filmpje ulysses (v. Gribaldi)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

Re: filmpje ulysses (v. Gribaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 23:10

nee, zei is de huidige eigenaar

en nimmedor ik word gelukkig niet onder druk gezet
misschien was mijn post wat verkeerd verwoord.

maar mijn mening is dat het paard genoeg talent heeft om ook in de hogere dressuur uit te komen, (hij wil wel met je meewerken en denken, steeds beter ook) maar het is nie tmijn ambitie om in de hogere dressuur uit te komen.

daarom bedoel ik dat ik weinig toekomst met hem heb.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 06:47

ik ben idd haar moeder en dit vloog echt het verkeerde keelgat in, paard staat bij mij thuis maar omdat ik nu hele dagen moet werken( alleenstaande moeder die nog geen allimentatie ontvangt) zie ik ze weinig rijden.
Ik doe mijn best, om het paard zo'n prettig mogelijk leven te geven, hij is het meer dan waard.
Maar ik heb de afgelopen 3 maanden al zo vaak gezegd, dat als ze les wilde dan hoefde ze maar een afspraak te maken en dan rij ik wel met de trailer, maar ik krijg alleen maar te horen dat het zo goed gaat. Misschien dat je dat doet om mij te sparen, maar doe maar niet, de waarheid komt dan wel heel hard aan! Eb wat dat betreft had ik idd liever gehad dat je dit filmpje aan mij had laten zien i.p.v. op bokt te zetten. Maar goed, de reacties zijn opbouwend en eerlijk, gelukkig maar.

Ik zie ze nu nog maar 1 keer per week op de verenigingslessen( springles) en daar was het mij nooit opgevallen dat het zo min ging. Springen vindt hij erg leuk en dan geeft hij een heel ander beeld dan op dit filmpje.
Wat dat betreft is het wel goed dat je dit filmpje er is, je moet nu zelf zien dat het niet goed gaat, je zal zelf iets moeten veranderen!

Een ogen- opener en idd was de opmerking van: ik wil een andere, maar mijn moeder wil deze niet verkopen, een druppel die een vat van frustraties deed overlopen! Een andere zal ik niet kopen.

Tip van de dag is idd: spreek nou echt weer gewoon les af! 1 keer per week moet je daar tijd voor kunnen maken! Ik snap best dat er problemen zijn geweest met het weer( bak is al weken niet toegangelijk ivm de regen), dat hij een maand van huis is geweest waar hij niet van op knapte(integendeel), dat het druk is met school en uithuis wonen maar werk gewoon mee i.p.v. tegen! Wacht niet af, er zijn 2 binnenbakken in de buurt waar je wel naartoe kan, als je er maar tijd voor maakt en als je maar vraagt of ik je even wil heen en weer rijden! Ik maak die tijd er ook voor, simpel zat.

Ik hou het er maar op dat er hopelijk een drogere voorjaarsperiode aan komt en dat dit hopelijk een winterdip is en dat jij ( en ik) er binnenkort er weer gewoon tegenaan gaan( ondertussen stroomt het alweer van de regen!)

Gewoon idd weer terug naar de basis, neem de tijd om te werken aan rechtrichten, 2 teugels en aan het been, ik weet dat jullie het kunnen! Maar dan moet je je concentreren op het paard en niet op de kunstjes!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 07:55

Haha! Haha! Haha!

Gelukkig is mijn zoon nog geen puber Tong uitsteken .

Meid, luister naar je moeder dan zal je veel van paarden leren en in de toekomst kunnen gebruiken. Paardrijden gaat niet over kunstjes leren, maar leren hoe je een paard traint om steeds verder te komen, de kunstjes komen dan vanzelf Knipoog .

Succes, want je kan het best en hebt een leuk paard!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:41

Ik vond de eerdere reacties naar uw dochter anders echt wat hard.
Ik denk dat jullie hier samen uit moeten komen ipv je op bokt te verantwoorden Knipoog

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:36

Het is een paard dat de oefeningen wel kan, of het nu schouderbinnenwaarts is of travers of een verruiming.
Verder lijkt het me ook een heel braaf paard.
Het enige dat je volgens mij nodig hebt om nog lekkerder te kunnen rijden, is wat meer activiteit in alle gangen. Durf er wat meer aan te rijden in plaats van braaf te zitten. Veel overgangen, maak hem maar eens lekker actief voor je been. Actie = reactie. Daardoor krijg je ook meer afdruk in de beweging en zal dat "veertje" dat je beschreef veel meer "veer" worden. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:57

Jeetje Nagelbijten / Gniffelen Een dochter/moederrel op bokt.nl Haha!

