4-jarige arabische hengst@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appel321

Re: 4-jarige arabische hengst@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 22:11

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:12

leuk dier hoor

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:21

mtamis schreef:
Pattypaard schreef:
Als hij lekker mag lopen waar hij wil vraag ik me wel af waar die strengere/terugwerkende hand voor nodig is? Lachen Het naar beneden gaan/nageeflijk worden, wat je lijkt me hiermee wil bereiken lijkt me, hoort van achteren te komen. En niet van voor.
Ik vind dus dat hij een stuk meer van voor naar achteren gereden mag worden wat ik vanaf deze foto's zie.

En juist als hij al niet zo'n lange tijd onder het zadel geweest is is het voorwaartse (& daardoor actieve) juist extra belangrijk Lachen

Ik heb in mijn inleiding al uitgelegd dat het geen strenge terugwerkende hand is maar dat ik gewoon een rare knik in mijn pols heb. Ik geef absoluut gewoon mee als hij zijn neusje naar voren doet hoor. Hij is gewoon voorwaarts en actief dus ik denk dat het slomige een beetje door de mooment opname komt Knipoog

*Leest nog eens. ( heb een beetje een rare handhouding daar wordt aan gewerkt maar ik stoor hem niet in de mond. )

Sorry maar je stoort je pony toch wel op een manier in zijn mond hoor.
Ik heb ook een rare/vreemde knik in mijn handhouding soms, wat ik eruit probeer te werken.
Nu ik daar wat verder mee ben heb ik laatst uitgelegd gekregen hoe ik dat nog beter kan verbeteren met dat eruit te krijgen.
Als je je hand op deze manier houd staat er namelijk toch meer spanning op dan als je hem gewoon recht houd (en ontspannen). Ik heb het zelf echt vaak uitgeprobeert enz. En iedere keer merk ik gewoon weer dat als ik mijn hand op die rare manier hou dat er meer spanning in mijn arm is. Onbewust wel. Maar de spanning is er toch.
Door die spanning stoor je hem toch eigenlijk wel weer in zijn mond. Als jij dan eigenlijk denkt te ontspannen( 'meegeeft als hij zijn neusje naar voren doet' ) blijft er dus nog altijd wat onodige spanning in jou hand > de teugels > mond pony.
Of je er wat mee doet is aan jou. Maar bij mij merk ik zelf écht verschil erin. Lachen

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 22:28

Oke bedankt voor de tip. Ik zal het met zijn instructrice overleggen!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:40

Leuk paard. Vind hem alleen erg dof op de vacht, zal waarschijnlijk liggen aan het wisselen van de vacht.
Deze hengst lijkt echt heel erg op een merrie die ik inmiddels al twee jaar geleden heb verkocht. Weet jij toevalig de afstamming? Foto´s van mijn toenmalige merrie kun je vinden in mijn onderschrift.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 07:23

Depozit is geschoren vandaar dat hij zo dof is. Woow die merrie lijkt echt ontzettend op Depozit zeg! Depozit is van Parusnik X Djemma Djemma is van Mukomul uit Dilemma. Parusnik is van Naftalin uit Prikhot. Voor zijn voledige afstamming kun je ook op www.genghiskhan.nl kijken en dan bij onze paarden op Depozit klikken dan staat zijn afstamming onderaan.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:17

Hij heeft mooie gangen zeg!!
Ik vind ook dat hij er lief uitziet.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:40

mtamis schreef:
Depozit is geschoren vandaar dat hij zo dof is. Woow die merrie lijkt echt ontzettend op Depozit zeg! Depozit is van Parusnik X Djemma Djemma is van Mukomul uit Dilemma. Parusnik is van Naftalin uit Prikhot. Voor zijn voledige afstamming kun je ook op http://www.genghiskhan.nl kijken en dan bij onze paarden op Depozit klikken dan staat zijn afstamming onderaan.

Ik vond haar er ook echt op lijken. Echt typisch want zij is een afstammeling van Balaton, dus een heel andere lijn!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:51

vind het een mooi paardje..
probeer alleen voor je uit te kijken want volgens mij ligt er niet veel geld daar..
hakken uitdrukken..
de rest zeg je zelf al..

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 20:43

corine1981 schreef:
Hij heeft mooie gangen zeg!!
Ik vind ook dat hij er lief uitziet.

Hij is ook echt superlief. En hij heeft inderdaad ook supergangen alleen heel groot. Echt overdreven groot vooral in galop dan is het echt in drie sprongen de bak door Bloos Ik heb trouwens vandaag les gehad en we zijn inderdaad een beetje begonnen met het achterbeen activeren en het gaat al een stuk beter. Ik moet inderdaad mijn hakken uitdrukken zie ik nu.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:58

Hey maaike, Leuk paardje zeg. Vind het er leuk uit zien.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:49

griebels schreef:
alleen de eerste 2 en de laatste doen het niet...
2 jarige arabieren koersen niet, de koersen voor arabieren zijn er pas voor 3 jarigen Knipoog

Helaas Griebels heb jij niet altijd de wijsheid in pacht Knipoog
Depozit heeft in Rusland wel degelijk als twee jarige gekoersd en goede resultaten neer gezet.
Wij hebben hem 2 jaar geleden gekocht en hem 1,5 jaar de wei op gestuurd tussen de jonge hengstjes en maaike pakt hem nu prima op.

Het commentaar over het van achter naar voren rijden is ook erg leuk om te lezen.
Dit paard heeft een enorme stuwing van achteren en enorme ruime en vlotte gangen, hij wordt dus wel degelijk naar voren gereden en het belangrijkste in zijn training nu is het lang laag rijden en daarbij de soepelheid in de rug.
Juist bij een arabier (die zich toch erg snel kunnen opkrullen) is dit voor het aller begin erg belangrijk!

Maaike, je doet het helemaal goed hoor!
Lekker je plan trekken met Irene, dan komen jullie er wel OK dan!

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 21:04

Dank je Joelle Haha! Ik had inderdaad ook al neergezet dat hij in Rusland had gekoersd maar dat was denk ik niet gelezen.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:24

Jullie komen er wel! Lekker blijven oefenen! Knipoog Haha!

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:49

Dank je wel jmc! ik zal binnenkort weer recentere fotos plaatsen want het ziet er nu al heel anders uit!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:51

Mooi beesje Ja

Leuk sjabrak Sigaar

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:59

hehe, ik heb het ondekt hoor Tong uitsteken hoe het hier een beetje werkt Tong uitsteken
ik kon maar twee fotos zien maarja, maakt verder niet uit
ik ben van plan om ook fotos te plaatsen maar dan moet er nog wel even achterkomen hoe dat moet
en k moet me eerst nog even bezighoeden met natuurkunde maja
veel suc6 als je met m gaat starten Knipoog