Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
9 jaar geleden geloof ik... 

singasong schreef:Haha 17.... mooie leeftijd hoor! Maar vind het meisje wat er op zit te jong. Zowiezo voor een Haflinger of ze nu 17 is of niet. Haflingers hebben een erg sterke wil en een behoorlijk temperament. Ik hoop dat het op langere termijn ook goed gaat!
Veel plezier met haar!
Ro0sje schreef:singasong schreef:Haha 17.... mooie leeftijd hoor! Maar vind het meisje wat er op zit te jong. Zowiezo voor een Haflinger of ze nu 17 is of niet. Haflingers hebben een erg sterke wil en een behoorlijk temperament. Ik hoop dat het op langere termijn ook goed gaat!
Veel plezier met haar!
Hoe kan je dit nou zeggen?
Tuurlijk hebben veel haflingers een eigen wil en zijn ze sterk. Maar boven alles is elke haflinger uniek. Haflingers schijnen stronteigenwijs te zijn? Nou die van mij niet hoor. Dat is echt een werkwillig paardje. Met de juiste opvoeding kan elke haflinger een betrouwbaar, werkwillig paardje zijn. Altijd die vooroordelen, de ene haf is de andere niet.
Bovendien weet jij niet eens hoe oud het meisje is en je kent de pony niet![]()
Naar mijn idee een beetje een loze uitspraak dus.
singasong schreef:Jammer dat jij je zo aangevallen voelt! Dat is namelijk helemaal niet de bedoeling!
Ik zeg ook helemaal niet dat een haflinger niet betrouwbaar of niet werkwillig zou zijn! Betrouwbaarheid heeft helemaal niets te maken met of ze wel of niet sterk zijn dus ook niet gerelateerd aan speciaal een haflinger!
Ik weet gewoon uit ervaring dat ze een erg sterke wil hebben en dat als je wat met ze wilt bereiken in de sport, of gewoon als je wat meer van ze wilt vragen in de dressuur dat je als ruiter wel wat te zeggen moet hebben. En dan blijf ik bij het standpunt dat het geen kinderpony is!
Maar er wordt al gezegd dat het ruitertje goed onder begeleiding zal staan, dus zal het best goed komen!
Nogmaals veel plezier met je pony!
Maar nu, onderbouw je wat je zegt. En dan denk ik, oke je hebt ergens wel gelijk. Maar is het niet zo dat elke pony een ruiter nodig heeft die wat te zeggen heeft? Ik ben het wel met je eens dat de gemiddelde haflinger niet bepaald een kinderpony is. Maar het verschilt wel per paard. Ik vind maar weinig paarden écht geschikt voor kinderen.

Hoepsie schreef:Leuk dier! Lief hoofdje hoor! Kan haar vader toevallig Master Imladris zijn?! Ik zie nl ergens wel iets bekends in bouw + koppie
meteen verliefd en het karakter is ook echt super wat we er tot nu toe van gezien hebben... echt haf maar gewoon super voor ilona Hoepsie schreef:Leuk dier! Lief hoofdje hoor! Kan haar vader toevallig Master Imladris zijn?! Ik zie nl ergens wel iets bekends in bouw + koppie
ik ga binnen kort als er een goed zadel mooi dekkie oplicht leuke rijfoto's maken als ze elkaar een beetje hebben leren kennen