Levi & ik, zonnig lesje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Levi & ik, zonnig lesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:00

Uhm ik wil niet heel erg saai zijn, maar toen ik de foto's zag dacht ik precies hetzelfde als Polly en Viking en Sily en... en...
Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:02

zo te lezen ben je er goed mee vooruit gegaan. ik kan je aanraden je pony nog wat meer los te laten van voren. Ook kan je proberen je handen niet naar beneden te draaien vanuit je polsen. houd je pols recht en draag je onderarm.
En ik zou ik elke training zeker 15 minuten zonder beugel rijden. Als je dat twee weken doet denk ik zeker dat de beugels ook opeens een stuk langer kunnen worden gezet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 08:37

ozzieozzie schreef:
Ineke2 schreef:
Mijn balans is nou eenmaal niet zo heel best en op deze manier zit en rijd het het prettigst voor ons beiden.

Misschien kun je eens een zitles nemen om je balans te verbeteren? Als jou balans niet zo heel best is dan is dit ook niet echt fijn voor je paard omdat hij dan ook uit balans raakt.

Zoals Sily al zei, ik heb en neem al heel veel zitles, daarom is het al zo ontzettend veel verbeterd. Optimaal zal het helaas nooit worden. Mijn pony is gewend dat ik regelmatig uit balans zit en vangt dit ook goed, hoewel hij het mij ook wel eens erg moeilijk maakt met zijn trucendoos Haha!

@ oosterhoff: Ik rij ook al regelmatig zonder beugels en kan je vertellen dat het geen ene fluit uitmaakt wat betreft de beugels langer of korter Haha!
Ik trek mijn benen op zodra ik wat uit balans raak, dat is al héél veel minder dan eerst en ik hoop dat het in de toekomst nog beter zal gaan.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:39

hoe hard gaat je pony? gaat die altijd harder dan je zelf zou willen?

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:42

Jeetje wat een verschil zeg.. Dat zag er een tijd geleden heel anders uit.. Heb een tijd geen foto's gezien maar wat zijn jullie vooruit gegaan! Echt super zeg..Ik sta er echt versteld van Cool

Levi ziet er ook super uit.. !

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 09:22

wow ineke, echt super vooruit gegaan!!!! Ik ga daarom ook geen verder commentaar leveren, je weet toch wel waar je aan moet werken...
Als we de volgende keer weer foto's zien, dan zijn we vast weer zo aangenaam verrast als nu!!
Volhouden zo en op naar de volgende wedstrijd, daar zal dan vast wel een puntje bijzitten...

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:08

wow! dit ziet er echt super uit, wat ben je voor uit gegaan zeg! Meestal reageer ik niet, maar nu moet ik echt ff reageren! Echt super! Ga zo door!

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:14

Ineke, het ziet er goed uit OK dan!
Je hebt een super leuke pony onder je kont zitten Ja
Suc6 nog verder op wedstrijd!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:26

Ineke, ziet er echt goed uit zeg.
Nu snap ik waarom je niet meer zo vaak zandhapt Knipoog.
Je zit is echt enorm verbeterd. Da zo door hoor.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:59

Ineke, helemaal top meid! Haha! Sinds wanneer heb je eigenlijk je haar in een staart? Knipoog

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:58

Viking schreef:
Volgens mij heb je een stand-in gebruikt voor de foto's Haha!

Haha, ja je zou het haast denken Haha!. Ware het niet dat ik ze een aantal weken geleden in het echt heb kunnen bewonderen Knipoog.

Hele gave foto's! Het ziet er weer erg goed uit Ja.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 13:40

oosterhoff schreef:
hoe hard gaat je pony? gaat die altijd harder dan je zelf zou willen?

Nee hoor, dat verschilt... Ben heel veel bezig met overgangen en schijnovergangen.
Hoezo?

@ Tessebes: Ehm ik heb mijn haar niet in een staart, het is kort geknipt Haha! Clown

@ Tindra, ooo dat doe mij eraan denken dat ik die foto's nog niet online heb gezet Bloos Hoewel ik vind dat ik daar wel minder goed op rijd, maar ik was daar ook niet zo geconcentreerd bezig Haha!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:11

Dat ziet er goed uit Ineke! Die winstpunt is hardstikke dichtbij!

Volgens mij heb jij een prima instructrice, dus ik ga geen rijtechnisch commentaat geven, lijkt me helemaal niet nodig.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:13

Wat een knapperd Vingers aflikken !

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:19

oosterhoff schreef:
zo te lezen ben je er goed mee vooruit gegaan. ik kan je aanraden je pony nog wat meer los te laten van voren. Ook kan je proberen je handen niet naar beneden te draaien vanuit je polsen. houd je pols recht en draag je onderarm.
En ik zou ik elke training zeker 15 minuten zonder beugel rijden. Als je dat twee weken doet denk ik zeker dat de beugels ook opeens een stuk langer kunnen worden gezet.

Mee eens. Ja
Ik heb geen eerdere foto's van jullie gezien. Knipoog Maar volgens mij zijn jullie een heul stuk vooruit gegaan zo te zien aan de reacties. Haha!

Ga zo door! OK dan!

[edit] Leuk dekje trouwens. Ja

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:21

Volgende keer zo in je proef rijden en dan heb je zeker een dikke winstpunt Haha! Helaas kon ik afgelopen zondag niet bij je komen kijken, was zelf met Zorro in de weer om te starten Clown

In mei rijd ik hopelijk L2, dan heb ik genoeg tijd om te komen kijken, maar dan wel zo rijden als op de foto's hè!!

