Lange of korte beugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_B

Re: Lange of korte beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:08

ik zelf rijd met lange beugels.. vind ik fijn rijden, je kan het natuurlijk ook opbouwen, steeds een gaatje langer.. dan is het niet ineens een groot verschil... succes Tong uitsteken

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:10

ik rijd zelf met hele lange beugls vind ik fijner omdat ik dan mijn hakken uit kan drukken en omdat ik dan rchter zit (bij de meeste is dat van het hakken uitdrukken juist andersom)

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:15

Ik rijd in de les altijd met lange beugels!
Toen ik met korte beugels reed kiepte ik heel snel naar voren, dat is veel minder geworden! Lachen
Alleen als ik een buitenrit maak heb ik mijn beugels korter zodat ik meer steun heb.

Groetjes!

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 13:43

Bedankt voor de tips.

@ Lindaa_T ik kiep juist niet voorover maar zit vaak een beetje te ver naar achter geleund.

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:24

ik zou als ik jou was gewoon is een keer met lange beugels rijden en kijken of het niet te veel stoort met je houding en vragen aan in lesgever/geefster of zij / hij het zo beter vind of niet je kan het altijd proberen Lachen

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 18:48

Oke bedankt!

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:17

@ Yucome : Mischien komt het doordat ik nu even met een springzadel dressuur rijdt? Lachen
(Niet ideaal, Nee ik weet het! Waarschijnlijk komt er snel een dressuurzadel! Haha!)

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:45

ik rijd zelf altijd met lange beugels, rijd lekkerder, alleen nu mijn benen te lang zijn gaan ze wel erg wiebelen, maar korter doen is geen optie want dan ga ik helemaal in elkaar zitten,

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 18:41

Heei bedankt nog!
Ik heb maandag en vandaag eens een springles gedaan. Maar dan met de lengte beugels waarmee ik nu dressuur rijd. Dus niet een gaatje korter. Het was best wel fijn alleen in het begin wel even raar Clown

@ Lindaa_T Nee, op een springzadel dressuur rijden lijkt mij ook niet zo geschikt Clown

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:44

Als je korte beugels hebt, heb je meer de nijging om aan de teugels te komen omdat je weinig versteviging in je zit hebt.
Als je lange beugels hebt, dan leer je echt gewoon met je zit ; staan zit .. te lichtrijden dus dan trek je voor mijn zien lang niet zoveel aan de tuegels.

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:59

loon_corr schreef:
Als je korte beugels hebt, heb je meer de nijging om aan de teugels te komen omdat je weinig versteviging in je zit hebt.
Als je lange beugels hebt, dan leer je echt gewoon met je zit ; staan zit .. te lichtrijden dus dan trek je voor mijn zien lang niet zoveel aan de tuegels.

Dat heb ik wel eens. Weet ik ook weer waar dat aan ligt. Pling
Bedankt!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:07

Ik vind het zelf prettiger om lang te rijden, dan zit ik beter.
Als ik jou was zou ik neit te ort nemen, alleen met springen Knipoog

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:10

Ik reed eerst altijd met korte beugels, omdat ik dat gewend was. Pas mocht ik uitstappen op het paard van mijn (grotere) vriendin, en ik reed dus met haar maat beugels. Sinds dien rijdt ik ook met langere beugels, ik heb het gevoel dat ik m'n benen en m'n voeten dan meer in de juiste positie kan houden. Ik heb ook minder kapstokjes, alleen het hakken uitdrukken is wel iets moeilijker, maar dat komt nog wel Knipoog

Muts1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:27

coco25 schreef:
Je beugels bij een dressuur zadel moeten ongeveer op je vreef komen.(dan zitten ze goed) Als je bang ben t voor je houding ga dan als het kan zonder zadel rijden dat is heel goed voor je houding.

ehh hoe moet ik me dat voorstellen??? Dan heb je toch helemaal geen steun meer???

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:19

Ik rijdt niet met echt korte beugels en ook niet echt met lange beugels meer er tussen in maar ik wil ze eigenlijk wel langer maar ik heb zoveel steun met die iets kortere beugels.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:48

Yucome schreef:
Heei bedankt nog!
Ik heb maandag en vandaag eens een springles gedaan. Maar dan met de lengte beugels waarmee ik nu dressuur rijd. Dus niet een gaatje korter. Het was best wel fijn alleen in het begin wel even raar Clown

@ Lindaa_T Nee, op een springzadel dressuur rijden lijkt mij ook niet zo geschikt Clown

[s]HaHa, Nee klopt! Helemaal mee eens! Haha![/s]

vonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:34

Ik zit met dresuur vrij lang en met springen zit ik voor het oog eigenlijk ook nog te lang. Heb mijn beugels ongeveer 1 gaatje korter dan met dresuur. Maar als ik ze nog korter doe heb ik het idee dat ik mijn balans helemaal kwijt ben. Zit in ieder geval een stuk minder stevig. Maar kan met het ene gaatje verschil toch wel goed uit het zadel komen. Ik vind persoonlijk lange beugels dus lekkerder zitten dan korte.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:54

ik rijd eigenlijk met dresuur altijd vrijlang omdat ik dat prettiger vind zitten, ik spring amper. en als ik spring rijd ik iets van 2 gaatjes korter.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:11

Ik rij met lange beugels met die rede dat mijn houding veel beter overkomt en omdat ik mijn paarden dan meer onder controle heb. Bij mijn springpaarden rij ik met korte

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:21

Ik reed eerst ook altijd met vrij korte beugels, maar nu heb ik ze een hele poos geleden bij Katinka een gaatje langer gemaakt. Zit eigenlijk wel goed ook. Lachen
Bij de manegepony's die ik rijd, verschilt het eigenlijk wel een beetje.

Nicole84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:28

ben net begonnen met lessen (ben 22) en vind het langmaken en uitdrukken van mijn hak ontzettend moeilijk, kan ik dan het beste mijn beugel lang maken?

love_supream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:39

Lizzle schreef:
Ik rijd liever met lange beugels, mijn houding wordt er juist beter van. Probeer verschillende beugelmaten en kijk wat je het fijnste vind en waarbij je houding het beste is.

Ik Rij oook Liever met lange beugels Duivel

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:42

ik ree eerst ook altijd met wat kortere beugels maar ik ben langer gaan rijden aan het begin is het wel wennen maar eenmaal gedaan zit het lekker en toen ik kortere beugels had zat ik vaak naar voren maar met wat langere beugels zit ik tenminste wel wat rechter

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:01

Ligt der aan ik ree eerst met chaps nu sins een jaar met leren laarzen en moet ik wel langer zitten.
Ik zit hier door wel veer rechter op en hou me benen veel stiller.
Ik zat vroeger ook altijd heel erg kort maar nu ik langer ben gaan zitten is me hele houding veranderd en het is der alleen maar beter op gaan worden.
Als je kort zit heb je ook snel de neiging om naar voren tegaan hangen.

Nicole84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:51

ik hoorde trouwens van een kennis van me (die rijd al jaren paard) dat je beter lange beugels (althans, normale lengte) kunt hebben, omdat je anders moeilijk een goede zit aangeleerd krijgt. Met korte beugels lijkt het misschien makkelijker maar is het moeilijker om weer met lange te gaan rijden