Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Tanja_ schreef:Annetje schreef:Ook ik schrok toch wel érg van je voethouding!Ik vind dit, als ik dit zo zie, geen sporen waard. Ik kan dit natuurlijk niet oordelen vanaf een foto, maar het ziet eruit alsof je je hakken optrekt om beter bereik te hebben met je sporen en dit is nu net niet de bedoeling.
Je zegt dat het paard absoluut niet voorwaarts is. Dit is een rijtechnisch probleem. Ik zou hier dus eerst aan werken voordat je ook maar aan iets anders denkt. Rijd overgangen, gooi die sporen weg en koop een zweepje, maak het leuk voor het paard, maak het spannend, maak haar actief!
Pas als het paard actief is, zou jouw houding ook vooruit gaan.
![]()
![]()
Idd sporen weg gooien en zweepje kopen.
Beugels een gat korter en hakken naar beneden drukken. Doe je voeten ook niet zo ver in de beugels want als je er af valt heb je grote kans dat je blijft hangen.

Niine schreef:Gooi in godsnaam die sporen weg! Verpest het hele beeld en paard!
TS zegt zelf dat er al aan gewerkt is en aan gewerkt wordt!
met die sporen kan je denk ik ook beter nog even wachten totdat je beenhouding goed is en je ze ook mooi stil kunt houden ( weet niet of je dat al kan
) zodat je er alleen maar profijt van krijgt ipv tegenwerking 
primagirl schreef:enh...dat van die tenen komt ook doordat don TOTAAL NIET voorwaarts is en dan trek ik mijn hakken op zodat ze toch nog een heebtje loopt

sologirl schreef:Ben nog de eerste ook! gaat nu effies foto's bekijken

Mrijn schreef:Leuk paard en je hebt het mooiste en fijnste zadel dat er is, daar kan je houding alleen maar beter van worden! Ik heb precies hetzelfde zadel gehad en heb er nu nog spijt van dat ik hem heb verkocht. Misschien dat je fijner zit als je de beugeld op de andere haak doet (je hebt bij WOW zadels 2 beugelhaken naast elkaar) en als dat geen oplossing is, kna je altijd je zweet blad nog in een andere houding bevestigen. Ik zou Arie Boer er eens naar laten kijken want zo komt je paard nooit aan fijn werken toe.
klopt we hebben alles op het gebied van zadels al geprobeerd, nu heb ik een anatomica, das echt super, zelf was ik niet zo ethousiast over het wow
chanora schreef:Ik vind het er ook niet egt fijn uitzien.
Wel een super gaaaf paard..
Rijd je ook wedstrijden? welke klasse?
Joscaa schreef:primagirl schreef:enh...dat van die tenen komt ook doordat don TOTAAL NIET voorwaarts is en dan trek ik mijn hakken op zodat ze toch nog een heebtje loopt
Nou sorry hoor, dan hoor je aan te drijven,en niet je hakken incl. sporen in ze buik te steken en zo houden, en anders wel heel erg toevallig dat je op iedere foto je hakken in ze buik propt.
Vind het nogmaals super pony, maar zonde van die benen incl. sporen
Esperanca schreef:En dan wilde je zeggen dat alle foto's een 'momentopname' zijn? Excusez-moi, maar dan zou er maar 1 of 2 foto['s] tussen zitten dat dat zo is...
noeki schreef:Prachtig paardje
Maar je houding oei![]()
Als ik jou was zou ik heel snel hulp zoeken bij een zeer goede instructeur.
Je moet duidelijk leren onafhankelijk te zitten.
Je hangt aan de teugels, ook nog eens ongelijk, gezien het bit dat door dr mond getrokken is.
En je zoekt op een hele rare manier steun in je beugels en met een achterover hangende zit.
Volgens mij moet jij echt een paar weken (misschien zelfs maanden) alleen maar zitles hebben.
Dus aan de longe je paardje bijgezet en alleen maar aan je zit werken.
Beugels uit en teugels eraf.
Pas als je zit verbeterd is mag je je paard met sporen gaan rijden.
Nu geef je tegenstrijdige hulpen doordat je 'hangt' aan de mond en 'prikt' met je spoor.
Nogmaals jullie zijn een prachtige combinatie áls je zit vooruit gaat.
Heel veel succes ermee, het komt vast goed, zeker omdat je al werkt aan het probleem
over die hulp, die heb ik hoor
ik krijg les van Hans en Cora Arends (http://www.stalarends.nl of http://www.sa-stables.nl) primagirl schreef:noeki schreef:Prachtig paardje
Maar je houding oei![]()
Als ik jou was zou ik heel snel hulp zoeken bij een zeer goede instructeur.
Je moet duidelijk leren onafhankelijk te zitten.
Je hangt aan de teugels, ook nog eens ongelijk, gezien het bit dat door dr mond getrokken is.
En je zoekt op een hele rare manier steun in je beugels en met een achterover hangende zit.
Volgens mij moet jij echt een paar weken (misschien zelfs maanden) alleen maar zitles hebben.
Dus aan de longe je paardje bijgezet en alleen maar aan je zit werken.
Beugels uit en teugels eraf.
Pas als je zit verbeterd is mag je je paard met sporen gaan rijden.
Nu geef je tegenstrijdige hulpen doordat je 'hangt' aan de mond en 'prikt' met je spoor.
Nogmaals jullie zijn een prachtige combinatie áls je zit vooruit gaat.
Heel veel succes ermee, het komt vast goed, zeker omdat je al werkt aan het probleem
Allereerst bedankt voor de tipover die hulp, die heb ik hoor
ik krijg les van Hans en Cora Arends (http://www.stalarends.nl of http://www.sa-stables.nl)