Elza welsh, Springen ©

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vinden jullie haar goed springen?

Mwa een beetje
128 (46%)
Ja hoor
108 (38%)
Super goed
5 (1%)
Nee echt niet
36 (12%)

Totaal aantal stemmen: 277

flotj

Re: Elza welsh, Springen ©

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:15

bij het springen zou ik je tog wat korter zette
verder een wijze pony en knap hoofdj Pling

ELINEXTIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:21

PrisSyl schreef:
dimfolandje schreef:
Nouu dan zie je het niet goed.. Want ze vind het heel leuk om te doen Lachen en ze heeft ook der oortjes naar voren Lachen op een foto niet .

evaeva; Ja het valt der wel snel af, Maar we gaan nog springmateriaal kopen. Maar ze vind spring leuk om te doen dus altijd maar dressuren vinden we ook niet leuk. Haha!

Op filmpje kijkt ze nou niet bepaalt vrolijk Verward

Moet haar pony dan altijd zijn oren naar voren houden? Ik zie op heel veel foto's dat z'n oortjes naar voren staan! Echt leuk hoor Knipoog

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:25

heej ik herken Drievliet op de achtergrond?
leuke foto's, de eerste ruiter mag dr handen wel iets lager houden met dressuur, en iets meer meegeven boven de sprong, maar ik vind het er best netjes uitzien

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:28

ELINEXTIRZA schreef:
Citaat:

Moet haar pony dan altijd zijn oren naar voren houden? Ik zie op heel veel foto's dat z'n oortjes naar voren staan! Echt leuk hoor Knipoog

Ik zie nergens staan dat ik dat gezegt heb Vork

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:58

leuke pony alles is eigenlijk al gezegd. probeer je houding te verbeteren door niet aan een kant te leunen en naar voren kijken.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:06

Valerie__ schreef:
kei leuke pony Lachen
bij het filmpje lijkt het alsof je nogal hard op de hindernis af galoppeerd of zie ik dat verkeerd ?
als dat wel zo is probeer hem de volgende keer iets meer terug te verzamelen is fijner voor de pony en voor jou..

verder is al het commentaar al gezegd Knipoog

veel succes en plezier nog Lachen!

Inderdaad, ook de tweede hindernis vind ik niet leuk om naar te kijken. (pony is te zot: Hup ruk aan de teugels, veel te kleine volte en er weer op af, neem dan te minste de tijd om een grote cirkel te rijden Lachen Als je snapt wat ik bedoel.)

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:35

Snoekiej: Ja dat is drievliet Tong uitsteken

LisaenNatan: Dankjewel voor de tips dat naar een kant leun hoor ik wel vaker Bloos

Soet: Sinds waneer kan een pony niet meer afwenden bij A Bloos over dat trekken aan de teugel ik heb nog is gekeken maar er werd echt niet aan de teugel getrokken. het kan ook dat ik het verkeerd heb gezien Nagelbijten / Gniffelen

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:41

Ik vind het er leuk uitzien maar de galop een beetje ongecontroleerd afentoe.. pony racet op de hindernis af Tong uitsteken

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 20:45

xLsza: Ja inderdaad . We gaan der op letten Haha!

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:19

ik weet niet hoor maar ik denk dat het 2de meisje er beter mee springt dan het 1ste

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:25

leuke welsh! ik denk dat je bij het springen iets meer kan meegeven ik vind het er op een of andere manier een beetje raar uitzien. dressuur ziet er wel leuk uit alleen vind ik dat je bij de 2e foto je handen wel erg hoog hebt kan ook komen doordat je op dat moment lichtrijd

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:03

ziet er leuk uit Lachen
niet iedereen heeft springmateriaal Knipoog
let op: ruiter mag niet kijken naar de grond, rug mag best wat holler, handen meegeven en stijgbeugels mogen best wat korter om te springen Knipoog
nog veel succes

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:21

Dankjewel voor de tips Haha!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:25

Handen wat lager met dresuuur

PG

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:25

Ik vind het een leuke pony, maar perfect is het nog niet.