Ziet er heel goed uit. Jullie zijn idd enorm gegroeid de afgelopen tijd. Ondanks wat mensen zeggen, vind ik juist dat je beenhouding en vooral de houding van je bovenlichaam enorm verbeterd is.

Tja over Levi geen commentaar, alleen dit Lovers Haha!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:21

Ziet er leuk uit! Maar je hakken
vind ik echt storend!

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:26

Met het risico zéér onorigineel te zijn wil ik toch ook even mijn complimenten maken: wat zijn jullie vooruitgegaan zeg!! OK dan! Ziet er super uit, en Levi is een ontzettend leuke pony Ja Volgens mij heb je zelf ook veel meer vertrouwen in hem hè? Fijn hoor, dat het zo goed gaat!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:32

Ziet er leuk uit!
Allen het punt dat al genoemd is: je hakken!! doordat je ze naar achter legt en niet uitdrukt wordt je gehele houding slechter... oefenenoefenenoefenen haha ik ken het Knipoog Het verstoort het beeld en dat is jammer..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:36

Joh ineke Wow!

Een hele poos geleden heb ik voor het laatst wat foto's van je voorbij zien komen.
Nu ik deze zie valt het me direct op dat je inderdaad een stukje beter bent gaan zitten, dat je meer zelfverzekerd erop zit en dat je heel netjes aan de teugel aan het rijden bent. Als iemand het verschil niet ziet, moet ie zijn bril maar eens goed afstoffen, want ik zie wel degelijk meters verschil hoor.

Dat je een kleine handicap hebt is absoluut niks om je voor te schamen hoor, gaat het immers niet om wie je bent in je hart?
Laten we het zo zeggen, ik zie iig wel dat er mega verbetering in is gekomen en dat je daar goed je best voor hebt gedaan. Wees gewoon lekker trots op je zelf en zoals barry stevens altijd zegt, vooral doorgaan OK dan!

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:51

ik vind het er wel heel goed uit zien maar probeer toch om je hakken wat meer uit te drukken
je kan het ook anderom bekijken probeer om te tenen op te trekken dat is makkelijker en daardoor druk je ook je hak uit.

edit: doordat je beugels zo kort zijn komt je knie ook voor het zadel uit.
misschien kan je gewoon elke keer als je rijd de laatste tien minuten met langere beugels gaan oefenen.

ik moest mijn beugels van mijn paardrijleraar ook langer en vond het ook verschrikkelijk maar nu na een half jaar weet ik niet anders meer en als ik ze nu weer korter doe vind ik dat zelfs niet eens meer lekker rijden

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:58

Ziet er goed uit, maaaaaaaaarrrrr.... je benen Bloos!, die moeten echt langer! Als je dat niet kan, neem zitlessen, waarbij dan op je balans word gelet. Knipoog
Veel succes verder. Haha!

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:25

yousra schreef:
Als je dat niet kan, neem zitlessen, waarbij dan op je balans word gelet. Knipoog

Lezen Cool
Daar is ze mee bezig Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:05

MiraMar schreef:
Met het risico zéér onorigineel te zijn wil ik toch ook even mijn complimenten maken: wat zijn jullie vooruitgegaan zeg!! OK dan! Ziet er super uit, en Levi is een ontzettend leuke pony Ja Volgens mij heb je zelf ook veel meer vertrouwen in hem hè? Fijn hoor, dat het zo goed gaat!

Dat klopt, mijn vertrouwen in hem is enorm gegroeid in de tijd dat hij nu onder het zadel is. Hij gaat dan ook voor mij door het vuur Lovers

anita_Sab schreef:
ik vind het er wel heel goed uit zien maar probeer toch om je hakken wat meer uit te drukken
je kan het ook anderom bekijken probeer om te tenen op te trekken dat is makkelijker en daardoor druk je ook je hak uit.

edit: doordat je beugels zo kort zijn komt je knie ook voor het zadel uit.
misschien kan je gewoon elke keer als je rijd de laatste tien minuten met langere beugels gaan oefenen.

ik moest mijn beugels van mijn paardrijleraar ook langer en vond het ook verschrikkelijk maar nu na een half jaar weet ik niet anders meer en als ik ze nu weer korter doe vind ik dat zelfs niet eens meer lekker rijden

En...

yousra schreef:
Ziet er goed uit, maaaaaaaaarrrrr.... je benen Bloos!, die moeten echt langer! Als je dat niet kan, neem zitlessen, waarbij dan op je balans word gelet. Knipoog

Waarom lezen jullie niet?!

Ik begrijp dat er commetaar geleverd word als je foto's op internet plaatst. Vind ik ook allemaal best. Ik gebruik er uit wat mij handig lijkt en de rest leg ik naast mij neer, maar de meesten van jullie LEZEN NIET (!) en 20x hetzelfde zeggen en daar ook weer op antwoorden lijkt mij niet nodig, want 1x is toch wel genoeg...

De rest bedankt voor de reacties, ben trots op mijn stoere pony Lovers

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:15

Jeetje zeg! Bloos! Een poosje geen foto's van jullie en jullie gaan direct zó veel vooruit!
Heel knap hoor! Ik herinner me Levi in het begin nog wel Haha!
Ik vind dat jullie het ontzettend leuk doen samen, en je hakken komen vanzelf wel goed, gezien jullie bijna constante verbetering! Ga zo door joh! Super! OK dan!