paloma Blanca voor 2e keer gereden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty84

Re: paloma Blanca voor 2e keer gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:07

*laat die oude koeien lekker waar ze zijn*

Ik had het al gezegd tegen je...maar het ziet er toch lekker uit hoor!...gewoon lekker zo doorgaan...dan komt het vast goed. Met wat daadkracht en duidelijkheid kom je een heel eind!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:07

wat ontzettend mooi om te zien zeg!
Het filmpje bekeken en ze loopt er lekker bij!
helemaal voor een paard dat een tijdje niet gerden is!
mooi ontspannen en wat naar beneden, super.
ze zal je vast ook nog wel meeer gaan uitproberen, pittige tante is het denk ik Haha! maar zoals je al schreef, jij kunt er vast mee omgaan.

Heel veel succes!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 00:10

Heej, fijn dat het zo goed gaat! Ziet er leuk uit!
Hoop dat je nog veel plezier gaat beleven aan dit dametje. Knipoog
Heel veel succes! Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 01:23

Oh wat gaaf Lynn, gaat goed zo te zien en je lost het keurig op allemaal, petje af hoor Lachen

Wel even een vraagje, heb er totaal geen verstand van hoor, maar lijkt het nou alsof ze haar rechtervoorbeen vooral, de kogel heel laag plaatst en hoef juist naar voren? (heb mijn paard dat nl nooit zo zien doen, vandaar dat ik het ff vraag)..

Veel plezier Lynn, straks zal ze door hebben dat dr trucjes bij jou niet meer werken Lachen

KellyvO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:22

ziet er goed uit..
maar probeer niet naar voren te gaan zitten.
of je voeten naar voren te steken:)

good luck saampies Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 08:28

Kimberley77 schreef:
Oh wat gaaf Lynn, gaat goed zo te zien en je lost het keurig op allemaal, petje af hoor Lachen

Wel even een vraagje, heb er totaal geen verstand van hoor, maar lijkt het nou alsof ze haar rechtervoorbeen vooral, de kogel heel laag plaatst en hoef juist naar voren? (heb mijn paard dat nl nooit zo zien doen, vandaar dat ik het ff vraag)..

Veel plezier Lynn, straks zal ze door hebben dat dr trucjes bij jou niet meer werken Lachen

Je moet eens naar renpaarden kijken, heeft iets met spieren of pezen te maken maar heb dat stuk nog niet goed geleerd Bloos

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:33

Ziet er lekker ontspannen uit.
Ga zo door!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:37

Het ziet er netjes uit! Ik denk dat je nog best een eind kan komen met dat beestje. Gewoon consequent reageren op die trucendoos, dan zal ze het op een gegeven moment waarschijnlijk niet meer proberen! Veel succes!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:40

poeh oscar is streng

Ziet er hartstikke leuk uit helaas kan ik de filmpjes niet zien op mijn werk Boos!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:41

Ziet er super uit Lynn!
En dat steigeren zal ze vanzelf afleren met veel geduld. En ws als ze in de gaten krijgt dat rijden best leuk is, zal ze er ook vanzelf wel mee stoppen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 10:52

bedankt voor jullie reacties. ik weet dat mijn problemen mijn benen en het naar voren/achter leunen is. Op filmpje zie je ook goe,d dat wanneer ze van gallop naar de draf "valt" ( nette overgang kun je niet noemen) dat ik ineens naar coren val, moet ik ook wat aan gaan doen.
Bij Lynn heb ik heel erg, dat ik heel erg naar achteren leun met doorzitten, en mn onderbenen vrij erg naar voren steek. Ik probeer daar al op te letten.
Wil van zomer weer gaan lessen, is nl ook al paar jaar geleden dat ik les heb gekregen, en heb toch wel weer nodig!!

Maar zij was braaf, en verwacht wel dat ze gaat uitproberen, maar komt zeker goed, heb ik vertrouwen in.

levensgevaarlijk is ze niet, ze is juist enorm slim en weet best goed wat wel en niet mag, maar probeert het toch uit allemaal

Met haar hoev/been, is mij nog niks echt opgevallen, ik zal er eens opletten, en anders eens een filmpje maken ( met betere kwaliteit) waar ik op stap en draaf aan d ehand, misschien zien jullie iets wat mij nog niet is opgevallen.
Wil van weekend ook eens naar buiten gaan ( aan de hand), dnek dat ze dat wel leuk vind. Ze zou niet verkeersmak zijn, dus kan ze gelijk beetje aan wennen ( als we uberhaupt op dat uitgestorven stuk een auto tegen komen)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 11:06

ik heb net nog eens de foto s bekeken, en idd, voor been zet ze heel vreemd neer, ik zal nog een filmpje maken en thuis erop letten.
Als iemand weet hoe dat kan, hoor ik het graag, of hoefprobleem, iets met pezen, of gewoon haar stand van het been is??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:14

super Lynn!! ziet er goed uit! en het in en uit van de stal lopen ook idd, heel mooi rustig OK dan!

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:58

Hee! Daar hebben we Blanca! Ziet er goed uit Lynn. Ik herhaal waarschijnlijk ook wat anderen zeggen, maar ik 'moest' gewoon even reageren. Ze loopt ook al wat naar beneden, en je hebt je teugels gewoon opgepakt, en daar reageert ze dus niet op. (Door omhoog te gaan) Geweldig. Als ze merkt dat jij toch niet 'onder de indruk' bent van dat steigeren, zal ze wel ophouden op den duur, lijkt me. Kijk al uit naar verder nieuws...

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:21

Vooral niet aan de teugels gaan hangen als je paard steigert, dit voor jullie beiden veiligheid!

Verder succes met het rijden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 17:16

nee nee, ik heb wel vaker op paard gezeten wat steigerd hoor. haha. ik leun gewoon mee naar voren. had eerst zoiets van wowwww, wat gebeurd nu, omdat ze zeiden dat ze altijd zo steil steigerde dat ze bijna naar achteren klapt, maar viel wel mee hoe hoog ze het deed vond ik.
Ze steigerde omdat ik wilde aangalloperen, en of ik teugels korter of langer heb, maar niet zoveel uit bij haar. ga morgen middag weer rijden, kijken hoe dan gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:34

Bloos! Ik zie dit topic nu pas, heb het erg druk gehad helaas Verdrietig

Ze ziet er heel best uit! Het zal inderdaad wel wat uitproberen zijn, maar ik geloof echt wel dat jij er heel consequent en rustig mee omgaat!

Super!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:53

Ooh Katiavl, dat wist ik niet, nooit op gelet ook.. ik heb een draver en ok, die heeft wat maffe beentjes, hihi, maar dit is me nooit opgevallen.
Ze zal er vast geen last van hebben hoor, maar viel me op en zag er zo vreemd uit Knipoog

Veel plezier met je volgende rit Lynn Lachen ben benieuwd naar een volgens verslag.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 01:00

Zal eens een foto voor je zoelen kimberley Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 01:04

durf het bijna niet te zeggen, maar las laatst wel in een ander topic (heel ander topic) dat steigeren of gek doen bij overgangen met rugproblemen te maken kunnen hebben...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 01:57

Marigold schreef:
durf het bijna niet te zeggen, maar las laatst wel in een ander topic (heel ander topic) dat steigeren of gek doen bij overgangen met rugproblemen te maken kunnen hebben...

Ik meen begrepen te hebben dat er al een "deskundige" hiervoor bij Paloma is geweest. Maar Lynn kan je dat beter uitleggen Haha!

Maar je hebt absoluut gelijk dat dat een oorzaak van zo'n gedrag kan zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 09:17

Er is naar haar rug gekeken, en mankeerde niks ana, Was nu 1 keer steigeren, voordat ik aansprong. Alle keren dat ze bij anderen gereden was was het veel erger. Ze vind het ook leuk erna, dat galloperen. maar denk dat gewoon een trucje van haar was. is nu 1 malig geweest, mocht veel vaker gebeuren laat ik er nogmaals naar kijken, maar nogmaals, denk niet dat dit medisch was, eerder een beetje geklier

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:35

Kom hier beetje laat mee, maar ik wilde ook nog even zeggen dat het toch wel een verhaal naar mijn hart is geworden en om dan nu voor het eerst foto's te zien van hoe het nu met der gaat, zorgt voor een grote glimlach op mijn gezicht! Haha! Wat een leuke poownie is het toch en zoals het er op de filmpjes uit ziet, zit er zeker meer in dan dit. Het gaat ook lekker ontspannen. Echt heel veel succes en plezier en dat ze maar nooit meer weg hoeft! Toppertje Lynn OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:40

Ziet er prima uit !!!

wat ik je wel mee wil geven als rijtechnisch tipje is je bij deze pony gruwelijk bewust zijn van de ontspanning in je rug, schouders, armen en handen.

Je hebt een steigeraar, een steigeraar wil je altijd los hebben aan de voorkantk.

Ik zie op twee foto's dat je, je hand vastzet... daar kan zo een dier niet tegen en geeft daar gelijk een reactie op.

Dus als je gaat rijden, heel bewust bezig zijn met de ontspanning van handen, polsen armen en schouders!

gaat allemaal goedkomen

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:41

Goeie tip Kiwoko Ja