Waddox (v. Paddox) nog eens @ work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_M

Re: Waddox (v. Paddox) nog eens @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 19:02

Sammie_44: Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad erg veel geluk gehad! Hij bleef gelukkig erg rustig, want als hij in paniek was geraakt.. Ik wil er niet aan denken!
En já, ik heb 100 % vertrouwen in m'n dierenarts. Lachen
Zoals ik al zei, zag het er veel erger uit dan het was. Hij is ook niet kreupel geweest, het waren enkel oppervlakkige wonden. Tuurlijk was dit onder overleg met de DA, had ik al gezegd.. Lachen
Maar wie zegt dat ik het niet rustig aan heb gedaan? Ik heb 10 minuten gestapt en 5 rondjes gedraafd, dit lijkt mij toch ECHT niet te veel?? Daarom ook dat ik maar 5 foto's heb.. Knipoog
Ik loop echt niet te hard van stapel, ik gun hem ook alle tijd. Maar ik zei er gewoon even bij dat hij minder loopt dan anders, dat mag toch?
Maar bedankt voor je onderbouwde uitleg. Lachen

*Slaat zichzelf héél hard dat ze dit ooit op bokt gezet heeft
Laatst bijgewerkt door Celine_M op 11-03-07 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 19:04

Rovinia: Bedankt!! Hij is inderdaad helemaal in orde.. Lachen En het is zeker waar dat hij enkel nog drukker zou worden, dus dit leek (en lijkt) me echt de beste oplossong..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:13

Celine_M schreef:
Riant: Tuurlijk mag je je mening geven, maar zoals ik hem zei heeft hij dus wel een gewoon relaxerend middel gehad, en géén verdoving!

Wat wel dan ? Ik zeg niet dat ie verdoofd is maar gesedeerd. Wat heb je dan gegevenm misschien als je daar duidelijk in bent ontstaan er ook geen misverdstanden.

En asjeblieft zeg, geen geduld met mijn paard?? Ik wil gewoon voorkomen dat hij zich echt pijn zou gaan doen!
Hij móét stappen en kort draven van de dierenarts, we zijn het ook aan het opbouwen. Hij is dus wel 100 % correct!

als ie 100% rad is mag hij alles Bloos Hij is niet kreupel maar nog niet hersteld. Anders zegt de DA wel ga gewoon lekker aan het werk met hem

Als ik hem op stal laat staan, bouwt hij enkel meer energie op.

Tenzij je er geen energie in stopt Pling enkel hooi dus en lekker een paar uur per dag buiten of wandelen.

Dit heeft niets te maken met een andere visie.. Hij is gecontroleerd door de dierenarts, en hij heeft hem 100 % correct verklaard!

daarom mag je alleen stappen en kort draven Verward

Ik mocht van hem zelf al gisteren rijden van hem, maar ik heb zelf een dagje gewacht omdat ik me daar beter bij voelde! Maar moet jij een snuivend, half piafferend paard eens proberen gewoon laten stappen! En ik had hem ook op voorhand gelongeerd. Maar een jong paard dat net 3 dagen stilgestaan heeft, moet je toch niet als een gek laten werken?

rennen of een keer bokken en werken is niet hetzelfde Knipoog

Dus, nogmaals, hij hoeft niet te 'herstellen', alles is perfect in orde, maar we moeten wel opbouwen! En dit heb ik ook gedaan, dus zeg aub niet dat ik geen geduld heb, want je kent me niet! Ik heb enkel het allerbeste voor met mijn paard. En het spijt me, maar je kent de situatie niet.. Als verschillende mensen, van we het wel hun beroep is, het me aanraden, dan vind ik het niet onlogisch dat ik hun raad volg.

