1e x @bokt Parkaval@dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: 1e x @bokt Parkaval@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:05

Ik ga mee met dresslover. Ze probeert je alleen maar te helpen. Er is een héél klein beetje verbetering te zien na de eerst foto. Maar ik vind het ook niet denderent veel. Wat je verkeerd doet is al gezegt door Dresslover.

Wat ik zou doen is eerst je beugels een paar gaten langer. Heb je nu ook gedaan las ik. En dan lekker je benen aan je paard houden, en drijven wanneer dat nodig is. Lekker met normale lengte houden met de teugels. Rij hem eerst maar lekker van achteren naar voor. Dus niks aan die teugels zitten, niet strak, niet je handen vast zetten niet vragen, níks. Alleen maar opmaat houden, dus geen waslijnen. Dan ga je lekker overgangen rijden en schijnovergangen. Dus van stap naar draf naar halt enzovoort. Dan ga je lekker voltes rijden en volte sluiten.. In die volte kan je dan stelling vragen héél voorzichtig met je binnenhand. Alleen druk op de buitenteugel dus. Met je binnenhand kan je wel stelling vragen, maar ontspan je hand dan ook meteen.

Als dit goed gaat, en je dit correct uitvoert, dan zoekt jou paardje vanzelf je hand op. Dan hoef je je handen niet meer breed te zetten om hem laag te houden. Dan loopt ie gewoon vrijwillig daarzo. Nog lekker blijven lessen, en goed oefenen komt het helemaal goed Knipoog Succes!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 10:10

Prinslover schreef:
Wat ik zou doen is eerst je beugels een paar gaten langer. Heb je nu ook gedaan las ik. En dan lekker je benen aan je paard houden, en drijven wanneer dat nodig is. Lekker met normale lengte houden met de teugels. Rij hem eerst maar lekker van achteren naar voor. Dus niks aan die teugels zitten, niet strak, niet je handen vast zetten niet vragen, níks. Alleen maar opmaat houden, dus geen waslijnen. Dan ga je lekker overgangen rijden en schijnovergangen. Dus van stap naar draf naar halt enzovoort. Dan ga je lekker voltes rijden en volte sluiten.. In die volte kan je dan stelling vragen héél voorzichtig met je binnenhand. Alleen druk op de buitenteugel dus. Met je binnenhand kan je wel stelling vragen, maar ontspan je hand dan ook meteen.

Als dit goed gaat, en je dit correct uitvoert, dan zoekt jou paardje vanzelf je hand op. Dan hoef je je handen niet meer breed te zetten om hem laag te houden. Dan loopt ie gewoon vrijwillig daarzo. Nog lekker blijven lessen, en goed oefenen komt het helemaal goed Knipoog Succes!

Dit heb ik ook gedaan en ik merkte dat hij eigelijk helemaal niet zo goed aan het been was als ik dacht. In het begin heb ik dus eerst even goed voorwaarts gereden en dat pakte hij goed op en hield na een poosje ook het tempo goed vast. Daarna steeds heel iets vragen en gelijk ontspannen, dat ging eigelijk meteen al goed. Elke keer dat ik iets vroeg en ontspande volgde hij mijn hand naar beneden.Voor de rest ook overgangen aan echt stelling vragen enz. was ik nog niet echt toegekomen.

edit; Ohjah en op mijn handen heb ik ook goed gelet. Knipoog

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:20

Ga met het meeste van bovenstaande reacties mee.
Maar vooral je beugels, die moeten zeker 3 gaatjes langer!!!
Verder rij hem wat meer met een lange teugel en probeer hem voorwaarts neerwaarts te rijden.
Je hebt een leuke pony, 't komt vast goed, succes.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:34

Wat jij daar al zegt over dat hij niet zo goed aan het been is als jij dacht is ook logisch. Als hij goed aan het been is, en jij ontspant in je handen zoekt hij vanzelf jouw hand op, echter als hij niet voldoende voorwaarts is, zoekt hij daar ook die hand niet zo gemakkelijk op omdat hij dan zijn rug weg kan drukken.
Zelf zeg je dat je steeds iets vraagt en meteen ontspant; dit is goed, maar let alleen wel op dat hij daar dan wel iets doet voor die ontspanning. Hij moet weten dat als hij ontspant, jij ontspant en dit aanvult met je been, je geeft je handen naar voren zodat hij daar uiteindelijk de link gaat leggen; daar is het fijn, daar ben ik braaf. Let dus wel op dat je niet te snel na gaat geven zelf, dan word hij daar alleen maar sterker en behendiger in het ontlopen van die nageeflijkheid en wordt hij uiteindelijk alleen maar moeilijker.

Anne51

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:24

hoii,,
ik ken die pony volgens mij! Hij is van een meisje geweest van mij rijvereniging,,
Heb je hem via Gert hekkelman in Gorssel gekocht?
Fijn om tezien dat het zo goed met hem gaat want het is een pony met veel temparament en dat meisje waarvan die eerst was kon daar niet zo goed mee omgaan,, en toen kon die alleen nog maar druk en gespannen doen Verdrietig was sneu om te zien want het is een hele mooie en lieve pony Knipoog
nou heel veel succes met hem verder en ik hoop nog meer van jullie tehoren Vingers aflikken
Groetjes Anne

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:41

Leuke pony Knipoog

Mijn tips:

* Naar voren kijken
* Maakt niet uit hoe die loopt, als zijn achterhand maar achtief is, komt de rest vanzelf wel Lachen Die achterbenen moeten echt actiever. Als ze aan de teugel loopt is het plaatje mooi, maar geen werk.

x_BlueEye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:51

jesperlover schreef:
Leuke pony Knipoog

Mijn tips:

* Naar voren kijken
* Maakt niet uit hoe die loopt, als zijn achterhand maar achtief is, komt de rest vanzelf wel Lachen Die achterbenen moeten echt actiever. Als ze aan de teugel loopt is het plaatje mooi, maar geen werk.

Helemaal mee eens.. Verder een leuke pony Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:16

Heée,

Leuk beestje, jullie zijn een leuke combi.
Ik zou je beugels wel een gaatje of 2/3 langer doen, en wat een blubberbende daar in die bak zeg...

groetjes

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 16:32

Anne51 schreef:
hoii,,
ik ken die pony volgens mij! Hij is van een meisje geweest van mij rijvereniging,,
Heb je hem via Gert hekkelman in Gorssel gekocht?
Fijn om tezien dat het zo goed met hem gaat want het is een pony met veel temparament en dat meisje waarvan die eerst was kon daar niet zo goed mee omgaan,, en toen kon die alleen nog maar druk en gespannen doen Verdrietig was sneu om te zien want het is een hele mooie en lieve pony Knipoog
nou heel veel succes met hem verder en ik hoop nog meer van jullie tehoren Vingers aflikken
Groetjes Anne

Die vraag heb ik al eens eerder gehad. Volgens mij heb ik hem van de fam. Braak gekocht. Hij had in het begin wel erg veel last van zijn temperament en in het begin waren we vooral aan het vechten. Dat was erg moeilijk. Nu is dat wel over en luistert hij al veel beter. Alleen af een toe iets versnellen kan hij echt niet laten en dat hoort ook wel gewoon bij hem. Tong uitsteken