje ook wel open liggen he lijkt mij..ik vind het jammer dat deze mensen ook weer wat moeten zeggen want dat zou ik ook niet bij hun doen op een topic maar goed at zal ook wel weer aan mij liggen he..

word ze dan nu wel met slof gereden of niet ?
ik vind niet dat je haar met slof moet longeren of rijden
laat het dier eerst haar balans zoeken inplaats van lang en laag te laten lopen.

verder vind ik dat je het prima doet

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 10:19

nee we rijden absoluut niet met slof.. en dat weet feey zelf ook wel.. die slof die nu om er nek zit bij de foto geeft eigenlijk nu even het zelfde efect als je een halstertouw om er nek zou knopen voor als ze aan de kletter zou gaan of als ze gigantisch zou gaan bokken.
en nee ik ben niet zo heel erg zwaar en het meisje dat er in rijd ook niet.. ze gaat nu uit zich zelf al met er koppie naar beneden..

annelie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:22

Echt een leuk paardje!
Als ze nú al zo loopt zit er zeker een gouden toekomst in dit paardje!
Nog veel succes en plezier met haar Haha!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 10:23

dankje dankje dankje:D ben ook erg trots op er.. dat ze dit al allemaal voor me doet!.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:27

Hannii schreef:
Jah idd ik vind het ook allemaal een beetje te snel!
Ze kan het wel goed oppakken maar blijf wel voorzichtig.
Ze is nog maar 3!
BLijf misschien eerst wat longeren..
en er soms wat op!

Veel plezier met Jee eigen paardjee..

Jou mening, ik vind dat dit geen kwaad kan

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 10:28

dankuu:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:20

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:39

Mensen, ze geeft hem zo tog ook weer rust op het weiland.
Als ze dr nu af en toe een kwartiertje opzit en hem daarna een paar maanden in het weiland zet om bij te komen is er niets aan de hand...(dit schijnt juist heel goed te zijn) Je kan alles wel opblazen maar ik ken genoeg mensen die dr met 2.5 al elke dag op reden zonder weiland rust.

(al vind ik wel dat je beter zonder slof kan longeren, het eerste half jaar kan je zelfs beter helemaal geen hulpmiddelen gebruiken. Zo vinden ze hun evenwicht het beste en heb je er later een super beesje aan)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:44

Als ze 3 jaar is en zadelmak gemaakt word,zie ik het probleem niet hoor! hoeveel mensen zitten er niet al op hun 2 jarigw, omdat ze denken dat ze het aankunnen?

@ TS, lekker op het gemakje verder gaan met je beestje, komt helemaal goed.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:54

Bij ons op stal worden de ruim 2 bijna 3 jarige nu ook zadelmak gemaakt, maar ze gaan straks de hele zomer de kudde weer in en worden pas in de herfst/winter verder doorgereden. Dat is met ons paard toen ook zo gegaan, dus als je hem in zomer lekker de kudde weer in doet en hem in de herfst weer oppakt is het helemaal niet zo erg hoor! Maar blijf voorzichtig en rustig en doe alles onder goede begeleiding!
Veel plezier met je paardje!

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:54

Tjonge wat een aanvallende reacties allemaal! Laat haar dat zelf uitzoeken! Het is haar paardje! T paard krijgt er in mijn ogen helemaal niets van! Er wordt rustig aan gedaan dus so be it!
Ziet er leuk uit en succes verder!