Moet niet gekker worden Clown

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:14

Pipo schreef:
Jeetje Nagelbijten / Gniffelen Een dochter/moederrel op bokt.nl Haha!

Moet niet gekker worden Clown

Jij zegt het, ik dacht het.........
Ik mag aannemen dat er ook op een ander manier gecomminiceerd wordt thuis, behalve via Bokt?
(stelt zich voor dat dochter en moeder omstebeurt achter de p.c. kruipen om te reageren Haha! )

Ik kan je filmpjes helaas niet zien, wel jammer hoor! Ik had gehoopt verder in het topic wat stills tegen te komen, maar helaas. Ik probeer het later nog een keertje.

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:34

mooi paard, maar let op zijn achterhand, je mag die niet uit het oog verliezen, op het filmpje kan je heel goed zien dat hij teveel begrensd wordt vanvoor waardoor de motor langs achteren stil valt, meer vooruitrijden, laat af en toe het neusje er ook eens uit... ik denk dat je ook wat opgerichter zult moeten werken in de stap , laat hem niet zo achter de teugel kruipen, dat doet hij ook erg in het achterwaarts gaan, hij kruipt letterlijk weg, terwijl hij netjes op de loodlijn en fijn kauwend aan het bit zo moeten blijven... voor de rest echt op die achtehand werken er is geen enkele gang waar hij een goed actief achterbeen heeft, je kan best even een stapje terug gaan en wat meer vooruitrijden, dan vanuit die voorwaarste drang een actief achterbeen meenemen naar een verzamelde gallop, stap of draf... voor de rest vorman jullie wel een leuke combinatie, en hij heeft ook veel zwier in de draf, maak daar lekker gebruik van en dan komt het zeker goed!! Haha!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:50

Leuk beestje, op sommige momenten laat ie goed zien wat ie waard is.
Let erop dat ie meer sprong krijgt in de galop, veel rechte stukken rijden kan daarbij helpen, voltes rijden wordt ie alleen maar langer van. Let er ook op dat je rust houdt tijdens de stap, jij blijft en blijft maar aandrijven waardoor hij gespannen wordt en hij het ook niet meer begrijpt en dus dan maar slerrer gaat, waardoor jij hem weer afstraft en hem weer in de stap doet. Haha!
Galop-draf mag ook meer aan gewerkt worden, draf-stap gaat wel mooi vloeiend.
De zijgangen gaan wel mooi, maar niet sprankelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:01

Laat ik mijn mond maar houden over de moeder/dochterrel Nagelbijten / Gniffelen

Wat ik me wel afvraag is hoe jullie eigen instructrice er tegen aankijkt. Het lijkt me namelijk niet dat deze problemen van de laatste 3 weken zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Nimmedor, ik vind het leuk dat je het voor TS "opneemt" (jeetje wat lastig uitdrukken zo vanachter de pc, dit staat er ook weer botter dan dat ik het bedoel), maar ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt. Ik lees nergens dat iemand TS volledig af wil branden, ik heb mijn posts iig niet zo bedoeld. Als ik naar de filmpjes kijk zie ik echter geen traag, vervelend, moeilijk te rijden paard met een amazone die al een eind op weg is naar de hogere dressuur, maar een paard van redelijke kwaliteit dat echter wel structureel verkeerd gereden wordt.

Ik kan wel alleen maar roepen: "mooi paard!" maar daar komt TS geen steek verder mee. Lachen

LDRD: ik kan de link helaas niet openen maar wil er wel het volgende over zeggen: als je van een jong paard net onder de man met zekerheid de GP aanleg zou kunnen voorspellen dan waren er al een aantal mensen in de wereld gruwelijk rijk aan geworden. Meestal uit zich dat pas op latere leeftijd waarbij de aanleg voor piaffe en passage een doorslaggevende rol speelt. Ik ken heel veel paarden die op 4 jarige leeftijd écht veelbelovend lijken, maar die als ze een jaar of 6 zijn en uitgegroeid in de middenmoot blijven steken. Daarom zijn 4 jarigen zo duur, en is er een hele grote markt in 5- en 6-jarigen die het net niet zijn gaan doen.

Ow edit: die link had je in een ander topic (ook van TS volgens mij Verward ) geplaatst
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-07 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:03

Ik heb de video gezien LDRD. In mijn ogen is dat wel een spectaculair paard. Maar de film is in slowmotion dus amper te beoordelen. Daarnaast lijkt ie erg wijd te gaan.

Opvallend is dat vaak de echt goede GP paarden als 4 en 5 jarige wat gewoon lijken. Dat spectaculaire draven is leuk voor een pavocup, maar ga ze maar eens proberen te sluiten.