Het is mijn beroep ook geweest, echter ik heb geleerd mijn eigen mening te vormen door veel naar verschillende meningen te luisteren. Ik weet wel hoe dat gaat hoor: "geef maar even een streepje tranquigeld is veilger voor je en kan geen kwaad"

Ondertussen is je paard versuft (niet verdoofd) met het risico dat als hij mogelijk nog een pijntje zou hebben hij het NIET toont en jij er mee door rijdt ! Niet voorwaarts te krijgen en kan dus geen fijn beeld en gevoel van zichzelf geven

En als je je mening wilt geven over zulke dingen, geen probleem, maar dan wel via pb. HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, dus daar zou ik dan ook graag mee verder gaan.. Lachen
Anders vraag ik wel een slotje aan hoor..

HAW is bedoeld voor alle commentaar en tips zie de Sticky Knipoog

Nikki: Bedankt, maar hij hoefde echt niet meer te rusten.. Als het niet verantwoord was geweest, had ik het echt niet gedaan.

Je typt zelf eerst dat je rustig aan moet opbouwen en dan daarna typ je dat hij niet hoeft te herstellen.

Ik weet inderdaad niet precies hoe het zit en het wordt ook een vaag verhaal als je jezelf al tegenspreekt in je berichten. Je hebt een erg leuk paard veel succes ermeeook !
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het sederen van een paard vanwege herstel van een mogelijke blessure niet coorect vind op deze manier. Daarbij probeer ik andere manieren aan te geven om te voorkomen dat ie briesend en piafferend door de baan gaat. Tevergeefs.

Succes !

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 19:21

Riant: Hij is 'hersteld genoeg' om te stappen en kort te draven. Niet om rond te crossen. Ik heb ook andere manieren geprobeerd, longeren heb ik kort gedaan. Maar als ik hem echt 'moe' wil krijgen aan de longe, kan ik wel een uur doorgaan. Ik heb hem eerst 3 dagen een halfuur aan de hand gestapt, en ook daarin was hij 100 % correct.
En euh, van dat eten.. Gewoon op hooi kan hij ook rondvliegen hoor, als hij zo lang stilgestaan heeft, is dat echt geen probleem.
Nogmaals, dit was de veiligste oplossing.
En die 'tevergeefs' klopt niet.. Ik sta altijd open voor andere manieren, maar in dit geval, in deze situatie, was het gewoon echt het beste, geloof me vrij.. Maar kijk, als je wilt, kom zelf kijken en oordeel zelf.. Lachen
Maar toch bedankt hoor!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:30

Ik geloof je.

Lijkt me voor jullie dan in de toekomst een mooie uitdaging om te gaan werken aan gehoorzaamheid óók als je paard bruis van de energie en niet alleen als hij moe is. Daar zit dan denk ik de kern ban het verhaal. Als je paars als hij 3 dagen stil staat zo brutaal wordt dat hij je niet meer gehoorzaamd en alleen nog wil rennen lijkt me dat een mooi punt om straks mee aan de slag te gaan.

Blessures gebeuren nu een keer en om nou on de toekomst bij blessires het paard te moeten sederen lijkt me niet wenselijk.

Heel veel succed met hem.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 19:34

Riant: Ok bedankt! Lachen Dat is inderdaad zeker een punt voor ons, heb je gelijk in. Maar ik heb hem ook maar pas en hij is nog jong, en voor mij is een paard erg wennen. Normaal staat hij ook nooit 3 dagen stil, hooguit 1 dag na elkaar, maar dan moet hij wel op de wei ofzo kunnen. En nu was het echt tussen 4 muurtjes, en dat was wat te veel voor hem haha.. Ach, ik noem het niet brutaal, hij wordt zeker niet stout en gaat zeker niet bokken, maar hij wordt gewoon héél vrolijk..
Maar ik ga er zeker mee aan de slag, bedankt!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:08

sommige mensen denken hier ook echt dat ze meer weten dan de Dierenarts...!

