Vicky @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Vicky @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:10

Wat reageer jij kinderachtig zeg. Je kunt niet verwachten dat mensen je serieus nemen als je zelf ook niet serieus kunt omgaan met opbouwende kritiek.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:18

Als jij al zegt dat dit paard LEVENSGEVAARLLIJK is dan snap ik niet dat jij erop stapt!! Met alle risico van dien! Hij kan ook jou een keer afwerpen dat het te laat is.. Heb je alles al na gegaan war het paard last van kan hebben? Ligt het zadel goed? Zit er nergens een spiertje beknelt? De fotoos zien er nl niet levensgevaarlijk uit! En bij het steigeren heb ik ook het idee dat je te laat mee gaat! Ook ik heb meerdere keren in mijn jonge jaren achterover gelegen met een pony of paard en ben er achter gekomen dat je het aan voelt en dat je mee moet gaan dat het paard anders via jouw te strakke teugel nog hoger klimt..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 10:39

Als Dancie niet rechtop zit hoef jij het ook niet te doen?
Men geeft hier alleen tips, waar ook om gevraagd wordt.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 12:00

ja en ik heb het toch al uitgelegd. en ik stap er op omdat niemand anders erop durft en kan rijden. en nogmaals jij kan vanaf de foto's niet zien hoe mijn paard is, maar ik nodig je uit om een keer te komen kijken en dan kun je pas oordelen

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:25

Vicky_88 schreef:
LadyVal schreef:
puntjes heb je zelf al genoemd
waarom gaat je paardje zo vaak omhoog?
je zit er niet op alsof ze het vaak doet,
je lijkt er in ieder geval niet op berekend dat ze hoger zal gaan
(om het zo maar even te zeggen)

hoe bedoel je dit?

ze doet het bijna elke keer, waar het aan ligt mag joost weten. ik heb vanalles al geprobeerd. maar het is een heeeeeel pittig maar vooral ook moeilijk paard.

ik bedoelde net als wat er eerder gezegd is,
dat je niet naar voren zit en het paard geen ruimte geeft om weer naar beneden te gaan.
op die manier zou het niet vreemd zijn dat ie normaal nog hoger gaat.
je geeft zelf al aan dat het foto's zijn,
en dus moment opname's,
dus misschien dat je na dit moment wel naar voren bent gaan zitten en de ruimte hebt gegeven om weer te landen.
mijn paardje heeft ook een periode erg veel gesteigert,
maar als je erop berekend bent,
komt een moment zoals deze (ook al is het alleen tijdens de foto) niet snel voor.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:26

ziet er leuk uit hoor

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:33

sjonge, wat reageer je kinderachtig. het is alleen maar opbouwende kritiek. wat is het probleem als iemand zegt dat als een paard steigert je juist naar voren moet gaan zitten en niet aann de teugels moet trekken ., is toch alleen maar commentaar en opbouwende kritiek op wat je op de foto ziet.. en als hij echt levensgevaarlijk is snap ik niet dat je op de andere fotos gewoon normaal kan rijden. maar ik zal heir geen verder oordeel over geven aangezien dit in het echt natuurlijk altijd adners is. maar luister naar je kritiek en zeik het niet zo af, want waarom zou iemand je willen helpen doorkritiek te geven als je toch alleen maar afgezeken wordt..
trouwens wel een leuk paardje Lachen !

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:37

leuk paardje hoor Ja
ik ga geen commentaar geven aangezien er al genoeg commentaar is gegeven en ivm dat steigeren... ik denk dat je iets later wel hebt meegegeven enzo hoor.. een foto is maar een moment opname Lachen

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 17:09

@chantalsmook: hte is indd opbouwende kritiek, en ik neem het ook aan maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat er zo veel mensen zijn die het allemaal beter denken te weten terwijl ze niet eens weten hoe het paard in elkaar steekt.
en waarom het op andere foto's dan wel gewoon kan rijden: omdat het de momenten zijn waarop ze gek doet en ze heeft zo haar momenten, en het ene moment loopt ze enorm ontspannen en lekker nageeflijk en een seconde later staat ze rechtop. maar als ze gewoon normaal loopt, dus lekker ontspannen is het een superfijn paard met veel talent en potentie voor de dressuursport.

@chantalsmook en blitzelover: Dankje, ze IS ook leuk Haha!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:16

Vind het een leuk paardje.
Vind het alleen wel een beetje raar dat je zegt dat het een levensgevaarlijk paard is , misschien moet je even kijken of het zadel goed ligt of dat ze geen last van bijv haar rug heeft dat ze daarom omhoog komt ?
Je vraagt zelf in dit topic om opbouwende kritiek maar als er dan iets opbouwends wordt gegeven zeg je maar dat het paard levensgevaarlijk is, beetje jammer.
Voorderest vind ik het een leuk paard, en een schattig dekje !
xx Rachel

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:45

ik heb mijn probleem uitgepmt en ben erachter dat de TS-er net zo`n pony als mij heeft dat is heel moeilijk te begrijpen voor anderen. Probeer een paard dan vooral niet te onderschatten zij heeft misschien een draak van 1,61 maar ik heb een mega draak van 1,41 en het is echt niet fijn vandaar dat je vrij weinig kritiek leuk vindt.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 19:59

dankje dancie, ik heb inderdaad een veel moeilijker paard als wat mensen inschatten.