JoyceRatina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:39

Hoi,

Mooi paard heb je daar! Ik heb zelf ook een Gribaldi en bij haar is het erg moeilijk om haar goed recht te richten, ze wil graag dr linker achterbeen buiten de massa zet. Daarom loopt ze bijvoorbeeld op de linkerhand met dr kont vaak naar binnen. Volgens mij zag ik dat ook bij jou paardje en dan wordt het versterkt door de stelling.

Het ziet er wel naar uit dat het een paardje is die veel dressuurkwaliteiten heeft. Jammer dat jou ambities niet hoge dressuur zijn want jullie kunnen vast wel hoog komen samen (oke dat zal misschien wel een lange weg zijn maar een grand-prix paard wordt ook niet als grand-prix paard geboren toch Knipoog ) Ik vind de filmpjes er nou niet echt heel beroerd er uit zien ofzo! Oke tuurlijk zijn er punten die beter kunnen en ik weet niet hoe hij een tijdje terug liep, maar ik vind hem niet heel erg bagger lopen.

Ik ga ook over een lange weg met mn paardje, de ene keer gaat het lekker en de andere keer minder maar we hebben wel allebei lol! En als het eens minder gaat bedenk ik me ook waarom ik een paard heb: voor de ontspanning. Als ze een keer niet zo lekker over de rug loopt ga ik niet gelijk dood, of stort heel mn wereld in elkaar...Dan doen we gewoon even een stapje terug en proberen we het de volgende dag opnieuw. Dat werkt bij mij altijd wel.

Maar je hebt dus in de ieder geval een mooi en leuk paard en ik hoop dat je er nog veel plezier van zult hebben.
Succes!!!
Groetjes Joyce

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:12

Zep schreef:
LDRD: ik kan de link helaas niet openen maar wil er wel het volgende over zeggen: als je van een jong paard net onder de man met zekerheid de GP aanleg zou kunnen voorspellen dan waren er al een aantal mensen in de wereld gruwelijk rijk aan geworden. Meestal uit zich dat pas op latere leeftijd waarbij de aanleg voor piaffe en passage een doorslaggevende rol speelt. Ik ken heel veel paarden die op 4 jarige leeftijd écht veelbelovend lijken, maar die als ze een jaar of 6 zijn en uitgegroeid in de middenmoot blijven steken. Daarom zijn 4 jarigen zo duur, en is er een hele grote markt in 5- en 6-jarigen die het net niet zijn gaan doen.

Klopt, maar het is wel gerechtvaardigd om van het ene paard meer verwachtingen te hebben dan van de ander Knipoog .
Maar daarom zeg ik ook niet dat ik een GP'er op stal heb staan, hoewel hij vooralsnog goed zijn best aan het doen is Tong uitsteken .

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 18:39

ik wil het geen rel noemen.. Clown
en de pubertijd ben ik al gepaseerd met mijn 20-jaar..
en volgens mij ben ik best een brave puber geweest.

ik ben alleen geen doorzetter, en dat heb je wel nodig om in die hogere dresuur klasse's uit te kunnen
komen met een paard wat je zelf beleerd.

en dat filmpje van dat ene paard vind ik inderdaad een beetje ene vertekend beeld geven,
omdat het in slow motion afgespeeld werd. verdere reactie sheb ik op een ander topic al gegeven

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:48

Die woorden van mij lieten zich niet editten, maar het schoot idd verkeerd! Maar ik had ze graag weggehaald! helaas, niks aan te doen iedereen heeft wel eens PMS.

Vandaag ging het gelukkig veel vlotter en leuker.... vooral die hindernissen op de volte...... Doet je bips nog erg zeer? De grond is hard hé? Clown Nee geintje, jullie kwamen gewoon echt niet uit voor de hindernis, mag hij eindelijk als een banaantje blijven.... vloog hij zomaar uit de bocht...
Het is ook nooit goed!

debarage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:56

wat een stelletje zielige mensen zeg hier op bokt. Hebben ze nou echt overal verstand van of doen zij hun hele leven alsof??? Jeetje wat een reacties

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 17:32

laten we on-topic blijven,
er zijn geen misplaatste reacties geweest.

alleen hulpvolle tips.
goede adviezen...

ik zie niet wat daar zo "zielig" aan is.
het is leuk om te horen, wat een geweldig paard enz.
maar niet bruikbaar.

ik heb liever zulke reacties, dan die reacties van jou debarage.. ookal is het goed bedoeld naar mij toe.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:17

moeder en dochter weer op 1 lijn Clown

Ik dacht, zij zei het!

Wel fijn om hierboven te lezen dat joyceRatina, precies hetzelfde tegen komt!

