Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mtamis schreef:Pattypaard schreef:Als hij lekker mag lopen waar hij wil vraag ik me wel af waar die strengere/terugwerkende hand voor nodig is?Het naar beneden gaan/nageeflijk worden, wat je lijkt me hiermee wil bereiken lijkt me, hoort van achteren te komen. En niet van voor.
Ik vind dus dat hij een stuk meer van voor naar achteren gereden mag worden wat ik vanaf deze foto's zie.
En juist als hij al niet zo'n lange tijd onder het zadel geweest is is het voorwaartse (& daardoor actieve) juist extra belangrijk
Ik heb in mijn inleiding al uitgelegd dat het geen strenge terugwerkende hand is maar dat ik gewoon een rare knik in mijn pols heb. Ik geef absoluut gewoon mee als hij zijn neusje naar voren doet hoor. Hij is gewoon voorwaarts en actief dus ik denk dat het slomige een beetje door de mooment opname komt
mtamis schreef:Depozit is geschoren vandaar dat hij zo dof is. Woow die merrie lijkt echt ontzettend op Depozit zeg! Depozit is van Parusnik X Djemma Djemma is van Mukomul uit Dilemma. Parusnik is van Naftalin uit Prikhot. Voor zijn voledige afstamming kun je ook op http://www.genghiskhan.nl kijken en dan bij onze paarden op Depozit klikken dan staat zijn afstamming onderaan.
corine1981 schreef:Hij heeft mooie gangen zeg!!
Ik vind ook dat hij er lief uitziet.
Ik heb trouwens vandaag les gehad en we zijn inderdaad een beetje begonnen met het achterbeen activeren en het gaat al een stuk beter. Ik moet inderdaad mijn hakken uitdrukken zie ik nu. griebels schreef:alleen de eerste 2 en de laatste doen het niet...
2 jarige arabieren koersen niet, de koersen voor arabieren zijn er pas voor 3 jarigen

Ik had inderdaad ook al neergezet dat hij in Rusland had gekoersd maar dat was denk ik niet gelezen.
hoe het hier een beetje werkt