Maargoed: wow wow en nog eens wow! Ik vind het echt een mega mooi paard, en ondanks de tegenslaagjes vind ik het er echt heel mooi uitzien!!!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 20:10

Casperrr: Megabedankt!!! Haha! En ik ga je echt wel nog inhalen met m'n topics! *LOL*

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:09

hoi hoi,
wat zien die foto s er goed uit hoor,ik weet niet waarom mensen hiervan een probleem maken,je doet het heel erg goed met dit paardje,en ik weet hoe hij is als je hem lang met rust laat dan breekt hij de tent af,super mooie foto s,wees maar trots op je mooie waddox ben jaloers op je dat jij hem hebt,hihi,ik heb ook veel plezier gehad met hem in te rijden,vind je hem wel fijn ingereden?
heb je fouten gevonden met iets?
ben ik wel nieuwschierig na,

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:12

Celine_M schreef:
Casperrr: Megabedankt!!! Haha! En ik ga je echt wel nog inhalen met m'n topics! *LOL*

ik wil jou echt een keer tegenkomen op wedstrijd Cool Haha! Haha!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 21:13

Sammy1: Hey! Dankjewel! Haha ja, als hij teveel energie heeft, kan hij er wel wat van! *LOL* Kan me voorstellen dat je ook veel plezier aan 'm beleefd hebt! Want het blijft een heel meewerkend en (soms iets te Clown ) enthousiast paard!! Fouten? Nee hoor, ik vind hem heel consequent en correct opgevoed! Hij heeft ook nog overal vertrouwen in weetjewel, hij heeft duidelijk nog geen slechte ervaringen achter de rug.. Het enige wat nog moeilijk is, is stilstaan met opstappen (met een stoeltje, ben een beetje klein Bloos ), maar dat betert wel!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 21:14

casperrr schreef:
Celine_M schreef:

ik wil jou echt een keer tegenkomen op wedstrijd Cool Haha! Haha!

Hahaha, gaan we wel moeten wachten tot we internationaal starten, want ik woon in België! *LOL*

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:17

dan ben ik blij,
je moet je niks aantrekken van wat ze zeggen,je wilt comentaar op rijden,je doet het goed petje af.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:36

casperrr schreef:
sommige mensen denken hier ook echt dat ze meer weten dan de Dierenarts...!

Maargoed: wow wow en nog eens wow! Ik vind het echt een mega mooi paard, en ondanks de tegenslaagjes vind ik het er echt heel mooi uitzien!!!

Is dat tegen mij bedoeld ??

En zo ja verklaaar u nader ?? Ik zeg toch niks over die DA??

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:46

Sla jezelf zo hard mogelijk als het kan wanneer je liever geen goedbedoelde commentaar wilt op een zelfgeopend topic Knipoog Haha!grapje..
Maar ik geloof best hoor dat hij niks had, geen enkele kneuzing of wat dan ook en dat ie niet kreupel was, maar ik gaf dat voorbeeld om te laten begrijpen wat ik bedoelde met die verrekte spieren. Het is niet zomaar ene houding die paarden uit zichzelf aannemen zeg maar.. en wanneer ze een tijdje zo staan worden de spieren even heel anders gebruikt. Daarom bedoelde ik dat je misschien wat rustiger ook aan moet doen, omdat je hem wel goed aan het werk zet zo te zien vanaf de foto'sin de draf, ook al is het kort.
Maar ik ga zeker niet mijn mening doordrijven, want jij kent vast het paard beter dan ik hem ken. Ik bedoel alleen maar wat ik zou hebben gedaan en wat mij dus het beste lijkt.
Ik heb geleerd niet direct meer te luisteren naar wat dierenartsen vinden wat je moet doen, maar dat je zelf ook goed kan inschatten wat een paard kan of niet, heb er genoeg ervaring mee Haha!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:14

Hey Cé,
trek het je allemaal niet te veel aan.
Ze willen je ook alleen maar helpen, iedereen heeft hier een hart voor paarden!
Ik weet zelf wel, moest hij het erg lastig gehad hebben, zou je niet hebben verdergedaan.
En volgens mij had hij erg veel zin zoals hij altijd in zijn stal stond rond te trippelen en stond te slaan.
Het is nu eenmaal een paardje dat graag vooruit gaat, maar als hij hem even rustig kan houden, komt alles goed.
Ik zie je morgen wel, dan gaan we eens samen Watje zijn beentje bewonderen.