@racheltjj: ik zeg niet snel dat een paard gevaarlijk is maar nogmaals de mensen die mij niet geloven nodig ik uit om te komen kijken. het zadel ligt goed (schuift met een dunner dekje wat naar achter) daarom heb ik er nu een heeeeel dik zadeldek onderliggen, en voor de dunnere dekjes die ik heb heb ik een bontonderlegger. dus aan het zadel ligt het niet, medisch is ze ook helemaal OK. het is gewoon haar temperament en karakter en daarbij is ze pas bijna 5 he, ze is dus volop aan het puberen. maar vandaag ging het al een stuk beter (heb aan huis gereden, is vertrouwd en is ze zowiezo een stuk rustiger, kreeg wel een paar flinke bokken maar ben allang blij dat ze niet de lucht in is gegaan). en daarbij: ze is van tevoren gelongeerd zodat ze al veel energie kwijt was.
ja dat dekje staat haar lief he Schijnheilig Schijnheilig heb het op de gok gekocht in de hoop dat het haar zou staan en ja hoor Ja Haha!

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:02

leuke foto's daph Ja
ziet er al goed uit
ik kom wel een keertje kijken haha
succes nog met 'r

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 20:06

dankje, nichtje Knipoog
is goed meid. spreken snel een x af.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:06

voor wat ik kan zien, zie ik een wat lastig dier........... een ruiter die er makkelijk opzit, precies wat zo een paard nodig heeft.
enige puntje van kritiek wat ik kan hebben is dat de ruiter niet moet verkrampen als het dier een poging tot steigeren doet... dan juist de ontspanning in je lijf en hand BEHOUDEN, ik zeg behouden omdat ze vrij ontspanen op het paard zit.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 20:09

dankje kiwiko. je hebt het goed gezien.
met dat verkrampen, denk ik dat je het verkeerd hebt begrepen. ik bedoelde namelijk dat ik snel kramp in mijn benen heb (vooral heupen), niet dat ik verkramp van bijv angst oid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:11

ik heb geen posts gelezen, ik heb alleen de foto's bekeken Lachen en ik zie dus dat je spanning opbouwd in je eigen lijf als het paard stout gaat doen Lachen

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 20:13

heel goed gezien. want het blijft natuurlijk altijd spannend en ''afwachten'' of je blijft plakken of dat je bossche bollen moet gaan uitdelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:16

hihi, dat is!! Lachen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:41

Mooi paard! Probeer alleen wel wat ontspannender op je paard te zitten. Lachen
Verder rij je netjes!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 18:34

dankje marjolein_18. maar het is wel erg moeilijk om continu ontspannen te zijn met een paard tussen je benen dat m er elk moment tussen uit kan knijpen Knipoog

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:04

Vicky_88 schreef:
ja en ik heb het toch al uitgelegd. en ik stap er op omdat niemand anders erop durft en kan rijden. en nogmaals jij kan vanaf de foto's niet zien hoe mijn paard is, maar ik nodig je uit om een keer te komen kijken en dan kun je pas oordelen

Ik wil best een keer op vicky rijden hoor Clown
Maar aangezien ik deze foto's gemaakt heb kan ik jullie allemaal verzekeren dat vicky echt wel een moeilijk paard is en dat vicky_88 hier erg goed mee om kan gaan.. foto's zijn maar moment opnamen en als je had gezien hoe vicky aan het rodeo-en was voor en na die laatste foto is het best wel heel begrijpelijk dat ze er niet zo opzit zo zoals dat "hoort" als je paard omhoog komt..

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:21

Ziet er leuk uit, maar mag wel stuk actiever. Dit kan ook belemmert worden omdat jij veel in de mond zit. Hij schuimt wel, maar jij hebt je handen op bijna geen foto goed ontspannen. Dit kan de reden zijn waarom hj omhoog gaat..
Ga eens proberen met ontspannen hand te rijden, hoe strenger je hand, hoe meer opgefokt eeen paard worden kan. Met je handen kan je een paard niet ergens op straffen, ga rijden met een zweepje en geef een beste mep wanneer hij omhoog gaat, gaat ie omhoog door die mep, geef nog een mep totdat hij doorheeft dat ie het toch neit winenn kan.
Het lijtk me namelijk geen beestje die zich niet snel achterover laat klappen, jij bent de baas, en dat mag je laten weten ook.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 17:24

@ sammie_44:
ik rijd daar indd met gespannen hand, maar dat is vlak voor ze um er uit naaide. verder rij ik al met een lange zweep en sporen, en die zweep voelt ze ook wel hoor als ze uitvreet.

dankje brittje Lachen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:02

Oke, dan kan het zijn dat ze die druk die ji erop zet niet aankan, en begint terug te vechten, of het is gewoon een ontzettend nukkig paard die altijd probeert te winnen Clown