Het meeste commetaar is al gegeven, ik vind dat je je handen bij het dressuren een stuk meer mag ontspannen, hij kropt zich totaal op, geef hem meer lengte in zijn hals, probeer hem meer te schakelen erin, lang/laag en dan weer wat hoger ingesteld. Noujah, springen, opzich ziet het er goed uit, op de foto's kan ik niet goed zien of je nou teveel druk erop hebt, of gewoon contact. Maar het filmpje is minder.
En ik ga geheel met Soet mee, waarschijnlijk zie ik het verkeerd aangezien je er zelf bij was Knipoog , ik zie je, voor jouw, je linkerhand helemaal naar links trekken, alsof je een kleine volte in wil zetten, dan verbeter je (of je pony) je, en stuur je hem tóch op de hindernis af?

Dit is niet echt een geweldige manier. Maar goed, ik kan het fout zien, maar vriendelijk is het niet, dus je mag me best corrigeren wanneer ik het fout heb Lachen . Probeer hem anders gewoon in draf en dan 2á3 passen ervoor, aanspringen, anders in stap erop af, zo geef je je pony gewoon té weinig ondersteuning. Ga eerst aan je dressuur (verzameling) werken, voor je springen gaat. Ik merk dat nu ook met mijn eigen paard, wanneer je aan de dressuur gaat sleutelen, kom je al een heel eind met het springen, die basis heb je gewoon nodig.

Succes ermee.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:30

Leuke pony heb je..
Ik zou als ik jou was je handen bij het dressuren verder van je af zetten. Je zit heel dicht bij je lichaam te werken. Zo zet je, je schouders heel snel vast, waardoor je dus gespannen zit, als jij gespannen zit kan je pony ook moeilijk onstpannen lopen. Het is een tip, kijk maar wat je ermee doet Knipoog

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:40

ik vind het echt een leuke/mooie pony Haha!
en ja, het meeste commentaar is al gegeven, inderdaad zou ik wel op je handen letten met de dressuur Knipoog
verder vind ik het er erg leuk uit zien Haha!
heel veel plezier nog met je pony Knipoog
en springen zit er wel in volgens mij! OK dan!

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 17:00

Dankjewel voor de tips. Elza was vroeger mishandeld denken we want ze is erg kopschuw. Toen kwam ze bij deze eigenaar terecht. Niemand kon haar goed rijden. Toen besloten ze maar een bijrijder te nemen veel te lang met sporen sweep. Dat was hem ook niet. Toen kregen ze weer een bijrijder en ze bleef maar vervelend doen. Bokken stijgeren er was niks met der te beginnen. Ze kreeg gewoon niet de aandacht die ze verdiende. Toen hoorde ik van elza en het leek me wel een uitdaging. Ik ga nu bijna 6 x in de week. En op het begin was het ook stijger bok bok. Maar nu krijgt ze echt vertrouwen in ons. Dus ze is gewoon super moeilijk. want ze trekt ook zo hard. Ze trekt je zo over het zadel heen. Ik wou gewoon dat jullie die verhaal wisten zodat jullie het beter begrijpen Vork

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:07

Leuk ponytje heb je hoor Lachen
je mag wel een beetje aan je springhouding werken Knipoog
nog veel plezier met je pony Knipoog

Speedy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:36

Ik zelf zou mijn Paard niet zo hard voor de sprong laten gaan, en nog iets ik zie er niet iets ontspannents in

Speedy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:36

Maar Leuke pony Knipoog

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 17:42

Nogmaals we zijn er toch mee bezig met dat rustig naar de hindernis. Het is echt een racepony. Knipoog

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 18:08

Oohjaa ik heb een vraag. op een kant springt ze telkens in verkeerde galop aan. We hebben al bijna van alles geprobeerd. Heeft iemand tips daarvoor ? Scheve mond

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:28

Heejz
Als je je buitenbeen op de singel legt in de hoek dan moet ze wel in de goede galop aanspringen hoor
Pintogirl

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:32

Hoi!
Leuke foto's en leuk diertje! Ja Vind het wel grappig, want zelf heet ik ook Elza haha Knipoog