x, Ticcie!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 22:42

Sammie_44: Ik ben al helemaal bont en blauw Haha! Dat weet ik natuurlijk wel, daarom moest ik ook die 3 dagen aan de hand een halfuur stappen, zodat hij niet stijf zou worden. Lachen Maar ik heb het dus heel erg rustig aan gedaan, zoals ik al zei 10 min. gestapt en 5 rondjes gedraafd. Ik luister naar de dierenarts en vorm daar ook soms zelf mijn mening over. En in dit geval volg ik de dierenarts volledig. Lachen Maar ik snap niet wat je bedoelt met dat 'ik hem flink aan het werk zet'? Hij draaft toch gewoon? Bloos Ik heb dus zelf ingeschat dat hij niet lekker liep, en ben daarom ook gestopt.

Ticcie: Dankje meid! Ik weet wel dat iedereen het waarschijnlijk wel goed bedoelt, maar het komt niet altijd zo over.. Bloos

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:55

Celine, ik begrijp dat je het je nogal persoonlijk aantrekt.
Ik geloof ook niet dat er bokkers zijn die twijfelen aan je goede bedoelingen.
Ze stellen alleen wat vragen en plaatsen soms wat kritische kanttekeningen.
Da's nou net de hele opzet van HAW, je schrijft een verhaal en plaatst foto's, en aan de hand daarvan wordt een discussie gevoerd.
Het is begrijpelijk dat als je zelf goede bedoelingen hebt en adviezen gekregen hebt, dat je denkt dat je het "goed" doet. Dat heeft iedereen namelijk, en op zich is daar niks mis mee.
Toch kan het heel leerzaam zijn om in elk geval eens over de voors en tegens te babbelen.
Probeer je in elk geval niet aangevallen te voelen, volgens mij is dat nergens voor nodig Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:33

Riant schreef:
Je typt zelf eerst dat je rustig aan moet opbouwen en dan daarna typ je dat hij niet hoeft te herstellen.

Ik weet inderdaad niet precies hoe het zit en het wordt ook een vaag verhaal als je jezelf al tegenspreekt in je berichten. Je hebt een erg leuk paard veel succes ermeeook !
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het sederen van een paard vanwege herstel van een mogelijke blessure niet coorect vind op deze manier. Daarbij probeer ik andere manieren aan te geven om te voorkomen dat ie briesend en piafferend door de baan gaat. Tevergeefs.

Succes !

Ik ben ook een beetje flabbergasted van het verhaal van TS...

Ik ben het daarnaast ook helemaal eens met Riant, ik rijd al meer dan 20 jaar jonge dieren aan en heb nou nog nooit een advies gehad om een paard te sederen na een mogelijke blessure welke voor 100% hersteld is en enkel als een soort rem wordt gegeven... alhoewel het verleidelijk klinkt en het mij vele blessures zou hebben bespaard, snap ik de opzet en de clue totaal niet...

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 23:30

Kaja, bedankt voor je reactie.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje geschrokken ben van de reacties in dit topic.
Juist omdat ik het allerbeste met mijn paard voor heb, heb ik advies ingewonnen hoe ik dit het beste aan kon pakken.
Jij geeft aan dat je ondertussen 20 jaar ervaring hebt, ik heb dat helaas nog niet.

Omdat ik zelf nog niet zo ervaren ben, probeer ik juist de adviezen van de dierenarts op te volgen.
Zelf heb ik niet getwijfeld of dit advies wel of niet goed was, ik dacht er goed aan te doen om dit advies op te volgen, alles in het belang van mijn paard.
Ik heb jammer genoeg nog niet de ervaring en de kennis om zo'n advies te beoordelen, ik ben er dan ook vanuit gegaan dat het goed is wat de dierenarts zegt.