Over een paar weken maar weer een filmpje plaatsen Cool

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:20

en ik maar denken dat ik het enige paard met de naam ulysses had
leuk paard
maar heb het filmpje niet uitgeken tijdnood..

ow zie nu dat ik dit paard al eerder op bokt heb gezien

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:58

nop er is zelfs een Ulysses dressuurkampioen in Drenthe geworden( of 2e) Z1 dressuur... dat is dus al 3~!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:05

Ik wel een tip om wat beter je buitenteugel erbij te houden in bv een schouderbinnenwaarts.

wend af bij A of C wijk een aantal meters zet dan een grote volte in en druk de buitenhand een paar passen naar buiten en ga dan weer rechtuit herhaal dit een paar keer en overdrijf niet met de achterhand naar buiten, gewoon een paar passen zijn voldoende. Hierdoor zoekt het paard je buitenteugel en kun je goed begrenzen.

Even off-topic, ik heb ook een Gribaldi net zo oud en daar doe ik deze oefening ook mee, met haar start ik ook net M1.

Succes

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:24

Heel leuk paard, maar nog heeel veel verbeter punten.

Er zijn er al een hoop genoemd las ik, ik heb ze niet allemaal precies doorgelezen dus vergeef me als ik in herhaling val Bloos .
Allereerst: VOORWAARTS rijden, overgangen rijden binnen de gangen, dus niet alleen stap-galop-stap. Vooral het eerste stukje galop moet je echt niet meer doen, er zit veel te weinig sprong in. Je mag hem best wat verzamelen op deze leeftijd, maar pas als de basis in orde is, en hij in een goed grondtempo van de grond af kan springen.
De draf is zoals je zegt een zweefdrafje... vaak geïnterpreteerd als prachtig en talentvol, maar het tegendeel is helaas waar. Je paard heeft geen goede verbinding van de achter- naar de voorhand. Rugspieren rekken en trainen is hierbij van groot belang. Ik heb deze tip ook al gegeven in het topic van Maartje15 van Unicum, dus zie daar voor nog wat meer details Knipoog . Jullie paarden lopen weliswaar totaal anders qua houding, maar het is zo'n belangrijke basis.
Ik heb ook een tijd een paard gereden met een enorme zweefdraf (heb nu nog last van m'n buikspieren Clown ) dus ik weet wel hoe lastig dit is om te begrijpen en aan te voelen wat dan wel goed is!
Ook kantelde ie z'n hoofd, vooral met de travers/schouderbinnenwaarts. Als je toch eens een oefening mee wilt rijden zorg dan in inder geval dat je hem aan 2 teugels en 2 benen hebt, probeer hem kaarsrecht te houden. Vooral binnenhoefslag rijden wil hierbij een goed hulpmiddel zijn.

Als allergrootste tip wil ik je nog meegeven om echt te gaan lessen, en dan het liefst privelessen als dat kan!! Ik merk nu ook met mijn 4 jarige dat de basis zooo belangrijk is, als dat goed is komen de oefeningen echt vanzelf wel Ja!!! Ik hoop dat je toch door wilt gaan met dit paard, want ik denk wel dat het een hele fijne is om verder mee te komen!!!!! Succes ermee, en ik hoop dat je dit niet als kritiek opvat, ik hoop echt dat het jullie wat zal helpen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:29

Ik ben nog wel benieuwd naar feedback van TS over de eigen instructie. Komen de opmerkingen die in dit topic gemaakt zijn echt rauw op je dak, of had je eigen instructrice de problemen ook al opgemerkt?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 07:05

eigen instructrice zal ze hopelijk vanmiddag weer zien, niet na 3 weken maar na bijna 2 maanden!

Dat buiten de massa zetten en rechtrichten waren ze hard mee aan het werk! Ook de oprichting kreeg aandacht, dat moet nu dus allemaal weer opgepakt worden!

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:29

Heel veel Gribaldi's hebben dit soort problemen Knipoog .Ze hebben over het algemeen een stuwend achterbeen, weinig draagkracht en zijn heel soepel.Dus bij het sluiten wringen ze alle kanten op.
Die van mij[en ik heb er meerdere gereden] is ook zo een expert op dit gebied.
Langs de kant weet iedereen het beter en geven ze gerust goede tips, maar als degene erop gaan hebben ze het ook nog niet zomaar voor elkaar.
Die van mij kent alles inmiddels, want slim zijn ze wel Duivel , die Gribaldi's en loopt redelijk succesvol ZZlicht, maar eenvoudig zal hij nooit worden.Als hij de kans krijgt loopt hij geen pas hetzelfde.
Je hebt er inderdaad doorzettingsvermogen voor nodig. Haha!