dinja @ work meer dan 600 foto's...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: dinja @ work meer dan 600 foto's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:54

waarom zet je dan deze foto's erop als je ze nog niet allemaal hebt? Ik wil je nou niet afkraken, maar als je goed kijkt zie je op iedere foto geen ontspannen beeld.
Zelf heb ik het niet zo op scherpere bitten en alles, maar als je er mee kan omgaan prima! Maar zo werkt het alleen maar averechts, want ik zie om eerlijk te zijn op bijna alle foto's een veels te strakke hand, en géén ontspannen beeld!!

chickiej__c

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:59

casperrr schreef:
waarom zet je dan deze foto's erop als je ze nog niet allemaal hebt? Ik wil je nou niet afkraken, maar als je goed kijkt zie je op iedere foto geen ontspannen beeld.
Zelf heb ik het niet zo op scherpere bitten en alles, maar als je er mee kan omgaan prima! Maar zo werkt het alleen maar averechts, want ik zie om eerlijk te zijn op bijna alle foto's een veels te strakke hand, en géén ontspannen beeld!!

ik ben het hier heelemaal mee eens
en als je paard zo sterk is hoef je niet eens met een scherp bit te rijden
ik heb alltijd geleerd met je zit te rijden en niet met je handen
je kan best afentoe streng zijn maar niet de hele tijd vast sette
ik wil je ook niet afkraken maar geef je alleen een hint
en als je met zo''n strakke hand rijd dan word je paard hard is ze mond en dan heb je heelemaal gene controle meer

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:07

Leuke pony, mooie foto's. Commentaar is al gegeven, met name over het pelhambit ben ik het met de meerderheid eens. Stel dat je een keer een nichtje op je pony laat rijden die een aantal jaartjes les heeft gehad op manegepony's bijvoorbeeld en totaal geen ervaring met zo'n bit heeft: laat je haar dan ook maar met zo'n bit rijden, omdat je pony 'zo sterk in de mond is'?

zo te zien kan je gewoon niet zo goed omgaan met zo'n bit, ze heeft constant haar mond open en op diverse foto's is goed te zien waarom; je trekt het bit zo ongeveer tussen de kaken, zo sterk heb je af en toe je handen...

Ik zou zeggen; leer eerst eens met zo'n bit rijden, voordat je er daadwerkelijk mee aan de slag gaat.

Een paard is zo zacht/hard in de mond, door de zachte/harde hand van de ruiter.... Knipoog En jij bent alleen maar bezig om haar nóg harder in haar mond te maken; straks heb je ook aan dít bit geen goed bit meer, dan zou je er bijwijze van spreke prikkeldraad in moeten hangen om nog maar iets effect te hebben...

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:10

Tjonge jonge jonge Boos!

snapt ze nu nog niet dat ZIJ veels te hard in haar handen is,, en dat daarom de pony zo is????

Inplaats dat ze LES GAAT NEMEN gooit ze er een sterk bit in Boos!

Pony is niet sterk : PONY HEEFT PIJN,, en last van jouw HARDE hand..

Moet je vooral mee doorgaan op die manier,, en dan ook nog met z'n bit Stoom uit je oren

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:11

Je haf heeft pijn in zijn mond, bij sommige foto's zie je dat hij zijn mond open wil doen om onder de pijn uit te komen..

Ik vind het geen ontspannen beeld.. Ik rij ook wel eens met een pelham, maar alleen op bosritten, dan kan mijn fjord nog wel eens heel erg sterk worden en dan dient het als noodrem als hij echt van kiet wil. Ik rij altijd met losse teugel, dus ik zit hem niet in de mond.. Ik trek er alleen aan als hij echt te erg de benen neemt, wat gelukkig niet vaak nodig is Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:13

wampie schreef:
Tjonge jonge jonge Boos!

snapt ze nu nog niet dat ZIJ veels te hard in haar handen is,, en dat daarom de pony zo is????

Moet je vooral mee doorgaan op die manier,, en dan ook nog met z'n bit Stoom uit je oren

Halló zeg; sorry hoor, maar schreeuwen op bokt hier is niet nodig; dove mensen kunnen óók lezen Clown

En daarbij; bijna iedereen is van mening dat de TS niet goed met dit bit omgaat, en daar een té harde hand voor heeft. Maar er is een manier van iemand op een normale, beleefde wijze dit duidelijk maken, óf gelijk zo'n agressief berichtje te te sturen zoals jij dat doet.

Hou je dus een beetje in; dit soort reacties leiden in het algemeen alleen maar tot kleine relletjes, en daar help je de TS echt niet mee!

chickiej__c

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:16

ze schreeuwt niet hoor Knipoog
ze maakt het haar duidelijk

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:17

JoyCiej007 schreef:
wampie schreef:
Tjonge jonge jonge Boos!