Nu ik jullie reacties gelezen heb wil ik toch wel graag nog wat dingen van de dierenarts weten en daarom zal ik daar nog eens achteraan gaan.
Het verdovingsverhaal zou ik graag willen laten voor wat het is. Het is nu eenmaal gebeurd, en ik ga opnieuw advies inwinnen en misschien dingen anders doen. Daarbij zal ik ook jullie tips in mijn achterhoofd houden.
Het doet me best wel pijn om te lezen dat we het misschien niet helemaal goed aangepakt hebben, ondanks dat ik niet beter wist en dacht het allerbeste voor mijn paard te doen.

Ik zou het fijn vinden als ik nog wat rijtechnische tips zou krijgen, daar kan ik vast nog wel wat van opsteken.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:39

Zo, ik heb bewondering voor je instelling en de manier waarop je in je laatste bericht de kritiek incasseert OK dan!
Ik geloof ook zeker dat je het beste met je nieuwe aanwinst voor hebt. Iedereen heeft fouten gemaakt, zeker in het begin. Wat de foto's betreft: Het zijn er niet zo heel veel en ze zijn ook niet allemaal op een ideaal moment geschoten, maar wat ik ervan zie vind ik jullie een veelbelovende combinatie, zeker wanneer je bedenkt dat jullie beiden nog behoorlijk jong zijn! Het lijkt me een erg fijn en getalenteerd paard. Ik heb wel het idee dat het zadel niet ideaal is voor je benen, die zijn er net te kort voor oid. Ohja en een erg mooi setje!! Nouja veel plezier nog met 'm Ja

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 23:43

Heel erg bedankt Lenn! Ik moet m'n papa wel even een snelcursus paarden fotograferen geven want zo goed als alle foto's trekt hij op het verkeerde moment haha! Maar al een hele prestatie dat hij me niet op alle foto's onthoofd heeft voor hem.. Tong uitsteken Ik ga m'n beugels toch een gaatje langer maken, dat zal al een hoop schelen denk ik. Ik moest ze wat korter maken van m'n instructrice, maar nu zijn ze wel erg kort inderdaad.. Bloos

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:55

beste celine,

ik vind jouw dierernarts manier helemaal niet zo "raar"
en juist wel goed, als een paard net een blessure heeft gehad en je hem weer mag opbouwen, dan wil je niet dat hij compleet uit zijn pan gaat, voor jouw veiligheid niet maar belangrijkste voor jouw paard niet!!!

dat het bij hem misschien iets te veel effect heeft gehad dat zie je (vnm aan zijn geslachtsdeel)

ik zou als ik zeker weet dat het paard te heftig word en daardoor niet meer te hanteren is best wat geven en dat rustig afbouwen.
daarbij denk ik ook niet dat jij hem vol in het hardvoer heb laten staan of wel?

inderdaaad een tip, volgende x dit niet meer vermelden scheelt je een hoop (wel goed) bedoelde adviezen. Knipoog

succes en gauw weer nieuwe foto's
want dit beeld ziet er niet verkeerd uit!! Haha!
Haha! Haha!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 00:00

Ook héél erg bedankt abcde! Hij kreeg inderdaad minder krachtvoer, en vooral veel hooi. Ik hem 'm vandaag weer gereden, zonder dat middel, en hij was erg braaf. Er was wel veel afleiding waardoor hij wat verstrooid was, maar toch bleef hij goed controleerbaar, ben ik wel heel blij mee!
De tip is inderdaad heel goed.. Bloos
En nieuwe foto's volgen snel, bedankt!
Groetjes,
Céline

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:01

daarbij komt nog even dat als je zelf een paar dagen rust heb moeten houden je ook niet gelijk de marathon gaat lopen.
dat geld voor je paard dus ook, en niet ieder is even handig om een paard wat bruist vd energie goed intoom te kunnen houden zonder dat het bv gevaarlijk word.(en niet ieder paard is het zelfde)
daarbij komt dat ik het ook liever zonder zou doen maar dat terzijde!!