Ellebelletje schreef:Ik lees toch echt dat je 2 onervaren pony's voor de kar heb gezet.
Vreselijk gevaarlijk dus!! Vooral inclusief 2 personen erbij op de kar die (waarschijnlijk) ook geen verstand hebben van mennen of als er iets gebeurd wat ze moeten doen.
Je zult me wel de zoveelste predikant vinden, maar veiligheid gaat voor alles!
Superleuk dat je de 2 pony's voor de kar wil zetten, echt waar! Maar dit is gewoon 1 groot risico wat je neemt.
Je neemt wel het excuus dat je ze nergens anders kan beleren, maar denk dan even aan de gevaren die je veroorzaakt voor andere mensen die gebruik maken van de openbare weg!!
Jij kunt ze wel goed in de hand hebben, maar denken de pony's daar hetzelfde over?
Als ze opeens ergens van schrikken, ben je ze kwijt...hoe ervaren of onervaren jij of de pony's dan wel niet zijn!
Wat als ze op een kudde mensen inrennen? Of over een klein kind heen?
Zou jij dat jezelf kunnen vergeven omdat je niet de tijd neemt om ze op een andere plek te laten wennen?
2span rijden is niet zomaar 2 pony's voor de kar kwakken en als het goed gaat rijden maar...nee, daar gaan zowel voor jou als de pony's een hoop training aan vooraf!
Succes!
Daarom; dat is ook precies wat ik probeerde duidelijk te maken met mijn vorige posts, maar ik krijg een beetje het idee, of wij nou vriendelijk of minder vriendelijk reageren, de TS heeft iedere keer wel iets om er onder uit te komen.... volgens mij is ze zich nog niet echt bewust dat wij alleen maar het beste met haar (en vooral met die pony's) voor hebben....