Halló zeg; sorry hoor, maar schreeuwen op bokt hier is niet nodig; dove mensen kunnen óók lezen Clown

En daarbij; bijna iedereen is van mening dat de TS niet goed met dit bit omgaat, en daar een té harde hand voor heeft. Maar er is een manier van iemand op een normale, beleefde wijze dit duidelijk maken, óf gelijk zo'n agressief berichtje te te sturen zoals jij dat doet.

Hou je dus een beetje in; dit soort reacties leiden in het algemeen alleen maar tot kleine relletjes, en daar help je de TS echt niet mee!

Jij maakt ervan dat ik schreeuw,,, ik schreeuw niet,, maar haar pony,,

Inderdaad ik en anderen op dit topic willen haar er alleen maar op wijzen dat het ook anders kan,, en dat ze het probleem bij haarzelf moet zoeken en niet bij de pony..

Mag ik me er dan niet een beetje kwaad om maken dat ik het paardje zn pijn zie lijden???
Kom op zeg..
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 27-02-07 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:18

Ik ben het op zich met de rest eens, wel zou het vriendelijker hier mogen. Bij een pelham kan je het best de stangteugel via een teugelklipje aan de d-ring klikken zodat ze niet over het hoofd van het paard gaan en als het nodig is ze er even bijpakken als ze er met jou vandoor gaat en daarna weer doorrijden op de trensteugel. Een pelham is toch eigenlijk een stang en trens voor een kleine mond. Wel toppie dat je met dubbele teugels rijdt en niet met alleen aan de onderste! Pling

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:20

hoi,

het ziet er erg leuk uit en je paardje ziet er ook super uit (ben gek op haffies)
maar zijn jou beugels niet veel te kort,.

chickiej__c

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:23

het is so'n tof paardje
maar volgens mij kan je hem gwn rijden met een normaal bitje
zolang jij niet trekt in ze mond gaat hij ook niet trekken dus niet rennen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:24

chickiej__c schreef:
ze schreeuwt niet hoor Knipoog
ze maakt het haar duidelijk

Ja, dat kan best, ik ben het ook wel met haar eens, maar IN HOOFDLETTERS PRATEN wordt al gauw als schreeuwen geinterpreteerd hier op bokt, en daar bereik je niets mee.

En @ Wampie; tuurlijk, die pony schreeuwt, wilde dat hij kon praten zodat hij haar kon vertellen dat ze hem constant op een vrij brute wijze in de mond zit, maar helaas is dat niet zo. Ik ben het volledig met je eens wat het bit en de ruiter betreft; maar zeg nou zelf; je kunt je hier wel kwaad om maken, maar wat bereik je hier uiteindelijk mee? Niets; als jij het normaal en rustig, met eventuele tips en adviezen brengt, dan denkt de TS misschien eerder van 'goh, ja, daar zit wat in, misschien moet ik het dan toch anders doen'. Ga jij je kwaad maken en dan zo'n reactie posten, dan voelt de TS zich alleen maar aangevallen en zal zich nóg meer gaan verdedigen, door alle reacties maar in de wind te slaan Knipoog

Maar begrijp me dus niet verkeerd; ik ben het wel met je eens, alleen de manier waarop je het brengt zou misschien wat anders kunnen Lachen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:25

Dan zal ik me er ook nog maar ff mee bemoeien!!!!!

Haal als een speer die sperriem eraf. Dat is absoluut niet nodig als je met Pelham rijdt!!!!!!!!!

Verder vind ik het ook zwaar overdreven om er zo'n bit in te hangen. Het is overduidelijk dat je paardje dat ook vind. Ik zie hem op geen één foto ontspannen. Niet alleen aan de mond te zien maar ook aan het orenspel!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:27

singasong schreef:

Haal als een speer die sperriem eraf. Dat is absoluut niet nodig als je met Pelham rijdt!!!!!!!!!

Verder vind ik het ook zwaar overdreven om er zo'n bit in te hangen. Het is overduidelijk dat je paardje dat ook vind. Ik zie hem op geen één foto ontspannen. Niet alleen aan de mond te zien maar ook aan het orenspel!

