wat vinden jullie van deze merrie (haflinger)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: wat vinden jullie van deze merrie (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:46

Haha 17.... mooie leeftijd hoor! Maar vind het meisje wat er op zit te jong. Zowiezo voor een Haflinger of ze nu 17 is of niet. Haflingers hebben een erg sterke wil en een behoorlijk temperament. Ik hoop dat het op langere termijn ook goed gaat!
Veel plezier met haar!

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:52

zadel licht best ver naar voren of niet?
Verder vind ik haflingers niet echt geweldig ofzow. maar wel leuk beestjee Lachen

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 20:08

klopt ze komt van jos af Haha! 9 jaar geleden geloof ik...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:16

Wie is haar vader?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:18

Leuke Haf, hr!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:23

leuke haf!
Wel erg dik Tong uitsteken
Grappig, dit is toch echt heel iets anders dan die van ons!
Leuk koppie!
alleen ja, het zadel ligt totaal niet goed.
Het kantelt idd naar achter. Zie je vooral goed met ruiter erop. Als ze een goed houding aanneemt zit ze dus met haar onderbenen op het dekje en komt ze totaal niet met haar knieen aan de kniewrongen Knipoog
Veel suc-6 en plezier nog met haar!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:27

Leuke haflinger.
Alleen ook commentaar op het zadel. Dit ligt veel te ver naar voren en kantelt ook nog eens nar achter. Als ze erop door blijft rijden kun je wel problemen krijgen. Daar zou ik zeker wat aan veranderen. Je zou niet zeggen dat ze al 17 is. Ze ziet er quick uit!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 22:40

de afstammingen ik heb ze gezien maar precies weet ik niet meer ..***schaam schaam****
v : .......... imladis
m:............. imladris
en jha dat moeten dus ook wat oudere hengst en merrie zijn he :d

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:51

singasong schreef:
Haha 17.... mooie leeftijd hoor! Maar vind het meisje wat er op zit te jong. Zowiezo voor een Haflinger of ze nu 17 is of niet. Haflingers hebben een erg sterke wil en een behoorlijk temperament. Ik hoop dat het op langere termijn ook goed gaat!
Veel plezier met haar!

Hoe kan je dit nou zeggen?
Tuurlijk hebben veel haflingers een eigen wil en zijn ze sterk. Maar boven alles is elke haflinger uniek. Haflingers schijnen stronteigenwijs te zijn? Nou die van mij niet hoor. Dat is echt een werkwillig paardje. Met de juiste opvoeding kan elke haflinger een betrouwbaar, werkwillig paardje zijn. Altijd die vooroordelen, de ene haf is de andere niet.
Bovendien weet jij niet eens hoe oud het meisje is en je kent de pony niet Clown
Naar mijn idee een beetje een loze uitspraak dus.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 12:20

het meisie is 12 en heel klein voor haar leeftijd ze is heel lief voor paarden. het paard was echt een dodje om te zien en te rijden. het had 3 maanden stil gestaan en we konden er zo mee weg rijden. ze zal er toch niet snel alleen bij zijn als ze gaat rijden. want het is en blijft een beest... maar er is een klik dat was het belangrijkste

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:27

Ziet eruit als een brave pony.
Maar ze is maar weinig waard naar mijn mening.
Geen 1200 iig.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:42

Ro0sje schreef:
singasong schreef:
Veel plezier met haar!

Hoe kan je dit nou zeggen?
Tuurlijk hebben veel haflingers een eigen wil en zijn ze sterk. Maar boven alles is elke haflinger uniek. Haflingers schijnen stronteigenwijs te zijn? Nou die van mij niet hoor. Dat is echt een werkwillig paardje. Met de juiste opvoeding kan elke haflinger een betrouwbaar, werkwillig paardje zijn. Altijd die vooroordelen, de ene haf is de andere niet.
Bovendien weet jij niet eens hoe oud het meisje is en je kent de pony niet Clown
Naar mijn idee een beetje een loze uitspraak dus.

Jammer dat jij je zo aangevallen voelt! Dat is namelijk helemaal niet de bedoeling!

Ik zeg ook helemaal niet dat een haflinger niet betrouwbaar of niet werkwillig zou zijn! Betrouwbaarheid heeft helemaal niets te maken met of ze wel of niet sterk zijn dus ook niet gerelateerd aan speciaal een haflinger!
Ik weet gewoon uit ervaring dat ze een erg sterke wil hebben en dat als je wat met ze wilt bereiken in de sport, of gewoon als je wat meer van ze wilt vragen in de dressuur dat je als ruiter wel wat te zeggen moet hebben. En dan blijf ik bij het standpunt dat het geen kinderpony is!

Maar er wordt al gezegd dat het ruitertje goed onder begeleiding zal staan, dus zal het best goed komen!

