Ik merk toch dat ik dat mis en Dakota ook
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik merk toch dat ik dat mis en Dakota ook
Beetje over-enthousiast zeg maar. Op deze manier hebben we al een paar keer een soort van ongelukje gehad, die mijn enthousiasme en zelfvertrouwen wel wat getemperd hebben... In de winter ga ik dus niet zo vaak naar buiten (natuurgebied aan de overkant van de stal) maar in de zomer wel. heel veel! Heerlijk! 
Ging stilstaan en vertikte het om ook nog maar een stap te zetten, behalve als je terugging. 
In de buitenbak rijden vond ze héérlijk. marin16 schreef:Daarom zou ik juist zoeken naar iemand die een braaf en betrouwbaar paard heeft om het zo proberen op te pakken.
Mijn paarden vinden het ook heerlijk, het is een goed alternatief en je kan ze buiten net zo goed trainen als in de rijbaan.
en is het weer ook gewoon lkkrder.
Met Odette ging ik regelmatig even naar het bos tussen al het gedressuur door, lekker lange stukken rechtdoor draven en galopperen, in plaats van steeds die rondjes in de bak. Als ik met haar naar buiten was geweest liep ze de dagen daarna ook veel fijner tijdens de dressuur!
), ik probeer zowieso een beetje af te wisselen tussen dressuur, buiten rijden, springen en longeren, zodat de paarden zich niet gaan vervelen! Als ik heb gedressuurd laat ik ze ook wel eens een paar rondes lekker aan een los teugeltje op eigen tempo uit galopperen door de buitenbak (die is 45x60, dus daar is lekker de ruimte voor) dat vinden ze ook altijd heerlijk. Ook stap ik weleens lekker buiten uit enzo. 
), ga ik voor de afwisseling vooral in de lente en herfst veel naar buiten. In de zomer ook wel, maar dan moet ie helemaal ingepakt vanwege de dazen. Nou scheelt het wel dat Jumper superverkeersmak is, zelfs als er grote tractoren en vrachtwagens langs hem heen denderen geeft ie niks om. Ik moet in ieder geval eerst een halfuur langs de weg en of over het spoor of over het viaduct van de snelweg dus dat moet ook wel. En ik heb het geluk dat ik hem ook zo op de trailer kan zetten (is ie ook heel makkelijk mee, kan hem alleen laden) en binnen 10 minuten in de staatsbossen ben. Ik ga meestal alleen want de meesten die ik ken durven niet naar buiten of hebben geen tijd... Soms ga ik wel eens met iemand anders en dat is wel gezellig, word er lekker veel gekletst... Jumper kan trouwens met die andere paarden ook prima opschieten en dan heb ik altijd het gevoel dat zij ook moeten 'bijbuurten'.
_June schreef:Helpt het niet als er de eerste paar keer een wat meer ervaren, braaf paard met je meegaat?
Parkeer de jouwe daarachter als er iets engs aan komt. Scheelt vaak een hele hoop!
. 
Het bos grenst aan het duin en strand, dus daar kom ik ook veel.
Als het goed weer is ga ik altijd naar buiten, heeeeeeerlijk !!
Lekker relaxt buiten rijden, dagtochtje zo af en toe, over het strand galopperen.... Super !!!
. en dan kijken die mensen op hoe braaf mijn paarden buiten zijn en hoe "springerig die van hun. maar dat komt alleen omdat die paarden gewoon nooit buiten komen.