Amen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:27

singasong schreef:

Dat over die sperriem vind ik ook wel kloppen; moet je nagaan, je trekt/ragt zijn bekkie op brute wijze open, (dat doet hij om de pijn te ontlopen) en dan snoer je zijn neus/mond ook nog eens dicht met een sperriempje...... Sigaar

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:29

casperrr schreef:
*poging 2*

Maar als je zelf zegt dat ze die dag ontspannen liep, dan neem ik aan dat er bij die 600 foto's toch wel 1 foto zit waarbij ze ontspannen is?

lijkt mij ook

vind dat de ruiter het paard erg in de weg zit , ze hangt in de mond en ondertussen opgetrokkenbenen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:30

ik ben het met alle reacties hier eens, het is een leuke pony, maar ik denk dat dat bit echt niet nodig is. probeer het eens een tijdje op een normaal trensje, dan merk je dat dat ook best gaat!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:30

JoyCiej007 schreef:
singasong schreef:

Dat over die sperriem vind ik ook wel kloppen; moet je nagaan, je trekt/ragt zijn bekkie op brute wijze open, (dat doet hij om de pijn te ontlopen) en dan snoer je zijn neus/mond ook nog eens dicht met een sperriempje...... Sigaar

Mee eens Huilen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:33

Volgens mij is alle commentaar al gegeven, vooral over het bit. Ik zou proberen hem toch gewoon naar een eenvoudig trensje toe te rijden, dit ziet er idd niet ontspannen uit.
En het is denk ik fijner als je je beugels een gaatje langer doet Lachen
En beste medebokkers, houd het alstjeblieft rustig en ga er géén reltopic van maken. Dat is voor de TS ook niet fijn, ik neem aan dat ze jullie boodschap inmiddels wel begrepen heeft.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:36

Snoekiej schreef:
ik ben het met alle reacties hier eens, het is een leuke pony, maar ik denk dat dat bit echt niet nodig is. probeer het eens een tijdje op een normaal trensje, dan merk je dat dat ook best gaat!

jaa ik zou ook eerst een trensje proberen , als je het nog nooit geprobeert heb is dat wel het proberen waart
en lukt dat niet zou ik de pelham op een GOEDE manier gebruiken want ik vind dat ze erg oneerlijk rijd
het is net of ze het paard 'in de krul' wil trekken , benen opgetrokken dus lijkt mij dat je probeert goed je been erraan te houden en voor in de mond hard tegenwerken.
ik zie liever foto's met een paard die nog niet nagefelijk loopt maar wel lekker ontspannen en blij loopt en waar ontspannen een beetje gevaagd word naar het nagefelijkheid toe dan een paard dat word geprobeert nog ronder en nog dieper te lopen terwijl hij dat met het ontspannen vragen niet kan

ik kan het fout hebben maar ik zie dat tog echt in de foto's Bloos

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:38

Lucifer123 schreef:
mooie foto's. ik denk alleen dat je je beugels een gaatje langer moet doen Lachen

Ik denk wel meer dan één.

Vind het bit ook behoorlijk heftig.

chickiej__c

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:39

Volgens mij is het een hele lieve pony die voor je wil werken
en dus makkelijk met een trensje is te rijden
probeer het eens en goed met je zit en NIET met je handen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:46

Citaat:
Jij maakt ervan dat ik schreeuw,,, ik schreeuw niet,, maar haar pony,,

Inderdaad ik en anderen op dit topic willen haar er alleen maar op wijzen dat het ook anders kan,, en dat ze het probleem bij haarzelf moet zoeken en niet bij de pony..

Mag ik me er dan niet een beetje kwaad om maken dat ik het paardje zn pijn zie lijden???
Kom op zeg..

Als je op bokt je Caps loch aanzet word dat als schreeuwen beschouwt Knipoog Ik denk dat de TS nu wel weet dat haar houding en hoe ze het bit gebruikt bagger is. Dus dit hoeft niet herhaald te worden Knipoog

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:49

chickiej__c schreef:
Volgens mij is het een hele lieve pony die voor je wil werken
en dus makkelijk met een trensje is te rijden
probeer het eens en goed met je zit en NIET met je handen

Daar kun jijn eigenlijk niet overgaan Lachen Je weet niet hoe de pony is. Ik zelf rijdt ook een haf en die is ook behoorlijk sterk. Ik heb er wel geen pelhalm in hangen maar gewoon een wat dikkere trens. Nienke is super lief maar maakt haar te sterk. Misschien is dat bij de te haar pony ook zo ..Knipoog

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:50

Het bit gaat ik verder geen commentaar meer op geven, behalve arme pony...

Verder ligt ook je zadel veel te ver naar voren, hij ligt echt op de schouder.

Kan er verder weinig positiefs over zeggen met zo'n gespannen pony. Ik vind het braaf dat ze nog niet totaal in protest is gegaan tegen jou hand.
Laatst bijgewerkt door nikki160287 op 27-02-07 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt