Wat ik me nu afvraag, wat vindt je belangrijker?
Dat je een bestuurbaar paard hebt of 1 die mooi loopt?
Edit: te vroeg op versturen gedrukt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sronnie schreef:Je zegt eerst dat je paard niet ''mooi'' hoeft te lopen, maar nu vind je het lelijk staan als je paard met zijn hoofd naar voren loopt?
Wat ik me nu afvraag, wat vindt je belangrijker?
Dat je een bestuurbaar paard hebt of 1 die mooi loopt?
Edit: te vroeg op versturen gedrukt.
Citaat:nee sorry heb ik niet maar ik ga d'r aan werken. ik weet wat ik moet doen. ik ga lessen nemen en ik zal vragen wat ze daar zeggen. zij zien mij immers dan rijden. Kunnen zij me waarschijnlijk wel helpen. in elk geval heel erg bedankt!! want zonder jullie was ik toch alleen met een martingaal gaan rijden. Ik zie nu ook echt wat beter in dat het meer aan mijzelf ligt. Ik ben niet van plan een hulpteugel te gaan gebruiken als het aan mijzelf ligt.. dat is natuurlijk onzin. Nogmaals bedankt

mhagenbeek schreef:Ze is inderdaad best stijf.
mhagenbeek schreef:Ik rij met andere mensen samen. Hun fjorden hebben echt trukjes en gaan d'r vaak vandoor. omdat anna heel erg kudde gericht is gaat ze d'r altijd achteraan. Nouja en dan gaat dat hoofd omhoog, kan ik geen kant op met haar en galoppeert ze alleen maar.
Apple schreef:mhagenbeek schreef:Ik rij met andere mensen samen. Hun fjorden hebben echt trukjes en gaan d'r vaak vandoor. omdat anna heel erg kudde gericht is gaat ze d'r altijd achteraan. Nouja en dan gaat dat hoofd omhoog, kan ik geen kant op met haar en galoppeert ze alleen maar.
Ik pluk even dit stukje eruit. Het lijkt me namelijk niet meer dan logisch dat jouw paard ervandoor knalt als de rest er ook vandoor gaat.
Dus niet meer met die mensen samen rijden, ze stevig toespreken dat ze hun paard moeten houden omdat jij normaal wilt rijden.
Gewoon opvoeden die hap, fjorden en fjordenruiters. Anders heb jij de problemen terwijl dat niet nodig zou moeten zijn.

. Als je niet afhankelijk bent van anderen voor je rit dan kun je ook alleen op pad
. Of misschien eens met anderen rijden dan de vaste fjorden. pompompom schreef:tuurlijk is het logisch dat een paard dan mee wil, maar ik wil mn paard dan toch wel graag bij me kunnen houden! ook in de gevallen dat er andere paarden vandoor gaan! ben van mening dat als het paard je vertrouwt dat ze ook bij je zal blijven.
pompompom schreef:@ apple
ik ben het wat dat betreft niet helemaal met je eens, ik rijd een jong trekpaard die nog niet zo lang de weg op gaat, en dan ga ik ook altijd samen met een andere naar buiten. maar als zij voor mij weg gallopeerd wil ze er heus wel achteraan, maar ik kan haar toch bij me houden!.
@mhagenbeek
elk paard is kudde gericht natuurlijk, maar ik zou zoals je zelf eerder al zij zo af en toe ook alleen naar buiten gaan inderdaad. Misshien kun je dit in een bak / weiland oefenen met de fjorden erbij, van de fjorden weg galoperen, of bij je houden terwijl hun weg gaan.
Apple schreef:mhagenbeek schreef:Ik rij met andere mensen samen. Hun fjorden hebben echt trukjes en gaan d'r vaak vandoor. omdat anna heel erg kudde gericht is gaat ze d'r altijd achteraan. Nouja en dan gaat dat hoofd omhoog, kan ik geen kant op met haar en galoppeert ze alleen maar.
Ik pluk even dit stukje eruit. Het lijkt me namelijk niet meer dan logisch dat jouw paard ervandoor knalt als de rest er ook vandoor gaat.
Dus niet meer met die mensen samen rijden, ze stevig toespreken dat ze hun paard moeten houden omdat jij normaal wilt rijden.
Gewoon opvoeden die hap, fjorden en fjordenruiters. Anders heb jij de problemen terwijl dat niet nodig zou moeten zijn.

joy76 schreef:Als ik het tenminste goed begrijp, heeft dus niet alleen ts te kampen met ongewenste stuur- en remproblemen.
Misschien kunnen jullie gaan oefenen op het onderdeel 'draaft 1 van ons aan...' Ze zijn er nu aan gewend dat er na 2 passen draf een rengalopje volgt, en misschien moet dat patroon maar eens worden doorbroken. 

.