Orendo @ Work - Bitloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heidi2

Re: Orendo @ Work - Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:22

Je bent al aardig vooruitgegaan in die korte tijd! Ben erg trots op je!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:40

Je mag misschien meer rechtop zitten en vooruit kijken, misschien ook hakken meer uitdrukken ed. Soms lijkt het of Orendo erg lang word. Verder is het wel netjes.

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 12:32

k vind het supermooie combi, jij en Orendo Vingers aflikken Ga zo door Haha! .

Leuke Bodywarmer trouwens Knipoog

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:37

dajos schreef:
k vind het supermooie combi, jij en Orendo Vingers aflikken Ga zo door Haha! .

Leuke Bodywarmer trouwens Knipoog

haha ja leuk hea.. heb k bij dajo's weg..Tong uitsteken haha ken je dat..? haha

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:42

Gaaf hoor bitloos en het rijdt nog lekker ook Vork (rij zelf ook bitloos Knipoog )
Ziet er goed uit, hoofdstel is ook mooi, is de release bij dit hoofdstel ook fijn?

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:44

Ik vind het er echt al super goed uit zien!

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:57

zier er goed uit Knipoog en ja je dekje Tong uitsteken
En leuk dat je bitloos rijd doe ik ook regelmatig Pling

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 15:38

Esperanca schreef:
Je mag misschien meer rechtop zitten en vooruit kijken, misschien ook hakken meer uitdrukken ed. Soms lijkt het of Orendo erg lang word. Verder is het wel netjes.

ja klopt zoals ik al zei, m'n zit is niet geweldig..
en dat orendo lang is is meer van het inrijden,, (de foto's staan niet op volgorde). Verder snap ik niet wat je met lang bedoelt..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:20

Ik zal het laten zien... Volg de rode lijn, dan zie je dat Orendo helemaal uit elkaar valt/lang wordt.

Afbeelding

Probeer hem wat meer 'bij elkaar' te rijden, ik denk dat dat echt een super beeld gaat geven!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 17:57

Esperanca, dat is dikke onzin wat je zegt, Dar Orendo "uitelkaar valt" ten eerste, hij is ontspannen ,, ten tweede hij zet z'n achterbenen onder de massa. en ten derde hij loopt over z'n rug..
en zolang hij z'n achterbenen onder de massa zet, valt hij echt NIET uitelkaar..! Knipoog

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:24

Ja is waar, ceasarlover. Het zogenaamde "uit elkaar vallen heeft namelijk niks met een bovenlijn te maken. Het gaat erom dat hij zijn achterbenen onderbrengt en dat doet die goed zeker op die foto waar die uit elkaar zou vallen. He tis een ander verhaal als je liever paarden ziet die in elkaar getrokken worden met de kin op de borst. Dan zijn veel paarden die ontspannen en nageeflijk lopen uit elkaar gevallen. Vergeet even niet dat het hier om trainen gaat en geen proef die gereden wordt. In een proef wordt meer oprichting verwacht. Misschien dat ze dat bedoeld?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:33

- Agh laat ook maar, er kan ook niet even normaal gereageerd worden.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:36

zo hé, het ziet er echt lekker ontspannen uit hoor! Ik ben ook bezig met bitloos dressuurrijden, maar zo ver zijn wij nog lang niet...succes nog verder! Lachen

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 21:12

aleida_thijs schreef:
zo hé, het ziet er echt lekker ontspannen uit hoor! Ik ben ook bezig met bitloos dressuurrijden, maar zo ver zijn wij nog lang niet...succes nog verder! Lachen

bedankt voor je leuke reactie,, jij ook succes verder..

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:58

K vind t er best leuk uit zien. Maar past je zadel misschien niet helemaal, omdat je dekje zo ging schuiven *k heb niet t hele topic gelezen dus sorry als daar al wat over gezegt is*

Op de laatste foto heb je netjes contact probeer dat te houden *had je op de eerste paar niet* Maar goed verder weet ik niets van dat bitloos rijden dus Knipoog

succes ermee.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:02

Je kijkt erg mee met de wendingen, blijf rechtop je paard zitten en kijk vooruit niet naar beneden

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:08

Ziet er al heel netjes uit, maar je paard valt wel degelijk uit elkaar. Hij treedt wel mooi onder en heeft zijn neusje er net uit, daar hebben jullie gelijk in, maar je wil toch echt een meer verzameld en 'ronder/geslotener' paard. Daar kun je aan werken door meer overgangen, tempowiselingen en ophoudingen tussendoor te maken. Dit doe je vooral met je zit en met een kleine ophouding in je handen. Die ophouding in je handen is kort en zorgt ervoor dat het paard niet op de voorhand duikt in je ophouding/overgang/tempowisseling.
Esperanca heeft echt helemaal gelijk, ik snap niet waarom daar zo raar op gereageerd wordt. Iedereen wil toch leren zijn paard beter bij elkaar te rijden? Ten minste als je beetje dressuurmatig bezig bent wel Scheve mond
Ik rijd zelf trouwens ook wel eens bitloos met een vergelijkbaar hoofdstel, ook zonder zadel, maar meestal met normale optoming (zadel en hoofdstel met bit), maar voor alles geldt dezelfde voorwaarde---> impuls van achteruit en verzameling door het paard in zijn drang naar voren op te vangen. De drang naar voren mag overigens ook nog beter, want ik zie geen flitsend dravend paard met goeie stuwing vanaf zijn achterhand. Kortom nog genoeg om aan te werken, denk niet dat je er al bent...
Ik bedoel dit overigens niet negatief, want de eerste stap naar dit alles is onspanning en zelfhouding en dat is er wel degelijk.

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:00

dat klopt Lotje wat je zegt. Maar die verzameling is nu net wat we nog even niet willen. Dit was een doodgewone ontspannende training. Hij "valt" niet uit elkaar. Hij is gewoon weg niet helemaal verzameld. Een paard dat uit elkaar "valt" of een niet helemaal verzameld paard zoals we dat graag zien in de wedstrijdring is wel wat anders uiteraard.
Op de manier zoals die nu loopt gebruikt die zijn spieren optimaal om straks sterk genoeg te zijn om probleemloos verzameld te gaan vanuit die ontspanning.