Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) 

loon_corr schreef:Als je korte beugels hebt, heb je meer de nijging om aan de teugels te komen omdat je weinig versteviging in je zit hebt.
Als je lange beugels hebt, dan leer je echt gewoon met je zit ; staan zit .. te lichtrijden dus dan trek je voor mijn zien lang niet zoveel aan de tuegels.
coco25 schreef:Je beugels bij een dressuur zadel moeten ongeveer op je vreef komen.(dan zitten ze goed) Als je bang ben t voor je houding ga dan als het kan zonder zadel rijden dat is heel goed voor je houding.
Yucome schreef:Heei bedankt nog!
Ik heb maandag en vandaag eens een springles gedaan. Maar dan met de lengte beugels waarmee ik nu dressuur rijd. Dus niet een gaatje korter. Het was best wel fijn alleen in het begin wel even raar
@ Lindaa_T Nee, op een springzadel dressuur rijden lijkt mij ook niet zo geschikt
[/s] 
Lizzle schreef:Ik rijd liever met lange beugels, mijn houding wordt er juist beter van. Probeer verschillende beugelmaten en kijk wat je het fijnste vind en waarbij je houding het beste is.