Nogmaals veel plezier met je pony!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 13:05

we gaan vandaag voor de 2e keer kijken en idd het meisje zal nooit alleen zijn als ze rijdt. en idd haflingers zijn stekr en eigenwijs maar dat is een keuze een anders beesje is mss wel fel en gemeen en het wordt een familie ponny mama wil ook gaan leren rijden nu en dan kom je er niet met een leuke B ponny

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:09

singasong schreef:
Jammer dat jij je zo aangevallen voelt! Dat is namelijk helemaal niet de bedoeling!

Ik zeg ook helemaal niet dat een haflinger niet betrouwbaar of niet werkwillig zou zijn! Betrouwbaarheid heeft helemaal niets te maken met of ze wel of niet sterk zijn dus ook niet gerelateerd aan speciaal een haflinger!
Ik weet gewoon uit ervaring dat ze een erg sterke wil hebben en dat als je wat met ze wilt bereiken in de sport, of gewoon als je wat meer van ze wilt vragen in de dressuur dat je als ruiter wel wat te zeggen moet hebben. En dan blijf ik bij het standpunt dat het geen kinderpony is!

Maar er wordt al gezegd dat het ruitertje goed onder begeleiding zal staan, dus zal het best goed komen!

Nogmaals veel plezier met je pony!

Nee ik voel me helemaal niet aangevallen hoor Lachen Maar nu, onderbouw je wat je zegt. En dan denk ik, oke je hebt ergens wel gelijk. Maar is het niet zo dat elke pony een ruiter nodig heeft die wat te zeggen heeft? Ik ben het wel met je eens dat de gemiddelde haflinger niet bepaald een kinderpony is. Maar het verschilt wel per paard. Ik vind maar weinig paarden écht geschikt voor kinderen.

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:33

Leuk dier! Lief hoofdje hoor! Kan haar vader toevallig Master Imladris zijn?! Ik zie nl ergens wel iets bekends in bouw + koppie Nagelbijten / Gniffelen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:37

Vind het een aansprekend beestje, ook nog gewoon eentje van het originele ras.
Wel zouden er heeeel wat pondjes af mogen. Volgens mij is t niet meer de jongste?

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:51

Het lijkt me een hele brave pony!
Mooi ook. Super hoor!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:54

Haha, de foto's doen me denken aan mijn haflinger 3 jaar terug Haha!
Die kwam aan, 100 kilo te zwaar, 4 jaar niet bereden en gewoon 1 grote knuffelbeer. Dik, énorm behaard, echt een sukkeltje.
Veel plezier ermee hoor! Maar dat gaat je vast lukken. Lachen

Foija

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:03

Hoepsie schreef:
Leuk dier! Lief hoofdje hoor! Kan haar vader toevallig Master Imladris zijn?! Ik zie nl ergens wel iets bekends in bouw + koppie Nagelbijten / Gniffelen

ik zal van het weekend eens vragen of ik de stamboom nog eens mag zien. Pling

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:09

ik zie een hele pittige merrie in haar, ik herken mijn eigen merrie in haar, ze is nu niet zo mooi, maar ze wordt supermooi denk ik! Ze heeft een prachtige kleur en mooie rondingen, ik denk echt dat ze heel mooi is, ik zou haar 1300 euro voor geven. Op de een of andere manier spreekt ze me echt enorm aan! En dat heb ik echt niet snel! Als ik haar te koop zou zien staan met deze foto's en ik zou nog een paard willen, zou ik zeker gaan kijken Haha!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 11:19

hier ben ik het idd meej eens Alexx ik had in het begin zo iets van een oudere merrie voor Ilona neej jo kan niet veel zijn. en we kwamen bij de wei en even door de grasbuik heen kijken een mega lief sprekend koppie en een leuke bouw Haha! Haha! Haha! meteen verliefd en het karakter is ook echt super wat we er tot nu toe van gezien hebben... echt haf maar gewoon super voor ilona

Foija

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:09

Hoepsie schreef:

Yep dat is haar vader!!!!
En haar moeder is Gitta Imladris

bembem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:41

em ik schat de pony 14 en zou er 500 voor geven wat hij is niet meer waard lijkt me

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:46

17 had ik haar niet geschat maar ik vind het wel een behoorlijk grote maat en sterke pony voor dat ukkie wat erop zit...hopen dat ze een superbraaf karakter heeft en daar geen misbruik van gaat maken..

haar conditie is te rijk maar ik vind haar wel mooi stevig,mooie kleur en lekkere uitstraling hebben,deze merrie wil ik volgend jaar nog weleens terug zien.. Knipoog

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 13:55

die zul je echt nog wel vaker op bokt terug zien hoor Haha! Haha! Haha! ik ga binnen kort als er een goed zadel mooi dekkie oplicht leuke rijfoto's maken als ze elkaar een beetje hebben leren kennen